FORUM.2

14 Dec 1990 - 12 Jul 1991

Topics

  1. gde.smo (631)
  2. svet (368)
  3. jugoslavija (971)
  4. ljudska.prava (511)
  5. stranke (69)
  6. vlada (29)
  7. novine (206)
  8. bonton (47)
  9. trac (109)
  10. literatura (32)
  11. muzika (201)
  12. pokretne.slike (126)
  13. muskarci (150)
  14. devojke (883)
  15. klub (36)
  16. sport (89)
  17. parlament (192)
  18. razno (325)

Messages - pokretne.slike

pokretne.slike.1 vcalic,
Zaiskali ste, eve vam ga : ;)) N I K I T A Novi film poznatog francuskog reditelja Luc Bessona je odličan primer kako Evropljani mogu pogrešno shvatiti američki film. Sličnu situaciju imali smo u slučaju filma "Sex, Lies & Videotapes", samo što su ovoga puta uloge zamenjene. "Nikita" je još jedan proizvod francuske škole kriminalističkog filma, koja je svojevremeno postavila vrlo visoke standarde ali koji se poslednjih godina tope, zbog prevelike želje da se parira Amerikancima. Sve je u ovom filmu napravljeno tako da liči na američke trilere visokobudžetne produkcije. Film je sniman u 70mm Technicolor tehnici, sa Dolby Stereo zvukom, puno para je potrošeno da bi pojedine scene bile snimljene na autentičnim mestima (Venecija i sl.), ali je pritom zaboravljeno da ffilm tog tipa nijednog momenta ne sme da dozvoli da pažnja gledaoca popusti. U ovom filmu se to često dešava, pre svega zbog traljavo urađenog scenarija, koji lične unutrašnje sukobe glavnog junaka, zapravo junakinje, suviše često ističe u prvi plan, zanemarujući akciju, što za film koji pretenduje da bude akcioni triler može da bude kobno. Sama režija, doduše, donekle vadi stvar, ali konačni utisak ostaje da u periodu pripreme filma nije razjašnjeno da li film treba da bude drama ili akcioni triler. Zbog toga film nije ni jedno ni drugo već jedna prilično neubedljiva kombinacija ta dva žanra. Odmah se nameće poredjenje sa šarmantnim remek-delom Edouarda Niemansa "Poussiere d'Ange" iz 1987. koji obradjuje sličnu tematiku, ali koji je rađen mnogo manje pretenciozno i bez prevelike pompe ali ostavlja nezaboravan utisak. Verovatno je to posledica toga što je u Niemansovom filmu korišćeno prebogato nasledje iz klasičnih dela francuskog kriminalističkog filma i to bez preterane žudnje da konačni rezultat liči na američke trilere. Da su se autori "Nikite" držali tog principa, verovatno bi ovaj film ostao zapamćen kao još jedno remek-delo francuske kinematografije. Ovako, ostaće zapamćen kao film koji se lako prati, ali i vrlo lako zaboravlja. WR
pokretne.slike.2 dejanr,
>> "Nikita" je još jedan proizvod francuske škole kriminalističkog >> filma, koja je svojevremeno postavila vrlo visoke standarde >> ali... Koji su to visoki standardi??? Francuski krimići? Bljak!
pokretne.slike.3 vcalic,
>>Koji su to visoki standardi??? Francuski krimici? Bljak! Joooj, bre, 'ajd da se vratimo u istoriju filma, pa cemo videti da su Francuzi prvi poceli sa kriminalistickim filma, a americki "crni film", koji je preteca danasnjih ameirckih krimi filmova A,B i C produkcije, je cista kopija te francuske skole. E, sad, poslednjih godina (moze se reci i poslednjih decenija) Francuzi prave sve slabije filmove (a to je zato sto kopiraju Amere). Da stvar bude jos gora od cele francuske krimi produkcije kod nas stizu uglavnom dela koja su oko proseka ili cak ispod njega, pa nije ni cudo sto imas (a nisi jedini, znam dosta takvih) lose misljenje. WR
pokretne.slike.4 mnikolic,
>>>Koji su to visoki standardi??? Francuski krimici? Bljak! > Joooj, bre, 'ajd da se vratimo u istoriju filma, pa cemo videti da su >Francuzi prvi poceli sa kriminalistickim filma, a americki "crni film", koji >je preteca danasnjih ameirckih krimi filmova A,B i C produkcije, je cista >kopija te francuske skole. Da malo potkrepim Vladine tvrdnje podseticu samo da se u filmskoj terminologiji "crni film" obicno naziva "film noir". Sto se mene tice ja volim francuski film, a "Nikita", od mene je dobila trojku.
pokretne.slike.5 dveselinovic,
Ko nije gledao film "Moon 44", neka to učini, veoma dobro urađen film frke, panike i kosmičkih borbi sa Michaler Pare-om. Odličan film ako ga shvatite kao čistu zabavu. Drugi dobar film koji sam sinoć gledao je "Drug Wars - Camera"; odličan polu-biografski krimić o ratu sa narko mafijom, ali je malo dug, oko 2,5 sata. 32"Bum-bum"XDVV
pokretne.slike.6 dejanr,
>> Ko nije gledao film "Moon 44", neka to učini, veoma dobro urađen >> film frke, panike i kosmičkih borbi sa Michaler Pare-om. Sasvim se slažem! Vredi pogledati!
pokretne.slike.7 mnikolic,
U nastavku poruke sledi moja lista filmova za proteklu godinu (period 1.1.1990.-23.12.1990.). Ocene su date bez pretenzija da budu prava kritika vec samo predstavljuju moje licno dozivljavanje tih filmova. U okviru pojedinih ocena filmovi su poredjani hronoloski a ne po kvalitetu. OCENA 5: -------- 01. Dead poets society 02. Do the right thing 03. Last exit to Brooklyn 04. Mistery train 05. Oči čornije 06. Splendor 07. Lethal weapon II 08. Bagdad cafe 09. Ran 10. Dreams 11. Cry baby 12. Goodfellas OCENA 4: -------- 01. Batman 02. Frantic 03. Licence to kill 04. Black rain 05. Bird 06. Turner and hooch 07. Back to the future II 08. Tango & Cash 09. Drivin' miss Daisy 10. Back to the future III 11. New York stories 12. Pretty Woman 13. Amsterdamned (VHS) 14. Die Hard I (VHS) 15. Die Hard II (VHS) 16. The Freshman 17. Days of thunder 18. The Bourne identity (VHS) OCENA 3: -------- 01. Working girl 02. Ghostbusters II 03. Indiana Jones & last crusade 04. Born on the 4th July 05. The hunt for red october 06. Hiding out (VHS) 07. The hunting of Sarah Hardy (VHS) 08. Nobody's perfect (VHS) 09. Blue Steel (VHS) 10. Barfly (VHS) 11. Nikita OCENA 2: -------- 01. Dangerous liaisons 02. The gods must be crazy II 03. Fly II 04. Harlem nights 05. Look who's talking 06. Gremlins II 07. Another 48hrs 08. Dick Tracy 09. Honey I shrunk the kids (VHS) 10. My step mother is an alien (VHS) 11. The accused (VHS) 12. Ghost 13. Last rites (VHS) OCENA 1: -------- 01. Abyss 02. See no evil, hear no evil 03. Immediate family 04. The war of the Roses 05. Bird on a wire 06. Family business (VHS) 07. Jo versus the vulcano (VHS) 08. Dead ringers
pokretne.slike.8 georges,
█▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀█ █ █▀▀▀▀ █ █▀▀█▀▀ TV █ █ █▀ █ █ █ █ █ ŢŢŢŢŢŢŢŢŢŢŢŢŢŢŢŢŢŢŢŢŢŢŢŢŢŢŢŢŢŢŢŢŢŢŢŢŢŢŢ █ █ █ █ ▀▀▀▀ █ █ GEORGES de YU '91. ■■■ █ █▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀█ █Ţ ══════════════════════════════════════════════════════════ ██ █ 10.00 I Gunisi █ █Ţ ══════════════════════════════════════════════════════════ ██ █ 20.00 II Tri pare u fontani 102 minuta █ █Ţ ══════════════════════════════════════════════════════════ ██ █ 21.55 I Rodjeni talenat REDFORD! █ █Ţ ══════════════════════════════════════════════════════════ ██ █ █ █Ţ ══════════════════════════════════════════════════════════ ██ █ █ █Ţ ══════════════════════════════════════════════════════════ ██ █ █ █Ţ ══════════════════════════════════════════════════════════ ██ █ █ █Ţ █ ▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀
pokretne.slike.9 georges,
█▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀█ █ █▀▀▀▀ █ █▀▀█▀▀ TV NEDELJA █ █ █▀ █ █ █ █ █ ŢŢŢŢŢŢŢŢŢŢŢŢŢŢŢŢŢŢŢŢŢŢŢŢŢŢŢŢŢŢŢŢŢŢŢŢŢŢŢ █ █ █ █ ▀▀▀▀ █ █ GEORGES de YU '91. ■■■ █ █▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀█ █Ţ ══════════════════════════════════════════════════════════ ██ █ 10.00 I U ZEMLJI PATULJAKA █ █Ţ ══════════════════════════════════════════════════════════ ██ █ 14.00 3K CRVENO SUNCE █ █Ţ ══════════════════════════════════════════════════════════ ██ █ 13.00 TVNS BOZICNI DAR █ █Ţ ══════════════════════════════════════════════════════════ ██ █ █ █Ţ ══════════════════════════════════════════════════════════ ██ █ █ █Ţ ══════════════════════════════════════════════════════════ ██ █ █ █Ţ ══════════════════════════════════════════════════════════ ██ █ █ █Ţ ██ ▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀
pokretne.slike.10 joza,
Joooj, sto sam gledao film sinoc ... Zove se FlatLiners (zvuci k'o neka tajvanska HW kompanija). Film je lud, film je genijalan, film je neponovljiv. Kiefer Sutherland je konacno postao ono sto mu je bio ( i jos uvek jeste) neponovljivi tata. Glupo mi je d vam pricam film, idite ga pogledati. Kamera i scenografija je nesto najgenijalnije sto sam u zadnje vreme video. Daje se Jadranu ... SMRT VIDEU - ZIVEO BIOSKOP Pozdrav, Joza
pokretne.slike.11 vcalic,
>>SMRT VIDEU - ZIVEO BIOSKOP Tooooooo !!!!!!!!!!!!!!!!!! WR
pokretne.slike.12 jvalant,
>> SMRT VIDEU - ZIVEO BIOSKOP Bravo!!!! SWE! P.S. Flatliners je dŻĚbar. :)
pokretne.slike.13 lanik,
>> >>SMRT VIDEU - ZIVEO BIOSKOP >> Tooooooo !!!!!!!!!!!!!!!!!! Ma najbolja kombinacija je VIDEO + Stereo Sound na Amp. (2*100W) + Video projektor (slika 3*4 metra). Jeste bioskop bolji od videa, ali ovako ne moraš da mrdaš od kuće. ;)
pokretne.slike.14 jvalant,
Video projektor (3*4) ?? ;) I 625 linija?? Ne budi smijesan. Vec veliki ekran (80 cm) je los, a video projektor je losiji od ekrana. Tvoj projektor treba gledati sa 12-15 metara. Imas takav stan ?? SWE!
pokretne.slike.15 vcalic,
>> Ma najbolja kombinacija je VIDEO + Stereo Sound na Amp. >>(2*100W) + Video projektor (slika 3*4 metra). Još uzmeš i Atarija i sa svim tim zajedno skočiš kroz prozor. ;) WR
pokretne.slike.16 dpozaric,
********************* Ma najbolja kombinacija je VIDEO + Stereo Sound na Amp. (2*100W) + Video projektor (slika 3*4 metra). Jeste bioskop bolji od videa, ali ovako ne moraš da mrdaš od kuće. ;) ********************* I kuća odnosno prostorija od najmanje 20*10 metara da bi uopće shvatio što se događa na platnu od 3*4 metra...
pokretne.slike.17 dpozaric,
*********************** >> Ma najbolja kombinacija je VIDEO + Stereo Sound na Amp. >>(2*100W) + Video projektor (slika 3*4 metra). Još uzmeš i Atarija i sa svim tim zajedno skočiš kroz prozor. ;) *********************** :))))))))))))))))))))))) >> Join the rEVOLUTION << >> Destroy your ATARI <<
pokretne.slike.18 lanik,
nažaloST... ;)) Ali uvek mi je bila želja da igram PAC-MAN-a na jednom takvom velikom ekranu! Zamisli Pekmena veličine fudbalske lopte! Pac, pac, pac.... ;))))
pokretne.slike.19 lanik,
>> Još uzmeš i Atarija i sa svim tim zajedno skočiš kroz prozor. ;) << I padnem na tebe i tvog tajvanca? Bljah! Da se prljam bezveze!
pokretne.slike.20 lanik,
>> I kuća odnosno prostorija od najmanje 20*10 metara da bi uopće shvatio što se događa na platnu od 3*4 metra... << Pa, hajde, nisam ni rekao da je to za svačiji "džep" i svačiju kuću. Samo ideja. Zašto uništavati vid na malom ekranu od 50-60 cm. kada se to brže i bolje obavi na velikom? :))
pokretne.slike.21 vcalic,
>> I padnem na tebe i tvog tajvanca? Bljah! Da se prljam bezveze! Ne dao ti Bog da padneš na mene. šta je Bulaja propustio, WR neće. WR ***Join The Revolution ***Give Lanik A History Lessons
pokretne.slike.22 jvalant,
*********************** >> Ma najbolja kombinacija je VIDEO + Stereo Sound na Amp. >>(2*100W) + Video projektor (slika 3*4 metra). Jos uzmes i Atarija i sa svim tim zajedno skocis kroz prozor. ;) *********************** :))))))))))))))))))))))) >> Join the rEVOLUTION << >> Destroy your ATARI << :(((((( *************************************** =============================== 12.17 FORUM:pokretne.slike ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ *************************************** SWE!
pokretne.slike.23 jvalant,
Pacman ko fudbalska lopta???? :) Uplasio bih ga se! SWE! P.S. Meni bi vise odgovarao Combat Pilot!!
pokretne.slike.25 dpozaric,
****************** :))))))))))))))))))))))) >> Join the rEVOLUTION << >> Destroy your ATARI << :(((((( ****************** Janez, ja se, naravno, zezam. I Atari je dobra mašina, samo to ovisi o tome tko ga i kako koristi :))) DP
pokretne.slike.26 lanik,
Ma svi kompjuteri su DOBRI! Služe da nam olakšaju (da li je tako ;) život i prepirke oko toga koji je bolji su stvarno bez svrhe. Samo kakve to veze ima sa pokretnim slikama? ;)) animacije?
pokretne.slike.27 joza,
DA LI STE VI NORMALNI???????? JEBO VAS BOG POSTOJI LI JEDNA KONFERENCIJA_TEMA U KOJOJ N E IZIVLJAVATE SVOJE NASTRANOSTI ?????? DABOGDA VAM PORIKNJAVALI I VASI ST-ovi I PC-ovi!!!! TEMA JE P O K R E T N E S L I K E ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! STO MODERATORI NE ZARADJUJU SVOJIH 4*Minuta????????????? REVOLTIRANI POZDRAV; Joza ispravka: 4*40 Minuta ...
pokretne.slike.28 oduzlevski,
>> REVOLTIRANI POZDRAV; Auuuuuu.... ;)
pokretne.slike.29 dejanr,
Danas sam gledao Rocky V. Ukratko, :(((( Nema čak ni boks meča, samo jedna ulična tuča na kraju. I Rocky završi siromašan, kao što je i počeo... osim ako se obogati u Rocky-ju VI ;)
pokretne.slike.30 jvalant,
Jel neko gledao Da li je pilot u avionu II ? Tamo je bio na aerodromu plakat sa starcem i rukavicama za boks ispod kojeg pise: ROCKY LXXVIII ;)) SWE!
pokretne.slike.31 joza,
Hey, dečki ... uskoro će FEST Any comments? Joza
pokretne.slike.32 dejanr,
>> Jel neko gledao Da li je pilot u avionu II ? Tamo je bio na aerodromu >> plakat sa starcem i rukavicama za boks ispod kojeg pise: >> >> ROCKY LXXVIII ;)) Sećam se, u "Povratku u budućnost III" u nekoj 2NNN godini neka holografska projekcija Ajkule NNNN zalebdi iznad onog klinca a on se prvo us**e živ, a onda kaže "It still looks fake" :)
pokretne.slike.33 lanik,
>> DA LI STE VI NORMALNI???????? JEBO VAS BOG POSTOJI LI JEDNA KONFERENCIJA_TEMA U KOJOJ N E IZIVLJAVATE SVOJE NASTRANOSTI ?????? << Tako jeeeeeeeeeeeeee! ;) >> DABOGDA VAM PORIKNJAVALI I VASI ST-ovi I PC-ovi!!!! << E sa ovim se već ne slažem... :((((
pokretne.slike.34 lanik,
Još bolje je kada tip u duty-free shop-u na aerodromu kupuje tempiranu bombu.... ;)))
pokretne.slike.35 mnikolic,
iz mog ugla: (FEST '91) Jučerasnje otvaranje 21-og FEST-a bilo je idealna prilika da beogradski "krem" ponovo prošeta svoje krpice. Na sreću, do toga je došlo u značajno manjoj meri nego što je to moja malenkost očekivala. Ako zasluga za to pripada izboru filma koji je prikazan na otvaranju tada "ružičasti grand prix" dodeljujem savetu FEST-a za tu odluku. Kako je isti taj "krem" podneo pomenuti film, o kome će biti reči nešto kasnije, to sam on zna. Inače, da ne ispadne kako hvalim dotičnu ceremoniju, a daleko od toga da sam joj naklonjen moram da istaknem da je itekako bilo onoga: "Pa kako to da se nije pojavio taj i taj" i sl. U tom smislu, moram da priznam da sam i ja besomučno zverao oko sebe u potrazi za raznim zanimljivostima i pikanterijama. Tako videh da mnoge beograđanke ne haju za "debeli minus" napolju i obilato razgolićene, što meni nije ni malo smetalo :) švrljaju foajeom. Kako i ne bi kad su svakako uz njih i pratioci obučeni po najnovijim zamislima Versaćea, Armanija i ostale kompanije koji onako nezainteresovano promatraju okolinu zveckajući ključevima svojih besnih tojota, mazdi, suzukija, bmw-a i sl. Štimung u holu diktirao je džez orkestar RTB-a. Naravno na programu su bile numere iz poznatih filmova, deja vu! *Momci* su moram priznati imali duha pa su se u pauzama uveseljavali odgovarajući sličnim tonovima na ono dosadno, starim festovcima dobro poznato: kling-leng "Poštovani posetioci, obaveštavamo vas da garderoba radi...". Imam neodoljiv utisak da je ceremoniju otvaranja kreirala ekipa "Politike" koja je na žalost i ove godine vodila marketing. To je propust koji savetu FEST-a nikad neću oprostiti. Zamišljena da traje samo 30 min. "svečanost" je opasno pretila da me uspava još u svojoj prvoj polovini. Gudački orkestar, koji je uzgred stvarno lepo svirao, prezentirao je numere iz Odiseje 2001 dok su na platnu promicali oblaci i oblaci i oblaci... Falilo je još samo da čujem Dinu žolić kako kaže: "Dragi putnici, dobro došli na JAT-ov..." Ali drugih 15 min. su pucali od dinamike. Raspoloženje publike najpre je podigla prva zvezda te večeri, biser svoje vrste, gospodin Zelenović (znate već koji). žovek je uspeo u 5-6 min. tako da se izblamira da je popio najpre zvižduk pa onda dva dobra smeha na otvorenoj sceni. Svaka čast publici. Toplo preporučujem čitanje njegovog govora koji je naravno objavila Politika. Među govornicima našla se i gospođa Romer, izaslanica glavnog pokrovitelja gospođe Cathrine la Lumier potpredsednice Evropskog Saveta. Ona je utrosila narednih nekoliko minuta sa takođe ne zavidno mudrim rečima koje nam je navodno uputila g-đa la Lumier. Toj gospođi bi bolje bilo da je lično došla kad se već toliko revnosno prihvatila pokroviteljstva kako sama poručuje izuzetno značajne manifestacije. Cvrc, kažem ja za gospođu la Lumier. Jedina pravu svetlu tačku predstavljale su same filmadžije i ljudi iz saveta FEST-a a pravo oduševljenje u meni izazvao je mini govor reditelja Bugajskog čiji je film otvario FEST. Parafraziraću: "Meni je veoma drago što se moj film prikazuje na festivalu u Beogradu. To ističem jer je Jugoslavija pored Poljske jedina zemlja *komunizma*!!! (uskličnici prim. aut.) u kojoj će film biti prikazan (na tom mestu dobar deo sale i ja nismo mogli da sačekamo pa smo govornika nagradili aplauzom) a da se razumemo ja sam ovaj film i pravio za narod koji *oseća komunizam na svojim leđima*!!!!! (frenetičan aplauz svih prisutnih, uuups, da li baš svih? Bili su tu i Mitević i Minović i Šuvar i drugi) Nakon toga krenula je projekcija filma. "Saslušanje" je film koji bi najpre morao da pogleda Tempo ne bi li se nekako prisetio golog otoka. Mislim da ova rečenica dovoljno govori o sadržini filma koji je naravno preležao osam godina bunkerskog života u Poljskoj. Glavna glumica koja praktično i nosi ceo film izuzetno je odigrala svoju ulogu mada su po meni i svi ostali akteri korektno obavili svoj posao. Mada je film relativno dug s'obzirom na težinu, Bugajski prilično uspešno održava napetost otkrivajući strašnu istinu stepen po stepen. Vrlo potresna je ljubavna priča koja ide u bekgraundu, ljubav koja se rađa između islednika i zatvorenice i postepeno kulminira ka svom tragičnom završetku. Taj izvrsno ukombinovan deo doveo je film u konkurenciju za visoku ocenu na mojoj lestvici mada ja u principu nemam previše sluha za filmove tog žanra. Na kraju da sumiram, nakon dužeg premišljanja ipak sam ovom filmu dao jednu solidnu četvorku.
pokretne.slike.36 vcalic,
Interesantno je FEST-ovo nepisano pravilo da je visina cena karata obrnuto proporcionalna kvalitetu filmova koji se prikazuju. Ako je FEST ispunjen velikom količinom kvalitetnih filmova (što je bio slučaj prošle godine), cene karata su tek nešto malo veće od cena bioskopskih ulaznica. Međutim, ako je gro filmova tek negde oko proseka (što je slučaj ove godine) onda cene znaju da zađu u domene astronomskih i astrofizičkih istraživanja. Iako vrlo lako može da se desi ( a sigurno će se i desiti) da se među filmovima pojavi i neko vrlo prijatno iznenađenje (nikad neću zaboraviti Fest 88 i sjajni francuski film "Anđeoski prah"), čini mi se da Fest nikad nije bio slabiji. Naravno, k'o što reče popularni Neša Đukelić, Fest je onoliko dobar koliko je dobra kinematografija koju predstavlja, a očigledno je 1990. bila sušna i za američku i za evropsku kinematografiju. Zbog toga će Fest očigledno ove godine služiti gotovo isključivo za manifestaciju snobovizma, što mu baš i ne ide na čast. WR
pokretne.slike.37 mnikolic,
FEST '91 day 2 'Wild at heart' rež. David Lynch Ljubav, seks, nasilje, način života, muzika, triler, melodrama, underground... Wild at heart je žanrovski koktel izvanrednog Dejvida Linča. Postavio je sebi težak zadatak da ne potone u tolikoj raznovrsnosti i po meni porilično u tome uspeo. To što ja režiserima baš ne odobravam preveliko skakutanje po žanrovima u okviru jednog filma je druga stvar i najveći razlog što sam možda u oceni potcenio ovo delo. Moram da istaknem da je ogroman doprinos kvalitetu ovoga filma donela sjajna glumačka ekipa: Nicolas Cage, Laura Dern, Willem Dafoe, Isabella Rosellini, Harry Dean Stanton. U Nikolasu Kejdžu možete videti reinkarnaciju legendarnog Bogija. Nadam se da će u buduće biti još sličnih uloga u kojima bi Kejdž mogao dalje da se razvija u tom smeru. Standardno dobri Willem Dafoe kao Bobi Peru pojavljuje se u samoj završnici ali dovoljno dugo da odigra fenomenalnu scenu u motelskoj sobi sa Lulom (odlično je igra Laura Dern). Na kraju da završim sa rečima koje izgovara Lula u trenutku kad "kola kreću nizbrdo": 'This whole world is wild at heart and weird on top'. FEST '91 day 3 'Rosencrantz & Guildenstern are dead' rež. Tom Stoppard Ko nema nameru da se udubi u filmsku verziju Šekspirovog Hamleta ovaj film ne treba ni da gleda. Pri tome je vrlo značajno dobro se sećati sadržine ovog komada što mi je moram priznati zadalo izvesne probleme ne znajući unapred koju temu je Stopard izabrao za svoje delo. U prve dve trećine trajala je blaga erozija vajnih ljubitelja filma. Izgleda da su promašili bioskop, hitovi se daju u Kozari od 22h valjda da bi oni koji greškom stignu u SC imali vremena da stignu na pravo mesto. Propustili su dosta čak iako nikada nisu čitali Hamleta. Veliki je hendikep za sve nebritance nepoznavanje duha engleskog jezika jer igra reči predstavlja posebnu snagu filma koju festivalski prevod nije mogao u potpunosti da prenese. Šekspir je kao uostalom i naše narodne pesme teško prevodiva materija pa sa tim treba u startu računati. Da rezimiram, oni koji nemaju želju ni volju da se petljaju sa Šekspirom slobodno mogu da zaborave na ovaj film, a onim drugima ga toplo preporučujem, ima sjajnih scena. Što se mene tiče ocena je 4.
pokretne.slike.38 vcalic,
Jel' taj "Rosencrantz & Guildenstern are dead" onaj film u kome Mel Gibson igra Hamleta ?!! WR P.S. Vidi Mel Gibsona kao Hamleta i umri !!!
pokretne.slike.39 mnikolic,
>> Jel' taj "Rosencrantz & Guildenstern are dead" onaj film u kome Mel >> Gibson igra Hamleta ?!! Nije i to nije dobro :) a evo i zašto. Pošto sam ovaj film dobro ocenio a ujedno me *jako* interesuje da vidim Gibsona kao Hamleta bojim se da mi sledi još jedno čitanje Šekspira u skorijoj budućnosti. P.S. Sva je sreća da Šekspir nije bio Rus ;)
pokretne.slike.40 agobovic,
> Ko nema nameru da se udubi u filmsku verziju Sekspirovog >Hamleta ovaj film ne treba ni da gleda. I ko ima nameru, ne treba da ga gleda. To *nije* ekranizacija Hamleta, vec neuspesni pokusaj da pisac postane reziser. Tom Stoppard je pokusao da dogadjaje iz Hamleta predstavi iz (perifernog) ugla dvojice Hamletovih pratioca na brodu za Englesku. Njihovi bizarni dijalozi s pravom su rasterali mnoge (ali ne i mene ,): ) gledaoce. Bleda rezija, slab scenario, a jedan covek : Tom Stoppard. Jedine svetle tacke filma koje su ispevale da razbude preostalo gledaliste su 'reminiscencije na buducnost' Rosencrantz-a ( ili Guildenstern-a, ko bi ga znao ko je ko) u vidu reotkrivanja Arhimedovog zakona, zakona gravitacije ili aviona dvokrilca. >...ga toplo preporucujem, ima >sjajnih scena. Sto se mene tice ocena je 4. Ja ga svima hladno ne preporucujem. Ocenu podelite sa dva (moze i cetiri). AG
pokretne.slike.41 mnikolic,
>> To *nije* ekranizacija Hamleta, Da, da, jako loše sam se izrazio. 'Rosencrantz & Guildenstern are dead' je ekranizacija istoimene predstave pomenutog autora. Nije ni čudo stoga što film više liči na snimak pozorišne predstave. Možda je Stoppard mogao režiju da poveri i nekom tipično filmskom reditelju ali teško da bi taj spoj funkcionisao kako treba jer ipak se radi o dva sasvim različita pristupa tekstu. Mislim da režiser nije počinio neke značajnije greške u realizaciji, glumci su takođe korektno odigrali svoje. Malo bih istakao možda Ričarda Drajfusa i dosta dobru kostimografiju. Dakle ne radi se o originalnom Hamletu i baš zbog toga sam napomenuo da je potrebno dobro poznavanje "originala". Ako prihvatim da su dijalozi u filmu bizarni isto moram da tvrdim i za dijaloge kod samog Šekspira. I kao što nešto drugačijim rečima rekoh, ko voli nek izvoli.
pokretne.slike.42 mnikolic,
FEST '91 day 4 'The sheltering sky' rež. Bernardo Bertolucci Glavne odlike najnovijeg Bertolučijevog spektakla mogle bi biti vrsna fotografija Vitorija Storara koja zaslužuje najvišu ocenu i dozlaboga slaba ljubavna priča u pozadini. Izabravši Maroko i uvek tajanstvenu Saharu sa svojim stanovnicima za "glavnu ulogu" Bertoluči je ostavio premalo prostora za dokazivanje inače solidnom Malkoviču i Vingerovoj. S'obzirom na to, teško da mogu još nešto da dodam osim da mi se na primer 'Out of Africa' svojevremeno mnogo više dopao. Za Bertolučija ovaj put samo ocena 2 uz ogradu da je film snimljen za čistu peticu.
pokretne.slike.43 joza,
Agree 100%. Film od koga sam najvise ocekivao ispao je najgluplji moguci izbor ove godine. Prvo me je fascinirala izjava one ruzne, glupe i dosadne najavljivacice, da u filmu igra Denis Kvejd. Ja ceko, ceko, ceko, ceko, ... a njega nigde!!! Na kraju gledam spicu, ni tamo ga nema. !?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?! Sve u svemu film je jedna grozomorna gnjavaza i zali boze filmske trake potrosene na 2,5 h filma. Mozda je na mene uticala i gomila "cool" faca, koje se ubise od komentara u stilu "jaaaaaaaaaaaaaabote ovo je nesto najsupaaaarnije sto sam u z'votu glad'la". Grozno, Tuzno, dosadno ... Joza
pokretne.slike.44 mnikolic,
FEST '91 day 5 << Miller's crossing >> rež. Joel Coen Film dostojan slavnih vremena klasičnog gangsterskog filma, doba prohibicije i imena kao što su Edward G. Robinson, James Cagney, Bogart. U poslednje vreme jedino se još 'The untouchebals' bavio ovom tematikom. Oba filma dokazuju da je ovaj žanr bez razloga potisnut u stranu. Boja, koja je mogla da bude ozbiljan problem u filmu, uspešno je ukroćena odličnom fotografijom, kostimografijom i rasvetom pa je tako postignuta ona "prava atmosfera". Glumci su bili na visini zadatka ali bih uputio kritiku na račun čoveka koji je igrao Kaspara (na žalost zaboravio sam mu ime). žini mi se da je u uvodnoj sceni malo pokrao Brandovog Kuma ali kako je kasnije od toga odustao može mu se oprostiti. Sve to izvrsno je vodio - režirao Joel Coen uspevši da održi napetost od početka do kraja mada bi i njemu zamerio na jedno dve scene koje su, iako dobro režirane delovale pomalo parodično. Na kraju još ocena. Ne baš čisto ali dovoljno za 5.
pokretne.slike.45 mnikolic,
FEST '91 day 6 'I hired a contract killer' rež. Aki Kaurismaki Verovatno ste svi čitali Alana Forda. E pa, tamo beše onaj tip koji bezuspešno iz broja u broj pokušava da izvrši samoubistvo. Sličnu polaznu tačku ima i ovaj simpatičan film. Beznačajan činovnik, doseljenik iz Francuske, nakon 15 godina rada zbog reorganizacije dobija otkaz u Londonu. U očajanju, odlučuje da izvrši samoubistvo, ali to ne ide tako lako. U tome ga kao i tokom celog filma prate maleri kao u nezaboravnom 'After hours'. Zato se odlučuje da igra na sigurnu kartu i unajmljuje plaćenog ubicu. Kako to obično biva, sreće jednu devojku zbog koje menja mišljenje i nakon raznih peripetija na kraju bude happy end. Mada je film vremenski izuzetno kratak (samo 85 min.) gledajući ga uopšte se nema takav utisak. Jer ako je kontroverzni 'Rosencrantz...' film dijaloga ovo je sušta suprotnost. Kažu da je uopšte stil ovog režisera da maksimalno izbegava dijaloge pokušavajući da sve reši samim scenama i vešto odabranim kadrovima pa tako film prividno dobija na dužini. Jean-Pierre Leaud se odlično snašao u svojoj ulozi, a značajan detalj je da epizodnu ulogu u ovome filmu ima glasoviti Joe Strummer. Režiju bih ocenio kao vrlo kvalitetnu ali istovremeno i dosta školsku. Što se opšte ocene tiče, nisam još načisto ali najverovatnije će to biti 3 ili 4.
pokretne.slike.46 mnikolic,
FEST '91 day 7 'Cyrano de Bergerac' rež. Jean Paul Rappeneau Sa velikim nestrpljenjem sam očekivao projekciju ovog toliko najavljivanog ostvarenja. Imao sam bojazan da se ne ponovi slična katastrofa kao sa Bertolučijevim ostvarenjem ali na sreću do toga nije došlo. Ono što moram odmah da priznam je da me je duboko impresionirala kompletna Siranova pojava počev od izvrsne glume čerara Depardjea preko samog teksta do kostima i maske koja je toliko dobro uklopljena u "originalni" izgled ovog glumca da me je pomalo zbunila njegova normalna pojava u Virovoj Zelenoj karti. Kao što rekoh, i sam tekst mi se jako dopao i tu moram da pohvalim prevodioca Kostu Carinu (prema kome sam inače veoma skeptičan) na jako dobro obavljenom poslu. Tu sad nastaju problemi. Da li zbog udubljivanja u tekst i skoro "selektivnog" praćenja samo glavne uloge ili nekog drugog razloga ostali elementi filma pa i likovi nisu na mene ostavili ni približno isti utisak. Nekako mi se čitav film u glavi deli na Sirana i sve ostalo. Ako sve to uzmem u obzir nameće mi se ocena 4.
pokretne.slike.47 mnikolic,
FEST '91 day 8 'Taksi bluz' rež. Pavel Lungin Da i u Sovjetskoj kinematografiji počinju da duvaju novi vetrovi pokazuje ovaj sjajan debitantski nastup Pavela Lungina rađen u koprodukciji sa Francuskom. Ovom filmu se može naći dosta zamerki ali uglavnom se sve to svodi na skromne mogućnosti u tehničkoj realizaciji. Ono što može svakako da se istakne je vrlo dobra muzička podloga Vladimira žekasova koju izvrsno realizuje Pjotr Mamonov kome pripada i jedna od nosećih uloga. Drugu glavnu ulogu odlično je odigrao Pjotr Zajčenko koga smo imali prilike da vidimo i pozdravimo uživo pred samu projekciju. Tom prilikom, zamolio je publiku, ako se dobro sećam, da film pogleda otvorenog srca, očiju i ušiju! Nije pogrešio. Film pokušava da prikaže Moskvu u jednom drugačijem svetlu osvrćući se istovremeno na neke vrlo prisutne probleme Sovjetskog društva, a sve to ukomponovano u čudan odnos jednog muzičkog genija - intelektualca i običnog radnika. Vrlo, vrlo dobar film. U najskromnijem slučaju zaslužio je ocenu 4.
pokretne.slike.48 mnikolic,
FEST '91 day 9 'Green card' rež. Peter Weir Peter Weir je režiser koji je nesumnjivo jako dobro savladao svoj zanat. Neke zahvate upotrebljene ovom prilikom mogao bih da nazovem pravim režiserskim minijaturama. Gerard Depardieu se izvanredno snašao u sve samo ne lakoj ulozi. Možda preterujem ali na momente je neodoljiv. Ovakav film naravno ne može da iznese samo jedna uloga, za drugu polovinu pobrinula se skriveno senzualna Andie McDowell - igrala u onoj stupidariji 'Sex, lies and videotapes'. Ona je svoju ulogu odigrala na apsolutno ravnopravnom nivou sa svojim partnerom što mislim da donosi dodatni kvalitet celom filmu. Svoju peticu Weir je "kupio" krajem filma koji me je zadovoljio jer mnogi reditelji baš tu znaju dobro da uprskaju stvar. Možda sam pao na jeftine fore ali ako, ocena je 5.
pokretne.slike.49 vcalic,
U drage nam bioskope još dražeg nam glavnog grada, stigla su dva produkta iz filmskih studija stacioniranih na brdu iznad Grada Anđela, poznatijeg kao Hollywood. Radi se o filmovima dva, po senzibilitetu slična, autora. Jedan od njih je Adrian Lyne (poznat po Flashdance, 9 1/2 weeks i Fatal Attraction) i njegov novi film, "Jakob's Ladder" je nešto najgore što se u beogradskim bioskopima moglo videti od kad je "Dick Tracey" sišao sa repertoara. Film predstavlja kombinaciju isperi-mi-mozak-molim-te filmova tipa "Born on the Fourth of July" i "Platoon", i kafkijanske atmosfere što teško može da rezultuje nečim drugim, sem totalnom katastrofom. Lyne očigledno zna sve što treba o postupku režije, ali da bi mogao to da pokaže, neophodno je da za poslodavce nađe producente sa malo više sive moždane mase u glavi. Nastavak saradnje sa ozloglašenim tipovima kakvi su dvojac Kassar&Vajda (njihovi proizvodi su između ostalih i remek-dela gluposti Rambo II i Rambo III), sasvim sigurno ga neće dovesti u poziciju da zauzme mesto koje mu, po kvalitetima, u hijerarhiji filmskih autora pripada. Na svu sreću, film "Wild At Heart", Davida Lyncha, je mnogo zanimljiviji. Radi se o filmu koji je prosto nemouće primiti ravnodušno i sa rezignacijom. To znači da ćete ovaj film ili voleti ili mrzeti, a da treće varijante nema. Film je pun scena brutalnog nasilja, platnom proteče mnogo (veštačke) krvi (čitaj kečapa), a po scenama seksa ne zaostaje mnogo za soft-core porno filmovima. No, to je u osnovi bajka o ljubavi dvoje ljudi, Sailora i Lulu, u čijim su ulogama Nicolas Cage i Laura Dern ostavili sjajan utisak. Tu su i epizodne uloge Isabelle Rosselini, Willema Defoea i Harry Dean Stantona, dakle vrlo interesantna ekipa. Pored svih vrlina, međutim, film je pun mana, a ono što sitničarima poput mene odmah zapadne u oči, to je gotovo nepodnošljivi eklekticizam u samoj režiji. U finalni proizvod, upakovani su sastojci u vidu horora, trilera, pornorafije, zatim je sve to začinjeno Wendersovom opsesijom teksaškim pustinjama, da bi umesto šlaga bio dodat, sve vreme prisutan duh, "žarobnjaka iz Oza". Zbog toga je nemoguće odrediti autorov stav, čas izgleda kao da se Lynch sprda sa tradicijom američke (kvazi-) kulture, čas kao da je veliča. S obzirom da takav "princip neodređenosti" predstavlja, u stvari, američko shvatanje umetnosti, izgleda da se Lynch udvara evropskoj filmskoj kritici, što mu nikako ne može služiti na čast. No, sve to nije naročito bitno. Film je, u svakom slučaju, više nego solidan (mada je na momente dosadan ;), i pruža jedan od mogućih odgovora na pitanje kako danas treba da izleda američki film. Dakle, kao rezime, Lynchu svaka čast, a što se Lyne-a tiče, ne znam šta treba da se desi, pa da neko uspe da me natera da gledam još neki njegov film.
pokretne.slike.51 vcalic,
Lista 20 najboljih filmova po izboru filmske redakcije časopisa "Novi Ritam" za 1990. godinu: 1. The Abyss (Bezdan) 2. Total Recall (Totalni Opoziv) 3. The Hunt For The Red October (Lov Na Crveni Oktobar) 4. Die Hard 2 (Umri muški 2) 5. Henry & June (Henri i Džun) 6. True Blood (Krv nije voda) 7. Darkman (žovek iz mraka) 8. She's Out Of Control (Prste sebi ona je još mlada) 9. The Blob (Mehur Ubica) 10. Great Balls Of Fire (Velike Vatrene Lopte) 11. Casualties Of War (Prokletnici Rata) 12. Sunset (Skandal U Holivudu) 13. Robocop 2 (Robokap 2) 14. True Believers (Pakao Pravde) 15. Big Bad Mama (Opasna Mama) 16. Cry Baby (Plačljivko) 17. Dead Calm (Opasno more) 18. Turner & Hooch (Tarner i Huč) 19. Miami Blues (Majami Bluz) 20. Nikita (Nikita) WR
pokretne.slike.52 vcalic,
Pošto niko neće da komentariše Ritmovu listu, ja ću ;). Dakle, običnim rečima rečeno, gluplju listu nisam mogao ni da zamislim. "Total Recall" na drugom mestu? Lov na Crveni Oktobar na trećem? Grozno. I još "Abyss" na prvom ??? Šta je sa tim ljudima!? Abyss jeste sjajno snimljen film, sa jako dobrim, čak antologijskim momentima, ali to je film, pri čijem su se osmišljavanju autori striktno držali Spilbergovih "Bliskih susreta". Uz to, očigledno je da film nema nikakvih ambicija sem da pokaže šta se može uraditi sa 20.000.000$. Pošto sumnjam da saradnici Ritma svi zajedno mogu da sakupe i 10.000-ti deo te sume, zaista mi nije jasno šta ih je toliko fasciniralo u tom filmu. WR
pokretne.slike.53 bulaja,
> I jos "Abyss" na prvom ??? Sta je sa tim ljudima!? Abyss jeste sjajno > snimljen film, sa jako dobrim, cak antologijskim momentima, ali to je film, > pri cijem su se osmisljavanju autori striktno drzali Spilbergovih "Bliskih > susreta". Uz to, ocigledno je da film nema nikakvih ambicija sem da pokaze > sta se moze uraditi sa 20.000.000$. Uh, cini mi se da ce nasa rasprava o ovom filmu biti poput one o 'Sex, Lies and Videotapes'. Oba filma su na vrhu moje liste omiljenih, dok ti i njima ne vidis apsolutno nista. Cameroon jeste polozio veliku paznju na tehnicke efekte, ali ukoliko pokusas da ga odgledas ne osvrcuci se na sta je potroseno tih 20 mil, primetices da to nije science fiction vec 'obicna' love story. Posto je termin 'love-story' vecito zloupotrebljivan, treba naglasiti da je 'Bezdan' (jedan od retkih dobrih prevoda naziva) daleko od srceparajucih limunada i slicnih gluposti, na mene je ostavio najdublji utisak jos od legendarnog 'Sex, Lies...'. Za 'SLV' me nisi poslusao pa ga odgledao jos jednom, zato ti preporucujem da bar Bezdanu das drugu sansu. Ipak, i ja imam zamerki na film, a jedna od njih je gotovo smesna (valjda bi trebalo da bude dirljiva) zavrsna scena.
pokretne.slike.54 dherceg,
NIKITA ====== 1. Pod obavezno otići u bioskop i pogledati film. 2. Izneti utiske u CONF pokretne.slike Toliko. Pozdrav, dherceg
pokretne.slike.55 mnikolic,
O tom filmu već je bilo reči ovde. Pročitaj poruke 12.1-12.4. P, m.
pokretne.slike.56 dpozaric,
RE: NIKITA Gledao sam film prije malo vremena, i ostao sam nekako polu-ravnodušan. Istina, dopada mi se većina toga ali mrzim taj novi scenario koji je pretjerano realističan (otkidanje glava, prosviravanje mozga etc.). Zanimljiva je sprega između podzemlja i policije odnosno obavještajaca, siguran sam da istina nije daleko od prikazanog, ako nije i gora ;() Što se same Nikite tiče, prilično je nevjerojatno da jedan tako izrazito asocijalan tip žene (djevojčice tako reći) može na bilo koji način dospjeti na nivo koji je ona dostigla, po pitanju komunikacije sa ljudima i samog načina komuniciranja. U stvari, nisam u pravu bio kad sam na početku rekao da sam polu-ravnodušan. Ne znam ni sam kako da ocijenim ovaj film. dp P.S. Je li već bilo govora o filmu "Nedokazana krivnja" (Harrison Ford) ? Jučer sam ga gledao po drugi put i manje mi se svidio nego prvi.
pokretne.slike.57 ljupco,
Pre vise meseci nekoliko sam puta gledao film 'Bad Taste'. Moze li mi neko nesto vise reci o njegovom autoru? Na zalost u videoteci odakle sam ga uzeo vec je obrisan. Film je engleski (valjda), a reziser je ujedno i nosilac (uslovno receno) glavne uloge. Verovatno se radi o niskobudzetnom filmu. Filmove ne gledam puno, ali je 'Bad Taste' fantastican.
pokretne.slike.58 bulaja,
Who killed Laura Palmer?
pokretne.slike.59 vcalic,
>>Who killed Laura Palmer? Izgleda da to ni Ameri ne znaju. Tamo se serija "Twin Peaks" završava tek u maju. Twin Peaks je serija koja je izazvala, možda, najveću pažnju u istoriji televizije. Možda bi bilo interesantno da vidimo kako Sezamovci reaguju na nju !? WR
pokretne.slike.60 ivujanic,
> Twin Peaks je serija koja je izazvala, možda, najveću pažnju u >istoriji televizije. Možda bi bilo interesantno da vidimo kako Sezamovci >reaguju na nju !? Twin Peaks je ubedljivo najbolja serija koju sam do sada video! Potpuno u stilu David Lynch-a. A on mu dođe k'o Peter Wier sa smislom za humor. Ivica P.S. kratko, jer ne volim da filozofiram k'o filmski kritičari.
pokretne.slike.61 vcalic,
>>Who killed Laura Palmer? Who shot FBI agent?
pokretne.slike.62 madamov,
Ameri napravili opasan posao sa majicama na kojima je pisalo "Who killed Laura Palmer?". I've heard that her father killed her. I don't think so.
pokretne.slike.63 jvalant,
Twin Peaks je UZAS! Ko nasi politicari: KAKO ZAKOMPLIKOVATI STVARI TAKO-DA JIH ONDA GENERACIJE NE ODKOMPLIKUJU!!!!? Mislim da jos nisam video razvucenije serije (ne brojim Dinastiju ili Dallas, jer Twin Peaks ipak nije losa prica, a li...), od ove Swe!
pokretne.slike.64 agobovic,
Nista cudno, i ja sam ovisnik o Twin Peaks. Nazalost, necu biti ovde od 18-25 aprila, kada je kraj serije. Protivnik sam videa (i zato ga nemam) ali bi ovo valjalo odgledati. Zato molim sve sezamovce koji ce snimati te epizode serije da mi se jave i omoguce mi da pogledam kraj serije. Kasete cu videti na rentiranom plejeru iz komsijskog video-kluba. AG
pokretne.slike.65 dejanr,
>> Protivnik sam videa (i zato ga nemam)... Ti si prvi protivnik videa koga poznajem. U čemu je mana videa?
pokretne.slike.66 mkiric,
> Ti si prvi protivnik videa koga poznajem. U čemu je mana videa? Pa, recimo da stvara prekomernu zavisnost. Tera čoveka da gleda SVE što naša TV prikazuje na sve tri kanalizacije ;) (takva definicija TVB je pre nekih mesec-dva osvanula u jednom opozicionom listu). I sam sam imao video-rekorder dok nisam shvatio da se na taj način ceo porodični život svodi na gledanje onoga čega bismo se inače glatko odrekli u korist izlazaka ili drugih aktivnosti. Tada sam prodao video i opredelio se za kompromis - kupio sam plejer, tako da sada ipak mogu da napravim selekciju. Ako već dnevno provodim znatno više od punog radnog vremena pred ekranom, onda bar mogu da smanjim vreme utrošeno pred TV-om (neaktivno) u korist vremena provedenog pred monitorom. :)
pokretne.slike.67 agobovic,
>U cemu je mana videa? U prednostima bioskopa. AG P.S. Zelis da kazes kako video sluzi i za snimanje sa TV-a a ne samo za gledanje filmova? E, pa nisam bas toliki zavisnik od televizije.
pokretne.slike.68 nkbog,
Mislim da ju je ubio prevodilac drugog del serije (posle upucavanja Special Agent-a Coopera). A ako nije ubio nju, onda ce pobiti gledaoce svojim ingenioznim prevodima koji nemaju NIKAKVE veze sa sadrzajem serije. Pozivam sve koje to interesuje da skupe bisere doticnog. Npr: He was a Book House boy. "On je bio vredan decak" ??? Rocks and bottles "Od pocetka do kraja" ili nesto slicno Owls are not what they seem "a onda se sve promeni" Major Briggs to Agent CoopAgent Cooper, Agent Cooper! "Majore Kuper, Majore Kuper." NB
pokretne.slike.69 ivantod,
Izgleda da je Kosta Carina to prevodio samo slušajući, bez gledanja u tekst. A pošto on nije baš tako mlad, ni sluh mu više nije kao što je nekad bio... Evo još jednog bisera: Kada u kući nađu čsopis "Flesh World": "Look at this: 'Flesh World'" - Pogledajte ove rane na mesu!
pokretne.slike.70 kvelkovski,
Sto se tice Twin Peaks-a: Prva epizoda je bila fantasticna! Ali totalno sam se odusevio kad sam gledao onu epizodu kad Special Agent Cooper sanja kepeca i Lauru Palmer. Tek tada sam shvatio da je Lynch genijalac! Ma ljudi, ko bi drugi covek na planeti uspeo da sve te *bizarne* stvari "proda" u 30 miliona primeraka samo u USA !?! Sto se tice kraja serije, cuo sam da su snimljeni 3 razlicita kraja, pa musterije dobijaju kraj po zelji! BTW, sto ne bi glasali ko je ubica ? Pozdrav, Kire
pokretne.slike.71 vcalic,
>> Sto se tice kraja serije, cuo sam da su snimljeni 3 razlicita kraja, >>pa musterije dobijaju kraj po zelji! Da, navodno je kraj u različitim verzijama za USA, Evropu i Japan !!?? Lynch je stvarno genije !! WR
pokretne.slike.72 vkrstonosic,
>> >> Sto se tice kraja serije, cuo sam da su snimljeni 3 razlicita kraja, >> >>pa musterije dobijaju kraj po zelji! >> >> Da, navodno je kraj u različitim verzijama za USA, Evropu i Japan Da, u verziji za Jugoslovensko tržište (Vicel), ubica je Vuk Drašković, mada postoji verzija po kojoj je ubica Zelenović, ali to se čuva u bunkeru za nedaj Bože (daj Bože).
pokretne.slike.73 nkbog,
A ja sam cuo da su tri kraja snimljena na izdatoj video kaseti koja se sastoji uglavnom od prve epizode, ali sve su ovo tracevi, i tracici. INace nakon sinocne epizode sam jos sigurniji da je ubica prevodilac: "Without chemicals he points." Prevodi: "Bez hemikalija on uspeva" "Bez hemikalija on pokazuje" "Bez hemikalija..." Na tri mesta tri razlicitas POGRESNA prevoda. Naravno prevod je bukavalan "Bez hemikalija on ubada.". A on se misli na spric (ono cime se daju injekcje). NB
pokretne.slike.74 dristic,
> WHO KILLED LAURA PALMER ?< Robert - BOB one armed man who is a ghost from the woods, and who entered the body of Laura's father, so in fact Laura's father LELAND killed his doughter Laura. This is a gossip circeling arround in NS.
pokretne.slike.75 dherceg,
A zašto ste ostavili temu o VCR? Baš mi se dopalo. Ja ga imam i čini mi se da služi upravo za ono za šta bi i trebalo, tj. za snimanje dobrih TV filmova koji idu dok sam u školi. Što se tiče dangubljenja pred +VCR, to je trajalo prvih tri nedelje, kasnije se sve vratilo na normalu. djordje
pokretne.slike.76 mirkot,
Ubica Lore Palmer je njen otac, Lilend Palmer. Jedna devojka je gledala seriju u Svajcarskoj, i pokvarila mi uzitak. Sada ga ja kvarim i vama. :)))
pokretne.slike.77 dzakic,
>> služi upravo za ono za šta bi i trebalo, tj. za >> snimanje dobrih TV filmova koji idu dok sam u školi Potpuno se slažem. A koji nemaju VCR jer ne žele da mu robuju, da li misle da je isti slučaj sa telefonskom sekretaricom na primer...
pokretne.slike.78 ivujanic,
>Ubica Lore Palmer je njen otac, Lilend Palmer. Jedna devojka je gledala seriju E ovo je stvarno pokvareno! Dabogda ti nestajalo struje od 23:00 do 01:00 i svaki put baš pre nego što text koji si pisao dva sata zapišeš na disk! Ivica
pokretne.slike.79 lanik,
Napokon sam u lokalnom video klub... ups, kod lokalnog PIRATA, uspeo da nadjem film NIKITA. Da li se neko seća diskusije koja se vodila ranije u ovoj temi o filmu NIKITA? jedni su film uzdizali u nebesa, a drugi tvrdili da ništa ne valja. E, pošto sam odgeldao film, da dam i ja svoj komentar. Prvo, ja u principu ne gledam filmove koji nisu Američke ili Engleske produkcije, smetaju mi svi filmovi na Italijanskom, Španskom, Francuskom (nekako su mi svi ti jezici "neprirodni" za film, možda je to navika jer Ameri imaju najveću produkciju), itd. Posle gledanja filma "Nikita", ja nisam ni bio svestan da je film bio na Francuskom! Odgledao sam ga a da nisam ni trepnuo, a kamoli se pomerio sa mesta (imam običaj da film prekidam 3-4 puta; idem po koka-kolu, grickalice, kafu, cigarete... ;)). Film je FANTASTIžAN! Evo, još uvek ne mogu da verujem da je Nikita EVROPSKI film!!! Ako slučajno ima neko ko ovo remek delo nije pogledao, odmah trk do lokalnog video-kl... pirata, i tražite ovaj film!! Moja ocena ovom filmu bi bila 9 od 10. Pozdrav, Dalibor --> CMPT KOMYHuCTuMA! <-- --> KOMYHuCTu4Ku TEPOPuCTu, ÔOTOBu CTE! <--
pokretne.slike.80 lanik,
Još jedan film koji mi se jako svideo. SILENCE OF THE LAMBS. Glavna uloga je Jodie Foster, koja mi baš i nije omiljena glumica, ali je u ovom filmu bila sasvim "pristojna". "Silence of the Lambs" je nešto izmedju Trilera i Horror-a. Jodie Foster igra mladu agenticu FBI-ja (u stvari, još je na studijama u FBI), koja je najbolja u svojoj klasi te joj šef dodjeljuje zadatak da izvrši interview sa jednim od najopasnijih masovnih ubica (Anthony Hopkins, koji je dao izvanrednu ulogu u ovom filmu) koji živi zatvoren u nekoj instituciji zadnjih 18 godina. Iza ovog interview-a stoji namera šefa FBI-a da preko mlade agentice izvuče što više podataka može od Lector-a (ime masovnog ubojice, koji je uzgred super-inteligentan, bivši psihijatar koji je poludio) o seriji ubistava koje se trenutno dogadjaju; pet ubistava takozvanog "Buffalo Bill"-a, koji je takav nadimak dobio jer je svim svojim žrtvama (uglavnom devojkama) odrao kožu pošto ih je ubio. Tip je imao strava "system for murder"; Ostavi žrtvu nekoliko dana da gladuje (da bi joj lakše odrao kožu), zatim je ubije i odere kožu, te je baci u reku... Da ne pričam baš ceo film, ako volite triller/horror-e, ovo je dovoljno da vas "zagolica". Ako pak, ne volite ovu vrstu filmova, ipak pogledajte "Silence of the Lambs". Ovaj film je sve osim "tipične komercijale" i tipičnog trilera. Moja ocena? Hmmm.. recimo 7 (od 1-10) --> ]|[ <-- --> -+- <-- --> ]|[ <-- --> Bog čuva Srbe <--
pokretne.slike.81 mkiric,
> Prvo, ja u principu ne gledam filmove koji nisu Američke ili Engleske > produkcije, smetaju mi svi filmovi na Italijanskom, Španskom, Francuskom > (nekako su mi svi ti jezici "neprirodni" za film, možda je to navika jer > Ameri imaju najveću produkciju), itd. To je verovatno zato što govoriš engleski, a italijanski, španski ili francuski ne. Tako ne zavisiš od prevodioca i njegovih "bisera", ali kad bi govorio ili bar u dovoljnoj meri razumeo neki od evropskih jezika ne bi ga smatrao neprirodnim za film. Uostalom, imaš nemački operativni sistem - zašto ti to nije neprirodno? Zato što znaš šta sve te nepoznate reči predstvljaju, odnosno razumeš računar bez obzira na jezik kojim ti se obraća. Jeste da Ameri imaju veću produkciju, ali imaju i mnogo više kiča i shita. Evropska produkcija je manja po obimu, ali često na mnogo višem umetničkom nivou. Šta misliš, da li bi gledao Twin Peeks ili Dinastiju ili bilo koju od onih silnih serija da ne razumeš engleski a razumeš recimo francuski? Iskreno rečeno, ja ne bih gledao skoro ništa od toga sem Opstanka ili Beyond 2000 (i ovako retko gledam nešto više ;).
pokretne.slike.82 vcalic,
Lynch očigledno ne krije da mu je jedan od uzora bio Alfred Hitchock. U noćašnjoj epizodi "Twin Peaks", upotrebio je trik koji je Hitchock koristio u svakom svom filmu, to jest, i on sam se pojavio pred kamerom, u epizodnoj ulozi. WR
pokretne.slike.83 vcalic,
>> Prvo, ja u principu ne gledam filmove koji nisu Američke ili >>Engleske produkcije, smetaju mi svi filmovi na Italijanskom, Španskom, >>Francuskom (nekako su mi svi ti jezici "neprirodni" za film, možda je >>to navika jer Ameri imaju najveću produkciju), itd. Verovatno je navika, al' mislim da ti je to jako loša navika. Pre svega, po pitanju trilera Ameri daleko zaostaju za Francuzima, koji su za kriminalističke filmove pravi doktori. Uostalom, Ameri već 50-tak godina kradu fazone iz francuskih krimića za svoje filmove, a pritom često znaju da zabrljaju. Sa druge strane, oni imaju pare, što je kod Evropljana čest problem. Tako da najbolja kombinacija kad se radi o trilerima ostaje, evropski film snimljen u Evropi, ali sa američkom lovom. Što se Nikite tiče, to je jedno sasvim prosečno ostvarenje za francusku kinematografiju. Buka koja se oko tog filma digla je rezultat rada silne propagandne mašinerije, koju je Gaumon angažovao, i to po receptu velikih holivudskih kompanija. Da i objekat propagande nije po receptu holivudskih kompanija, sve to i ne bi bilo tako strašno, ovako ostaje utisak da se nad evropskom kinematografijom navlači mračni oblak holivudizacije. Kuda će to dovesti, može samo da se nagađa, ali sumnjam da će doneti išta dobro. U tom slučaju, za 50-tak godina, evropska kinematografija će dobiti svoga Davida Lyncha. WR
pokretne.slike.84 vcalic,
>> Jeste da Ameri imaju veću produkciju, ali imaju i mnogo više kiča i >>shita. Jedino što kod Amerikanaca mogu bezrezervno da prihvatim, to su filmovi Hemfri Bogarta, i filmovi Walt Disney-a. Sve ostalo robuje glupim klišeima "američkog sna" ili "tradicionalnih vrednosti". Komunisti su bili potpuno u pravu kada su tvrdili da američka kinematografija zapravo služi propagandi američke vlade. U poslednje vreme, od Amerikanaca su jedino interesantni Jim Jarmush i, trenutno mnogo eksponirani, David Lynch, a tu je i nezavisna produkcija. Ponekad se desi da i holivudske kompanije snime kakav dobar akcioni film, naravno, ako angažuju Mel Gibsona, Harisona Forda ili Bruce Willisa i ako su navedeni raspoloženi. Ostatak američke produkcije, a naročito onaj koji dospeva u konkurenciju za oskara, može se komotno strpati u kategoriju "kiča i shita". >>Evropska produkcija je manja po obimu, ali često na mnogo višem >>umetničkom nivou. Šteta što naši distributeri zanemaruju evropski film poslednjih godina. Ponekad uleti neki francuski krimić ili komedija, ali to je obično sve. Na svu sreću, ove godine, FEST je ukazao na dva sjajna evropska režisera, Španca Almodovara i Finca Kaurismakija. Almodovarov film "čene na ivici nervnog sloma" je jako dugo bio prikazivan u bioskopu "Balkan", što navodi na pomisao da je doneo i dobar prihod, tako da se može očekivati da će distributeri ovim ohrabreni da uvoze i filmove evropske produkcije. WR
pokretne.slike.85 jtitov,
Ubica Lore Palmer je njen otac, Lilend Palmer. Jedna devojka je gledala seriju u Svajcarskoj, i pokvarila mi uzitak. Sada ga ja kvarim i vama. :))) Ti si takav pokvarenjak :) kakvog još nosam sreo. Neka komšiji crkne krava. Pravi jugović. Ako sam ja (ti) u govnima neka budu i ostali. Nije da si meni pokvario užitak, nego je to videla žena, pa ti je takve stvari rekla da... ako ih ponovim rizikujem da me izbace sa Sezama.
pokretne.slike.86 mirkot,
Uf!!! Izvinjavam se svima koji su ozbiljno shvatili moju poruku sa otkrivanjem ubice mile nam Lore Palmer. Posto sam se ja salio, nista se ne menja. Gledajmo i dalje kao da nista nije bilo. Uostalom, poenta ove serije i nije ko je ubica, vec sta se desava u naizgled mirnim okolinama. Sve u svemu, to je jedna od najkvalitetnijih serija koju smo imali prilike da gledamo. ;))))
pokretne.slike.87 mirkot,
Ja mislim da je gledanje filmova samo sa anglosaksonskog podrucja pravi zlocin prema sebi i svom ukusu. Evidentno je da je americka filmska industrija (mislim na Holivud) u veoma ozbiljnoj krizi i da njihovi reziseri vise ne znaju sta da snimaju. Imaju para, a nemaju ideja. Ja dugo nisam gledao VEOMA DOBAR americki film, a u zadnje vreme sam gledao nekoliko ODLICNIH filmova malih produkcija. Kada kazem americki film, onda ne mislim na njihove niskobudzetne filmove kakve snima Jim Jarmush, kako rece vcosic. Jarmush pravi odlicne filmove cija je jedina "mana" sto ne mogu da zarade milione dolara. Da li ste gledali filmove Akija Kaurismakija na ovogodisnjem FEST-u? Ako jeste, onda ste mogli da vidite kako izgledaju sjajni, a jeftini filmovi. Pedro Almodovar je pravo osvezenje, a po meni najbolji film FEST-a je "Sveta krv" Alexandra Jodorovskog. Ko je imao priliku da pogleda to remek-delo zna sta sam hteo da kazem. Onima koji misle da nema boljih filmova od americkih preporucujem odlazak u Kinoteku (kada je otvore :((( ).
pokretne.slike.88 lanik,
>> To je verovatno zato što govoriš engleski, a italijanski, španski ili francuski ne. << Verovatno je i to u pitanju (Sramota me je kad pomislim da sam Francuski učio 4 godine, a sada ne znam da spojim jednu prosto-proširenu rečenicu na tom jeziku ;( ). Ali što se tiče komentara: >> Uostalom, imaš nemački operativni sistem -zašto ti to nije neprirodno? Zato što znaš šta sve te nepoznate reči predstvljaju, odnosno razumeš računar bez obzira na jezik kojim ti se obraća. << ...sa tim se nemogu složiti. Meni je Nemački STRAŠNO neprirodan i antipatičan. Uostalom, zato i koristim GEMINI da ne bi morao da gledam one ružne poruke ABBRUCH, LADEN, itd. ;)) Druga je priča to što sam Nemački _morao_ koliko-toliko da naučim, ali mi je i dalje "mrzak". >> Jeste da Ameri imaju veću produkciju, ali imaju i mnogo više kiča i shita. << Slažem se. Ali ipak, od te ogromne "kič" produkcije, ubodu i poneki dobar (dapače, i izvrstan!) film. Samim tim što imaju veću produkciju, imaju i više šanse da "ubodu" tih, recimo, 1% dobrih filmova. A finansije i reklame neću ni da spominjem. Nikita je jedan od retkih evropskih filmova koji je imao koliko-toliko "dobru" reklamu (po Američkim standardima). I na kraju, sve zavisi od toga kakve filmove voliš. Ja najviše volim Trilere, a zatim bi došli Horror, SF pa komedije. I šta očekuješ od svake te "kategorije" filma. Jedni npr. vole Monty Pitheon-a, dok drugi tvrde kako je Engleski humor užasno glup (Dule npr.) ;)). Da bi mi se svideli, trileri moraju da ispune nekoliko uslova: da se dešavaju u Los Angelesu, da po mogućstvu režiser bude Brian De Palma i da glavnu ulogu igra Jeff Bridges. Ah, da. I barem 3-4 strava ribe treba da budu ubijene. ;)) Horror mora da bude više "napet" nego pun odvratnih scena; lako je napraviti dobre maske i krv do kolena. Treba smisliti nešto originalno i održati pažnju gledaocu 90+ minuta, a ne groziti ga iskasapljenim leševima i transformacijama vukodlaka. Režiser po mogućstvu John Carpenter. Komedija? Ako je nisu režirali Abrahams/Zucher/Abrahams (Top Secret, Kentucky Fried Moovie, Airplane 1 & 2, Naked Gun), onda je i ne gledam! ;))) >>Šta misliš, da li bi gledao Twin Peeks ... << The owls are not what they seem. Without the chemicals he points. It is happening again... It is happening again... --> Keyboard? How Quaint! <--
pokretne.slike.89 lanik,
>> Tako da najbolja kombinacija kad se radi o trilerima ostaje, evropski film snimljen u Evropi, ali sa američkom lovom. << A može i "evropski film snimljen u _Americi_, ali sa američkom lovom"... ;)) Dalibor P.S. Misliš na, recimo, "Bornov identitet"? --> Keyboard? How Quaint! <--
pokretne.slike.90 dejanr,
>> > Prvo, ja u principu ne gledam filmove koji nisu Američke ili >> > Engleske produkcije >> Verovatno je navika, al' mislim da ti je to jako loša navika. Što se mene tiče, isti slučaj! Ne znam koliko sam se puta "nasankao" da gledam neki francuski film (nemački - daleko bilo!) i uvek sam se posle pitao šta mi bi. Videh par (da kažem) dobrih francuskih komedija ali njihovi krimići... totalno nekompatibilno sa mojim ukusom, da ne kažem ništa ružnije. Što se američke produkcije tiče, jeste da ima mnogo konfekcijskog filma i raznih dosadnih budalaština, ali imaš bar malo šanse da kad gledaš američki/engleski film, vidiš nešto dobro. A film sa "starog kontinenta" koji bi mi se svideo još nisam video... Verovatno se iz ovoga vidi da takozvani "umetnički film" previše ne cenim
pokretne.slike.91 dejanr,
Jedno zanimljivo merilo uspešnosti filma koje ne znam da li je do sada patentirano - koliko je trajao ako ste ga gledali na videu? Tj. ako (kao ja) imate običaj da kad "Barba čvane počne da prelazi prugu" lepo "legnete" na Fast Forward. Jedan od filmova u kojima se jednostavno *nema kad* pritisnuti fast forward je Indiana Džons 2, traje sva dva sata, ponekad čak i vratite scenu :)
pokretne.slike.92 dusan,
>> Verovatno je i to u pitanju (Sramota me je kad pomislim da sam >>Francuski učio 4 godine, a sada ne znam da spojim jednu >>prosto-proširenu rečenicu na tom jeziku ;( ). Pa ni Srpski ti nije jača strana. ;)))))))
pokretne.slike.93 mkiric,
> Jedino što kod Amerikanaca mogu bezrezervno da prihvatim, to su filmovi > Hemfri Bogarta, i filmovi Walt Disney-a. Sve ostalo robuje glupim > klišeima "američkog sna" ili "tradicionalnih vrednosti". Za Disney-a se potpuno slažem, a Bogart mi je suviše klišeiziran. Te "tradicionalne vrednosti" su najgora glupost koju su pustili na film - nema većih hipokrita i licemera od Amera kad pričaju o moralu i "tradicionalnim vrednostima". > Ponekad se desi da i holivudske kompanije snime kakav dobar akcioni > film, Nemoj tako, oni su za akcione filmove zaista dobri, tu nema zbora. Međutim, ja takve filmove ubrajam u zabavne (crtaći za malo stariju decu i odrasle), dok o pravim umetničkim filmovima mogu da uče od Evropljana ali ne mogu i da nauče, jer za to treba jedna šira kultura, koja se ne stiče nego nasleđuje. Svi znamo kakvo je njihovo kulturno nasleđe. Zbog toga nikad neće moći ni približno da razumeju jednog Kurosavu, a kamoli da naprave makar i upola tako vredan film kao što su na primer Ran ili Kagemuša. MK
pokretne.slike.94 vcalic,
>> P.S. Misliš na, recimo, "Bornov identitet"? Da! WR
pokretne.slike.95 vcalic,
>>Jedno zanimljivo merilo uspešnosti filma koje ne znam da li je >>do sada patentirano - koliko je trajao ako ste ga gledali na videu? Iako već 3-4 godine ne gledam filmove na videu, sećam se da sam kod glupih i dosadnih filmova često koristio "fast forward". Pa sam uveo i rang listu filmova po broju pritiskanja "FF"-a za vreme gledanja. Odličan film je bio bez FF-a, vrlo dobar 1-3, dobar 4-7, zadovoljavajući 7-9 i sra**e preko 10 FF-a ;) WR
pokretne.slike.96 vcalic,
>>Pa ni Srpski ti nije jača strana. ;))))))) Za Lanika ne znam, ali tebi očigledno nije čim pišeš reč "srpski" velikim slovom ;)) WR
pokretne.slike.97 vcalic,
>>a Bogart mi je suviše klišeiziran. Možda zato što su sa njim klišei postali klišei !? >>dok o pravim umetničkim filmovima mogu da uče od Evropljana ali >>ne mogu i da nauče, jer za to treba jedna šira kultura, koja se ne stiče >>nego nasleđuje. To su shvatili tipovi poput David Lyncha, pa zato svoja ostvarenja grade na autentičnom američkom kulturnom nasleđu, i pri tom ga često izvrgavaju ruglu. Kod Lyncha se takvi primeri sreće u na svakom koraku. Recimo, kontroverzan kraj filma "Wild at heart", ili igranje patetikom u "Twin Peaks"-u. WR
pokretne.slike.98 vkrstonosic,
>> P.S. Misliš na, recimo, "Bornov identitet"? Bljak, ima li šta gore od filma koji je sniman prema dobroj knjizi ??? Sećam se da sam nedavno, pre emitovanje ovog filma na TV-u, ubedjivao ljude da ga ne gledaju, nego da uzmu knjigu. Nedavno sam gledao još jedan film po Ludlum-ovoj knjizi, Holkroftovu pogodbu, sa Majklom Kejnom u glavnoj ulozi. Stvarno su se potrudili, svi koji nisu čitali knjigu bili su oduševljeni, ali sam ja kao i uvek u sličnim situacijama, bio grdno razočaran. Trebalo bi zakonom zabraniti snimanje filmova po dobrim knjigama.
pokretne.slike.99 jtitov,
> P.S. Misliš na, recimo, "Bornov identitet"? Knjiga je mnogo bolja od filma. (Ima li među vama neko ko JOŠ čita knjige ili svi buljite u TV ili u ovo čudo sada).
pokretne.slike.100 jtitov,
>Pa ni Srpski ti nije jača strana. ;))))))) Mislim da nije lepo na taj način vređati čoveka. Ima ih još tu koji se prave Beograđanima (Srbima) a pišu kao da su Bušmani.
pokretne.slike.101 mkiric,
> Jedni npr. vole Monty Pitheon-a, dok drugi tvrde kako je Engleski humor > užasno glup (Dule npr.) ;)). Pa sad, da li je glup ili ne, to najbolje mogu da kažu sami Englezi - ja ne volim ni Monti Pajtona ni Beni Hila, mada to ne znači da oni nisu dobri, jednostavno mi se ne sviđaju. Uopšte, Englezi kao rođeni cinici (u većini) nemaju mnogo šanse sa dugometražnim humorom, ali Dejv Alen je već nešto sasvim drugo.
pokretne.slike.102 mkiric,
> Misliš na, recimo, "Bornov identitet"? Gledao sam ga i ne sviđa mi se. Verovatno zbog glavnog glumca ;) ali sasvim sigurno zato što sam prvo pročitao knjigu. Film ne može skoro nikada da prenese neke stvari tako verno kao što možeš da ih zamisliš dok čitaš.
pokretne.slike.103 mkiric,
> Pa ni Srpski ti nije jača strana. ;))))))) Dule, Dule ... Znam da si Srbin i da voliš Srbiju, ali ipak i ti i Dalibor i ja ipak govorimo srpski jezik! ^ ;)))))))))))
pokretne.slike.104 dusan,
Ma ajde šta si se napalio, ne vredjam čoveka, samo se zezam. Pa ja i on se znamo od naše prve godine tj. još dok smo bili bebe. Ako ne veruješ, pitaj čoveka, reći će ti. ╔═══════════════╗ ║ Pozdrav Dule! ║ ╚═══════════════╝
pokretne.slike.105 dejanr,
Jel ima neka dobra duša da mi hitno kaže karakteristike (nekih od) sledećih Panasonic modela: NVF65, J33, F75, J30, L15, Hvala!
pokretne.slike.106 mnikolic,
Bas mi je drago da se malo pokrenula diskusija i po ovoj temi. Odmah cu da iskoristim priliku za malu pljuvku po americkoj kinematografiji. Tu ima toliko truleza da to nije zdravo. Pa covek treba da odgleda masu njihovih filmova (i to da unapred bira) pa da tek poneki medju njima zasluzi vecu paznju. Film, ako pretenduje da bude jedan umetnicki izraz mora da bude autorski, oslobodjen bilo kakvog spoljnjeg uticaja, sablona i sl. Jednostavno mora da odrazava stav onoga ko ga pravi. Jako je malo toga u americkoj produkciji a jos manje u glavama nasih distributera pa smo osudjeni na sve i svasta a uglavnom nista u nasim bioskopima. Posebna je prica koliko je evropski film nepravedno zapostavljen. U poslednje dve godine doduse ima nekih pozitivnih kretanja pa do nas stizu i neamericki filmovi. Ove godine na primer FEST je ponudio mnogo toga u svojim sporednim programima bas iz evropskog filma. Ovde su vec pominjani po mnogima trenutno najperspektivniji evropski autori Almodovar i Kaurismaki. Poznato je da je evropski film u krizi vec dosta dugo ali to mu je izgleda sudbina sve dok bude odrzavao svoju nezavisnost. Na svu srecu, nova Evropa namerava da pruzi znacajnu pomoc i podrsku svom filmu, BESEF je pobrao mnogo pozitivnih kritika a i pokrovitelj mu je bila Cathrine la Lumiere. Ko ode da vidi 'Dances with wolves' koji je poceo da se prikazuje u par nasih najvecih gradova shvatice zasto americka produkcija zasluzuje ne malu nego veliku pljuvku. AFI je tom filmu podario 7 oskara. Naravno, kao i mnogo puta ranije pokazalo se da tako okiceni filmovi zasluzuju i jos jednog oskara - za glupost godine! Ovaj put treba izdrzati puna tri sata tupljenja o americkoj genezi. Na prvi pogled to mozda i ne izgleda tako ali trulez je tu, treba samo malo ukloniti sminku. Par scena spada u prave bisere. Primer: kadar noc, tisina, nebo prepuno zvezda, pogadjate neizbezna je zvezda padalica, komentar nepotreban! Moram priznati da su mi se neke stvari u filmu jako dopale. Hvala bogu inace ne znam kako bih preziveo projekciju. Fotografija je za najvisu ocenu, prikazani predeli su stvarno divni. Upotrebljen je i izvorni jezik indijanaca u vecoj kolicini. Malcice su pokazani i neki elementi iz zivota tog naroda. Rezija i gluma nisu bili losi ali sustinu ne mogu da svarim.
pokretne.slike.107 terza,
Zdravo! >> Trebalo bi zakonom zabraniti snimanje filmova po dobrim knjigama. Glasam za takav zakon,film mi potpuno unisti sliku koju sam sebi stvorio citajuci knjigu.Mozda jedino film koji bi ja rezirao:)) >>Knjiga je mnogo bolja od filma. (Ima li medu vama neko ko JOS cita knjige ili >>svi buljite u TV ili u ovo cudo sada). Da IMA nas,i pored TV i ovog cuda na kojem sad ovo pisem stignem procitati i po koju dobru knjigu,a od Ludluma sam procitao sve koje su mi dosle pod ruku,prema mojoj evidenciji od njegovih knjiga objevljenih kod nas nisam procitao jedino Matareski krug, pa ako neko naleti na nju neka je slobodno kupi u moje ime, novac stize telegrafski. Pozdrav Terza ps.Upravo citam: Ambasada - Leslie Waller
pokretne.slike.108 dejanr,
>> Pa covek treba da odgleda masu njihovih filmova (i to da unapred bira) >> pa da tek poneki medju njima zasluzi vecu paznju. Film, ako pretenduje >> da bude jedan umetnicki izraz mora da... E da, u tome je "kuršlus". Ima nas mnogo sa "plebejskim ukusom" ;) koje da Bog sačuva od filmova koji pretenduju na "umetnički izraz". Ja sam za film koji pretenduje (a po mogućnosti i uspe) da me sat ipo-dva zabavi. A takve prave samo preko bare ili barem preko Kanala. >> Jako je malo toga u americkoj produkciji a jos manje u glavama nasih >> distributera pa smo osudjeni na sve i svasta a uglavnom nista u >> nasim bioskopima. Distributere država ne dotira, i nije im cilj da nam daju "umetnički film" nego da zarade pare tj. da dovedu film koji će se gledati. Koliko u tome uspevaju možemo diskutovati, ali ne mislim da "nemaju u glavi" zato što uvoze filmove koji interesuju veliku većinu potencijalnih gledalaca.
pokretne.slike.109 dusan,
Prvo, mogo bi da preseliš pitanje u EXTRA - hifi. Drugo, imao sam u rukama NVF75 oko nedelju dana, pa evo ti par stvarčica: -sedam glava -hifi stereo snimak -kontrola jačine snimka (audio) -mogućnost snimanja samo muzike (bez brisanja video snimka) -dve brzine snimanja i reprodukovanja -daljinac sa čitačem bar koda (moguće je i programiranje ovim putem> dobija se jedna klnjižica uz njega, i umesto da programiraš video za snimanje neke emisije u odredjeno vreme, par puta prevučeš čitač preko več uradjenih bar codova -swing shutle button (gledanje slike unazad i unapred u nekoliko brzina) -reprodukovanje NTSC standarda a evo i par zamerki: -nema very fast revind tape (kao recimo SONY SLV-353) -loše je uradjen swing shutle mehanizam (opet SONY 353 može da mu bude uzor, jer je kod F75 spor prostup i lošija je slika prilikom gledanja najvećom brzinom) -užasno ružan daljinac sa samo par neophodnih stvarčica (kao i kod svih panasonica) -lep displej, ali sa veoma malim brojem informacija Eto to ti je to. Eh umalo da zaboravim>>> -cena kod nas mu je u januaru bila oko 2000 dem. Ne znam koliko je sada, ali mi je jedna ženska iz singapura (u januaru) donela F75 sa carinom za 1000 dem !!!
pokretne.slike.110 dusan,
ps. ne znam ko te naložio na panasonica, nije da ja imam nešto protim njega , ali SONY je za njega bog, fali mu sam╗ hifi stereo zvuk, ali i to je ubačeno u novu seriju od slv-353 pa na gore ╔═══════════════╗ ║ Pozdrav Dule! ║ ╚═══════════════╝ pps sorry zbog djubreta, on line sam...
pokretne.slike.111 mnikolic,
>>>> da bude jedan umetnicki izraz mora da... >> >>E da, u tome je "kuršlus". Ima nas mnogo sa "plebejskim ukusom" ;) koje >>da Bog sačuva od filmova koji pretenduju na "umetnički izraz". Ja sam za >>film koji pretenduje (a po mogućnosti i uspe) da me sat ipo-dva >>zabavi. A takve prave samo preko bare ili barem preko Kanala. Nemam ja nista protiv fun filmova. Oni su prava stvar ali za mene i potpuno odvojena kategorija. Najbolje obozavam :) da u bioskopu na sirokom platnu iz prednjih redova i uz dolby stereo zvuk odgledam neki takav film. Da se tako nesto snimi i zadovolji kriterijume danasnjih gledalaca treba jako mnogo para i citava masinerija. Ameri su tu bez premca. Medjutim, kao sto rekoh tu je angazovana armija ljudi i svi igraju znacajnu ulogu, a najznacajnija osoba je producent. Nema tu individualnosti i takve filmove mogu da cenim samo u njihovom kontekstu. To je moj stav. >>Distributere država ne dotira, i nije im cilj da nam daju "umetnički film" >>nego da zarade pare tj. da dovedu film koji će se gledati. Koliko u tome >>uspevaju možemo diskutovati, ali ne mislim da "nemaju u glavi" zato što >>uvoze filmove koji interesuju veliku većinu potencijalnih gledalaca. Sigurno da distributeri treba da posluju tako da ostvaruju profit. Tu nema dileme, ali slabo se brate snalaze. Filmovi koji u svetu donose najvise para i od kojih se zapravo zivi i dalje previse kasne. Istina, situacija je dosta bolja nego pre par godina ali sve dok na nasem trzistu vladaju piratske video kopije zakasnjenje od 3 meseca je ravno katastrofi. Kum III je na primer najavljen za januar. Premijera je trebala da bude u isto vreme kada i u Njujorku i Londonu. U to vreme niko nije imao video kopiju. Poseta bi bila fenomenalna ali ne znam zbog cega odlozena je premijera za posle FEST-a. I tad bi bilo sasvim o.k. jer mislim da jos nije bilo zadovoljavajuce video kopije. Poslednju sansu imali su pred samu dodelu oskara. Plakat se mesec dana vukao kod Kozare kao "sledeci" a filmovi se smenjivali. Na kraju je skinut. Kad se konacno film bude pojavio poseta ce biti smesna. To je samo jedan primer. Na zapadu se film najavi po nekoliko meseci unapred, pazljivo se gradi reklamna kampanja i ne izigrava poverenje gledalaca. Ja verujem da bi i ovde mnogi sacekali 2-3 meseca da vide film u bioskopu kada bi to bilo precizno najavljeno i ostvareno. Paralelno moraju da se otkupljuju i video prava i da se sa povoljnim cenama i dovoljnim brojem kopija izadje pred video klubove a ostro sankcionise piratstvo (to je vec stvar i zakona). Sale moraju da se jos bolje srede, dolby stereo sistemi nisu za ukras kad su vec ugradjeni u nekoliko sala, zasto ne prodavati kokice i koka-kolu u bioskopu. Narod tada ne bi unosio semeke koje niko zivi ne moze da ocisti a prihod bi samo porastao. Jos neke sale osim "Slavije" ;) treba specijalizovati. Ubedjen sam da bi "Balkan" na primer u popodnevnoj i vecernjoj projekciji bio pun kada bi se u njemu prikazavali filmovi evropskih autora. Francuski kulturni centar bi oberucke prihvatio da organizuje retrospektive svojih cuvenih autora. Pre neki dan je umro cuveni britanski reditelj David Lynn a ljudi iz BF-a sede skrstenih ruku. Oni ladno odbiju da prikazuju svetski hit "Sirana" u svojim bioskopima jer ga je otkupila privatna firma. Neko vreme se davao u SC-u dok je bilo termina a sad cami u Domu Omladine. Ko ce tamo da ide da ga gleda? Uf, dosta je bilo, izvinjavam se ali morao sam malo da se ispraznim. P, m.
pokretne.slike.112 jtitov,
>NVF65, J33, F75, J30, L15, NV-F65EG - 4 glave, Hi-Fi Stereo, 99 kanala, tajmer 30 dana 8 programa NV-J33EG - 3 glave, mono Ostlih modela nema u katalozima za Evropsko tržište (88/89 i 90/91). Super mašina je NV-F70EG. Uz sve zezalice ima i Longplay za sliku i (Hi-Fi) zvuk. Najbolja mašina NV-FS100EG. Super-VHS.
pokretne.slike.113 jtitov,
S obzirom da će (izgleda) da se rasplamsa diskusija o video-rikorderima... Nije mi jasno zašto je Panasonic toliko forsiran??? Ne kažem da je loš, daleko bilo, ali u novim SONY-jevim modelima ima vrlo ozbiljnog konkurenta. SONY inače ima par moćnih modela: SLV-373 SLV-656VP (Hi-Fi) SLV-757VP (Hi-Fi, digital) Ovaj poslednji je ala koja jede malu (Panasonic) decu. I Panasonic ima digitalni VR, (slika u slici, itd.) ali ga nešto nema u katalogu za 90/91. Prvi SONY VHS VR su bili shit (video svojim očima) ali ovi (bar po pričama i katalozima) su u vrhu.
pokretne.slike.114 xenomorphe,
Zna li neko koje je tacno (ili priblizno tacno) muzicko delo koje prati kao light- motiv (death experience, kako kazu) Visconti-jevu "Smrt u veneciji" ? Cini mi se da je to neka od Mahler-ovih sy. ali nisam siguran...
pokretne.slike.115 dejanr,
>> I Panasonic ima digitalni VR, (slika u slici, itd.) ali ga nešto nema >> u katalogu za 90/91. Od juče ga ima kod mene :)) Lepo radi, samo ima toliko miliona dugmića... Zašto sve na svetu mora da bude TAKO komplikovano? :)
pokretne.slike.116 jtitov,
>Matareski krug, pa ako neko naleti na nju neka je slobodno >kupi u moje ime, novac stize telegrafski. Knjiga je super. Moja trenutno aktuelna: Ludlum - Nasleđe Skarlati.
pokretne.slike.117 vkrstonosic,
>> >Matareski krug, pa ako neko naleti na nju neka je slobodno >> >kupi u moje ime, novac stize telegrafski. >> >> Knjiga je super. Moja trenutno aktuelna: Ludlum - Nasleđe Skarlati. Matareški krug - izvanredno. Nasledje Skarlati - ajde se javi kad pročitaš. Imam Rajnemanovu razmenu, trenutno je na čitanju kod moje devojke, a posle je obećana DVV-u, poĘsle je slobodna.
pokretne.slike.118 terza,
>>Knjiga je super. Moja trenutno aktuelna: Ludlum - Naslede Skarlati. Znas sta, SOBAR je ubica. Terza ps.kao i u svim romanima:)))
pokretne.slike.119 terza,
>> Knjiga je super. Moja trenutno aktuelna: Ludlum - Naslede Skarlati. >> Matareski krug - izvanredno. >>Znas sta, SOBAR je ubica. Ovo sma se samo salio, mislim da se ni u jednoj knjizi ne pojavljuje sobar, inace Ludlum je genijalac,knjige se citaju u jednom dahu. Od Ludluma sam procitao slijedece: Trevejn Rajnemanova razmena Chancellorov rukopis Akvitanska zavjera Bourneov identitet Bourneova nadmoc Parsifalov mozaik Ikarov podsetnik Ostermanov vikend Nasledje skarlati Ovo je po sjecanju,i jos jedna knjiga,ne sjecam se naslova,nesto oko atentata na papu. Pozdrav Terza
pokretne.slike.120 vkrstonosic,
>> Ovo je po sjecanju,i jos jedna knjiga,ne sjecam se naslova,nesto oko >> atentata na papu. Put za Gandolfo - najlošija Ludlum-ova knjiga koju sam pročitao, a pročitao sam skoro sve što je objavljeno kod nas. Može da se čita, nije loša, ali je ispod svih ostalih Ludlum-ovih knjiga.
pokretne.slike.121 jtitov,
> Nasledje Skarlati - ajde se javi kad pročitaš. Imam Rajnemanovu razmenu, Javiću, važi. A ako nema u lib te Razmene, prijavljujem se u red čekanja... Vidi, vidi, ljudi nisu zaboravili da čitaju... A jel' neko probao Konsalika? "Kuća izgubljenih srca" je super. Visoki kriminal u medicini. Ono što je Ludlum za politiku, to je Konsalik za medicinu.
pokretne.slike.122 jgolub,
Dejane, ja imam J-30, napisat cu ti off-line par redaka o njemu; stvarno je odlican! Jerko
pokretne.slike.123 lanik,
>> inace Ludlum je genijalac,knjige se citaju u jednom dahu. << Eh, treba naći i vremena za čitanje... :(( Ja ću radije sačekati da snime filmove po ostalim knigama (kao bornov idenentitet, ostermanov vikend i holkraftova pogodba), pa još ako glavnu ulogu igra Michael Kaine, šta ćeš više... ;))) --> ]|[ <-- --> -+- <-- --> ]|[ <-- --> Bog čuva Srbe <--
pokretne.slike.124 dejanr,
Izgleda da se film subotom u 01:00 vratio u punom sjaju
pokretne.slike.125 djelovic,
U deset ubedljivo najboljih završnih govora spada i scena iz Blade Runnera: I've seen things you people wouldn't belive! Attack ships on fire off the shores of Orion. I've seen C-beams glitter in the dark near the ten thousand gates... All these moments will be lost in time... like tears in the rain. Time to die. Juče sam gledao Silence of the Lambs. Filmčina! Obožavam kada neki glumac tako dobro odigra ulogu ludaka da te zapahne snaga njegove ličnosti. Obavezno pogledajte.
pokretne.slike.126 lanik,
"We left, Gaff's words echoing in my mind: A SHAME SHE WON'T LAST FOREVER... BUT THEN AGAIN, NO ONE DOES." from motion picture "BLADE RUNNER" REPLICANT (rep`li-cant) n. humanoid automation constructed of skin/flesh culture. Selected enogenic transfer conversion. Capable of self-perpetuating thought. Paraphysical abilities. Developed for emigration program. WEBSTER'S DICTIONARY New international (2012)