domaci.sistemi.610vgenije,
-> #608, whitie> lako. Pare je lako preneti ali ce u toku 24 sata odredjeni
> mehanizmi automatski blokirati sve sto nije vec skinuto. Moras
> naci nekoga naivca koji ce objasnjavati miliciji gde su pare,
> koje ti upravo trosis :)
Cini mi se da je tako nesto pokusao covek iz sapca prenevsi na svoj
racun milion novih dinara
epilog:eno ga u zatvoru
> Ako si zainteresovan za transakcije sa svog racuna -> onda si
> stvarno luni-baluni. Kod nas se sve moze dobiti za turu pica i
> tu ne pomaze ni-
Cini mi se da za turu pica ne mozes daobiti pristup sdk.Ako moze ja
saljem celu gajbu..
domaci.sistemi.611violator,
-> #609, spantic:>> Beri vas sve srdačno pozdravlja i poziva da ih isprobate i da
:>> javite ako šta ne valja (samo bez preterivanja :)
Koji modemi?
tj. moze malo preciznije?
domaci.sistemi.612snemcev,
-> #603, jovca.car>> Neudate pravnice? A što ne bi?
Ha, ha. Pitanje se odnosilo na Pravosudni informacioni sistem.
domaci.sistemi.613kvale,
-> #600, mmanuel>> (458-846), ja nikako ne uspevam :((. Posle poruke o uspostavljenju
>> veze (CONNECT..) ispise mi nekoliko redova "djubreta" (ako je to
>> djubre) i prekine se veza :((.
Probaj da ugasiš MNP5, pomagalo je na etf-u. Mislim da kod Rockwell-a
ide at%coĐn0.
domaci.sistemi.614vgenije,
Kako da dobijem pristup na etf-u?
inace probao sam da se ulogujem kao guest,new ali ne ide...
domaci.sistemi.615vgenije,
Tigar Pirot ponovo "jase" !!
domaci.sistemi.616ognjen,
-> #614, vgenije)-> Kako da dobijem pristup na etf-u?
To sam i ja davio ortaka (sa etf-a) i evo šta kaže:
Teško. :( Osim ako nisi student ETFa, ne radiš na istom, ili
ti je ćale direktor ETFa. ;) Dakle koliko te ja znam, nemaš
šanse. :)
Ako ti treba neki VAX, zovi DEC-BG, mislim da na njemu
username dobija bilo ko... ko plati. Cena? Ne znam.
domaci.sistemi.617whitie,
-> #610, vgenije-->> Cini mi se da je tako nesto pokusao covek iz sapca prenevsi
-->> na svoj racun milion novih dinara
Konkretno nisam cuo, a primera ima kolk'o oces. Ja sam na umu imao primer
iz novina. Covek je pokrenuo malo veci broj ucesnika sa brzim promenama u
obe republike / ne mirisu se /. Pohapseni su samo oni " repetitori " a
glavni je odmaglio u Italiju. Nije uspeo mnogo da digne al' je problem
OKLEN MU sifre tog nivoa.
-->> Cini mi se da za turu pica ne mozes dobiti pristup sdk.
A za 25 % ??? :) ne budimo bukvalci !
Ono je bio savet koji sam dobio bas od coveka iz SPP.
I uopsteno: ne ocekuj da nalog bude proknjizen onog trenutka kad ti lupe
pecat na virman. Overen virman znaci da ce primalac verovatno dobiti
novac ... i sl. Ako se ovim profesionalno bavis - nema sta da ti pricam.
E, ako radis u banci i prikljucen si na YU telekomunikacionu mrezu stvar
vec ima smisla ...
domaci.sistemi.618spantic,
-> #616, ognjen> Ako ti treba neki VAX, zovi DEC-BG, mislim da na njemu
> username dobija bilo ko... ko plati. Cena? Ne znam.
Pomenuti VAX već jako dugo nije više otvoren za javnost,
sve od trenutka kada je vlasniku stigao prvi realni JUPAK
račun na početku Avramovog programa. Tada je išutirao
počinioca računa napolje i zatvorio računar.
domaci.sistemi.620mikis,
Izmene i dopune za YUBBS.TXT :)
- Krugers Wife BBS _privremeno_ ne radi. Kada bude proradio, biće verovatno
na novom broju telefona.
- Novi BBS za Amigu i PC: Hot House. telefon 030-82-051. Radno vreme
22-06h. Modem USR 14400
- Novi Amiga BBS: United. tel. 011-1777-636, 22-06h, 14400 bps.
- Black Hole i Liquid Sky rade na 16800 bps modemima! (USR)
domaci.sistemi.621vitez.koja,
-> #614, vgenije#=> Kako da dobijem pristup na etf-u?
Upiši ETF ;)
domaci.sistemi.622fancy,
-> #621, vitez.kojaŮŢ> Upiši ETF ;)
Ili još lakše - završi ga..;>
domaci.sistemi.623vgenije,
-> #617, whitieDobro nisam te potpuno razumeo ondaj program i sifru koju si dobio da
mozes samo da vidis stanje na racunu,jel ona jos vazeca ili je trajakla
samo mesec dana.MEni je covek iz SDK rekao da napisem molbu i da postoji
sansa da budem prikljucen.Javicu ishod..
domaci.sistemi.624akragl,
-> #609, spanticNa ETF-u su postavljeni novi modemi za potrebe testiranja. Odluceno je da
se kupe novi modemi 14400 koji bi zamenili stare Pupinove modeme. Ali nisu
u pitanju samo US Robotics modemi vec ima i ostalih. Treba da stignu jos neki
modeli. Kad bude zavrseno testiranje bice objavljeno koji modemi su izabrani.
Do tada, ne saopstava se koji modemi su u pitanju i na kojim linijama.
Sve primedbe u radu sa ovim modemima treba slati na:
modem@ubbg.etf.bg.ac.yu
Pozdrav,
Krajko
domaci.sistemi.625whitie,
-> #623, vgenije-->> Dobro nisam te potpuno razumeo ...
Program stiti programer, a pravo pristupa SPP. Informatika je dala demo
verziju koja posle mesec dana rada javi da je vreme isteklo. Sifre u SPP
se ne menjaju mesecno. Ako svoju ulaznu sifru, umesto sa <enter> zakljucis
sa <alt>+<F3> program radi i nakon tog vremena.
Ovo vazi za demo verziju 1.21 !
Eto dobio si info bez legendarne "ture pice" :)
domaci.sistemi.626whitie,
-> #622, fancy-->> Ili jos lakse - zavrsi ga..;>
Jel to kao u KST-u. Imam 7 clanskih karti KST-a -> jel prolazim ?
domaci.sistemi.627frant,
-> #609, spantic> Na ETFu su instalirani Robotics 14400 modemi na linije nakačene na UBBG
> direktno. Uskoro se očekuje da će na svim linijama biti 14400 modemi.
Da li se to odnosi i na modeme priključene na server (324 8066)?
Frant
domaci.sistemi.628dcolak,
-> #626, whitie│ -->> Ili jos lakse - zavrsi ga..;>
│
│ Jel to kao u KST-u. Imam 7 clanskih karti KST-a -> jel prolazim ?
Daj jednu, da ne plaćam 3 dinara kad mogu 1 :)
Sledge DAMMIR!
domaci.sistemi.629vgenije,
-> #625, whitie> Ovo vazi za demo verziju 1.21 !
> Eto dobio si info bez legendarne "ture pice" :)
Zahvaljujem na iscrpnom obavestenju ali ja nemam demo verziju....
Mada se nadam da ce da mi usvoje molbu ..
domaci.sistemi.630spantic,
-> #627, frant> Da li se to odnosi i na modeme priključene na server (324 8066)?
Za sada ne.
domaci.sistemi.631mickeyl,
Ima li nekog da mi kaže šta se dešava sa ZAMIR-BG BBS-om? Već par dana
zvoni u prazno.
domaci.sistemi.632pyc.guy,
-> #631, mickeyl~~~ Ima li nekog da mi kaze sta se desava sa ZAMIR-BG BBS-om? Vec
~~~ par dana zvoni u prazno.
I ja sam primetio, ali od danas izgleda radi...
Pyc
domaci.sistemi.633vita,
-> #632, pyc.guyBR> I ja sam primetio, ali od danas izgleda radi...
Jock... opet zvoni...
Vita
domaci.sistemi.634rmarjan,
-> #633, vitaNije bas pravi reply, ali mi je zgodno da pitam:
Kako da se prijavim na ZAMIR-BG, treba mi komunikacija
sa Splitom i Sarajevom. Probao sam da udjem sa NEW,
ali se nije nista desilo u smislu prijavljivanja, vec
me je pustio da se setkam i trazim help, odakle nista nisam
saznao. Unapred zahvalan,
Marjan.
domaci.sistemi.635mickeyl,
-> #634, rmarjan ==> Kako da se prijavim na ZAMIR-BG, treba mi komunikacija
==> sa Splitom i Sarajevom. Probao sam da udjem sa NEW,
Probaj sa APPLY komandom. U svakom slučaju otkucaj help i samo će
ti se kasti.
domaci.sistemi.636aleck,
Šta mi treba(user ili nešto tako)da bi preneo neke fajlove sa neke od
UNIX mašina na ETF-u(orao,galeb,...) na VAX,preciznije BUEF31?Pomislio
sam na ftp,ali mi za to treba user,ili da može sa guest i tome slično.
Dakle kako to da izvedem?
I još pride:može li se modemom pristupiti na BUEF31 preko onih 14400
modema?
domaci.sistemi.637dejanr,
-> #636, aleck>> I još pride:može li se modemom pristupiti na BUEF31 preko onih 14400
>> modema?
Jedino ako imaš i username na UBBG, poštu su na njega vezani. Doduše,
jedan je izgleda vezan i na zmaj-a.
Na žalost, meni dobijanje tih 14400 brojeva ne ide baš sjajno :(
domaci.sistemi.638violator,
-> #637, dejanr:>> Na žalost, meni dobijanje tih 14400 brojeva ne ide baš sjajno :(
Ma nije nikakav problem, samo onaj na 315 malo zeza :), ostali su OK, a
■˛najbolja veza je, koliko mi se cini na 311 i 312 a ni 313 nije tako lose.
Cini mi se da je 315 ubedljivo najgori :).
domaci.sistemi.639rjovic,
Evo poruke koja je danas stigla na Pngvin BBS:
---
════════════════════════════════
Broj: 765 10 redova
Poruka od: SAVA 26.01.1995. 12:17
Poruka za: SYSOP
─────────────────────────────────────────────────────────────
Obavjestavamo Vas da je sa radom poceo SVETI SAVA BBS,
BBS Skolskog
informatickog centra Gimnazije "Sveti Sava" Prijedor. To je ujedno JEDINI
BBS u Republici Srpskoj.
SVETI SAVA BBS
NON - STOP
079 11 629
─────────────────────────────────────────────────────────────
---
Moze biti interesantno...
Pozdrav,
Relja
domaci.sistemi.640milan,
-> #638, violator> :>> Na žalost, meni dobijanje tih 14400 brojeva ne ide baš sjajno :(
>
> Ma nije nikakav problem, samo onaj na 315 malo zeza :), ostali su
> OK, a ■˛najbolja veza je, koliko mi se cini na 311 i 312 a ni 313
> nije tako lose. Cini mi se da je 315 ubedljivo najgori :).
Hm, veoma zanimljivo. Kod mene je stvar sasvim obratna. Baš sda
onim na 315 ostvarujem najbolju vezu. Preciznije, sa svakim od njih
lako i dobro uspostavljam vezu (Intel 144i/144) ali mi je fransfer
rate najveći na 315? Biće da stvar ipak zavisi, pre svega, od
centrala.
Pl poz M
domaci.sistemi.641spantic,
-> #639, rjovic> informatickog centra Gimnazije "Sveti Sava" Prijedor. To je ujedno JEDINI
> BBS u Republici Srpskoj.
Oni izgleda nisu čuli da imaju i Internet :)
domaci.sistemi.642vlador,
Već duže vreme u yubbs listi postoji greška, ali je niko nije spomenuo.
Naime, iNFOx BBS ne radi na 2400 nego na 14400, i to poodavno.
---
■ VLADOR ■ Unutar zemaljske kugle ima druga, samo mnogo veca!
domaci.sistemi.643iivkovic,
Jeste da nije "nas", ali Belgrade Bull prestaje sa radom 1.februara.
Dejvid (sysop) se vraca kuci (USA).
domaci.sistemi.644violator,
-> #643, iivkovic:>> Jeste da nije "nas", ali Belgrade Bull prestaje sa radom
:>> 1.februara. Dejvid (sysop) se vraca kuci (USA).
Steta, bas je bio dobar, u odnosu na cenu koja je bila besplatna ;). :(
domaci.sistemi.645rjovic,
-> #641, spantic██ Oni izgleda nisu čuli da imaju i Internet :)
Ma gde čuli. Sa Pingvina koriste Internet mail...
Pozdrav,
Relja
domaci.sistemi.646crncic,
-> #639, rjovic >> informatickog centra Gimnazije "Sveti Sava" Prijedor. To je ujedno
>> JEDINI BBS u Republici Srpskoj.
Da li PTT poziv za Republiku Srpsku računa kao inostrani poziv ili
je to klasično odredjeno zonama ?
domaci.sistemi.647spantic,
-> #645, rjovic> Ma gde čuli. Sa Pingvina koriste Internet mail...
Mislilo se na Hobbiton.
domaci.sistemi.648rjovic,
-> #647, spantic██ Mislilo se na Hobbiton.
Znam da se mislilo na Hobiton, ali izgleda da ljudi ne znaju za njega (mada smo
im mi rekli za Hobbiton), i redovno zovu nas, i izmedju ostalog, salju veliki
broj poruka preko Interneta...
Pozdrav,
Relja
domaci.sistemi.649nbatocanin,
-> #597, vgenije> Posto mi je jedan pad iz cista mira nestao sa diska zanima
> me kakve su reakcije u vezi SDK,transakcija...
> Problemi kod veze sa Službom platnog prometa...
Posle nekoliko iskustava sa povezivanjem, mogu da kažem da je ovaj
projekat urađen katastrofalno loše. Ne znam kako je sve u početku
postavljeno, ali je sada definitivno sve postavljeno naglavače. Prvo,
programi koji treba da rade na strani korisnika (one druge nisam
video) su urađeni tehnički veoma loše. Po gruboj proceni, na skali od
1 do 10 ja im dajem 2. Isuviše su komplikovani za prosečnog korisnika
i to bez razloga: operacije koje obavljaju (upit stanja, slanje
virmana, ...) su veoma jednostavne i zaista nema razloga da se ovo
dodatno komplikuje. Bisere poput specijalnog tipa modema uvek na
COM1; distribucija delova komercijalnih paketa, zvanje iz MTE-a, pa
onda program za upit i sl. ne treba ni komentarisati.
Prva nerazumnost je da sad svaki SPP ima neki svoj program (ukupno ih
ima nekoliko) koji su potpuno nekompatibilni sa svake tačke gledišta.
Ni jedan od onih koje sam video nema mogućnost komunikacije sa drugim
programima: trivijalne i neophodne operacije poput snimanja izvoda u
ASCII se moraju posebno doplaćivati. Sada je povezivanje besplatno
(?), ali se najavljuje kasnije plaćanje. Nije mi jasna logika u kojoj
SPP ionako predstavlja smetnju poslovanju (kontrola, ha!), pa još
štedim rad SPP (ne ukucava njen službenik virman, nego ja) i još
moram za to da platim. Ok, i ja nešto dobijam, ali čini mi se da je
tu rezultat firma:država 1:1.
Što se bezbednosti tiče, stvar je veoma loša. Prvo, strahovita je
greška što se lozinke čuvaju kod korisnika u datotekama: svako ko ima
SOURCER i malo strpljenja može dobiti algoritam šifrovanja i šifre.
Šifre su obično kodirane manje-više trivijalnim algoritmima, ali sam
imao prilike da vidim programe u kojima su šifre _potpuno_ čitljive u
ASCII formatu!
Po mom mišljenju jedino pravo rešenje je da se napravi jedinstven
projekat za sve SPP, s tim što bi možda interne programe razvijali
razni timovi, zbog različitih platformi. Ono što je glavno, to je da
bi ti programi morali biti tipa nekog BBS-a sa strogo unificiranim
komandama koje bi realizovale onih par famoznih operacija: upit
stanja, izvod, virman. Da bi se pristupilo tom BBS-u, treba znati
šifru koja se dobija kad firma uloži zahtev. Za pristup se koristi
_bilo_ koji normalan modem i _bilo_ koji normalan komunikacioni
program. E sad: ako postoji interesovanje za neki shell za lakši rad,
može se napraviti neki program koji bi olakšavao neukim korisnicima
da obave osnovne operacije, ali nikako da to bude neko čudo
složenosti i šifara - samo prost šel za lakši rad. Tako bi se
bezbednost višestruko povećala, jer bi šifre mogle biti samo u
glavama odgovornih ljudi i u SPP.
Za povećanje bezbednosti bi se mogao dodati neki štos. Na primer,
mogla bi se voditi evidencija telefona sa koga je poziv usledio. Tako
bi se šifra ograničila na određene telefone. Potvrđivanje važnijih
stvari (virmani) bi se morale izvesti korišćenjem nekog od zvanično
neprobojnih algoritama, kao što reče djelovic.
domaci.sistemi.650pyc.guy,
Da li neko sem mene ima problema sa file transferom na zamir-u? Veza mi je
v42.bis, ali karakteri izlaze kao da nema korekcije gresaka (ravnomerno) i to
prilicno usporeno. cps-a ili nemA ilki je manji od 100...??
Sta se desava?
Pyc
domaci.sistemi.651bulaja,
-> #649, nbatocanin│Ono što je glavno, to je da bi ti programi morali biti tipa nekog BBS-a
│sa strogo unificiranim komandama koje bi realizovale onih par famoznih
│operacija: upit stanja, izvod, virman.
└───
Ne slažem se sa koncepcijom :) - od zvanja iz standardnih comm programa
i pravljenjem neke vrste BBS-a treba bežati kao od kuge. Treba napraviti
specijalizovane komunikacione programe koji bi koristili neki sopstveni
protokol za međusobno dogovaranje. Host (server) aplikacija bi naravno
bila u SPP, a klijent u firmi. Ovo je neophodno pre svega sa stanovišta
bezbednosti - bilo šta što se zasniva na prenosu nekriptovanih podataka
preko telefnosnke mreže je apsolutno neupotrebljivo za ovako osetljive
operacije. Zato bi komunikacioni protokol uz definiciju osnovnih komandi
za sporazumevanje klijenta i hosta, morao da sadrži i problem zaštite
podataka i autorizacije pristupa koji bi se mogao manje-više trivijalno
rešiti. To ne bi bila jedina pogodnost koja bi se dobila ovakvim
pristupom. Aplikacija za zvanje SPP sistema bi mogla da se napravi
maksimalno user friendly, sa mogućnošću da se sve transakcije pripreme
off-line i zatim obave za najmanje vreme provedeno na vezi sa sistemom
(neka vrsta exec-a). Neće biti problem lokalnog čuvanja logova svih
operacija obavljenih preko ovakvog SPP modemskog sistema i njihovog
off-line pregleda i pretraživanja.
Naravno ovakva aplikacija bi radila na bilo kom modemu. Protokol sa
korekcijom grešaka bi trebao biti poželjan ali ne i obavezan - u svakom
slučaju će comm protokol koji bude koristio ovakav sistem imati
detekciju (i korekciju) grešaka.
Mislim da je ovakav pristup JEDINI moguć. Sve stvari sa komunikacionim
i BBS programima, levim modemima, budženim Telemate-om su neozbiljne
(jako blag izraz:) i za ovakvu stvar neupotrebljive.
domaci.sistemi.652omega,
-> #650, pyc.guyŢ Da li neko sem mene ima problema sa file transferom na zamir-u? Veza mi je
Ţ v42.bis, ali karakteri izlaze kao da nema korekcije gresaka (ravnomerno) i
Ţ to prilicno usporeno.
Primetio sam to i ja - izgleda da je na 1200, a ne 14400 koliko mi
prijavljuje modem :(
domaci.sistemi.653madamov,
-> #649, nbatocanin
> Da bi se pristupilo tom BBS-u, treba znati šifru koja se dobija kad firma
> uloži zahtev. Za pristup se koristi _bilo_ koji normalan modem i _bilo_ koji
> normalan komunikacioni program.
Ovo podržavam, jer se time dodaje i "_bilo_ koji kompjuter sa normalnim
modemom i normalnim komunikacionim programom". I mora da postoji opcija
prebacivanja fajlova, tj. eksporta stanja i izvoda u što više formata, čak i u
plain ASCII, tab delimited, formatu. Samo, bojim se da ništa od ovoga neće
proći, mislim da neko želi da namakne pare gradeći monopol na već postojećem
monopolu.
domaci.sistemi.654whitie,
-> #649, nbatocanin
Posto se Nenadovo iskustvo bitno razlikuje od onog mog iz 13.608,treba reci:
Komentarisao sam (uglavnom) verziju 2.21 od 26.09.1994. Posedujem upustvo
od ver. 1.0 pa otprilike ne vidim neke velike promene za to vreme. Nenadova
ocena (2) programa je OK ali program nije tako katastrofalan. Dakle:
Modem moze bilo koji; jedini uslov je v42.bis. Modem mora da se uozbilji sa
maksimalno 15 karaktera u init stringu. Danas svi modemi podrzavaju profile, a
ono malo sto nije u njima stane u ovih 15 mesta.
Program ne insistira na COM1 ! U mom primeru: mis->1, modem->2, a jos 2 por-
ta su kaptirana u redove i ... ne svadjaju se.
Sistem sifara je viseslojan. Daktilografkinje koje nanose podatke u naloge
znaju lokalne lozinke (4 izvrsioca). Covek koji je ovlascen da oznaci profaktu-
re koje se placaju zna selekcionu lozinku (1 izvrsilac). Ova 2 nivoa lozinki
kontrolise program kod korisnika i ne vidim potrebu da se u to mesa SPP. Naj-
zad za pristup SPP postoji komunikaciona lozinka, koja je uz to pakovana sa
brojem racuna (nalik na UNIX).Ovu zadnju kontrolise filijala SPP i ona je "iz
glave" . Najzad svaki primerak programa ima svoju lozinku koja te onemogucava
da pristupis tudjim parama cak i da znas tacne lozinke. Ovo smatram VRLO ko-
risnim i ne podrzavam opciju slobodnog BBS lajk pristupa.
Ono sa kontrolom broja, sa koga je poziv dosao - nije mi bas jasno. Pri
komutiranim linijama je neizvodljivo, a za iznajmljene je suvisno. Za ovaj
drugi slucaj treba placati 2 tel.pretplate + 300 impulsa (u lokalu) _PLUS_
hardver na obe strane te linije. Ako ide preko jupaka, onda nema problema.
Svaki paket ima posiljaoca, rutu i odrediste.
Program omogucava prihvat podataka od drugih programa. Za to postoji od-
vojena datoteka INTDAT. Detaljno dat format i opis polja. Vrsi se kontrola
polja i eventualne greske komentarisu po naski. Mada kobol tipa, datoteka
nema zaglavlje, nije ni indeksirana pa se lako generise i iz klipera/foksa.
Sam program trazi nekih 300K osnovne memorije za operaciju transfera,
pa se moze lansirati i iz klipera, ali to se nikom nece posreciti. Nakon par
reseta i 10-tak nezatvorenih svap fajlova on SIGURNO i NEPOVRATNO izlece iz
kliper aplikacije.
Moguca stampa izvestaja, naloga, virmana .. u fajl i port.Ko zna-u red...
U praksi: lozinku zna 1 covek ili celo odelenje platnog prometa. Kako je
ova prva mogucnost neizvodljiva koristimo Vladanov (vgenije) model : kurir
zasnjira cipele pa u setnju ! :)
### Ako nekom treba mogu poslati jedan od mnogih help fajlova.
domaci.sistemi.655pyc.guy,
-> #652, omega~~~ Primetio sam to i ja - izgleda da je na 1200, a ne 14400 koliko mi
~~~ prijavljuje modem :(
Znaci to im je taktika...;)
Pyc
domaci.sistemi.656dejanr,
-> #654, whitie>> Ono sa kontrolom broja, sa koga je poziv dosao - nije mi bas jasno. Pri
>> komutiranim linijama je neizvodljivo, a za iznajmljene je suvisno. Za ovaj
>> drugi slucaj treba placati 2 tel.pretplate + 300 impulsa (u lokalu) _PLUS_
>> hardver na obe strane te linije.
Naravno, ali mogao bi SPP da automatski pozove korisnika, po mogućnosti sa
druge linije, na fiksni broj telefona. To bi *bitno* unapredilo bezbednost,
praktično bi jedino bile moguće provale u okviru same firme, plus neke
varijante kačenja na liniju korisnika, što je ipak manje verovatno.
domaci.sistemi.657bceklic,
-> #649, nbatocanin> Sto se bezbednosti tice, stvar je veoma losa. Prvo, strahovita
> je greska sto se lozinke cuvaju kod korisnika u datotekama:
> svako ko ima SOURCER i malo strpljenja moze dobiti algoritam
> sifrovanja i sifre. Sifre su obicno kodirane manje-vise
> trivijalnim algoritmima, ali sam imao prilike da vidim programe
> u kojima su sifre _potpuno_ citljive u ASCII formatu!
Kao i obicno...;) Citav posao oko izrade programa pada u vodu ako je
bezbednost programa losa. Ono sto mi nije najjasnije a tice se konkretnog
primera je sledece: svaki korisnik dobija na upotrebu jedan program za koga
dobija svoju jedinstvenu lozinku (sa kojom moze samo on da ga koristi)
zar ne? Ti si spomenuo lozinke sto znaci da ih ima vise ili? Koliko programa
tu u stvari ima (rece da su kod nekih sifre kodirane a kod nekih ne)?
Pozdrav!
domaci.sistemi.658nbatocanin,
-> #651, bulaja> kao od kuge. Treba napraviti specijalizovane komunikacione
> programe koji bi koristili neki sopstveni protokol za
> međusobno dogovaranje. Host (server) aplikacija bi naravno
> bila u SPP, a klijent u firmi.
Pa slušaj, opisao si upravo ono što je sad i napravljeno. Jedino što
je realizacija ravna nuli :(
> Ovo je neophodno pre svega sa stanovišta bezbednosti - bilo šta što
> se zasniva na prenosu nekriptovanih podataka preko telefnosnke mreže
> je apsolutno neupotrebljivo za ovako osetljive operacije.
Misliš da postoji mogućnost prisluškivanja telefona? Hm, ne razumem
se u problematiku, ali ne verujem da je ovo tako lako izvesti. U
svakom slučaju je (valjda) lakše ukrasti iz firme program koji radi ta
kodiranja, pa sedneš, pa TD, pa jao programu i šiframa ;) A ako je
šifra samo u SPP, to već teže ide...
domaci.sistemi.659nbatocanin,
-> #653, madamov> plain ASCII, tab delimited, formatu. Samo, bojim se da
> ništa od ovoga neće proći, mislim da neko želi da namakne
> pare gradeći monopol na već postojećem monopolu.
Samo da te ispravim: verovatno je neko *VEĆ* namakao pare...
domaci.sistemi.660nbatocanin,
-> #654, whitie> Komentarisao sam (uglavnom) verziju 2.21 od 26.09.1994.
> Posedujem upustvo od ver. 1.0 pa otprilike ne vidim neke
> velike promene za to vreme. Nenadova ocena (2) programa je
> OK ali program nije tako katastrofalan. Dakle:
Hm, nisam bio precizan: nedostaci koje sam izneo se uglavnom ne odnose
na program koji je uradila Informatika, već KMN Soft ili tako nešto.
Zvanje iz MTE-a primenjuje filijala na (valjda) Voždovcu, ali taj program
nisam video.
> Sistem sifara je viseslojan.
U prethodnom primeru se taj superioran sistem provaljuje sa TYPE
komandom iz DOS-a ;>> Daj bože da su ostali nešto kvalitetniji.
> programa ima svoju lozinku koja te onemogucava da
> pristupis tudjim parama cak i da znas tacne lozinke. Ovo
> smatram VRLO ko- risnim i ne podrzavam opciju slobodnog
> BBS lajk pristupa.
Opet da kažem: ne vidim kako se time povećava bezbednost. Sve se
svodi na to da svaki korisnik ima svoju šifru. Ako je ta šifra negde
upisana u firmi, postoji veća mogućnost provale.
> Ono sa kontrolom broja, sa koga je poziv dosao - nije mi
> bas jasno.
Ok, u ovo se ne razumem. Verovatno si u pravu.
> Program omogucava prihvat podataka od drugih programa. Za
> to postoji odvojena datoteka INTDAT.
Kao što rekoh, ne u ovom programu.
domaci.sistemi.661nbatocanin,
-> #657, bceklic> vodu ako je bezbednost programa losa. Ono sto mi nije
> najjasnije a tice se konkretnog primera je sledece: svaki
> korisnik dobija na upotrebu jedan program za koga dobija
> svoju jedinstvenu lozinku (sa kojom moze samo on da ga
> koristi) zar ne? Ti si spomenuo lozinke sto znaci da ih
> ima vise ili? Koliko programa tu u stvari ima (rece da su
> kod nekih sifre kodirane a kod nekih ne)?
Firma na zahtev dobije program koji je (navodno i neprovereno)
jedinstven za nju, tj. u njega je upisana neka šifra. Za rad sa
programom se definiše do nekoliko usera, od kojih svaki ima svoju
šifru i neka prava. E sad: ove korisničke šifre se koriste za pristup
programu (priprema naloga za SPP i sl.), a ova "skrivena" se koristi
kada program pozove SPP. Tada on šalje tu skrivenu šifru i na osnovu
toga program u SPP proverava o kojoj firmi je reč. To znači, da ako
znaš korisničku šifru ne treba ti ona druga: nju program interno
koristi. E sad ti vidi šta znači ako je korisnička šifra zapisana u
ASCII formatu ;> Principijelno gledano, čak i da je kodirana nije
nikakav problem provaliti je.
domaci.sistemi.662jovca.car,
-> #658, nbatocanin/* Misliš da postoji mogućnost prisluškivanja telefona? Hm, ne razumem
A Protocol Analyser? Videh takvu stvarčicu od $16000 u jednoj našoj firmi..
domaci.sistemi.663bceklic,
-> #661, nbatocanin> Firma na zahtev dobije program koji je (navodno i neprovereno)
> jedinstven za nju, tj. u njega je upisana neka sifra. Za rad sa
Ovo je jasno. Firma ima svoj jedinstveni ident broj. Sam program
ocigledno moze da se koristi na bilo kom racunaru. Taj tip zastite
nije ni pretpostavljen.
> programom se definise do nekoliko usera, od kojih svaki ima
> svoju sifru i neka prava. E sad: ove korisnicke sifre se
> koriste za pristup programu (priprema naloga za SPP i sl.), a
Ove sifre pretpostavljam definise "boss" u firmi i interne su
prirode. Odnose se samo na pravo pristupa odredjenim opcijama u programu.
Ne uticu na sigurnost. Pretpostavljam da su ove sifre bile u Ascii
formatu?
> ova "skrivena" se koristi kada program pozove SPP. Tada on
> salje tu skrivenu sifru i na osnovu toga program u SPP
> proverava o kojoj firmi je rec. To znaci, da ako znas
> korisnicku sifru ne treba ti ona druga: nju program interno
> koristi. E sad ti vidi sta znaci ako je korisnicka sifra
> zapisana u ASCII formatu ;> Principijelno gledano, cak i da je
> kodirana nije nikakav problem provaliti je.
Da rezimiramo. Postoje dva tipa sifri:
1. Jedinstveni Ident broj firme (U najgorem slucaju (gledano sa strane
onog koji zastitu provaljuje) ovaj ident broj se nalazi u izvrsnom
programu, najverovatnije u kryptovanom obliku. Ogromna je verovatnoca
da ne postoji nikakva prepreka da se program analizira i samim tim ovaj
broj pronadje i desifruje. On se kao takav moze nelegalno iskoristiti za
pristup u ime firme za koju je broj definisan.
2. Korisnicke sifre. Definisu se za pristup samom programu. Nisu kodirane?!.
Ukoliko ih neko zna on sa tim programom (registrovanim sa jedinstvenim ident
brojem) moze da nanese stetu firmi na koju je taj program registrovan.
Ako su ove druge sifre zaiste u nekodiranom obliku onda u sustini i
ne postoji bilo kakva zastita. Pretpostavljam da se islo na to da firma nece
sama sebi nanositi stetu, sto pretpostavlja da kopija programa ne sme
izaci van firme.
Dakle firma je ta koja mora da stiti program koji je kupila jer ako
program izadje van firme steta je njihova!
Ne posedujem program pa ne mogu nista da kazem o kvalitetu zastite ali
je po meni sam koncept pogresan.
POzdrav!
domaci.sistemi.664mdrazic,
-> #663, bceklic> Da rezimiramo. Postoje dva tipa sifri:
>
> 1. Jedinstveni Ident broj firme (U najgorem slucaju (gledano sa strane
> onog koji zastitu provaljuje) ovaj ident broj se nalazi u izvrsnom
> programu, najverovatnije u kryptovanom obliku. Ogromna je verovatnoca
>
> 2. Korisnicke sifre. Definisu se za pristup samom programu. Nisu
> kodirane?!. Ukoliko ih neko zna on sa tim programom (registrovanim sa
Ove dve šifre (s tim da druga mora biti kodirana nekom funkcijom koja
po mogućstvu nije 1-1) izgledaju dovoljne za posao čitanja podataka,
tj. daju razumnu zaštitu poslovne tajne stanja računa (da se tako
izrazim). Za svaku pravu novčanu transakciju neophodno je znati i
dodatnu lozinku (koja se čuva na server mašini u SPP) koja se ni na
koji način ne može provaliti analizom EXE i ASCII fajlova. Prva
šifra (ident broj) trebalo bi samo da bude prečica da ne mora uvek
da se kuca i da ne mora (i ne treba) svaki službenik da je zna.
Uloga je da server mašina prepozna sa kojom firmom radi i da tada
omogući read-only pristup, a za transakcije da traži i dodatnu
lozinku (koja se može i promeniti bez intervencije na programu i
pratećim fajlovima.
da ne bude zabune, ovo je moje razmišljanje na problem zaštite, a ne
prikaz stvarnog stanja, koje ne znam kakvo je.
domaci.sistemi.665madamov,
-> #659, nbatocanin
> Samo da te ispravim: verovatno je neko *VEĆ* namakao pare...
Prihvatam ispravku. Ko li su "srećni" korisnici, da mi je znati...
domaci.sistemi.666nbatocanin,
-> #663, bceklic> Ovo je jasno. Firma ima svoj jedinstveni ident broj. Sam
> program ocigledno moze da se koristi na bilo kom racunaru.
Kolege iz KMN-a tvrde da je program zaštićen i da se može koristiti
samo na računaru na kom je instaliran. Međutim, sudeći po tehničkom
kvalitetu ostatka programa, sumnjam da je ovo veća prepreka za
potencijalne provalnike.
>> programom se definise do nekoliko usera, od kojih svaki
>> ima svoju sifru i neka prava. E sad: ove korisnicke sifre
>> se koriste za pristup programu (priprema naloga za SPP i
> sl.), a
>
> Ove sifre pretpostavljam definise "boss" u firmi i interne
> su prirode. Odnose se samo na pravo pristupa odredjenim
> opcijama u programu. Ne uticu na sigurnost.
Svaka od ovih šifri služi i ZA slanje naloga, pa itekako utiču na
sigurnost.
> Pretpostavljam da su ove sifre bile u Ascii formatu?
Da :(
domaci.sistemi.667nbatocanin,
-> #662, jovca.car> A Protocol Analyser? Videh takvu stvarčicu od $16000 u
> jednoj našoj firmi..
Ajde malo detalja.
domaci.sistemi.668jovca.car,
-> #667, nbatocanin/* Ajde malo detalja.
Well, nisam najbolje upoznat sa temom, pa bi mogao i neko stručniji od
mene. :) Sâm uređaj je već pominjan na Sezamu.
To je laptop čudnog dizajna koji se priključi na vezu između dva računara,
i prati sve što ide kroz žicu. Valjda. Davno beše..O:)
Burazerov ortak mi je pokazivao napravu pre više godina - dobio ju je u
firmi, i radio isključivo na njoj (pratio transakcije sa inostranstvom, šta
li..).
domaci.sistemi.669whitie,
-> #656, dejanr-> Naravno, ali mogao bi SPP da automatski pozove korisnika, po mogucnosti
-> sa druge linije, na fiksni broj telefona.
A valjalo bi da ga jos jednom zovne glasom i upita za ime svastikine macke :-)
Ovo se zove zakrpa, a mi pokusavamo da predlozimo neko sistemsko resenje.
U toj konkurenciji nezaobilazan je jupak.Mozemo pricati o kvalitetu i ceni na-
se komunikacione mreze, ali to je jedino resenje "za buducnost".
domaci.sistemi.670whitie,
Citajuci komentare u ovoj temi, cini mi se da je serija clanaka o krip-
tovanju u Racunarina odreda preskakana i ignorisana. Jos jednom je toplo pre-
porucujem. Za one sa "skupom minutom" najbitnije :
* program za kriptovanje ne treba disasemblirati. Algoritmi su uglavnom
javni i njihovo poznavanje ce ti samo pomoci da pre dignes ruke od corava
posla.
* poznavanje dela lozinke ( javna sifra ) ti ne znaci mnogo kad neznas njen
korespodentni ( privatni ) suplement. Kad znas algoritam, na osnovu prve lako
je naci ovu drugu lozinku. Treba ti samo malo vremena - par ledenih doba :-)
* zamislimo ovako: program kao ulazne podatke uzme javnu lozinku SPP, tvoju
privatnu, identifikacionu programa, broj ziro racuna, datum, vreme, CHS pro-
grama ... _SVE_TO_ promucka i posalje u SPP. Ovako koncipirano, ne moze se
provaliti naucnim metodama !
# Sta je konkretno primenjeno neznam. Koncepcija programa ukazuje da autori
imaju prakticna iskustva na tom polju. Moja je preporuka da se ipak uzme neki
od profi programa za tu namenu; lako su nabavljivi. Kraj toliko piratovanih
modula, jedan manje-vise .... :)
* ako vec imas kopiju programa, ne cackaj nista. Ti _VEC_ imas sve sto je
tu sadrzano. Jednostavno juz it. Dobio si ( ukrao ) jedan od ljuceva sefa .
* prisluskivanje linije i slicne srafciger tehnike ne vode nikud. Kroz li-
niju ne prolazi ni jedna lozinka vec samo njihov zajednicki otisak.
* treba li reci da poznavanje datuma i vremena ne prestavlja tajnu koju
treba provaliti hakerskim metodama ?
OUP. Drzavne " firme " / vojska, milicija, inspekcije, ... , kontrola plat-
nog prometa / su po definiciji monopolisticke. To se ne treba dokazivati,
niti se tome cuditi .
domaci.sistemi.671zormi,
-> #669, whitie* Ovo se zove zakrpa, a mi pokusavamo da predlozimo neko sistemsko resenje.
* U toj konkurenciji nezaobilazan je jupak.Mozemo pricati o kvalitetu i ceni
* na- se komunikacione mreze, ali to je jedino resenje "za buducnost".
Trenutno firma koju znam radi sa SPP-om na jeftinom rešenju pristupa
preko JUPAK-a. Verovatno će protokol biti baziran na X.400 ili EDI-ju.
Inače, X.25 (JUPAK) je zastareo, pre svega zbog ograničene propusnosti
nametnute packet switching koncepcijom. Dok se kod nas razmahne u svetu
ga više neće ni koristiti. Poslednja moda je Frame Relay, a ubrzano se
ide ka ATM-u kome se proriče budućnost.
domaci.sistemi.672mikis,
Za YUBBS.TXT:
- Novi Amiga BBS u Beogradu: The Clinic. tel.011-1761-345, 23-06h.
14400 v32bis.
- Black Hole i Liquid Sky više ne rade.
domaci.sistemi.673bceklic,
-> #664, mdrazic> Ove dve sifre (s tim da druga mora biti kodirana nekom
> funkcijom koja po mogucstvu nije 1-1) izgledaju dovoljne za
> posao citanja podataka, tj. daju razumnu zastitu poslovne tajne
> stanja racuna (da se tako izrazim). Za svaku pravu novcanu
Moglo bi se reci ali.... Zavisi koja je firma u pitanju. Ako je
to neko sitno preduzece ok, ali ako je neka veca firma u pitanju i
ciji posao bi u svakom slucaju trebao da bude malo veca tajna ova
zastita po meni nije dovoljna. Nikakve bitne sifre ne bi trebalo da
se nalaze unutar programa. U gore pomenutom slucaju korisnicke sifre
nisu ni bile zasticene (nema ni zastite).
> transakciju neophodno je znati i dodatnu lozinku (koja se cuva
> na server masini u SPP) koja se ni na koji nacin ne moze
> provaliti analizom EXE i ASCII fajlova. Prva sifra (ident
Naravno jer je tamo ne sme ni biti!
> broj) trebalo bi samo da bude precica da ne mora uvek da se
> kuca i da ne mora (i ne treba) svaki sluzbenik da je zna. Uloga
> je da server masina prepozna sa kojom firmom radi i da tada
> omoguci read-only pristup, a za transakcije da trazi i dodatnu
> lozinku (koja se moze i promeniti bez intervencije na programu
> i pratecim fajlovima.
Ovo je vec logicnije resenje. Iskreno, zastita je posao onih (Spp)
koji su za to i placeni. Ako lose obave posao njihov problem ( a
bogami moze biti problem i firmi koje koriste njihove usluge!).
> da ne bude zabune, ovo je moje razmisljanje na problem zastite,
> a ne prikaz stvarnog stanja, koje ne znam kakvo je.
Naravno. Citava moja prica bazira se na onome sto sa procitao u
poruci nbatocanin-a i nisam upoznat sa pravim stanjem.
POzdrav!
domaci.sistemi.674dejanr,
-> #669, whitie>> > Naravno, ali mogao bi SPP da automatski pozove korisnika, po mogucnosti
>> > sa druge linije, na fiksni broj telefona.
>>
>> A valjalo bi da ga jos jednom zovne glasom i upita za ime svastikine
>> macke :-)
>>
>> Ovo se zove zakrpa, a mi pokusavamo da predlozimo neko sistemsko resenje.
Mislim da nisi u pravu, call-back sistem je IZUZETNA sigurnosna mera i
veoma često se koristi u takvim situacijama. Znatno je sigurniji od
većine lozinki, mada, naravno, ne sprečava provale unutar firme.
domaci.sistemi.675bceklic,
-> #666, nbatocanin> sudeci po tehnickom kvalitetu ostatka programa, sumnjam da je
> ovo veca prepreka za potencijalne provalnike.
:)))) No Comment..
>> Ove sifre pretpostavljam definise "boss" u firmi i interne
>> su prirode. Odnose se samo na pravo pristupa odredjenim
>> opcijama u programu. Ne uticu na sigurnost.
>
> Svaka od ovih sifri sluzi i ZA slanje naloga, pa itekako uticu
> na sigurnost.
Onda je moj zakljucak da je firma sama odgovorna za bezbednost
programa jer svaka moguca zloupotreba ide samo na njenu stetu.
POzdrav!
domaci.sistemi.676nbatocanin,
-> #668, jovca.car> To je laptop čudnog dizajna koji se priključi na vezu
> između dva računara, i prati sve što ide kroz žicu.
Znači, trebalo bi u pomenutoj firmi fizički prespojiti kabal za
telefon ili tako nešto. Rekao bih da je za ovo dosta mala
verovatnoća.
domaci.sistemi.677nbatocanin,
-> #670, whitieNisam baš razumeo do kraja smisao tvoje poruke. Ako govorimo o
postojećim rešenjima, bojim se da govorimo na "nivou iznad". Jer,
procenjivati koncepciju amaterski urađenog programa nema smisla.
Kratko rečeno, kakvo je stanje sad, sedneš za računar na kome je
pomenuti program, otkucaš jedno TYPE, uloguješ se koristeći dobijenu
lozinku i radiš šta hoćeš. Ako je ovo dovoljna bezbednost, ...
Ako govorimo o nekom budućem rešenju, onda ok: moguća su razni
pristupi i o tome se može pričati.
> * zamislimo ovako: program kao ulazne podatke uzme javnu
> lozinku SPP, tvoju privatnu, identifikacionu programa,
> broj ziro racuna, datum, vreme, CHS pro- grama ...
> _SVE_TO_ promucka i posalje u SPP. Ovako koncipirano, ne
> moze se provaliti naucnim metodama !
Osim ako program sve ove podatke ne čuva u sebi ;>
> # Sta je konkretno primenjeno neznam. Koncepcija programa
> ukazuje da autori imaju prakticna iskustva na tom polju.
Ograđujem se od programa koje nisam video, ali program koji sam ja
video sasvim pouzdano ukazuje da autori nemaju _nikakva_ iskustva na
tom polju.
> * ako vec imas kopiju programa, ne cackaj nista. Ti
> _VEC_ imas sve sto je tu sadrzano. Jednostavno juz it.
> Dobio si ( ukrao ) jedan od ljuceva sefa.
Ne razumem. Što bih ja čačkao po programu koji mi dobro služi. Ja
samo procenjujem (teoretski) koliko je bezbedno to što koristim. Ako
misliš da sam "provaljivao" program i otkrio ono sa TYPE, varaš se.
Sasvim slučajno sam koristio GREP, tražeći datoteku sa imenom jednog
korisnika sistema i otkrio da program za vezu sa SPP takođe ima to
ime, a pored njega stoji lozinka. Da sam namerno kopao, ko zna do
čega bi još došao...
> * treba li reci da poznavanje datuma i vremena ne
> prestavlja tajnu koju treba provaliti hakerskim metodama ?
?
> OUP. Drzavne " firme " / vojska, milicija, inspekcije, ...
> , kontrola platnog prometa / su po definiciji
> monopolisticke. To se ne treba dokazivati, niti se tome
> cuditi.
Ali to me ne sprečava da ih kritikujem i time možda makar malo
doprinesem poboljšanju njihovih servisa koje koristim ;)
domaci.sistemi.683bjevdjic,
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Dobrodosli na ██ ██ 1200│
│ ███ ██ 2400│
│ ╔══════════════╗ ██ ██████ 4800│
│ ║Ň═Ş Ň═Ş Ň══Ş║ ██ ███ 14400│
│ ████ ║Ă═¤Ş Ă═¤Ş ď══Ş║ ██ ██ 28800│
│ ▄████ ║ď══ż ď══ż ď══ż║ █████████ ┌─────────────────┐ ┌!─!─!─!┐│
│ ████ ╚══════════════╝ █ │Node 1: 620 - 433│ │2 giga !│
│ ▄████ └─────────────────┘ !on-line││
│ ████ └!─!─!─!┘│
│ ▄████ ▄███ ▄█████▄ ▄████ ▄██████▄ ████ ████ ▄██████▄│
│ ████ ▄███ ▄█████████ ▄█████ █████████ ████ ████ █████████│
│ ████▀ ███▀ ▄███████████ █████▀ █████ ▄███ ███▀ █████│
│ ████ ▄███ █████▀ ▀█████ ████▀ █████ ████ ████ █████│
│ █████████ ████ █████ ████ ▄██▄ ████ ███▀ ████ ▄██▄ ████ │
│ ████████ ████▀ ████ ████ █████████▀ ███ ███ █████████▀ │
│ ████████ ████ ▄████ ████ ▄███▀██████ ▄███ ███▀ ▄███▀██████ │
│ ████ ███▄ █████▄ ▄████▀ ▄████ ▄███ ████▀ ████▄██▀ ▄███ ████▀ │
│ ████▀ ████ ████████████▀ ▄▄█████▀ ███▄ ▄████ ███████ ███▄ ▄████ │
│ ███▀ ████ ███████████ ██████▀ ██████████ ██████ ██████████ │
│ ███ ▀███ ████████▀ ████▀ ████████ █ █████ ████████ █ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
PRVIH STO KORISNIKA KOJI SE PRIJAVE DOBIJAJU BESPLATNO 15 DANA
CIM IM SE PROVERE PODACI
P.S. KOŠAVA BBS uskoro prelazi na dva noda!
domaci.sistemi.684andrejt,
-> #683, bjevdjicQ> 2 giga on-line
2 giga SW i PD programa ? ;)
domaci.sistemi.685severian,
-> #683, bjevdjic> P.S. KOŠAVA BBS uskoro prelazi na dva noda!
^^^^^^^^^^^^
Da li ovaj vetar duva odande odakle mislim da duva?
domaci.sistemi.686bjevdjic,
-> #684, andrejt██ 2 giga SW i PD programa ? ;)
Ima dosta najnovijih igrica, uslužnih programa, modula, GIF-ova,
itd. Sada, koliko sam uspeo da vidim sa 130 kilobajtnog spiska,
većina programa je PIRAT, ali ima i SW i PD programa! Ko hoće
spisak neka mi se javi na mail!
domaci.sistemi.687novak,
Interesuje me kada sa Sezam-a šaljem privatnu poruku
nekom od korisnika, na nekom bbs-u u SETnet-u, da li
je uredu sledeća Internet formulacija:
ime.prezime%imebbsa@setgate.setnet.co.yu
Šta se događa ukoliko adresa nije tačna ili čovek nije
registrovan na tom bbs-u (da li se vraća neka poruka
koja obaveštava o tome.)
pozdrav
novak
domaci.sistemi.689pyc.guy,
-> #685, severian~~~ Da li ovaj vetar duva odande odakle mislim da duva?
pa sta mislis ko je platio 2 linije i 2 od po 28800 i
2 Gb :)
Pyc
domaci.sistemi.690violator,
-> #689, pyc.guy:>> pa sta mislis ko je platio 2 linije i 2 od po 28800 i
:>> 2 Gb :)
BLJACK... Pitam se da li će na "sinovom" džipu biti i reklama Košava BBS
:))))). hint: "sin" je na džipu imao reklame radio košave, RTS-a, i svog
űtrkačkog tima... Niko drugi :))))), samo rodbinske firme :))))).
BTW Jedna stvar mi nije jasna... Zašto da plaćamo prtplatu... Pa već smo
to platili... :))))
Naravno sve se ovo odnosi na taj BBS samo ako je to ono što neki ovde misle
:))))
domaci.sistemi.691mileusna,
-> #689, pyc.guy>> pa sta mislis ko je platio 2 linije i 2 od po 28800 i 2 Gb :)
Polako, ali sigurno bliže se i Sezamu ;) Noć je sve tamnija...
domaci.sistemi.692dejanr,
-> #687, novak>> Interesuje me kada sa Sezam-a šaljem privatnu poruku
>> nekom od korisnika, na nekom bbs-u u SETnet-u, da li
>> je uredu sledeća Internet formulacija:
>>
>> ime.prezime%imebbsa@setgate.setnet.co.yu
Ne, šalji na ime.prezime@setnet.co.yu
domaci.sistemi.693pyc.guy,
-> #691, mileusna~~~ Polako, ali sigurno blize se i Sezamu ;) Noc je sve
~~~ tamnija...
Inace, gledajuci spisak fajlova, ukapirao sam da je BBS pravljen
za maloumnike od strane maloumnika. 90% stvari su igre i glupi
skenirani gifovi. Tehnika zaglupljivanja naroda se nastavlja,
lakse im je da upravljaju glupim narodom. Pa zar jedan tako mocan
bbs (mislim na hardver) ne treba da ima nesto koda, konferencija,
demoa, crtanih gifova, nego stavljaju one idioticne semplove iz
nasih nam poznatih i voljenih filmova.... Ova zemlja je sranje...
Pyc
domaci.sistemi.695jmilosevic,
Zna li neko šta je sa Rinocerusom, ne javlja se na na ona tri broja sa 350-...?
Nisam se odavno javljao (pre N.G.) i sada kad sam probao, zvoni u prazno.
Molio bi nekog ko ima možda njihove nove brojeve da ostavi ovde.
poz,
jmilosevic
domaci.sistemi.696supers,
-> #690, violator>> BTW Jedna stvar mi nije jasna... Zasto da placamo prtplatu... Pa
>> vec smo to platili... :))))
Cekaj, cekaj, ima jos da se placa! Ne znas ti kad je dosta, ima ko ce o tome
da brine!
domaci.sistemi.697dulev,
-> #695, jmilosevic> Zna li neko sta je sa Rinocerusom, ne javlja se na na ona tri broja sa
> 350-...? Nisam se odavno javljao (pre N.G.) i sada kad sam probao,
> zvoni u prazno. Molio bi nekog ko ima mozda njihove nove brojeve da
> ostavi ovde.
Rhino privremeno radi na: (021) 25-119
(021) 52-739
Kada se rese problemi sa prostorom, vratice se na stare brojeve.
(dv)
domaci.sistemi.698mdrazic,
-> #685, severian>> P.S. KOŠAVA BBS uskoro prelazi na dva noda!
> žžžžžžžžžžžž
>
> Da li ovaj vetar duva odande odakle mislim da duva?
Misliš sa istoka?
domaci.sistemi.699mileusna,
-> #693, pyc.guy>> ima nesto koda, konferencija,
Pojasni malo. Pa valjda ima neku konferenciju. žuo sam za konferenciske
BBS-ove, ali za DL/UL BBS-ove nisam :)
P.S. Mogli su bar da uzmu drugo ime. Ovako su odmah provaljeni :)
domaci.sistemi.700vlador,
-> #695, jmilosevic> Molio bi nekog ko ima možda njihove nove brojeve da ostavi ovde.
Bilo je već u ovoj konferenciji... Privremeno Rh BBS radi na brojevima
021 52 739
25 119
---
■ VLADOR ■ Da bi ostvario svoje snove prvo treba da se probudis
domaci.sistemi.701ognjen,
-> #692, dejanr)-> Ne, šalji na ime.prezime@setnet.co.yu
Ih, SysAdm, pa da ne zna. :) Treba slati na
alias@setnet.co.yu, ili ako ne postoji alias
onda na onu kobasicu...
domaci.sistemi.702ognjen,
-> #693, pyc.guy)-> Inace, gledajuci spisak fajlova, ukapirao sam da je BBS
)-> pravljen za maloumnike od strane maloumnika.
BBS je komercijalni, i u interesu je vlasnika da privuče što
više ljudi koji će platiti pretplatu i tako pospešiti razvoj
BBSa. Ako ti misliš da si pametan i dobar preduzetnik, ti otvori
svoj BBS. Ako nemaš početni kapital, nađi sponzora. Ali nemoj da
se praviš da si pametniji od svih.
Ali, ovde se ne radi o zaradi i programima, već o politici,
zar ne? Onda bar nađi neke bolje argumente za 'pljuvanje'.
domaci.sistemi.703ognjen,
Gde je nestala poruka 13.680? (Ona reklama za BBS Kosava)
Ako je ponistio Moderator, zašto ne piše, kao i obično,
'Poništio Moderator', već mi SEZ prijavljuje da porukia ne
postoji?
domaci.sistemi.704pyc.guy,
-> #699, mileusna~~~ Pojasni malo. Pa valjda ima neku konferenciju. Cuo sam za
~~~ konferenciske BBS-ove, ali za DL/UL BBS-ove nisam :)
Pa ne znam, valjda nemaju...;)
Pyc
domaci.sistemi.705bjevdjic,
-> #703, ognjen██ Gde je nestala poruka 13.680? (Ona reklama za BBS Kosava)
Izbrisao sam je ja, jer sam, valjda, napravio neku grešku! Izvinjavam se.
domaci.sistemi.706dejanr,
-> #703, ognjen>> Gde je nestala poruka 13.680? (Ona reklama za BBS Kosava)
>>
>> Ako je ponistio Moderator, zašto ne piše, kao i obično,
>> 'Poništio Moderator', već mi SEZ prijavljuje da porukia ne postoji
Poruku je obrisao autor.
domaci.sistemi.707supers,
-> #699, mileusna>> P.S. Mogli su bar da uzmu drugo ime. Ovako su odmah provaljeni :)
A nisi razmisljao o tome da je nekima privlacno upravo ono sto nosi
predznak Kosava?
domaci.sistemi.708supers,
-> #698, mdrazic>>> Da li ovaj vetar duva odande odakle mislim da duva?
>>
>> Mislis sa istoka?
Ko zivi u Novom Beogradu i Zemunu, da. ;>
domaci.sistemi.709novim,
-> #708, supers">> Mislis sa istoka?
" Ko zivi u Novom Beogradu i Zemunu, da. ;>
Što je' jes'. Za Lešće je i Ušće - Zapad. ;> - Nego je l' taj Košava
bibiesovska zaista iz iste femili kao i istoimeni radio?
domaci.sistemi.710bane.,
-> #703, ognjen>> Gde je nestala poruka 13.680? (Ona reklama za BBS Kosava)
>>
>> Ako je ponistio Moderator, zasto ne pise, kao i obicno,
>> 'Ponistio Moderator', vec mi SEZ prijavljuje da porukia ne
>> postoji?
Ma jok, kakav moderator. Za sve su krivi oni Dzindzic, Seselj, Kostunica,
i ostali ratnohuskaci ;)
Bane.
domaci.sistemi.711mileusna,
-> #705, bjevdjic>> Izbrisao sam je ja, jer sam, valjda, napravio neku grešku! Izvinjavam se.
Provera javnog mnjenja nije dala očekivane rezultate ;>
domaci.sistemi.712bjevdjic,
-> #711, mileusna██ Provera javnog mnjenja nije dala očekivane rezultate ;>
(?) Vraćena je poruka (13.683), posle ispravke!
domaci.sistemi.713jmilosevic,
-> #697, dulev> Rhino privremeno radi na: (021) 25-119
Hvala.
Poz,
jmilosevic
domaci.sistemi.714novim,
-> #712, bjevdjic" (?) Vraćena je poruka (13.683), posle ispravke!
Ama ne reče je l' ta Košava BBS u vezi sa istoimenom Radio-Košavom?
domaci.sistemi.715bjevdjic,
-> #714, novim██ Ama ne reče je l' ta Košava BBS u vezi sa istoimenom Radio-Košavom?
Da! Košava BBS je deo Radio Košave!
domaci.sistemi.716violator,
-> #715, bjevdjic:>> Da! Košava BBS je deo Radio Košave!
Pa tako reci! Da ne uništimo nekom nedužnom BBS O;))))
Šalim se :)
domaci.sistemi.717msavkovic,
Evo par "zanimljivosti sa kosave"
DMP_287.ARJ 226159 03/12/95
Dual Module Player v 2.87 - dupli mod plejer
^^^^^
NOISEM_2.ARJ 121468 03/12/95 Noise Master - pravljenje suma
^^^^^^^^^^^^^^^
Da li ste znali da BBS Kosava jedina na svetu ima program za
pravljenje suma ;))))