biznis.2bulaja,
Ne znam da li ste primetili, ali za uplate preko ziro racuna sad je
potrebno cekati 7 (sedam!) dana da bi ste mogli da ih podignete.
Konkretno danas su mi u banci rekli da nije stiglo nista uplaceno posle
16.03 tj. proslog ponedeljka, ne pomaze ni peti primerak uplatnice.
Pitanje je samo da li tu krade SDK (tj. drzava) ili banka (tj. opet
drzava) :(.
biznis.3ociric,
> Ne znam da li ste primetili, ali za uplate preko ziro
> racuna sad je potrebno cekati 7 (sedam!) dana da bi ste
> mogli da ih podignete.
Mažnjava banka - i uvek je - zadržavajući tvoj rodjeni keš koji dan duže
i obrćući ga kao deo mase za (skupe) kratkoročne kredite. A država krade
(opet nas, kog bi drugog?!) - na angro! :(((
Al' sećate se kako pre samo koju nedelju nisi mogao da digneš više od
5.000 din. na dan? Tih dana "legao" mi je neki honorar od 85.000 / 5.000 =
= 17 dana "dizanja" :(((. Srećom, poučila me je - mene i momka koji se tu
našao sa istom mukom - službenica na šalteru: u tim slučajevima čIRO RAžUN U
RUKE, PA OD EKSPOZITURE DO EKSPOZITURE! Svaka je dužna da ti isplati novac
(barem tih 5.000). Da ne dužim - momak je bio tu kolima, pa smo obigrali
pola BGDa! "Upoznaj grad da bi ga više voleo!" ;)
p.s. Danas sam podigao (ponedeljak popodne u BeoBanci) 25.000 odjednom.
Ispred mene čovek je digao 130.000 sa ž.r. bez ikakvog problema. Daj
bože da tako bude i nadalje!
╔╗_
Pozdrav, ╚╝╠╗
biznis.4dejanr,
>> p.s. Danas sam podigao (ponedeljak popodne u BeoBanci) 25.000 odjednom.
>> Ispred mene čovek je digao 130.000 sa ž.r. bez ikakvog problema. Daj
>> bože da tako bude i nadalje!
Prošlog utorka (moram da naglasim jer se to menja svaki dan) se u nekim
ekspoziturama Beobanke (npr. onoj u Njegoševoj) moglo podići manje-više
neograničeno dinara, a u drugima (recimo na žuburi) nisu imali ni kinte,
nego si morao da čekaš da neko nešto uplati pa da daju neku crkavicu.
Kažu da je "štos" u tome koji direktor se bolje snađe da nabavi keš. Eto,
hteli smo tržišno ponašanje i... ;(
Izgleda da je sada sve "normalno", a do kada... videće se.
biznis.5nicic,
Da li neko zna koliko kosta izrada (po santimetru kvadratnom) jednostrane
i dvostrane stampane plocice. Pod izradom smatram da proizvodjac treba da
napravi plocicu od filma koji narucilac obezbedi i da izbusi rupe. Zastita
nije potrebna kao i metalizacija rupa (ali nije lose i tu cenu navesti
ako je moguca i takva izrada).
biznis.6bgolubovic,
Trebaju mi hitno imena fabrika koje proizvode i prodaju pocinkovane trake
za gromobrane(ovo je ozbiljno)ako neko nesto zna o tome neka mi ostavi
poruku mail BGOLUBOVIC
Boki
biznis.7ndragan,
/ Kažu da je "štos" u tome koji direktor se bolje snađe da nabavi keš.
Ja neki dan digo 150K iz glavne babe (BAnatska BAnka), a dan pre toga mi
se žalio komšija dućandžija da iz ekspoziture preko puta svraćaju kod
njega često "komšija, pomagaj, nije nam stigla gotovina". A ista banka.
biznis.8jpiri,
Ko kaze da biznis na Zapadu podrazumeva kravatu i ustogljenost?
"Cover story" jednog od skorasnjih brojeva BusinessWeek-a, posvecen
je Microsoftu i Bill Gatesu. Evo kako izgleda jedno okupljanje Microsoftovih
radnika:
"Five thousand Microsoft Corp. employees gather in Seattle's cavernous
Kingdome. As the houselights dim, a spotlight follows a red Corvette with
the word "Windows" written across its door. Microsoft Executive Vice-pre-
sident Steven A. Ballmer steps out from behind the wheel, pumps his fist
into the air, and leads the crowd in a chant: "Windows, Windows, Windows,
Windows." Next, the spotlight jumps to an Edsel making its way into the
arena. It's emblazoned with "OS/2," the name of IBM's competing software.
Then, as the song 'Leader of the pack' blares from the loudspeakers, 10
leather-clad bikers roar in on Harleys. The lead biker: lanky, owl-eyed
William H. Gates III. The crowd roars, as it would for a rock star.
Leader of the pack, indeed."
Ima u ovom clanku jos mnogo interesantnih podataka (i pikanterija)
o Microsoftu (cija je trzisna vrednost danas veca i od General
Motorsa!), kao i o samom Bill Gatesu (koji je danas i zvanicno
najbogatiji amerikanac - "na papiru" je tezak $7.000.000.000! -> da,
sedam MILIJARDI zelembaca).
Ono sto je i za neke od nas zanimljivo je sta vas ceka na razgovoru
sa Microsoftovim ljudima ako odlucite da se zaposlite u Microsoftu, kakve
ljude traze, koja su tacno pitanja koja vam mogu postaviti i sl.
Ako nekog ovo zanima (kao i sta radi najbogatiji neozenjeni muskarac
Amerike... Akhm, sta mislite?) kazite, pa da stisnem zube i prekucam
jos neke zanimljivije delove ovog clanka.
PS. Odgovori na gorepomenuta pitanja su prilicno neocekivani i vrlo
zanimljivi!
biznis.9dejanr,
>> Ako nekog ovo zanima kazite, pa da stisnem zube i prekucam
>> jos neke zanimljivije delove ovog clanka.
Eh, kako nas ne bi zanimalo :)
biznis.10mond,
> Ako nekog ovo zanima
Nije valjda da te mrzi, kucaj bre! :)
biznis.11zuckero,
> Ono sto je i za neke od nas zanimljivo je sta vas ceka na
> razgovoru sa Microsoftovim ljudima ako odlucite da se zaposlite
> u Microsoftu, kakve ljude traze, koja su tacno pitanja koja vam
> mogu postaviti i sl.
Svojevremeno sam video oglas na pola strane u kome MICROSOFT trazi ljude
za podrsku na terenu za WINDOWS, Word for Windows, Microsoft EXEL for
windows i verovali ili ne za MSDOS a opsti uslovi su bili godine do 25 i
pozvananje nekog od ovih programa (stepen strucnosti normalno niko nije
pominjao - svako se obrazuje za titulu koja zadovoljava njegovu sujetu).
Kako nisam otis'o na razgovor u vezi gore pomenutog oglasa vec je sve
ostalo na tel ragovoru i velikoj zelji njihovog menadzera za obuku da se
upoznamo bilo bi zanimiljivo da (ukoliko imas vremena) da posaljes jos
malo tih 'pikanterija'.
Pozdrav Sladjan
p.s. javi mi na mail gde si odtavio
biznis.12jpiri,
You asked for it - nastavak price o Microsoftu:
"Throw them in"
Gates has more than bluster going for him. In the 17 years since he
launched Microsoft, he has followed a simple rule: 'I hire smart
people that are pretty high bandwith, and I challenge them to think.
I ask them to be pretty committed to work pretty hard'.
New recruits usually accept a salary cut and 60- to 80-hour
workweeks. And there's minimal training. Says Pete Higgins, a
vice-president: 'The training we do is on-the-job. Throw them in, and
good luck'. In return, recruits aren't saddled with a lot of rules
and bureaucracy. Those who can't hack it are asked to find another
job within the company, or they're gone within two years. That's true
no matter how high the rank. Microsoft's president and former Boeing
Co. computer executive Michael Hallman found that out, when Gates
fired him in March 1990.
But those who fit the bill are rewarded handsomely. Thomas Dimitri,
a novice programmer who turned down a higher-paying job to join
Microsoft last year, has already made a paper-profit of $150,000 on
options he can exercise in 1995. He is also eligible for a
performance bonus of up to 15% of his salary every six months.
Microsoft's stock has made more than 100 employees millionaries, some
of whom take the money and run. After 10 years, Scott Oki, a top
marketing executive, retired at age 43 on Jan. 27, with $40 million
in stock.
But a surprising number stay. At less than 6%, Microsoft's turnover
is low by industry standards. Like their boss, the ideal Microsoft
employees value winning more than rewards. To find the right people,
recruiters blanket universities. Personnel scours 10,000 resumes a
month, looking for raw talent rather than lengthy work experience.
And forget about dressing for succes. The tone is set by the rumpled
chairman. 'We shy away from hiring people who wear expensive jewelry
and fancy suits,' says John Neilson, head of Microsoft's New York
sales office. An applicant is more likely to be asked a brain-twister
that reveals how he thinks than to recite his knowledge of, say,
object-oriented programming.
"Bill's inquisition"
Microsoft is clearly not for everybody. Veterans of large
corporations often experince a culture shock. During his first week
on the job, Richard I. Segal, a marketing manager, encountered a
group of programmers in bathing suits discussing software bugs over a
game of volleyball in the hallway. In 8 years at Aetna Life &
Casualty, he had never seen anything like that. 'Microsoft's biggest
growth issue is getting people who have worked in a cubicle all their
lives to function in this environment', he says.
It's also not a place for those who are thin-skinned or easily
intimidated. Employees speak knowingly of "Bill meetings", which
sound only slightly better than the Spanish Inquisition. Gates
peppers his workers with technical questions. He challenges, he makes
judgements, he finds flaws - whether it's a faulty algorithm or a
poorly targeted marketing plan. Employees have been known to crib for
weeks, even holding practice meetings, for one 60-minute session with
Gates. 'These meetings work', says software developer Neil Konzon.
'He focuses in on negative. He beats the living hell out of you. At
the end he says: "Hey, you're doing good" '.
'I'm the biggest single influence in the corporate culture here',
Gates acknowledges. Yet he doesn't expect everybody to match his
workaholic pace. His Lexus, littered with fast-food wrappers, rolls
into the parking lot at 9 a.m. and is usually there until midnight.
When he gets home, Gates writes memos for another two hours, on his
home computer.
Bachelor Gates is not interested in mundane details such as haircuts
and fashion. His wardrobe is strictly off-the-rack, usually easily
matched shades of beige. That frees Gates, a Harvard University
dropout, to dive headlong into intellectual pursuits. To prepare
himself for the Apple suit, he became an expert on
intellectual-property law. When he became interested in Napoleon, he
didn't read one biography but 12. And he devoured the lengthy "Making
of the atomic bomb". The common theme? People and developments that
have had 'a dramatic impact', says Gates.
He shuns vacations. But when he finally acquiesces, he turns them
into 'think weeks'. Sequestered in the woods with cans of tomato soup
and SpaghettiOs, he reads stacks of books and magazines and ponders
Microsoft's future. The company almost always seems to come first.
Even his $10 million, 46,000 square-foot dream house - now under
construction - has Microsoft written all over it. Oh, sure, it will
have racquetball courts and its own salmon run, but it also will be
loaded with high-tech gadgetry so Gates can test his theories. Rooms
will be lined with high-definition screens to view constantly
changing digitized art works, electronic books and architectural
designs.
biznis.13jpiri,
"Small groups"
Wherever he is, Gates keeps up with his empire via electronic mail.
Available to all employees, the system is 'the lifeblood of the
company', says one executive. All Microsoftians are encouraged to log
on and share ideas and information - even to send ideas to Gates
without going through their supervisors. One recent Monday morning,
Neilson of the New York office found a personal message from Gates
flashing on his PC screen. The boss wanted some facts on Wall Street
market. 'You can get mail from Bill G. at any time', says Neilson.
'If you're intimidated by that, Microsoft is not for you'.
Keeping that sense of connectedness gets more difficult as
Microsoft swells. But the company, by far the world's largest
independent software maker, is determined to avoid typical
big-company pitfalls. Says Maples: 'We spend a lot of energy thinking
about how to keep the place feeling small'. One way is by sticking to
small groups, a lesson Gates admits was lifted from Hewlett-Packard
Co. Whether in programming or in marketing, no group is larger than
200. And each has subgroups so that tasks remain manageable, each
person feels he or she can make a difference, and everyone is
accountable.
This task is critical, Gates believes, in creating high-quality
software. The group designing the forthcoming NT, or New Technology,
operating system has only 100 programmers - not many considering that
the finished product will require 2 million lines of computer code.
"How Microsoft makes offers people can't refuse"
Joe and Cathy Jo Linn were weighing job offers from Microsoft Corp.
The jobs looked fine, but it meant moving across the country,
uprooting the kids and leaving an easy lifestyle. They hemmed and
hawed and gave the recruiters excuses: They balked at Microsoft's
notorious 80-hour weeks. They refused to commute more than a mile
from their home. They wanted a big house in their price range. They
were in the midst of karate lessons in Virginia. How could they
possibly leave?
Easy, said Microsoft recruiter Carrie Tibbets. She told them they
could work flexible hours. She located a suitable house within half a
mile of the office and faxed them a picture. She even found them a
karate instructor. The Linns now work at Microsoft.
Why all the bother? Explains Tibbets: 'They're very smart'. Finding
and hiring the best is top priority. It drives Microsoft to visit 137
campuses, some of them 4 times each year. It prompted the review of
more than 120,000 resumes last year and face-to-face interviews with
7,400 candidates - to hire 2,000 people.
The company relies on hundreds of 'hard-core' technologists.
Microsoft programmers must endure the grueling process of writing
lines and lines of code. On average, a good programmer produces only
10 lines of bug-free code a day - for a program that may eventually
contain upwards of 500,000 lines.
Besides tenacity, the best programmers must have problem-solving
skills. To spot these talents, Executive Vice-President Steven
Ballmer came up with a technique that has become legend: seemingly
off-the-wall brain-teaser questions (vidi sledecu poruku!).
Ballmer-like questions are just one way of wedding out applicants.
Young recruits may be looked over several times on campus before they
are flown to Redmond headquarters. There, they spend a day being
interviewed by at least four staffers from different parts of the
organization. The process is so thorough that an interviewer may pass
on details and comments about the candidate to the next interviewer -
via electronic mail - before the next session begins.
The system has earned Microsoft a reputation for bagging much of
the country's best young technical, marketing and management talent,
and it keeps Redmond flooded with candidates. Thomas Dimitri, a 22
year old Microsoft recruit from the University of Arizona, had offers
with biggest salaries from IBM and Compaq. "The Microsoft name
carries a lot of mistique", he says. "Just having that on your resume
looks great".
biznis.14jpiri,
CAN YOU PASS THE TEST?
Here's a list of quirky questions that are commonly asked in
interviews with prospective Microsoft employees. Recruiters aren't
looking for a definitive answer, but are testing how an applicant
thinks.
1. Why are manhole covers round?
2. How many gas stations are there in the U.S.?
3. If you were to put artificial turf on all the Major League
ballfields, how many square yards would you need?
4. Why do many vending machines and jukeboxes have both letters and
numbers?
Ajde, ko odgovori tacno na sva pitanja ja mu placam kartu do
Redmonda. :)
Ake ne ide, eto odgovora za koji dan. (da spremite puskice pre
nego se zaputite u USA).
biznis.15predrag,
Jedan kockarski fazon :
Igrate rulet.Igrate samo na farbu tj. samo na jednu boju i dobitak je
duplo.
Ulozite 1 $ na crno. I izgubite (izaslo je crveno).
Imali ste sansu 50:50 da dobijete. Sada ulozite 2 $ opet na crno.
I opet izgubite. Sada ste imali sansu 75:25 da dobijete.
Ulozite 4 $ opet na crno. I izgubite. Sada ste imali sansu 87.5:12.5
da dobijete.
Ulozite 8 $ opet na crno i najzad dobijete tj. padne najzad kuglica
na crno polje. Red je bio jer su vam sanse narasle.
Tada se dobija DUPLO. Ulozili ste 8 $ i dobijate 16 $.
Racunica je sledeca: do sada ste ulozili 1+2+4+8=15 $.
a dobili 16 $ tako da vam je zarada 1 $.
Veoma dobar fazon zar ne !.
ps: i da ste izgubili kada ste ulozili 8 $ ulozili bi posle
16 $ i dobili (igrate vec 5 krug na crno) 32 $ i opet zaradili 1$
pps: moram da vas na kraju razocaram. U kockanicama je dozvoljeno samo
3 kruga da igrate na jednu farbu.
biznis.16zormi,
* Jedan kockarski fazon :
* Igrate rulet.Igrate samo na farbu tj. samo na jednu boju i
* dobitak je duplo.
* Ulozite 1 $ na crno. I izgubite (izaslo je crveno)...
Već smo to prodiskutovali prošle godine - ne isplati se.
žak i da je dozvoljen neograničen ulog, postoji mala
verovatnoća da izgubiš mnogo puta zaredom i pošto suma
raste geometrijski moraš da odustaneš. Dakle, velika
verovatnoća da se dobije po malo, ali postoji i mala da
se izgubi mnogo - suprotno od lotoa.
Zaključak (tadašnji): igre na sreću su isplative samo organizatoru.
biznis.17wizard,
>> Imali ste sansu 50:50 da dobijete. Sada ulozite 2 $ opet na crno.
>> I opet izgubite. Sada ste imali sansu 75:25 da dobijete.
>> Ulozite 4 $ opet na crno. I izgubite. Sada ste imali sansu 87.5:12.5
>> da dobijete.
Šanse su uvek 50:50. Ako hoćemo da budemo precizni do kraja, to jest da
uzmemo u obzir i nulu i duplu nulu, nisu ni tolike.
<<Nenad<<
biznis.18skoprivica,
-> Sanse su uvek 50:50. Ako hocemo da budemo precizni do kraja, to
Nisu !!! Kolika je sansa da u yambu dobijes 5 sestica iz ruke ?
1:6 ;>>>>>>> Ako si igrao yamb onda znas...
biznis.19predrag,
>> Sanse su uvek 50:50. Ako hocemo da budemo precizni do
>> kraja, to jest da uzmemo u obzir i nulu i duplu nulu,
>> nisu ni tolike.
Ja sam se pogresno izrazio.
Sansa nije 50:50 vec 0.5:0.5 jer imas 2 mogucnosti.
To se odnosi ako posmatras samo crno:crveno.
Medjutim posto ti to ponavljas N puta onda se i verovatnoca
povecava tako da za CELOKUPAN dogadjaj nije tacno da je
UVEK verovatnoca 1\2.
biznis.20predrag,
>> raste geometrijski moras da odustanes. Dakle, velika
>> verovatnoca da se dobije po malo, ali postoji i mala da
>> se izgubi mnogo - suprotno od lotoa.
Loto je posebna prica. Onaj moj sistem zvani "piramida"
je teoretski najbolji za rulet.
U lotou je verovatnoca 1:15 miliona za sedmicu.
A za cetvorku je 1:2350 tako da si u pravu da
samo organizatori dobijaju.
ps: sve su to igre na srecu, pa se ipak nekome pozlati.
bez obzira na verovatnocu.
biznis.21djelovic,
> Nisu !!! Kolika je sansa da u yambu dobijes 5 sestica iz r
> 1:6 ;>>>>>>> Ako si igrao yamb onda znas...
Šanse za 5 šestica iz ruke su 1/6**5. A i ona teorija o dobitku na ruletu
ne važi, jer ako je loptica već dva puta otišla na crno, to ne znači da sada
imam 75% šanse da dobije. Šanse su u svakom krugu iste, 50:50.
biznis.22zormi,
* -> Sanse su uvek 50:50. Ako hocemo da budemo precizni do kraja,
* to
*
* Nisu !!! Kolika je sansa da u yambu dobijes 5 sestica iz ruke ?
* 1:6 ;>>>>>>> Ako si igrao yamb onda znas...
Ako ja dobro izračuna, šansa je: 0.00013
biznis.23max.headroom,
> pps: moram da vas na kraju razocaram. U kockanicama je
> dozvoljeno samo 3 kruga da igrate na jednu farbu.
A i šanse su UVEK 50:50 :) Zakon slučajnosti...
biznis.24wizard,
>> Sansa nije 50:50 vec 0.5:0.5 jer imas 2 mogucnosti.
To je u redu, svi su shvatili šta znači - fifti-fifti. :)
>> Medjutim posto ti to ponavljas N puta onda se i verovatnoca
>> povecava tako da za CELOKUPAN dogadjaj nije tacno da je
>> UVEK verovatnoca 1\2.
Verovatnoća se ne povećeva iz prostog razloga što činjenica da je kuglica
ostala u, recimo, crnom polju nema nikakvog značaja i uticaja na to gde
će se zaustaviti sledeći put.
<<Nenad<<
biznis.25kuzma,
> Ja sam se pogresno izrazio.
> Sansa nije 50:50 vec 0.5:0.5 jer imas 2 mogucnosti.
> To se odnosi ako posmatras samo crno:crveno.
> Medjutim posto ti to ponavljas N puta onda se i
> verovatnoca povecava tako da za CELOKUPAN dogadjaj nije
> tacno da je UVEK verovatnoca 1\2.
TACNO je da je UVEK verovajnoca 1/2. Kod N bacanja imas 2*N mogucih
dogadaja od kojih su polovina crveno a druga polovina crno tako da je vero-
vatnoca UVEK 1/2.
Ako ne verujes pitaj kuglicu odkud ONA zna da je prosli put pala
na crveno pa da sad ima vise sanse da padne na crno.
To ti je isto kao i bacanje novcica (ako se izuzmu nule naravno),
tj verovatnoca da ispadne glava je i posle koliko_god_hoces ispadanja pisma
uvek 1/2. Jer odkud novcic zna da je N puta ispalo pismo pa da je sad dosla
na red i glava, pre ce biti da je sansa da ispadne opet pismo 100 posto jer
je novcic ocigledno namesten :))).
Pozdrav, kuzma
P.S Ima jedan "zakon" u Marfijevom (Murphy) stilu:
Verovatnoca da se BILO KOJI dogadaj dogodi je 1/2.
Tj dogadaj ce se ili dogoditi ili nece :)
biznis.26zormi,
* Verovatnoća se ne povećeva iz prostog razloga što činjenica da
* je kuglica ostala u, recimo, crnom polju nema nikakvog značaja
* i uticaja na to gde e se zaustaviti sledeći put.
žovek valjda misli na verovatnoću da se dva (tri, četiri...) puta
zaredom ne dobije nijedno crveno.
biznis.27predrag,
Da svima nebi odgovarao samo da pitam sta cemo sa tim
sto na primer 3 puta ZAREDOM igram na ISTO POLJE +
sto svaki put ulazem RAZLICITU sumu (po geometrijskoj
progresiji).
Ajde da mi neko izracuna verovatnocu KRAJNJEG DOGADJAJA
tj dobitak 1 $. uz uslov da TEK TRECI PUT padne na crno !!!!!
Bojim se da je dogadjaj mnogo slozeniji nego sto na prvi pogled izgleda
pa PROFESIONALNI MATEMATICARI JAVITE SE.
biznis.28predrag,
>> Verovatnoca se ne poveceva iz prostog razloga sto
>> cinjenica da je kuglica ostala u, recimo, crnom polju
>> nema nikakvog znacaja i uticaja na to gde ce se
>> zaustaviti sledeci put.
A sada to povezi sa mojim ulaganjem i izracunaj kada
cu ja da dobijem 1 $ (krajnji dogadjaj). ;)))
Zar na primer to sto 10 puta igram na isto ne utice na verovatnocu?
biznis.29skoprivica,
-> imam 75% sanse da dobije. Sanse su u svakom krugu iste, 50:50.
Jesu, za jedan krug, ali kolika je sansa da bude 3 puta crveno
uzastopce ? 50:50 ? O tome se radi...
biznis.31dejanr,
>> PROFESIONALNI MATEMATICARI JAVITE SE.
To je, inače, zadatak za drugi gimnazije ;) Ovo me uvek podseti na jednu
priču koju sam čuo od jednog akademika - kada je god u SANU glasanje,
komisuju za prebrojavanje glasova čine isključivo matematičar... znaju
ljudi da broje ;)
biznis.32vbole,
> Ako ne verujes pitaj kuglicu odkud ONA zna da je prosli put pala
> na crveno pa da sad ima vise sanse da padne na crno.
> To ti je isto kao i bacanje novcica (ako se izuzmu nule naravno),
> tj verovatnoca da ispadne glava je i posle koliko_god_hoces ispadanja
> pisma uvek 1/2.
Ne bih rekao da je tako.
Mogućnost da će biti glava je kod prvog i milionitog bacanja uvek ista, ali
ne i verovatnoća, a to nije isto.
Verovatnoća da će da ispadne glava je kod prvog bacanja 0.5, ali samo ako
se ograničiš na to jedno bacanje.Ako bacaš i dalje, mogućnost ostaje ista,
ali verovatnoća raste.
biznis.33madamov,
>>A sada to povezi sa mojim ulaganjem i izracunaj kada cu ja da dobijem 1
$ >>(krajnji dogadjaj). Zar na primer to sto 10 puta igram na isto ne utice
>>na verovatnocu?
Loše si ljudima objasnio šta hoćeš, tj., kako bi se reklo, nejasno si
definisao događaj (praktično si samo prepričao jednu priču). I sad
postavljaš pogrešno pitanje "kada ću ja da dobijem 1$", a to je nemoguće
izračunati. Ako postaviš problem ovako: Igra se rulet, igrač i banka
raspolažu neograničenim sredstvima, igrač igra stalno na jednu boju,
prekida sa igrom kada kuglica padne na boju i ulaže novac na onaj način na
koji si opisao (1, 2, 4, ... , 2**n dolara). Tada je pitanje "Koja je
verovatnoća da će u N-tom bacanju zaraditi 1$?" ekvivalentno pitanju "Koja
je verovatnoća da će igrač u N-tom bacanju završiti igru?". A ta
verovatnoća je (1/2)**(N-1)*1/2 (proizvod verovatnoća da N-1 put padne na
crvenu i verovatnoće da u N-tom bacanju padne crna), tj. ta verovatnoća je
(1/2)**N. Međutim, ako pitanje postaviš ovako: "Koja je verovatnoća da će
igrač prekinuti sa igrom u prvih N bacanja?", a to je, prema onome što
govoriš da je verovatnoća veća, izgleda ono što tebe zanima, već druga
priča. Ova verovatnoća je suma po k, k=1,2,3,..,N onih gornjih verovatnoća,
tj. suma po k, k=1,2,..,N; [(1/2)**(k-1)]*[(1/2)**k]. Kao što vidiš, na
verovatnoću uopšte ne utiče to koliko ti ulažeš u svakom bacanju, zato što
si problem postavio tako da onog trenutka kad igrač dobije, on vraća ulog i
zarađuje 1$. I u ovim primerima je zanemarena nula, tj. računao sam kao da
ona ne postoji na ruletu.
biznis.34madamov,
>>Jesu, za jedan krug, ali kolika je sansa da bude 3 puta crveno uzastopce?
>>50:50 ? O tome se radi...
A kolika je da bude 3 puta crveno uzastopce i crno posle nje? I o
tome se radi.
biznis.35madamov,
>>To je, inače, zadatak za drugi gimnazije ;)
Možda ne za drugi, ali već za treći sigurno, kad počnu da se rade
slučajne promenljive.
biznis.36janko,
> Ulozite 1 $ na crno. I izgubite (izaslo je crveno).
> Ulozite 4 $ opet na crno. I izgubite. Sada ste imali sansu
> 87.5:12.5
> Ulozite 8 $ opet na crno i najzad dobijete tj. padne
> najzad kuglica
> Racunica je sledeca: do sada ste ulozili 1+2+4+8=15 $.
> a dobili 16 $ tako da vam je zarada 1 $.
> Veoma dobar fazon zar ne !.
Eh... Nisi slušao napetu priču jednog mog druga. On i njegov
ortak, dok su bili u Francuskoj, (na obali) ostave svoje
devojke u kući i zapale do kockarnice. žuli su 'siguran fazon'
(još u Jugi). Svrbeli su ih prsti. Prvo su sedeli za stolom,
čekali da više puta bude crveno, pa igrali na crno... I opet
crveno! Oni opet na crno (duplo), opet crveno. Još jednom (po
'sigurnom fazonu,') i opet ništa. Priču je završio:
- J**ote, OSAM puta zaredom je bilo crveno, da li mi veruješ?
> Racunica je sledeca: do sada ste ulozili 1+2+4+8=15 $.
> a dobili 16 $ tako da vam je zarada 1 $.
Naravno, oni nisu 'ukrali' dovoljno da bi to pratili, ali i da
su mogli nekako, pošto ulože napr. 256 apoena, dobijaju jedan,
u slučaju da je osam puta crveno, i da mogu da ulažu osam puta
zaredom na crno.
Tako se nećemo obogatiti :(
biznis.37predrag,
>> padne crna), tj. ta verovatnoca je (1/2)**N. Medutim, ako
>>. Kao sto vidis, na verovatnocu
>> uopste ne utice to koliko ti ulazes u svakom bacanju,
Slazem se.
biznis.38djnsnd,
> žovek valjda misli na verovatnoću da se dva (tri,
> četiri...) puta zaredom ne dobije nijedno crveno.
Misli, ali greši.
0.5:0.5
biznis.39zormi,
* > žovek valjda misli na verovatnoću da se dva (tri,
* > četiri...) puta zaredom ne dobije nijedno crveno.
* Misli, ali greši.
* 0.5:0.5
Dobro, koja je verovatnoća dogadjaja "iz dva bacanja zaredom
dva puta pada crveno"? Pošto su verovatnoće u oba bacanja
po 0.5, a dogadjaji su nezavisni (na ishod drugog bacanja ne
utiče šta je bilo u prvom) ---> 0.25.
biznis.40skoprivica,
-> A kolika je da bude 3 puta crveno uzastopce i crno posle nje? I o
-> tome se radi.
U pravu si...dakle 1:16 je sansa 3*crveno pa crno...
Aje... CTEBO.
biznis.41dejanr,
>> Dobro, koja je verovatnoća dogadjaja "iz dva bacanja zaredom
>> dva puta pada crveno"? Pošto su verovatnoće u oba bacanja
>> po 0.5, a dogadjaji su nezavisni (na ishod drugog bacanja ne
>> utiče šta je bilo u prvom) ---> 0.25.
U pravu si. Međutim, to nije pitanje. Pitanje glasi: "ako je u
prvom pokušaju palo crveno, kolika je verovatnoća da će u drugom
pokušaju pasti crveno". Odgovor, i bez formule o totalnoj
verovatnoći, je 0.5.
biznis.42madamov,
>>Pitanje glasi: "ako je u prvom pokušaju palo crveno, kolika je
>>verovatnoća da će u drugom pokušaju pasti crveno". Odgovor, i bez formule
>>o totalnoj verovatnoći, je 0.5.
Kažem ja da je problem u lošoj formulaciji. Možemo da pričamo deset
godina o ovome a da ne dođemo do zaključka zbog loše postavke. Ne znam da
li Viktor prati ovu raspravu, ali bi nas on žešće popljuvao zbog toga
koliko lupamo. Inače, ovo što si rekao je ok.
biznis.43zormi,
* U pravu si. Međutim, to nije pitanje. Pitanje glasi: "ako je u
* prvom pokušaju palo crveno, kolika je verovatnoća da će u
* drugom pokušaju pasti crveno". Odgovor, i bez formule o
* totalnoj verovatnoći, je 0.5.
Naravno, pošto su dogadjaji nezavisni. Dugo je išla po novinama
ona caka za LOTO po kojoj su najverovatniji oni brojevi koji
odavno nisu izvučeni ("i Ajnštajn bi igrao loto sa nama...".
Ako 100 puta zaredom padne crveno, u 101-vom pokušaju je
verovatnoća da padne crveno --> 0.5.
biznis.44vbole,
> U pravu si. Međutim, to nije pitanje. Pitanje glasi: "ako je u
> prvom pokušaju palo crveno, kolika je verovatnoća da će u drugom
> pokušaju pasti crveno". Odgovor, i bez formule o totalnoj
> verovatnoći, je 0.5.
Ih, bre, ovo je već cepidlačenje, pošto i ti govoriš o dva pokušaja.
1
Verovatnoća je: -------------------------------
( Broj_komb ** Broj_pokušaja )
i nemože drugačije, a pitanje može naravno, da se tumači kako ko hoće,
ali je prvobitno bilo reči o nekoliko uzastopnih pokušaja, tj. o
verovatnoći celokupnog dogadjaja.
Osim toga, gde pročita to pitanje - ja kopao i kopao i ne mogu da ga
nadjem ? ;)
biznis.45predrag,
>> Naravno, posto su dogadjaji nezavisni. Dugo je isla po
>> novinama ona caka za LOTO po kojoj su najverovatniji oni
>> brojevi koji odavno nisu izvuceni ("i Ajnstajn bi igrao
>> loto sa nama...".
Postoji jedna stvar koja se zaboravlja. Svaki sistem
pa i loto ima neke svoje KARAKTERISTIKE i pri tom mislim
na masinu.
Kada bi analizirali sve do sada izvucene kombinacije
i pojedine brojeve videlo bi se da se ne poklapa teorijska
verovatnoca. Teorijski kada bi gledali neku beskonacnu
seriju od 7 brojeva svi brojevi bi trebali da se isti broj
puta ponove.
Prakticno kada posmatramo videli bi da se pojedini brojevi ZAISTA
mnogo cesce ponavljaju nego drugi.
Kada bi iz kombinacije izbacio zadnja 2 kola video bi da bi
1-3 broja omasio ali sistem koji bi napravio od preostalih 25
je manji nego od 39.
Cak se i desilo pre nekoliko godina da je studio B rekao
nekoliko kombinacija i jedna je bila 7 (mozda i 5 -tada se igralo na
36 boja).
Pre nekoliko godina kada se igrala sa 5 brojeva JEDNA GRUPA
LJUDI SE OPASNO KOCKALA. Ja dodjem u lutriju u Sv. Markovica
kada tamo neverovatna gomila listica. Zena koja radi mi je
rekla da neki profesor matematike i jos neki ljudi igraju na veliko
i da redovno dobijaju. CAK SAM I UBEDJEN DA JE ZBOG NJIH I PROMENJEN
SISTEM I UVEDENO 7 brojeva. Sa 7 brojeva imas oko 15 miliona
kombinacija dok je ranije sa 5 bilo 376.992 kombinacija.
ps: znam da ne postoji neki sistem za dobitak (postoji ali se ne
isplati) ALI JE MNOGO VECA VEROVATNOCA DA DOBIJES AKO IGRAS LOTO
(makar i jedan listic) NEGO KADA NEIGRAS.
biznis.46bearboy,
-=< -> imam 75% sanse da dobije. Sanse su u svakom krugu iste, 50:50.
-=<
-=< Jesu, za jedan krug, ali kolika je sansa da bude 3 puta crveno
-=< uzastopce ? 50:50 ? O tome se radi...
Ajd' odlucite se o cemu cete da pricate - o statistici ili o sansi
biznis.47dejanr,
>> ALI JE MNOGO VECA VEROVATNOCA DA DOBIJES AKO IGRAS LOTO
>> (makar i jedan listic) NEGO KADA NEIGRAS.
Naravno, a tek verovatnoća da izgubiš... ;)
biznis.48zormi,
* ps: znam da ne postoji neki sistem za dobitak (postoji ali se
* ne isplati) ALI JE MNOGO VECA VEROVATNOCA DA DOBIJES AKO IGRAS
* LOTO (makar i jedan listic) NEGO KADA NEIGRAS.
Veća je verovatnoća da ćeš izgubiti... Budimo praktični, od svih
uplaćenih para za LOTO država uzme 40% na porez, organizator za
svoje troškove recimo 20%, a ostatak se podeli na dobitke.
Dakle, iz beskonačno ponavljanja, ili uplaćivanjem svih listića
u kolu ---> dobije se 40% nazad!
Nikakva dalja matematika nije potrebna. Na svakog srećnika koji
uplati jednom u životu i dobije premiju, dodju hiljade njih koji
godinama igraju i ubodu po neku 5-ticu.
biznis.49ndragan,
/ Dobro, koja je verovatnoća dogadjaja "iz dva bacanja zaredom
/ dva puta pada crveno"? Pošto su verovatnoće u oba bacanja
Verovatnoća dobitka je super: za prvo bacanje 0.5; ako to ne upali,
onda za drugo bacanje 0.5 puta verovatnoća da je prvi put omanuo, dakle
0.25, ukupna verovatnoća za dobitak iz dva bacanja je 0.75; iz tri
0.875 itd. Mogao bi neko da sumira očekivanu vrednost uloga (dobitak
je, naravno, 1).
Zar se verovatnoća više ne predaje na faksovima?
Bue_ Ndragan
biznis.50predrag,
>>>> ALI JE MNOGO VECA VEROVATNOCA DA DOBIJES AKO IGRAS LOTO
>>>> (makar i jedan listic) NEGO KADA NEIGRAS.
>> Naravno, a tek verovatnoca da izgubis... ;)
Kolika je verovatnoca da izgubis kada igras da dobijes u odnosu
kada neigras da nebi dobio ;))
biznis.51predrag,
>> Nikakva dalja matematika nije potrebna. Na svakog
>> srecnika koji uplati jednom u zivotu i dobije premiju,
>> dodju hiljade njih koji godinama igraju i ubodu po neku
>> 5-ticu.
A zar ne postoji neka verovanoca da bas JA budem taj srecnik.?
Nekada kada je loto bio mnogo jeftiniji ja sam igrao sistem
od 23 broja sa 259 kombinacija. Ako bi pogodio 4 broja sistem
garantuje jednu 4, ako pogodis 5 broja sistem garantuje minimalno
5 cetvoraka ili jednu 5 ......
Zamisli igras na 23 broja i izostavis SAMO 16.
Ja sam bio tako falican DA SAM SKORO UVEK IZOSTAVLJAO prave
brojeve. Neko da je igrao na mojih neizabranih 16 brojeva
brzo bi se obogatio. Gubio sam iz kola u kolo (dobijao sam neke
cetvorke ali sitnis).I onda najzad dobio 6. Ali posto sam talican
dosta ljudi je dobilo sestice u tom kolu tako da sam SAMO uspeo da
povratim izgubljene pare.
ps: od onda igram samo jedan jedini listic :)))
biznis.52zormi,
* A zar ne postoji neka verovanoca da bas JA budem taj srecnik.?
Postoji, i ista tolika (još veća) da zameniš gromobran, ali
tome se ljudi nekako manje nadaju nego premiji... ;)))
biznis.53zormi,
* / Dobro, koja je verovatnoća dogadjaja "iz dva bacanja zaredom
* / dva puta pada crveno"? Pošto su verovatnoće u oba bacanja
*
* Verovatnoća dobitka je super: za prvo bacanje 0.5; ako to ne
* upali, onda za drugo bacanje 0.5 puta verovatnoća da je prvi
* put omanuo, dakle 0.25, ukupna verovatnoća za dobitak iz dva
* bacanja je 0.75; iz tri 0.875 itd. Mogao bi neko da sumira
* očekivanu vrednost uloga (dobitak je, naravno, 1).
A šta sam ja drugo rekao, osim što sam posmatrao verovatnoću
nedobijanja.
* Zar se verovatnoća više ne predaje na faksovima?
Naravno da se predaje, bar za nas iz komunikacija...
biznis.54majkl,
>> Dobro, koja je verovatnoća dogadjaja "iz dva bacanja
>> zaredom dva puta pada crveno"? Pošto su verovatnoće u
>> oba bacanja
> Verovatnoća dobitka je super: za prvo bacanje 0.5; ako to
> ne upali, onda za drugo bacanje 0.5 puta verovatnoća da je
> prvi put omanuo, dakle 0.25, ukupna verovatnoća za dobitak
> iz dva bacanja je 0.75; iz tri 0.875 itd. Mogao bi neko da
> sumira očekivanu vrednost uloga (dobitak je, naravno, 1).
Dugoročno gledano: super ;))
Medjutim, treba pogledati i korak dalje. Već je napomenuto da
niz ne može biti neograničen (zbog ograničene suma novca koja se
poseduje ili limita uloga) te postoji i verovatnoća gubitka.
Ako, jednostavnosti radi, ograničimo ulog na 16, tada dobijamo
JEDAN sa verovatnoćom 31/32, a gubimo SVE (31) sa verovatnoćom
1/32. Očekivani dobitak iz N primena ove taktike je
N*1*(31/32) - N*31*(1/32) = 0
Da stvar bude gora tu su 0 (i mislim 00).
Jedina uteha je da rulet zbog nesavršenosti ne daje jednako
verovatne mogućnosti. A to se može otkriti uz pomoć sreće :))))
Pozdrav, Majkl
biznis.55zdolinac,
da niste vi malo pogreili . Šta biva ako recimo dobije se 0 onda ne dobije ni
crna ni crvena jer je 0 zelena . Verovatnoća nije onda 50:50 ?
biznis.56isekulovic,
Pre nekoliko meseci u Americi je jedna grupa ljudi pokusala
da uplati sve kombinacije, za sta im je trebalo otprilike 8 mil.$
ali nisu stigli i uplatili su samo 6 mil.$ i imali su srecu izvucena
kombinacija je bila jedna od uplacenih i posto vec nekoliko kola
nije bilo glavnog dobitka dobili su nagradu od oko 30 mil.$
ivan
biznis.57vvelisavljev,
> Zar se verovatnoća više ne predaje na faksovima?
Učili mi to u Gimnaziji. ;)
Viktor
biznis.58ndragan,
/ ona caka za LOTO po kojoj su najverovatniji oni brojevi koji
Nisu oni najverovatniji, nego je verovatnoća da ćeš biti jedini
dobitnik veća, ako igraš one brojeve koje malo ko igra. To je više
psihološka caka - zašto ljudi više vole jedne brojeve od drugih.
/ Ako 100 puta zaredom padne crveno, u 101-vom pokušaju je
Sto jedanvom ili sto jedan manje vom?
Bue_ Ndragan
biznis.59zormi,
* / Ako 100 puta zaredom padne crveno, u 101-vom pokušaju je
*
* Sto jedanvom ili sto jedan manje vom?
Izvinjavam se, "101. pokušaju".
Vidim, znate sve svetske jezike uključujući "desetak bejzika,
tri kobola, četiri paskala...", nemam nikakvih šansi da se
sa Vama ganjam oko pravopisa - pa odustajem.
Od jednog profesora matematike sam očekivao komentar sa nekom
formulom iz teorije verovatnoće, a ne ove bezvezarije (nije ni
smešno).
Raspravu o jeziku nastavite u za to odredjenoj temi, koju ja
inače ne pratim, jer na SEZAM-u nisam zbog toga...
biznis.60glisin,
Evo ti formule rečima:
Izvlačenja u LOTO-u su nezavisni događaji (mislim na ponavljanje svakog
utorka). To znači da se LOTO razlikuje od recimo zadataka tipa KOLIKA JE
VEROVATNOĆA DA ĆE STRELAC PET PUTA POGODITI METU UZASTOCE IZ 100 GADJANJA
(velika ako ja pucam ;-) AKO JE VEROVATNOĆA JEDNOG POGOTKA... jer se ovde radi
o uzastopnim pokušajima unutar jednog događaja/eksperimenta, a loto su
nezavisni "eksperimenti".
Bukvalno, pre svakog izvlačenja sva VEROVATNOĆA SA RESETUJE i krećemo ponovo.
Zapravo, verovatnoća da neka kuglica bude izvulena je UVEK 1/39 (jel toliko
beše kuglica) pa ne znam da je MILION PUTA nije pre toga bilo. A 1/39 je lepa
verovatnoća (nije 10E-6 na primer) pa se neće ni desiti da baš ne bude neke
kuglice u stotinama izvlačenja.
Uostalom, šta misliš, da bi LOTO postojalo kada bi se tek tako moglo sesti i
izračunati kojih desetak brojeva ima veće šanse u sledećem izvlačenju, pa dum i
redukuješ skup? Zato niko i nije nikada napravio biznis sa onim programima tipa
EKSPERTNI SISTEM ZA IGRANJE LOTO-a. Da radi, dalo bi se prodati, ali... ne
radi!
ŢŢŢIGGYŮŮŮ
biznis.61predrag,
>> Zapravo, verovatnoca da neka kuglica bude izvulena je
>> UVEK 1/39 (jel toliko bese kuglica) pa ne znam da je
>> MILION PUTA nije pre toga bilo. A 1/39 je lepa
>> verovatnoca (nije 10E-6 na primer) pa se nece ni desiti
>> da bas ne bude neke kuglice u stotinama izvlacenja.
JESTE UVEK 1/39 ALI SAMO SA PRVU kuglicu.
Posle toga je ostalo 38 brojeva i izvlaci se drugi broj, pa
37 i treci ....do sedme kuglice.
>> Uostalom, sta mislis, da bi LOTO postojalo kada bi se tek
>> tako moglo sesti i izracunati kojih desetak brojeva ima
>> vece sanse u sledecem izvlacenju, pa dum i redukujes
>> skup? Zato niko i nije nikada napravio biznis sa onim
>> programima tipa EKSPERTNI SISTEM ZA IGRANJE LOTO-a. Da
>> radi, dalo bi se prodati, ali... ne radi!
Jedno je teorija a drugo PRAKSA.;)) Moj postar dum-dum
sa 13 brojeva pa nenormalno cesto pogodi cetvorku.
Postoji sistem da uvek dobijes. TEORETSKI ima SISTEM od samo 2350
kombinacija da bi dobio jednu 4 i to UVEK. Samo je problem u tome sto
ta 4 donosi manje para nego sto si ulozio :>>
biznis.62ndragan,
/ N*1*(31/32) - N*31*(1/32) = 0
Nije nego:
n*1/2+n*1/4+n*1/8+n*1/16
(očekivana vrednost dobiti za prva 4 bacanja) i još plus ovo tvoje. Na
duži rok isplati se, pod uslovom da možeš da iz tih para da pokriješ ono
što pojedeš i popiješ dok se kockaš ;(.
Bue_ Ndragan
biznis.63janko,
> Zar se verovatnoća više ne predaje na faksovima?
I u srednjim školama?
biznis.64vikesler,
Kockarnice treba nesto i da zarade, zato postoji 0 u ruletu.
Zar je moguce da ste svi to prevideli.
Verovatnoca da ce pasti na crveno ili crno polje je manje od 1, jer
kuglica moze pasti i na nulu!
viktor
biznis.65predrag,
>> Zar je moguce da ste svi to prevideli.
Ma malo smo uprostili slucaj.
Video si da je i za ovako prost slucaj bilo polemike :))
biznis.66ndragan,
/ Od jednog profesora matematike sam očekivao komentar sa nekom
/ formulom iz teorije verovatnoće, a ne ove bezvezarije (nije ni
Knjiga iz verovatnoće mi je zagubljena, a ne bih da navodim po sećanju,
ipak je verovatnoća nauka (a statistika je metod :)... a što ne
premestih u o.jeziku, popustila mi koncentracija. Izvinjavam se za to,
ali sam zadovoljan što mi je i tako umornom, kakav sam bio kad sam to
pisalo, proradio živac za pravopis. Zašto mene niko ne ispravlja? Zar
sam tako strašan?
BTW, od malena izbegavam da radim ono što se od mene očekuje. Ponekad mi
i uspeva. Šteta što na Sezamu nema mojih đaka, mogli bi svojim pričama
malo da doprinesu promeni ofucanog imidža profesora matematike.
/ Vidim, znate sve svetske jezike uključujući "desetak bejzika,
/ tri kobola, četiri paskala...", nemam nikakvih šansi da se
To što sam napisao, napisao sam... tako, uostalom, i zamišljam učenje
zanata i sticanje opšte programerske kulture. No, nekad bilo... već dve
- tri godine skoro isključivo FoxPro, tu i tamo malo GfA bejzika na
STu... nema se više vremena za raznovrsnost. Tužno, slažem se. A i dosta
mi je bilo svaštarenja.
/ Raspravu o jeziku nastavite u za to odredjenoj temi, koju ja
/ inače ne pratim, jer na SEZAM-u nisam zbog toga...
Eto, možda i nisam promašio temu ;).
Bue_ Ndragan
P.S. Verovatnoću baš i nisam voleo. A u formulama i pristupu se oseća
pogubni uticaj novca - ekonomisti iz osiguravajućih društava su prišli
matematici previše blizu.
biznis.67majkl,
> / N*1*(31/32) - N*31*(1/32) = 0
>
> Nije nego:
>
> n*1/2+n*1/4+n*1/8+n*1/16
========================
>
> (očekivana vrednost dobiti za prva 4 bacanja) i još plus
==========
> ovo tvoje. Na duži rok isplati se, pod uslovom da možeš da
=========
> iz tih para da pokriješ ono što pojedeš i popiješ dok se
> kockaš ;(.
Možda: n*1/2+n*1/4+n*1/8+n*1/16 - n*15/16 = 0
Tj. očekivana dobit je 0, jer ako u 4 bacanja ne bude crveno
gubiš 15, a verovatnoća tog gubitka je 1/16. Dakle, ne isplati se.
Pozdrav, Majkl
biznis.68vmisev,
> Od jednog profesora matematike sam očekivao komentar sa nekom formulom iz
> teorije verovatnoće, a ne ove bezvezarije (nije ni smešno).
^^^^^^^^^^^
Pravopis se ne može nazvati bezvezarijom. Možda nekom izgleda manje važan
od verovatnoće, ali čak i najbrilijantniji rad iz te oblasti mora biti napi-
san, a kada se već piše, moraju se poštovati neka osnovna pravila.
Mislim da je ndragan samo skrenuo pažnju na grešku, što i inače često ra-
di. To je sasvim u redu, jer ljudi zaista ne pridaju važnost pravilnosti te-
ksta koji pišu.
I ne znam čemu ljutnja? Kada mi neko kaže gde sam pogrešio, ja se zahva-
lim i ispravim grešku.
Vladimir
biznis.69ndragan,
/ Mislim da je ndragan samo skrenuo pažnju na grešku, što i inače često
...
/ I ne znam čemu ljutnja? Kada mi neko kaže gde sam pogrešio, ja se
Slažem se skroz.
Bue_ Ndragan
biznis.70ndragan,
/ Možda: n*1/2+n*1/4+n*1/8+n*1/16 - n*15/16 = 0
Pa, u stvari, n=1, pošto je to dobitak u bilo kom slučaju; poslednji
član bi bio +0*1/16 čime smo onda pokrili ceo prostor događaja za 4
bacanja; dakle očekivana vrednost dobitka je tada
1*1/2+1*1/4+1*1/8+1*1/16+0*1/16 = 15/16
odnosno za n bacanja Xo=(2**n-1)/(2**n)
/ gubiš 15, a verovatnoća tog gubitka je 1/16. Dakle, ne isplati se.
Za ovaj deo si u pravu - gubiš 15; ako uložiš još 16, imaš opet .5
šanse da dobiješ 32 u sledećem krugu što ti je neto zarada 1. Ako ne
piješ.
Bue_ Ndragan
P.S. jel' ovo bilo dovoljno profesorski?
biznis.71dragisha,
ű> Kada bi analizirali sve do sada izvucene kombinacije
ű> i pojedine brojeve videlo bi se da se ne poklapa
ű> teorijska verovatnoca. Teorijski kada bi gledali neku
ű> beskonacnu seriju od 7 brojeva svi brojevi bi trebali da
^^^^^^^^^^
ű> se isti broj puta ponove.
ű> Prakticno kada posmatramo videli bi da se pojedini
ű> brojevi ZAISTA mnogo cesce ponavljaju nego drugi.
Hoces da kazes da, uvidom u rezultate dosadasnjih izvlacenja, kojih ima
beskonacno mnogo, moze se vidjeti da...
dragisha
biznis.73zormi,
* Pravopis se ne može nazvati bezvezarijom.
Mislim da je svakome jasno šta sam hteo da kažem, na sreću većina
na SEZAM-u insistira na sadržaju, a ne na formi. Za pravopis je
predvidjena posebna tema, a ubacivanje ovakvih opaski u raspravu
o verovatnoći je razvodnjavanje diskusije od strane dokonih
"zakerala".
* Mislim da je ndragan samo skrenuo pažnju na grešku, što i inače
* često radi.
A mene i još neke to mnogo nervira. Hvala Bogu, postoji IGNORE.
* To je sasvim u redu, jer ljudi zaista ne pridaju važnost
* pravilnosti teksta koji pišu.
Na jednom BBS-u se to i ne očekuje. Ako ti je potreban filološki
BBS - otvori ga. Obezbedi MNP modeme.
* I ne znam čemu ljutnja? Kada mi neko kaže gde sam pogrešio, ja
* se zahvalim i ispravim grešku.
Mnogo ste me naučili, sa svojih dvadeset godina školovanja nisam
znao kako se pišu redni brojevi (!?). Zahvaljujem.
biznis.74vmisev,
> Za pravopis je predvidjena posebna tema, a ubacivanje ovakvih opaski u
> raspravu o verovatnoći
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Da, za pravopis postoji tema (i ne samo za pravopis), ali ni raspravi o
verovatnoći nema mesta u "EXTRA:biznis".
> A mene i još neke to mnogo nervira. Hvala Bogu, postoji IGNORE.
^^^^^^
Pa tome i služi. Elem - upotrebi ga.
>> jer ljudi zaista ne pridaju važnost pravilnosti teksta koji pišu
> Na jednom BBS-u se to i ne očekuje.
??? Ja sam mislio da je pravopis odraz kulture i obrazovanosti, bilo gde
i blo kad. Možda grešim?
> Ako ti je potreban filološki BBS - otvori ga. Obezbedi MNP modeme.
Ovo nije loša ideja, naprotiv. Razgovaraću sa ljudima iz instituta. Hvala
na predlogu.
> Mnogo ste me naučili, sa svojih dvadeset godina školovanja nisam znao
> kako se pišu redni brojevi (!?). Zahvaljujem.
Nema na čemu, i drugi put.
Vladimir
biznis.75zormi,
* ??? Ja sam mislio da je pravopis odraz kulture i obrazovanosti,
* bilo gde i blo kad. Možda grešim?
"Ko o čemu, baba o uštipcima". Da ne studiraš filologiju kad ti
je toliko prirasla za srce?
BTW, kad si tako perfektan, piše se "bilo kad", a ne "blo kad".
Pogrešio u kucanju? Ma ne, ti si sve ove godine živeo u zabludi
da se tako piše.
* > Mnogo ste me naučili, sa svojih dvadeset godina školovanja
* > nisam znao kako se pišu redni brojevi (!?). Zahvaljujem.
*
* Nema na čemu, i drugi put.
Neće biti drugi put, postoji IGNORE.
biznis.76majkl,
> Za ovaj deo si u pravu - gubiš 15; ako uložiš još 16, imaš
> opet .5 šanse da dobiješ 32 u sledećem krugu što ti je
> neto zarada 1. Ako ne piješ.
Pazi, stvar smo ograničili radi jednostavnosti na 4 bacanja.
Ovako, imaš i 0.5 verovatnoću da izgubiš 32 tj. ponovo je
očekivani dobitak 0. Poenta je upravo u postojanju ograničenja.
Pozdrav, Majkl
biznis.77ndragan,
/ o verovatnoći je razvodnjavanje diskusije od strane dokonih "zakerala".
Ne moraš komplimente da stavljaš među navodnike, onda počnem da sumnjam
da li misliš ozbiljno ili ne. A dokolica... ne bi bilo loše da uhvatim
malo vremena za nju. Ponekad čisto poželim da mi bar jedan dan bude malo
dosadan.
/ A mene i još neke to mnogo nervira. Hvala Bogu, postoji IGNORE.
Nije valjda? Dobro, obećavam da se neću popraviti.
/ Mnogo ste me naučili, sa svojih dvadeset godina školovanja nisam
/ znao kako se pišu redni brojevi (!?). Zahvaljujem.
Slažem se. Radio sam u prosveti i znam koliko ima promašenog truda
uloženog u uzaludno školovanje. Sistem je bio takav, pa nije mnogo
pomagalo ni da se mi profesori trudimo. Đaci nemotivisani, na sve
strane imaju prilike da vide kako se ne isplati raditi... te je sasvim
moguće da ima čak i magistara i doktora (ili dokle se već stiže za
dvadeset godina) koji nikad nisu osetili potrebu da razmisle da li je
njihov osnovni alat za komunikaciju dobro naoštren i podmazan, ili tu
nešto škripi.
Bue_ Ndragan
biznis.78zormi,
* ... koji nikad nisu osetili potrebu da razmisle da
* li je njihov osnovni alat za komunikaciju dobro naoštren i
* podmazan, ili tu nešto škripi.
Da za mene ovo važi ne bi me toliko pogodio.
Možeš slobodno da pogledaš mojih 550 poruka u javnim konferen-
cijama za ove 2-3 godine na SEZAM-u i da proveriš koliko ima
grešaka.
U tim porukama ima i mnogo rednih brojeva i svi su ispravno
napisani, jedanput mi se omaklo i ti odmah dovodiš u pitanje
moju opštu kulturu!
Tačno je da za razliku od tebe ja ne znam sve svetske jezike
(osim engleskog, pomalo francuskog i nemačkog) ali bar maternji
jezik znam. Ako ništa drugo, pazim kako se izražavam zbog moje
buduće tašte koja je magistar filologije ;)
Uostalom, na SEZAM-u sam zbog struke i računara koje obožavam,
a ne zbog prijateljstva sa bilo kim. Za mene je diskusija
završena.
biznis.79zdimic,
Hi!
Ajd jedno pitanje za biznismene.
Da li neko zna "crni" kurs DEM-ova pred 31.12.92. godine.
Znaci neposredno pred novu godinu, mislim ovu tuznu.
unapred hvala,
Zoran
biznis.80jtitov,
> Da li neko zna "crni" kurs DEM-ova pred 31.12.92. godine.
Nesto mi se pokvario vremeplov... ---------------^
Inace kurs ne znam (verovatno si mislio na '91. god.)
biznis.81zormi,
* Da li neko zna "crni" kurs DEM-ova pred 31.12.92. godine.
* Znaci neposredno pred novu godinu, mislim ovu tuznu.
Tada je kurs nešto naglo "ripio", ne sećam se ko se otcepljivao
(Makedonija?), pa je oko Nove Godine marka na crno bila 90 din,
zatim je pala na 75 din (oko 10.01), a posle toga nastavila
normalno da raste (15.01 -> 85 din, 25.01 -> 100 din...).
biznis.82dragoslavr,
you> Ajd jedno pitanje za biznismene.
To nije pitanje za biznismene nego za Wizard-e... ;))))
biznis.83ndragan,
/ Možeš slobodno da pogledaš mojih 550 poruka u javnim konferen-
Ne nameravam, uopšte nisam ni tvrdio da ti grešiš.
/ jedanput mi se omaklo i ti odmah dovodiš u pitanje moju opštu kulturu!
Nisam, dakle ni primetio da ti se omaklo, a nije o tome ni bilo reči.
Okomio sam se na tvoj stav da raspravama o jeziku ovde nije mesto, da
to nama ni ne treba, napravite filološki BBS pa se tamo igrajte... to
mi jako liči na pitanje mojih đaka bravara i livaca "šta će nama
matematika". Smatram da u opštu kulturu spada i stav da su nam sva
znanja potrebna, a da odbojnost prema pravopisu (više volim pojam
"jasnog govora") u nju baš ne spada.
A to ko greši, ko ne - nije bitno. Reagujem tek ako mi nešto zapara
uši... dobro, ako mi zapne oko za neku rečenicu, a i to ne uvek, nego
kad se pojavi drugi do treći put. A i onda ne gledam čija je, mada
nešto često ispadne Maks, ali sa njim se tako dobro ne slažem po tim
pitanjima, da smo čak našli i zajedničke tačke ;).
/ (osim engleskog, pomalo francuskog i nemačkog) ali bar maternji
/ jezik znam. Ako ništa drugo, pazim kako se izražavam zbog moje
/ buduće tašte koja je magistar filologije ;)
Tu smo na istom, ako ne računamo ruski (na mojoj strani), francuski
(deset reči, to je na tvojoj) i taštu (moja tašta jako loše govori,
srpski joj nije maternji :). Drži se čvrsto :), a ako zapneš u nekoj
raspravi sa taštom, ceo Sezam je na tvojoj strani (ako si u pravu :).
Bue_ Ndragan
P.S. Ako si se stvarno toliko narogušio, da si potegao za onom čuvenom
naredbom "ti me vidiš a ja tebe ne", mogu samo da zažalim što živim u
tako šugavom vremenu, gde se sve shvata tako ozbiljno. Za takve
situacije, držim se jedne izreke iz '72: "ko nema smisla za humor,
treba ga ozbiljno zezati".
biznis.84wizard,
>> To nije pitanje za biznismene nego za Wizard-e... ;))))
Kad sam već prozvan, ;) hajde da pokušam. :)
Ako je verovati Miliću od Mačve, pred kraj ove godine neće biti prodaje
deviza. Naime, vratiće se Atlantiđani, nastaće 1000-godišnji mir, oni će
proglasiti Srbe za svoje izaslanike na Zemlji, Slobodan Milošević će
postati njihov namesnik na Zemlji, a Atlantiđani će otputovati dalje u
Kosmos jer će njihova misija na Zemlji biti završena...
Ako je verovati meni, :) takođe ispada da neće biti crnog kursa. Naime
postoje dve mogućnosti - ili ćemo devize kupovati u banci kao i svi
ostali, ili ih nećemo nigde ni kupovati. :(
<<nenad<<
biznis.85jtitov,
> Ako je verovati meni, :) takode ispada da nece biti crnog
> kursa. Naime postoje dve mogucnosti - ili cemo devize
> kupovati u banci kao i svi ostali, ili ih necemo nigde ni
> kupovati. :(
Ja mislim da cemo biti ne zatvoreni, nego zapecaceni, tako da ni vazduh
necemo moci da uzimamo od drugih. A sto se tice kupovine deviza, pa ako
devize mozes da kupujes u banci, slobodno, znaci da ce dinar biti
konvertibilan. A ako je dinar konvertibilan, onda ti devize i ne trebaju,
jer taj isti dinar po normalnom kursu mozes da menjas svuda u svetu u
normalnim bankama. Kupovina deviza postoji samo u soc. zemljama. Mislis da
Nemci ili Ameri kupuju devize na ulici, na crno? Smesno.
biznis.86andrejl,
>│ konvertibilan. A ako je dinar konvertibilan, onda ti
>│ devize i ne trebaju,
Ali uvek neke nacionalne banke za koji % uzimaju više ili
manje od drugih te se na putovanjima i menjanjima može
zaraditi, a ako je DIN konvertibilan, možeš za sl. primeniti
i naše banke koje su obično jako organizovane ;)
biznis.87janko,
Evo šta mi je skoro upalo u elektronsko sanduče:
> Dragi Sezamovci,
>
> od ponedeljka, 22.06.1992. godine, u Beogradu počinje sa
> radom prva elektronska škola, u okviru BITS-a (Beogradskog
> InformaTičkog Sistema).
Itd. Mislite da je ovo reklama? Ne, već ANTIREKLAMA:
> 2. Korspondencija u poslovanju sa inostranstvom
==============
> predavač prof. Tatjana Galebović
=======================
> a u saradnji sa CONNECTED EDUCATION, INC. iz Nju Jorka,
==========
> Posredstvom BITS-a moguće je, pored domaćih kurseva,
> upisati i postdiplomske studije iz Teorije Medija, pri
> američkom univerzitetu New School For Social Research iz
> Nju Jorka.
==========
>
> Za BITS
> Tatjana Galebović
==================
biznis.88spantic,
>> Za BITS
>> Tatjana Galebović
U čemu je ovde problem? Da li si slučajno video ko je potpisan ispod poziva
na seminare ETFa?
biznis.89panco,
Zna li neko dali zanatska radnja ima pravo da kupi putnicki
auto od privatnog preduzeca kao osnovno sredstvo ?
biznis.90vbole,
> Zna li neko dali zanatska radnja ima pravo da kupi putnicki
> auto od privatnog preduzeca kao osnovno sredstvo ?
Ako si zanatska radnja, onda putnicki auto ne moze da ti bude osnovno
sredstvo za rad, znaci - ne moze.
biznis.91panco,
Koliko sam jos saznao moze ali je uslov da to bude karavan.
biznis.92iboris,
Ł Zna li neko dali zanatska radnja ima pravo da kupi putnicki
Ł auto od privatnog preduzeca kao osnovno sredstvo ?
MOze, ali je uslov da to bude dostavno vozilo. Slicna je situacija sa jednim
mojim drugom, i on je normalno registrovao YUGO POLY na firmu, tj na pekaru.
Pozdrav, Boris
biznis.93danko,
Ako neko ima neku prijateljicu/poznanicu koja bi se zaposlila kao sekretrica,
molim ga da pročita poruku 12.691 u MALI.OGLASI DANKO
biznis.94vbole,
> Koliko sam jos saznao moze ali je uslov da to bude karavan.
Na kojoj je to opstini ?
biznis.95ndragan,
/ Ako si zanatska radnja, onda putnicki auto ne moze da ti bude osnovno
/ sredstvo za rad, znaci - ne moze.
A ako je serviser i ima da obilazi teren?
biznis.96panco,
To mi je rekao ortak cija je radnja prijavljena u Barajevu.
On jekupio limuzinu (wartburg) a da je kupio tranzit nebi platio
porez (ovo je bilo prosle godine)
biznis.97vbole,
> / Ako si zanatska radnja, onda putnicki auto ne moze da ti bude osnovno
> / sredstvo za rad, znaci - ne moze.
>
> A ako je serviser i ima da obilazi teren?
Moze kombi, moze dostavno vozilo, ali ( koliko ja znam ) putnicko, a
karavan je putnicko vozilo, ne moze.
biznis.98mnikolic,
Da li neko zna sledeće podatke:
- Nivo mesečne inflacije za April, Maj, Juni i procena za Juli ove godine
prema zvaničnim informacijama zavoda za statistiku?
- Kurs DEM na crnom tržištu u istom periodu, dakle na dan 01.04, 01.05,
01.06, 01.07?
m.
biznis.99dtadic,
>> - Nivo mesecne inflacije za April, Maj, Juni i procena za Juli ove godine
>> prema zvanicnim informacijama zavoda za statistiku?
Vidim da niko nije odgovorio, pa mozda mogu da pomognu sledece cifre (nisu
zvanicni podaci ali se od njih razlikuju samo za nekoliko procenata):
April: 75%
Maj: 80%
Juni: 100%
DT
biznis.100mnikolic,
> Vidim da niko nije odgovorio, pa mozda mogu da pomognu sledece
> cifre (nisu zvanicni podaci ali se od njih razlikuju samo za
> nekoliko procenata):
Pomoci ce i ovo, hvala, a ako neko ima i kurseve, molim ga da se
javi.
m.
biznis.101dnikolic,
Hitno su mi potrebni odgovori na sledeca pitanja:
1. Raspored svetskih rezervi uglja i koliki deo odlazi na USA i bivsi SSSR.
2. Pet najvecih svetskih kompanija po ostvarenom prometu i zaradi, i na kom
mestu se nalaze IBM i Macusita.
3. Dali u sastav Macusite ulazi Toyota i Suzuki?
4. Koliko je bilo bogatstvo Hauarda Hjuza i koliki promet su ostvarivale nje-
gove kompanije? Koliki je bio Americki vojni budzet u to vreme?
Bio bih veoma zahvalan na odgovorima. Usput bih molio i za tacan izvor informa-
cija, za odgovore za koje je to moguce naci ( ugalj, itd...).
Ponavljam, molim sve koje znaju odgovore na ova pitanja da odgovore ostave ili
ovde, sto je jednostavnije, ili u mail.
U napred, HVALA!!
dn
biznis.102iboris,
Ł Bio bih veoma zahvalan na odgovorima. Usput bih molio i za tacan izvor
Ł informa- cija, za odgovore za koje je to moguce naci ( ugalj, itd...).
Ł
Ł Ponavljam, molim sve koje znaju odgovore na ova pitanja da odgovore
Ł ostave ili ovde, sto je jednostavnije, ili u mail.
Mislim da ove informacije mozes naci u publikaciji UN (ne
znam tacno kako se zove), ali to je jedna ogromna knjiga formata
B-4, debljine jedno 4-5 cm.
Ako ne uspes da nadjes, reci , pa da je probam.
biznis.103isekulovic,
>> 1. Raspored svetskih rezervi uglja i koliki deo odlazi na USA i bivsi SSSR.
Ja sam samo pronasao godisnju proizvodnju (u milionima tona)
Kameni ugalj 1970. 1975. 1980. 1985.
-------------------------------------------------------------
SAD 550.4 568.0 714.5 741.3
SSSR 432.7 540.0 493.0 494.3
svet 2132.7 2391.7 2700.0 3009.9
-------------------------------------------------------------
Mrki ugalj i lignit 1970. 1975. 1980. 1985.
-------------------------------------------------------------
SSSR 144.7 160.0 160.0 153.3
SAD 5.4 16.0 42.3 62.5
svet 793.1 855.0 996.0 1199.8
--------------------------------------------------------------
Nadam se da ce pomoci.
ivan
ps zaboravih ovo sam nasao u 'geografskom atalsu sveta' koji je izdala
'mladinska knjiga' iz Ljubljane 1989.god.
biznis.104jpiri,
>> Pet najvecih svetskih kompanija...
Po BusinessWeek-u od 13. jula stvari stoje ovako:
TOP 10 - SALES (Vrednost ukupne prodaje u milijardama $)
1. C. ITOH $151.6
2. SUMITOMO 149.7
3. MITSUI 148.2
4. MITSUBISHI 140.4
5. MARUBENI 139.2
6. EXXON 115.0
7. GENERAL MOTORS 105.0
8. ROYAL DUTCH/SHELL 102.7
9. NISSHO IWAI 97.3
10. FORD MOTOR 88.3
TOP 10 - PROFITS (Profit u milijardama $)
1. EXXON $5.60
2. GENERAL ELECTRIC 4.44
3. ROYAL DUTCH/SHELL 4.29
4. PHILIP MORRIS 3.93
5. BRITISH TELECOM 3.64
6. TOYOTA MOTOR 3.13
7. MERCK 2.12
8. UNILEVER 2.09
9. BRISTOL-MYERS SQU. 2.06
10. BRITISH GAS 2.03
I najvaznija lista, po kojoj su i poredjali 1000 najvecih svetskih
kompanija:
TOP 10 - MARKET VALUE (Ukupna trzisna vrednost deonica u milijardama $)
1992. 1991.
1. 2 ROYAL DUTCH/SHELL (Neth./Britain) $77.82
2. 1 NIPPON TELEGRAPH & TELEPHONE Japan 77.52
3. 3 EXXON U.S. 75.30
4. 6 PHILIP MORRIS U.S. 71.29
5. 4 GENERAL ELECTRIC U.S. 66.00
6. 14 WAL MART STORES U.S. 60.82
7. 20 COCA COLA U.S. 58.47
8. 15 MERCK U.S. 58.41
9. 18 AT&T U.S. 55.85
10. 7 IBM U.S. 51.82
Sto se tice MATSUSHITE - ona se nalazi na listi ali kao 4 posebne
kompanije (MATSUSHITA - Communication Ind. (646), Electric industrial(42),
Electric works (305) i Kotobuki electric (862). - Brojevi u zagradi
predstavljaju mesto na TOP 1000 - market value.)
TOYOTA Motor (11) i SUZUKI Motor (826) su takodje posebno izlistani.
Kad smo vec kod ove liste, da se nadovezem na onaj clanak o Bill
Gates-u i Microsoft-u. Microsoft je 47. na ovoj listi (svetskoj)
odnosno 24. u Americi. Da bi vam priblizio sta to znaci evo nekoliko
poznatih kompanija koje su se nasle IZA njega (broj u zagradi se odnosi
na mesto u USA):
Walt-Disney (26), Hewlett-Packard (28), McDonald's (!) (34)
Texaco (36), BankAmerica (40), Boeing ! (46), Gillete, American
Express, Motorola, Intel, Apple, Chrysler, Turner BS (CNN i sl.) itd.
Bill se stvarno ne sali. A software je definitivno postao BIG business.
PS. Ako ti treba jos neki podatak, javi. Sorry sto odgovor malo kasni.
PPS. Na listi nema Panicevog ICN-a. A bogami ni gazda Jezde :)
biznis.105iboris,
Ł Po BusinessWeek-u od 13. jula stvari stoje ovako:
Ł
Ł TOP 10 - SALES (Vrednost ukupne prodaje u milijardama $)
Mogu li dobiti taj casopis da ga pregledam i ponesto
fotokopiram ? Bas mi trebaju ti podaci i spremio sam se da
zasednem u biblioteku Ujedinjenih nacija, da trazim taj i jos
neke podatke, ali ako bih mogao to da dobijem, postedeo bih se
velikih "patnji i kuvanja" u biblioteci.
biznis.106jpiri,
Mozes. Samo mi javi adresu i stize za par dana. Pozdrav.
biznis.107zormi,
* Da li neko zna sledeće podatke:
* - Kurs DEM na crnom tržištu u istom periodu, dakle na dan
* 01.04, 01.05, 01.06, 01.07?
Otprilike:
01.04.92: 1 DEM - 35 din.
01.05.92: 1 DEM - 50 din.
01.06.92: 1 DEM - 75 din.
01.07.92: 1 DEM - 160 din.
biznis.108mnikolic,
> Otprilike:
Zahvaljujem na informacijama.
Pozdrav, m.
biznis.109max.headroom,
Evo nekih stvari iz "Financial Times"-a, možda će zanimati domaće
buduće programere u Velikoj Britaniji (trendovi, etc.), a ako ništa
drugo, zanimljivo je bar za reklamouatore :)
BUSSINES SOFTWARE
To advertise in this section please telephone 071-407-5752,
or write to Dominic Morgan at the:
Financial Times,
One Southwark Bridge,
London SE1 9HL
or Fax: 071-873-3065.
======================================================================
TRADEMARKMAKER (C)
Bring forward your fantasy of new words for brands and names with help
of software on 5.25 or 3.5" disk. Realize ideas faster. USD 250,00
/ DM 450,00.
For further information call:
Alexander Kort
POB 110615
D 4000 Dusseldorf 11
Fax: (+49) 211 4780114
----------------------------------------------------------------------
ICE 1992 INTEGRATED MULTICURRENCY ACCOUNTS PACKAGE
With multicurrency nominal, sales and purchase ledgers and cash books;
multi-company capability; multi-lingual document production; cheque
reconciliation; simple installation; easy to use; quality training and
support; powerful report generator; database, spreadsheet and
word-processor interfaces. Join our satisfied client base.
FCCS Limited, Phone: 071 608 3009,
Fax: 071 250 1265
----------------------------------------------------------------------
NEURAL NETWORK MODELLING AND FORECASTING
4Thought's, state-of-the-art business models ease difficult decisions,
e.g.:
- pricing, quantifying the price/demand curve,
- advertising and promotions, showing which tactics sell,
- best price analysis, revealing each branch's true cost structure.
Arrange a demonstration!
RIS Ltd
14 St Christopher's Place
London W1M 5HB
071-487 4724
Fax: 071-935 5962
----------------------------------------------------------------------
NEW! NEW! NEW! INDEXIA II plus
Software for financial markets. Gann/Gann Retracements, Candlesticks,
Equivolume, Wave Charts, Beta Risk, Rebase facility, Fibonacci
Fans/Arcs, Parabolics and the most complete range of tehnical analysis
indicators and tools. NO MODULES ALL FEATURES IN ONE PACKAGE.
Tel: 0932-220349
Rowen Investments,
18 Rivermount,
Walton-on-Thames,
Surrey KT12 2PR
----------------------------------------------------------------------
FLEXIBILE ACCOUNTING SOFTWARE
* Modern software design
* Built on years and expirience
* Screen layout tailorable
* Ledgers designed for you
* No programming required
* Unix, DOS or Netware
Contact David Halstead FCA
The Transition Limited
5 Glasshouse Walk
London SE11 5ES
Tel: 071 793 0005
Fax: 071 735 4188
----------------------------------------------------------------------
BANKING SYSTEMS
"Tehnicaly advanced"
"User friendly"
"Delivered on time"
"To specification"
"Within budget"
One of the three largest building societies' comments.
Multi Currency
Multi Lingual
John Ormond,
Central Software
Tel: 0624 624957,
Fax: 0624 628703
----------------------------------------------------------------------
COMPUTER AIDED SALES & MARKETING
BreakThrough, a comprehensive sales & marketing productivity system.
Handles, contacts, prospects, clients, dealers products & services.
Produces form letters, mailshots, sales action lists. Report generator
included. Manage sources, campaigns, costing, response evaluation,
notes, telephone scripts & much more! DEMO DISC available.
SODEL, FREEPOST,
London N10 1BR
Tel: 081-883-9198
Fax: 081-365-3492
----------------------------------------------------------------------
UNIVERSAL OPTIONS, SWAP, YIELD AND ZERO-CURVE ADD-INS
Additional spreadsheet functions for Capital Market Proffesionals
using Lotus 1-2-3 and Excel (Windows, OS/2, Mac). European and
American style options and warrants on bonds, commodities, currencies,
futures and shares. Free 30 day trial.
Financial Systems Software,
2 London Wall Buildings, ECM2M 5PP.
Tel: 44 71 628 4200
Fax: 44 71 588 2718
----------------------------------------------------------------------
ROWEN TECHNICAL ANALYSIS WORKSHOPS (TM)
23 years experience is passed on to you. Find out which indicators
work best and why. Easy to understand presentation. Leave with A
UNIQUIE TRADING SYSTEM that you can confidently use immediately.
Benefit from our 5 year experience in practical workshop training, 5
graded workshops to choose from, hundreds of satisfied delegates.
Tel: (0932) 220349
----------------------------------------------------------------------
To be continued...
biznis.110ndragan,
Hteo bih da pokrenem jednu pri(h)vatnu anketu među kolegama koje idu po
terenu ('programiram po kućama, alat nosim sa sobom'). Radi se o
portirima.
Kakva su vaša iskustva kad ulazite kod korisnika enti put? Ja imam
raznih - od polučasovnog čekanja da mi nađe ličnu kartu da mi je vrati,
do ladnog prolaska pored. Danas sam imao biser (jednom u tri meseca
naiđe takav). Naišao sam kad portir nije bio u kućici, nego iza negde.
Parkirao sam bicikl kod nekog žbunja iza kapije, zajedno sa nekih drugih
pešes biciklova, na šta mi je portir (pojavio se) rekao 'ne možeš tu
ostaviti bicikl' - 'došao sam pod jedan službeno, pod dva na poziv vaše
firme' - 'ne zanima me, nemoj tu da mi se praviš pametan' - 'obrati se
tom_i_tom (inženjer kod koga sam išao, između ostalog)'. Dotle sam već
odmakao nekih pet metara od kapije, a on iza mojih leđa dohvati moj
bicikl i izgura ga na ulicu. Na ulici je bio ukupno još jedan bicikl,
pored onih šest unutra.
Pošto je ovom diskriminacijom uspeo propisno da me iznervira (pičim tri
kilometra bajsom da im donesem novu verziju aplikacije, koja inače već
radi, napolju je +37, a portir izgleda ne prihvata da neko može da bude
manje ograničen od njega, pa za sve koji mu nešto odgovore smatra da
simuliraju inteligenciju), rešim da u petak u podne nema smisla biti
nervozan, a kamoli tako nervozan ići kod korisnika, te mu kažem kome da
javi da je džabe dolazio s odmora da me sačeka, i odem kući.
Bilo je sličnih slučajeva i ranije - neće da me pusti u neku firmu da
uđem kolima (reno 4, a ulazili smo raznim kolima bar pedeset puta tamo),
ja se okrenem i odem u firmu. Posle pola sata ladno uđemo tojotom.
A bilo je da nisu hteli da nas puste kolima nikako (isto trideset i neki
dolazak), pa smo išli kod sledećeg korisnika kojem je bilo zakazano za
taj dan, a ovi posle u pola dva slali kola na drugi kraj grada po mene.
Predlažem da uvedemo jasne oznake koje su firme policijske države a
koje nisu; znak da stoji na kapiji za vreme trajanja mera.
Ostale kolege iz firme izgleda imaju više strpljenja od mene; portiri
su valjda moja slabost. žak me davno jedan u ćaletovoj firmi nešto
pokušavao da zeza zbog kose i brade, a posle sam bio razredni njegovoj
ćerki :). Kako je izgledao spetljan na roditeljskom :)))).
biznis.111iboris,
Ł pešes biciklova, na šta mi je portir (pojavio se) rekao 'ne možeš tu
Znaš šta mi nije jasno Dragane, zašto vi u Vojvodini kažete BICIKLOVI
a ne BICIKLI. Duke , kako se pravilno kaže ?
Služio sam vojsku u Novom Sadu, i valjao sam se od smeha kada
sam čuo kako se akcentiše (što bi rekao Binić: Piksi, centriši :))) )
naziv Dunavske ulice. Kažu Du'navska, umesto 'Dunavska, dakle akcenat
je na drugom umesto na prvom slogu. :)))
biznis.112jpiri,
U Business Week-u od 6. jula objavljen je clanak o svima nam omiljenom
Milanu Panicu, u kome se da pronaci i nesto o cemu se u nasim novinama
nije pisalo. Evo vam ga clanak pa razmislite sami:
NO PEACE FOR MILAN PANIC
Within Yugoslavia's aspiring Serbian business community, Milan Panic
is a folk hero. Not only did he escape the shackles of Communism early
by defecting to the U.S. in 1955, but he also transformed himself into a
millionaire pharmaceutical executive - perhaps the richest Serbian in the
world. 'He's a well known and very popular name in Belgrade,' says Nebojsa
Vujovic, first secretary of the Yugoslavian Embassy in Washington. 'He
posesses a vast knowledge of the working market economy.'
Too vast, in the opinion of some federal regulators and Wall Street in-
vestors. On the way to building ICN Inc. into a $460 million international
drug company, Panic has been investigated twice by the Securities & Exchange
Commission for securities-law violations. And last year, he settled a civil
action brought by U.S. Justice Dept. alleging that ICN overstated the po-
tential of one of its compounds as an AIDS drug. Neither he nor ICN has
admitted guilt in any of these cases. Some investors defend the 62-year old
Panic as an agressive visionary. But his management has spurred numerous
shareholder suits, and his own board has censured him for misuse of corpo-
rate assets (vidi tabelu na kraju teksta).
....
... ICN's future may depend on war in Yugoslavia.
The reason: In the past year, Panic's business has become increasingly
tied to Yugoslavia's uncertain future. In May 1991, ICN's subsidiary SPI
Inc., bought 75% of Yugoslavia's biggest drug company, Galenika. In just
8 months, the successful new unit accounted for 61% of SPI's 1991 revenues
of $364 million, and 96% of its $53 million net profit. Meanwhile, Panic
has signed letters of intent to set up similar joint ventures in Russia
and Poland, while searching for other opportunities in Eastern Europe,
particularly in Hungary. ICN's stock has responded well to all the good
news, and the company's board has rewarded Panic for his efforts with a
special stock bonus valued at $5.4 million.
Problem is, ICN Galenika has become a victim of Yugoslavia's civil war.
The company, which supplies penicillin to much of the country, imports
roughly two-thirds of its raw materials from the U.S. - supplies that have
been blocked by the sanctions. ICN is busily lobbying for an exception
based on its status as a pharmaceutical company, a possible outcome. But
two rounds of currency devaluations already have depressed the joint-ventu-
re's value, and Serbia's hyperinflationary economy bodes poorly for any
business there.
Panic, of course, has lived by his wits for a long time.... In 1960
he established a company called International Chemical & Nuclear with
$200 and an old washing machine. The latter, according to company lore,
was used as a centrifuge to extract DNA from salmon sperm.
ICN is a far different company from the one that Panic had envisioned.
Then, he had hoped to harness the secrets of DNA, whose double-helix
structure had been unraveled in the mid-1950's. His goal was to uncover
a whole new set of therapeutic drugs and build a world-class pharma-
ceutical company. To get there, though, he knew he needed cutting-edge
research and a worldwide network to market the results. "He had the same
sort of vision that's standard dogma among biotech companies today," says
veteran drug analyst Samuel Isaly of New York's Mehta & Isaly. "But he was
20 years ahead of them."
In his zeal to build his company, Panic quickly became known as a pro-
moter rather than a visionary. And by the early '80s, only the antiviral
agent ribavirin, brand named Virazole, had emerged from the company's
grandly titled Nucleic Acid Research Institute. Otherwise, ICN was mostly
a ragtag collection of acquisitions, selling everything from generics to
laboratory supplies. To raise enough cash to continue developing Virazole,
and to keep company afloat, Panic was forced to carve up ICN into three
units, taking each one public. Now, ICN is simply a holding company.
Virazole was approved by FDA at the end 1985, but only to treat an
unusual respiratory disease in infants. Rumours that the FDA was consi-
dering Virazole as an AIDS treatment, however, sent the share prices of ICN
and its subsidiaries soaring. Panic used the opportunity to sell $13 million
worth of his holdings in the companies, prompting a raft of shareholders
lawsuits that still are unsettled. Soon, the FDA pressured ICN to recall
promotional material that accompanied Virazole's initial, limited approval.
And after a January, 1987, press conference, where ICN disclosed studies
that it said demonstrated Virazole's effectiveness in delaying the onset of
AIDS in patients with HIV, the SEC launched its own investigation. By 1989,
ICN finally gave up the fight for AIDS approval in the U.S., writing off
$57 million in goodwill related to Virazole and posting a loss of $82 million.
Last year, the company paid $600,000 fine to settle with the FDA and signed
an SEC consent decree.
Panic's problems in Washington, however, hardly diminished his clout in
political circles, where he has long been an effective rainmaker. Board
members have included Robert Finch, onetime Nixon Administration cabinet
member; Birch Bayh, the former Indiana senator; and Jerry Brown, the former
governor of California. Panic has raised money for Bayh and Brown, and Brown
lobbied a California representative to intercede with the FDA during the
Virazole crisis. In 1988, Panic also held a $1,000-a-plate dinner at his
luxurious Pasadena, Calif. mansion to raise support for then-Presidential
contender Michael Dukakis.
Panic's ties are augmented by those of ICN-Galenika's vice-chairmen,
former U.S. Ambassador to Yugoslavia John Scanlan. State Dept. sources
figure such ties are just what the Yugoslavs want in courting Panic. As
the civil war drags on, the Serbs are becoming even more isolated...
...
Longtime Panic adviser Lester Korn, founder of executive-search firm
Korn/Ferry International, sees his controversial friend this way: "When
you put someone as entreprenurial and charismatic as Milan into a highly
regulated industry, you may get some problems. But despite the controversy,
I've never had any doubts about his basic ethics". Adds ICN's outside counsel,
Arnold Burns, a former deputy U.S. attorney general: "He's the guy that
loves the game, loves each new challenge". So far, Panic has met most of them.
But winning friends for his native Serbia in the West and pulling his
company out of the fire in Yugoslavia could prove a lot tougher than ma-
neuvering on Wall Street or in Washington.
ICN'S CONTROVERSIAL RECORD
1970 - Stock jumps after ICN says it will market L-dopa, the
Parkinson's disease drug. It buys several companies with
stock before news of L-dopa side effects deflates stock
price. Some previous owners of the businesses get refunds
1977 - ICN signes consent decree with Securities & Exchange
Commisssion after SEC charges it gave out misleading
financial projections. Company does not admit guilt, but
shareholder suits ensue
1979 - In response to a shareholder suit, an audit committee
of ICN's board forces Chairman Milan Panic to reimburse
company $123,000 for, among other things, personal use
of a company-owned jet and house in Lake Tahoe, Calif.
1987 - ICN reports its drug Virazole is effective in slowing
the onset of AIDS. Food & Drig Commission says tests
are incoclusive. FDA and SEC investigate
1991 - ICN pays tha FDA $600,000 to settle Justice Dept.
charges surrounding the promotion of Virazole and signs
another SEC consent decree. Company never admits guilt
biznis.113fric,
> a ne BICIKLI. Duke , kako se pravilno kaže ?
Bicigli
biznis.114fric,
> time.... In 1960 he established a company called
> International Chemical & Nuclear with $200 and an old
> washing machine. The latter, according to company lore,
> was used as a centrifuge to extract DNA from salmon sperm.
:))))))))))))))))
biznis.115ndragan,
/ Znaš šta mi nije jasno Dragane, zašto vi u Vojvodini kažete BICIKLOVI
Pazi, imaš bar 4 vrste biciklova: bicikl (ovdašnji), biciklo (srednja
srbija), bicikla (bosna, ako nisam pobrkao poslednja dva) i bŹcikli
(kratkosilazni na prvom - mađarski). Kod moje tašte postoji i 'ter
bicikli', što je varijanta iz starošvapskog (alti švobiš).
A što se tiče umetanja onog -ov- (i ponegde -et-), stvarno je to ovde
običaj, mada sam se i ja čudio kad su mi iz čablja javljali da 'imadu
problema sa nekim _artiklovima_ kad se radi lager lista - mora biti da
smo kanda prepušili digod di ne treba'.
Kod imena je jedna stvar gde _vi_ uglavnom nemate sluha (na čelu s
mojim ocem, on je iz Bariča): muška dvosložna imena na -e (Rade, Mile,
Dule) se ovde izgovaraju sa dugosilaznim, a po padežima menjaju sa
umetkom: Radeta, Radetu itd. Kad se menja bez umetka, onda se zna da je
u najmanju ruku đetić. Nisam rekao da se ovde smatra za nepravilno kad
nema infiksa, to je samo oznaka nekog drugog govora, i obično se odnosi
na čoveka koji tako govori. Već mi se događalo ovako nešto: 'jel' ovo
Milova testera?' 'Nema ovde nikakav Mil.' 'Ma ovaj komšija iza kuće kako
ti se zove?' 'A, on. Jeste Miletova testera.'...
Stvar je u tome što je jedini Mil koji mi pada na pamet - Džon
Stjuart, a ova dva Mileta što su mi komšije mi uopšte ne padaju na pamet
kad neko pita za 'nekog Mila'.
/ naziv Dunavske ulice. Kažu Du'navska, umesto 'Dunavska, dakle akcenat
To je bačvanski (diogenski) specijalitet. Bilo je i meni neobično. Po
tome oh (na čelu sa novosađanima) poznajem na kilometar. U stvari Lale
i Bačvani govore dosta slično, samo što otežu na različitim mestima.
Sremci opet imaju jako simpatično narečje, bar za moje uvo je nešto
melodičnije nego naše.
E da, često baš beograđani ne razlikuju Lale, Sremce i Bačvane. Za
mnoge od njih su svi Vojvođani - Lale. To što se nismo bunili kad je
Đoka Balašević proglašen za Lalu, to je samo zbog toga (čerez otog) što
je lalinski zet. Odakle ti žena, odatle i ti.
Ajd' živ bio i velik ti u raso.
biznis.116korvin,
>>>>> time.... In 1960 he established a company called
>>>>> International Chemical & Nuclear with $200 and an old
>>>>> washing machine. The latter, according to company lore,
>>>>> was used as a centrifuge to extract DNA from salmon sperm.
>>>>
>>>> :))))))))))))))))
Smešno, ali moguće. Ne treba zaboraviti da je to bila 1960,i da ni
prave centrifuge nisu mnogo odmakle.
biznis.117andrejl,
>│ Znaš šta mi nije jasno Dragane, zašto vi u Vojvodini
>│ kažete BICIKLOVI a ne BICIKLI. Duke , kako se pravilno
>│ kaže ?
Veruj onome što Dragan kaže...
Za govor u i oko Zrenjanina sa izuzetkom par sela se kaže
da je najpravilniji i najčistiji :)
bye, andrejl
biznis.118max.headroom,
> Dule) se ovde izgovaraju sa dugosilaznim, a po padežima menjaju sa
> umetkom: Radeta, Radetu itd. Kad se menja bez umetka, onda se zna da
U Šapcu i njegovoj okolini: Rade - Rada (Radeta), Dule - Dula (Duleta)
> U stvari Lale
Ono "Lale" bi trebalo akcentovati, samo ja ne znam kako :) (Ali osećam
da treba :)
biznis.119max.headroom,
> U Šapcu i njegovoj okolini: Rade - Rada (Radeta), Dule -
> Dula (Duleta)
Ja se izvinjavam, a "Mate" ? Ne ide nikako "Mateta", već "Mata"...
biznis.120ndragan,
/ Ono "Lale" bi trebalo akcentovati, samo ja ne znam kako :) (Ali osećam
/ da treba :)
Isto kao i naglašeno cveće u obliku tulipana :). Nadimak potiče od
nekog od ovdašnjih odreda, iz perioda 'Seoba', koji su imali zadenut
cvet lale kao znak raspoznavanja.
biznis.121ndragan,
/ Za govor u i oko Zrenjanina sa izuzetkom par sela se kaže
/ bye, andrejl
Ej, mani tebe, ti si odavde. Falite me usta moja, il' ću vas poderati. A
kojih par sela? Ako misliš na Klariju, onda si utrefio ko... - oni imaju
sopstveni jezik. "benga, pajto, kad kreneš niz sokak kroz klariju, a ono
svaka druga kuća - kurva. al' benga pajto, kad udriš nakraj pa
s'okreneš, opet svaka druga kuća - kurva!". (e a još da znam kako se
koji naglasak kuca, pa da se malo pronese klaričanski naglasak :)
Jedino klaričani i neki beograđani izgovaraju 'Elemir' sa kratkosilaznim
na prvom e (izgovara se sa dugouzlaznim na drugom e).
Kako vidim, portiri ne zanimaju nikog. More ko ih njih.
biznis.122andrejl,
>│ kojih par sela? Ako misliš na Klariju, onda si utrefio
>│ ko... - oni imaju
Hm, Kakva Klarija ? Gde je to ?
Inače u Melencima za svinju je svinjI :)
bye, andrejl
biznis.123max.headroom,
> Isto kao i naglašeno cveće u obliku tulipana :).
Znam kako se izgovara, nego ne mogu da odredim kako se akcentovano i
piše... :) Suprotno od toga bi bilo: "On se zove Lale", gde je prvo
"a" kratko.
biznis.124ndragan,
/ Ja se izvinjavam, a "Mate" ? Ne ide nikako "Mateta", već "Mata"...
Mate nije odavde. Ima neki Mata... žak i ono za 'Radeta' baš nije neki
banatski štos, jer se takav čovek ovde obično zove Rada. (A od trojice
Melenčana, jedan se zove ili Baca ili čiva).
BTW, kako piše u "Koštani"? "MitkETov" ili bez ET?
biznis.125andrejl,
>│ Inače u Melencima za svinju je svinjI :)
Uh, hteo sam da kažm MNOčINA za svinju je svinji, ali je
tada neko upao u sobu i koncentracija se rasprsla ...
:)
bye, andrejl
biznis.126ndragan,
/ piše... :) Suprotno od toga bi bilo: "On se zove Lale", gde je prvo
/ "a" kratko.
Xe, a kod nas je 'Lale' nadimak sa dugosilaznim naglaskom, a 'Lale' (sa
dugouzlaznim) su Banaćani. Imao sam u gimnaziji drugara (Bosanca!) koji
se prezivao Lale, a otac mu se zvao Mile i povremeno imao problema
prilikom legitimisanja :).
Ono za Diogena treba da razjasnim: Dogen je Bačvan. čiveo je u bačvi.
biznis.127ndragan,
/ Hm, Kakva Klarija ? Gde je to ?
Radojevo, alias Peterda, alias Klarija. Ovo poslednje ime je dobila po
habzburškoj princezi Klari kad je onomad bila u poseti, a ono, poslednje
po redosledu izlaska na scenu, po Radoju (Domanoviću?). To ti je na
rumunskoj granici, a naglasak im je kao kod Rumuna iz rumunskih sela u
Banatu koji su srpski učili ne od Srba, nego jedni od drugih. Rečnik im
je osobit: skoverci - palačinke, karafljosnice - krofne... 'idem na
pijâcu da kupim govnârije za supu', 'mamo, mamo, eno ide šporet vuče
šifonłre (to kad je klinac video prvi voz)'. Ima ovde dosta njih koji
su malo češće svraćali tamo, čak imamo i mušteriju u tom selu... treba
te pričice beležiti za etnografski muzej.
BTW, zašto Ameri nemaju sela? Uvek je 'our little town'; jedino selo za
koje znam je Grinič Vilidž. Obratite pažnju na 'our' - svi gradovi su
im po ourima.
biznis.128bearboy,
˙¨:> Ja se izvinjavam, a "Mate" ? Ne ide nikako "Mateta", već "Mata"...
TeleMata ? :))))
biznis.129toma,
■■>> Xe, a kod nas je 'Lale' nadimak sa dugosilaznim naglaskom, a 'Lale'
■■>> (sa dugouzlaznim) su Banaćani. Imao sam u gimnaziji drugara (Bosanca!)
■■>> koji
EXTRA:biznis
biznis.130max.headroom,
> BTW, kako piše u "Koštani"? "MitkETov" ili bez ET?
"Mitketov", koliko se sećam...
biznis.131andrejl,
>│ BTW, zašto Ameri nemaju sela? Uvek je 'our little town';
>│ jedino selo za koje znam je Grinič Vilidž. Obratite
>│ pažnju na 'our' - svi gradovi su im po ourima.
Da :) uvek je neki city, makar imao tri kuće ;).
Pobratimske opštine New York City i Melenci City ;)
bye, andrejl
biznis.132ndragan,
/ TeleMata ? :))))
Nije Mata baš takvo tele.
biznis.133ndragan,
Pozdrav svima iz MPA - preselili smo se u novi lokal. Za one koji poznaju
centar Zrenjanina, to je ispod pešačkog trga ispred SDK, odmah do kafića
San Marko Junior.
Bue_ NDragan
biznis.134ndragan,
/ ■■>> (sa dugouzlaznim) su Banaćani. Imao sam u gimnaziji drugara
/ EXTRA:biznis
Otplivaj uzvodno do prve poruke pa vidi kako je počelo. E sad, kako se
nastavilo... mada ja mislim da za biznis treba poznavati lokalne
običaje, dobro dođe da ostaviš utisak kod mušterije. U stvari, treba
znati svašta, pa vaditi kad zatreba.
biznis.135michelle,
Intersuju me poreske stope za: usluge, promet, delove(elektronika), kompjutere,
itd.
Sto detaljnije, to bolje.
biznis.136mitke,
T.B.8 stopa 3% na nabavnu vrednost ili 2,91% na prodajnu cenu
SLUZBENI GLASNIK Republike Srbije Br.78/91,dopune 20/92,46/92.
poyd p
poydrav,mitke
biznis.137ndragan,
/ T.B.8 stopa 3% na nabavnu vrednost ili 2,91% na prodajnu cenu
To u stvari znači da dođeš do cene po kojoj prodaješ, pa zaračunaš još
3% na robu (ono 2,91 ti je 3/103*100, preračunata stopa), odnosno 5% na
usluge, ali to ti važi kad prodaješ firmama i imaš od njih izjave, inače
za ostale tarifne brojeve (klase robe) porezi su strava. Nemam ovde
nijedan tarife.dbf iz neke od aplikacija, inače bih ga okačio.
/ poydrav,mitke
Pozdrav tvom vozaču tastature... Bue_ Ndragan
biznis.138michelle,
>za ostale tarifne brojeve (klase robe) porezi su strava. Nemam ovde
>nijedan tarife.dbf iz neke od aplikacija, inace bih ga okacio.
Da nije 44% porez na materijal (odn. 22% uz izjavu)?
Koliko ima T.B.-a?
.........................................................
Evo novog pitanja:
Ima li razlike izmedju porudzbenice sa izjavom za P.P. i D.P.?
pozdrav,
michelle
biznis.139toma,
■■>> Ima li razlike izmedju porudzbenice sa izjavom za P.P. i D.P.?
Nema !
biznis.140vbole,
> za ostale tarifne brojeve (klase robe) porezi su strava. Nemam ovde
> nijedan tarife.dbf iz neke od aplikacija, inače bih ga okačio.
Ajde okači ga kad ga nađeš ( mislim na tarife.dbf).
biznis.141ndragan,
/ Ajde okači ga kad ga nađeš ( mislim na tarife.dbf).
Biće problem da se setim - robno za trgovinu radi kolega pa je to na
njegovim disketama; ja radim za proizvodnju, a tamo ima samo dve tarife.
Kupi aplikaciju, tarife dobiješ fraj :)
biznis.142bcetina,
Kako stoje stvari sa Dafiment bankom, mislim koliko se čeka i
kolike su kamate na DEM?
biznis.143max.headroom,
> Kako stoje stvari sa Dafiment bankom, mislim koliko se
> čeka i kolike su kamate na DEM?
žeka se mnogo (staneš u red oko 4-5 sati ujutru, a dočekaš da dobiješ
broj negde oko 11-12, i to ako imaš sreće pa ne podele sve brojeve za
taj dan). Skoro, tj. 14.09 i 15.09 su bili redovi oko Tržnog centra na
Trgu, i to 3 (tri) komada (!) Mesečna kamata na dinarski ulog oročen
na 3 meseca je oko 75%, ali se to kod Dafine često menja. Što se
deviza tiče (isti period), mesečna kamata je oko 10-15%... Trenutno je
najisplativija, ako nameravaš da živiš od kamate.
biznis.144dejanr,
>> Trenutno je najisplativija, ako nameravaš da živiš od kamate.
Jok bre, rentijer je gospodin čovek ;) Tu se živi od čekanja u
redu dan-dva i strahovanja da će banka da propadne ostalih 28 ;)
biznis.145pele,
#} žeka se mnogo (staneš u red oko 4-5 sati ujutru, a
#} dočekaš da dobiješ broj negde oko 11-12, i to ako imaš
#} sreće pa ne podele sve brojeve za taj dan). Skoro, tj.
Moj cale se svojevremeno uvece prosetao do Dafine,one na
trznom centru,i zamolio cuvara da mu da broj jer kao ima
prosirene vene i ovaj mu dao.
biznis.146panco,
> Kako stoje stvari sa Dafiment bankom, mislim koliko se
> ceka i kolike su kamate na DEM?
Videh prosle nedelje u Politici oglas da neka riba ceka
na red kod Dafine za broj,pa ko nece da ceka a oce
da plati...
biznis.147michelle,
> Moj cale se svojevremeno uvece prosetao do Dafine,one na
> trznom centru,i zamolio cuvara da mu da broj jer kao ima
> prosirene vene i ovaj mu dao.
Kaži tvom ćaletu da se sada prošeta predveče do Dafine.
Upozori ga pre toga da se ne iznenadi ako vidi par stotina ljudi
kako se gužvaju kao pilići ispod reflektora (mislim na izlog pored
Dafine u tržnom centru). Dafina već danima radi do 1 - 2h ujutro.
Ko hoće da čeka red evo nekih referenci: T.C. Trg republike - 4.14h,
dobija se broj oko 200. Sava centar - pre neki dan su podelili 2500
brojeva. Inače u SC brže rade, jer ih ima više.
biznis.148panco,
Nek' mi neki Dafinin stedisa odgovori sta se desava ako
se recimo kamata ne podigne prvog meseca (u onih 5 dana)
i dodje se drugog ,da li se onda podize sva razlika
izmedju orocene glavnice ili se nemoze podici i kamata
koja je pripisana prvog meseca ?
Thanx.
biznis.149dragisha,
ű> Videh prosle nedelje u Politici oglas da neka riba ceka
ű> na red kod Dafine za broj,pa ko nece da ceka a oce
ű> da plati...
Pa da. Malo joge i ondak pare same dolaze.
dd
biznis.150nicic,
**> Kako stoje stvari sa Dafiment bankom, mislim koliko se
**> ceka i kolike su kamate na DEM?
Beograd jeste glavi grad, ali ni Pozarevac nije daleko. U Pozarevcu
se ceka maksimalno 45 minuta. A ima i Dafininu i Jezdinu banku.
biznis.151feniks,
>> Nek' mi neki Dafinin stedisa odgovori sta se desava ako
>> se recimo kamata ne podigne prvog meseca (u onih 5 dana)
Uvek kad dođe tih 5 dana može se podići kompletna kamata
(naravno i ona od predhodnog meseca ako nije podignuta)
biznis.152michelle,
> ...se recimo kamata ne podigne prvog meseca (u onih 5 dana)
> i dodje se drugog ,da li se onda podize sva razlika
> izmedju orocene glavnice ili se nemoze podici i kamata
> koja je pripisana prvog meseca ?
Kada dodješ drugog meseca možeš da podigneš kamatu za prethodni
mesec + kamata na (glavnicu + kamatu iz prethodnog meseca). U principu
dosta su fleksibilni, pa ne moraš sve da podigneš. Onda ti je sledeća
kamata malo veća. To malo zavisi sa koliko nula se piše glavnica.
Pozdrav,
michelle
biznis.153sandro,
>> Nek' mi neki Dafinin stedisa odgovori sta se desava ako
>> se recimo kamata ne podigne prvog meseca (u onih 5 dana)
>> i dodje se drugog ,da li se onda podize sva razlika
>> izmedju orocene glavnice ili se nemoze podici i kamata
>> koja je pripisana prvog meseca ?
>> Thanx.
Može da podigneš svu kamatu i onu od prošlog meseca.
Pozdrav Sale
biznis.154panco,
Koliko vredi Singapuurski dolar maraka ?
biznis.155zormi,
* >> Nek' mi neki Dafinin stedisa odgovori sta se desava ako
* >> se recimo kamata ne podigne prvog meseca (u onih 5 dana)
*
* Uvek kad dođe tih 5 dana može se podići kompletna kamata
* (naravno i ona od predhodnog meseca ako nije podignuta)
Mislim da se kamata pripiše glavnici, pa je kamata za sledeći
mesec malo veća, ali se može podići samo za poslednji mesec.
Tako bar piše u ugovoru...
biznis.156danko,
> Koliko vredi Singapuurski dolar maraka ?
1.65 SING $ = 1.00 US $ (otprilike po nedavnoj računici)
Prema marki izračunaj sam jer je Sing $ vezan za US $, a ne za DEM.
DANKO
P.S. Znaću tačno za koji dan, kolega mi je sad tamo!
biznis.157angel,
Da li neko može da pošalje telefone/adrese Dafininih poslovnica u Beogradu?
Takođe interesuje me procedura pri prvom ulaganju novca; Da li je takođe
potrebno čekati broj, kao pri podizanju kamata ili ide brže?
Pozdrav!
ADejan
biznis.158feniks,
│* >> Nek' mi neki Dafinin stedisa odgovori sta se desava ako
│* >> se recimo kamata ne podigne prvog meseca (u onih 5 dana)
│*
│* Uvek kad dođe tih 5 dana može se podići kompletna kamata
│* (naravno i ona od predhodnog meseca ako nije podignuta)
│
│Mislim da se kamata pripiše glavnici, pa je kamata za sledeći
│mesec malo veća, ali se može podići samo za poslednji mesec.
└───────
Ova poslednja zormi-jeva rečenica je tačna! Izvinjavam se
na dezinformaciji. Nesporazum je nastao tako što mi je prijatelj
(kome sam postavio isto pitanje) pokazao sumu koju je podigao i
samo 1 ugovor (nisam znao da ih ima 2), pa sam shvatio da je
kompletna kamata za 2 meseca sa tog ugovora, sorry.
Interesantno je da se po isteku ugovora opet u roku od 5 dana
mora podići glavnica sa kamatama. U protivnom suma se automatski
oročava na isti period po trenutno važećoj kamatnoj stopi.
To znači, ko recimo oroči na 6 meseci i ne uzme uk.sumu u tih
5 dana ima da čeka još 6 meseci da dođe do glavnice :(
biznis.159panco,
Uf,tek sad mi nije jasno :((( nista.Znaci kako ako ovako:
-dana 21.09. dam Dafini 100 DM na sest meseci sa 12.5 %
-dana 21.10. nedodjem po kamatu,znaci imam 112.5 DM
-dana 21.11. dodjem i hocem da dignem kamatu.Imam (he,he ???)
126.5 .
Znaci pitanje je da li sada mogu da dignem 26.5 DM ili 14 DM ?
biznis.160dperkovic,
Ma ljudi racunica je prosta. Neka je k mesecna kamata kod dafine,n broj meseci,
a x glavnica. Tada vi posle n meseci imate x*(1+k)^n. Ako hocete da dizete
kamatu posle tek posle n-tog meseca, tada ce ta kamata biti x*(1+k)^(n-1)*k
DejanP
biznis.161bcetina,
>> Da li neko može da pošalje telefone/adrese Dafininih poslovnica u
>> Beogradu?
Sava Centar je 131-151
biznis.162iboris,
Evo malo podataka, svežih i na žalost iz sopstvenog iskustva.
Juče sam stigao u Dafiment banku (za 2. sprat) u 4 stat ujutru. Dobio sam broj
423, a na red sam došao (čitaj završio posao) tek u pola 7 uveče.
biznis.163michelle,
Prekjuče (21.9.) kod SC su podelili 3000 brojeva. Inače red za brojeve se
formira oko 23h prethodnog dana.
biznis.164pele,
#} Prekjuče (21.9.) kod SC su podelili 3000 brojeva. Inače
#} red za brojeve se formira oko 23h prethodnog dana.
Danas je u politici jedan cova pametno predlozio da se brojevi
dele tokom celog radnog vremena.Tako se nebi stvarali redovi a
raspored brojeva bi obuhvatao par narednih dana.
biznis.165michelle,
> Danas je u politici jedan cova pametno predlozio da se
> brojevi dele tokom celog radnog vremena.Tako se nebi
> stvarali redovi a raspored brojeva bi obuhvatao par
> narednih dana.
Tako bi u jednom danu podelili brojeve za sledećih sedam dana, i onda šest
dana nema redova kod DAFINE! ;) Lepo zvuči, ali šta da radim kad mi istekne
ugovor prvog od tih šest dana, a imam fore pet dana da regulišem status, tj.
podignem lovu? Ovaj broj dana sam uzeo napamet, a orijentaciono može da se
izračuna koliko bi podelili u toku jednog radnog dana (od 7.30 do 20.00h),
ako 3000 brojeva podele za 30 minuta.
pozdrav,
michelle