razno.104dragisha,
Hi,
Zna li neko kako povezati Amigu sa Philips CM8500/00G
monitorom?
dragisha
razno.105mrajacic,
-> #101, mladenpIzgleda sasavo al' mene oci vise ne bole 888-) (3x8: oci,sociva,naocari za
sunce). Salu na stranu, posto sam bio jako iznerviran onim 'izgorelim'
monitorom, resio sam da probam nesto i pre nego sto sam dobio od tebe poruku
11.96, a sa njom mi je vec bilo lakse. Dakle pretposravio sam da svicevi za
displej imaju neku korelaciju sa svicevima iz XT klona za koga sam imao
uputstvo. Kada sam ustanovio da su to isti brojevi sviceva kao iz onog uputstva
za M24, ostalo je samo da isprobam kombinaciju:
SW1: svicevi 5 i 6
on on - predvidjeno za rad bez displeja (ali daje sliku na CGA)
on off - standardno kao u nasen M24 (CGA na 80x25)
off on - CGA u rezoluciji 40x25
off off - monohromatski displez, ili mono+drugi graficki/kolor disp.
No kako nisam isprobao jos sve kombinacije, bio bih Ti zahvalan na dodatnom
trudu oko pinova na onoj CGA (dobro, dobro, nije prava, nego nesto poboljsana)
pa ako nesto ne bude stimalo, da probam i sa lemljenjem.
Sto se diska tice izgleda da sam i tu nasao neki trag, ali nemam srca da se
vise sa njuim z...., a i 'natovario sam softver na masinu, pa cu to ostaviti za
neki drugi put(mozda nikad).
POZDRAV, Mirko.
razno.106ppekovic,
Jel ima neko "vozače" ili što bi naš narod reko driver-e za
Roland CAMM-2 ili Roland DXY-800
Paya
razno.107kuzma,
-> #103, janko> Sto kaze jedno Marfijevo pravilo, "Nemoj sliom, uzmi veci
> cekic." Nekad moras da koristis ono sto imas. Pa i cekic.
SVAKI mehanicki problem moze da se resi:
-znanjem
-neznanjem
-primenom grube sile
razno.108charlie,
Ima li neko iskustva saOY{╗ povezivanjem tastature sa DIN utĆ*oikacem na
OLIVETTI standard sa 9_pinskim konektoromŠÝ
Unaprijed hvala na pomoci
razno.109ndragan,
-> #103, janko/ (lupi nekoliko puta po kutiji) i kaže: eto vidite, sada je bolje.
More udri žgadiju dok je mala ;)
razno.110mladenp,
-> #105, mrajacic> trudu oko pinova na onoj CGA (dobro, dobro, nije prava,
> nego nesto poboljsana) pa ako nesto ne bude stimalo, da
> probam i sa lemljenjem.
Evo, ovde je sve što sam našao o C/B monitoru i vezi
sa računarom (poglavlja o kolor monitoru i grafičkim
karticama su još bila u pripremi u vreme štampanja
uputstva):
INTERFACE CONNECTOR
The signals available on the interface connector are listed below.
Direction is with respect to the system box.
Signal I/O Description
DO to D2 I Video Data - These lines are used to define the shades
of grey as shown below.
D2 D1 DO Shade of Grey
O O O Black
O O 1 Darkest Shade of Grey
0 1 0
0 1 1
1 0 0
1 0 1
1 1 0
1 1 1 Lightest Shade of Grey
HL I Highlight - This line, when set to a logic 1,gives
the highlight of the shades of grey, as defined by
DO to D2.
MODEO I Mode Select - This line is used to select the 512*256
Low Resolution mode, when set to a logic O,or the
640x400 High Resolution mode, when set to a logic 1.
VSYNC I Vertical Synchronization
HSYNC I Horizontal Synchronization
+15V +15V ˝10% - on 2 contacts. The +15V supply is
protected by a 2A fuse within the display housing.
GND Ground - on 8 contacts
Pin Signal Pin Signal
1 GND 14 GND
2 15V 15 D0
3 GND 16 CND
4 15V 17 D1
5 - 18 GND
6 - 19 D2
7 MODE 0 20 CND
8 - 21 -
9 V SYNC 22 -
10 GND 23 -
77 H SYNC 24 -
12 GND 25 -
13 HL
Sad dođe sličica na kojoj je prikazan utikač koji dolazi iz
monitora i raspored pinova na njemu:
-------------------------------------------------------
\ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 /
\ 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 /
-------------------------------------------------
BLACK & WHITE DISPLAY CHARACTERISTICS
512x256 640x400
Mode Low Resolution High Resolution
-------------- ---------------
Display Frequency 19.661 MHz 24.000 MHz * Nešto su mi
* sumnjive ove
Horizontal Frequency 25.600 MHz 25.862 MHz * frekvencije!
***************
Vertical Frequency 73.562 MHz 59.873 MHz
Pixels per line 512 640
Number of lines 265 400
Display Width 209 mm 215 mm
Display Height 132 mm 161.25 mm
razno.111mladenp,
-> #108, charlie> Ima li neko iskustva saOY{╗ povezivanjem tastature sa DIN
> utĆ*oikacem na OLIVETTI standard sa 9_pinskim konektoromŠÝ
Evo šta nađoh o Olivetijevoj tastaturi:
Keyboard to System Box
The signals available on the keyboard interface connector are listed
below. I/O direction is with respect to the motherboard.
Signal I/0 Description
-------------------------------
KBDATA I/O Keyboard Serial Data
KBCLOCK I/0 Keyboard Clock - (A keyboard reset is generated when
KBCLOCK is held low for at least 50ms).
+12V - +12V Power 5upply - The +12V supply is passed via a
series regulator within the keyboard to generate the
+5V supply required by the keyboard circuitry and
mouse interface.
GND - Ground
Pin Signal Pin Signal
----------------------------------
1 KBDATA 6 -
2 KBCLOCK 7 -
3 GND 8 -
4 GND 9 -
5 +12V !! nije standardni napon!!
Sledi slika konektora koji dolazi od tastature:
--------------------
\ 1 2 3 4 5 /
\ 6 7 8 9 /
---------------
**************************************************
Raspored pinova na konektoru standardne (i XT i AT) tastature:
Pin Signal
---------------
1 GND
2 +5V 3
3 DATA 2 1
4 CLOCK
5 - 5 4
razno.112sagitarius,
Da li neko zna da mi kaze nesto o monitoru EIZO FLEXSCAN 9070 S,( kakav
je, rezolucija, zracenje, cena....)
Unapred zahvalan
Milan.
razno.113snowwhite,
-> #112, sagitarius*>> Da li neko zna da mi kaze nesto o monitoru EIZO FLEXSCAN
*>> 9070 S,( kakav je, rezolucija, zracenje, cena....)
Karakteristike su sledeće.... :
- 16" Viewing area
- .28mm dot pitchĐ
- FlexSCAN 20-50KHz
- TTL/Analog
- Anti Static Treatment
- Low Magnetic Radiation
- Microprocessor Control (for accurate sreen sizing)
Cena u oktobru 1991 godine u Engleskoj je bila 899 funti
sterlinga
U DM je to oko 2.93 više, tj., 2634.07 DM :))
pozdrav, snowwhite
razno.114pishta,
-> #112, sagitarius
Evo nekih delova User`s Manuala EIZA 9070S:
Horizontal scan frequency 20kHz - 50kHz (automatic)
Vertical scan frequency 50Hz - 80Hz (automatic)
TTL and Analog video signal input
D-sub 9pin connector and 5 BNC connectors
Model 9070S compiles with the Scandinavian standard requirement
against Low Frequiency Magnetic Induction, Magnetic Radiation and
Static-Electricity
CRT: size & deflection angle - 16" 90 stepeni, darkface, non-glare
trio pitch - 0.28
Power Consumption - 105W, 0.9 A
Net Weight - 19 kg
Dimensions - 400mm(W)x450mm(D)x405mm(H)
1280 dots x 800 lines (Max.)
Inače što se tiče ličnih iskustava ja sam najblaže rečeno
prezadovoljan.Slika je fantastično mirna, boje izuzetno prirodne
a o zračenju i elektro-staticitetu (u, što ovo ispade rogobatno)
nema ni govora - i posle 10 sati rada kada pipneš ekran isto je
kao da si pipnuo bukvu u dvorištu - ništa peckanje i sl.
Toplo ga mogu preporučiti svakome kome treba izvrstan monitor,
osim čto ima manu - cenu.Kada sam ga ja kupovao (jun 91) najjeftinije
što se u Minkenu mogao naći je bilo 1700-1800 DM.Ja sam ga ludom sre-
ćom kupio od Šutlića za dinare dok su još imali kurs marka-dinar
1:13 a na crno je marka već bila oko 50-60 din., pa ga kupih za nekih
500 DM.To mi je bio posao života.Kako danas do njega doći to nemam
pojma.Inače u nekim Računarima od pre oko godinu dana, u okviru
testa neke konfiguracije hvalili su gadno i EIZA i to nešto u
smislu "najbolje što smo u životu videli".I ja sam malo monitora
video koji su mu dorasli - samo neki NEC-ovi i PHILIPS-ovi.Ako
želiš još informacija-utiska ili da ga lično vidiš a ti javi.
pozdrav,
Andor
razno.115korvin,
Da li je neko čuoda postoji, ili slučajno koristi tuner za color svga
monitor. Naime, želja mi je da moj monitor proradi kao TV. Viđao sam
oglase ranije za tunere koji to omogućavaju za Amigin monitor , ali
ne znam kako stoji to sa svga, zbog problema sa signalom.
razno.116dveselinovic,
-> #115, korvin Ima toga, ali danas je izgleda ređe nego ranije. To prave Englezi
i Nemci (i Amerikanci, ali njihov sistem je NTSC, a nama treba PAL).
Prekopaću malo po dokumentaciji, valjda imam negde neki oglas, ali ne
obećavam.
Pozdrav,
DVV
razno.117zormi,
-> #115, korvin* Da li je neko čuoda postoji, ili slučajno koristi tuner za
* color svga monitor. Naime, želja mi je da moj monitor proradi
* kao TV.
Ako misliš na monitor koji se istovremeno koristi i za PC,
obrati se IMTEL-u.
Za prijem signala sa antene (direktno) potrebna je TUNER kartica.
Primljeni i demodulisani signal se onda vodi na multimedija
karticu koja ga meša sa VGA signalom i prikazuje na monitoru (npr.
može da se gleda televizija u jednom prozoru Windows-a, a u drugima
da rade programi).
razno.118moca,
-> #117, zormi[=> Za prijem signala sa antene (direktno) potrebna je TUNER
[=> kartica. Primljeni i demodulisani signal se onda vodi na
[=> multimedija karticu koja ga mesa sa VGA signalom i
[=> prikazuje na monitoru (npr. moze da se gleda televizija
[=> u jednom prozoru Windows-a, a u drugima da rade
[=> programi).
Ako mislimo na istu karticu onda mogu primetiti da za taj novac
moze kupiti odlican televizor, a za ostatak jednog roba koji bi
mu na krovu izigravao dobar polarotor...:))))
MOCA
razno.119dejanr,
-> #115, korvin>> Naime, želja mi je da moj monitor proradi kao TV.
Jesi li razmišljao o tome da monitor vežeš na video i koristiš njegov
tjuner? Mislim da je Balinda uradio nešto slično.
razno.120zormi,
-> #118, moca* Ako mislimo na istu karticu onda mogu primetiti da za taj novac
* moze kupiti odlican televizor, a za ostatak jednog roba koji bi
* mu na krovu izigravao dobar polarotor...:))))
:)))))))))
Nije sve crno kao što izgleda ("još je crnje"). Cene padaju, a
ova kombinacija može još mnogo štošta osim gledanja televizije
u Windows-ima.
razno.121korvin,
-> #117, zormi>>>> obrati se IMTEL-u.
Znam šta nudi imtel ,ali meni ne treba multimedia, ja hoću da
koristim monitor kao tv , ali ne treba mi u isto vreme kompjuter.
Multimdeia kartice su sjajne, ali što reče Moca, preskupe za sada.
razno.122korvin,
-> #119, dejanr>>>> Jesi li razmišljao o tome da monitor vežeš na video i koristiš
>>>> njegov tjuner? Mislim da je Balinda uradio nešto slično.
To bi bilo sjajno, ali ne znam koji je raspored pinova, i na koju
foru da nateram svga monitor da se spoji sa mojim videom (koji doduše
ima SCART). Kako da rešim odvojeno napajanje monitora ??
razno.123dejanr,
-> #122, korvin>> Kako da rešim odvojeno napajanje monitora ??
To je najmanji problem, mnogi monitori se napajaju iz računara, ali
je to samo da se uštedi šteker. Dakle, možeš da uzmeš neki kabl kao
za napajanje štampača, pa monitor direktno u struju.
>> ne znam koji je raspored pinova
Obično postoji raspored pinova u uputstvu za monitor. Međutim, samo
da upozorim da tu može da se napravi veliki džumbus ako se pogrešno
spoji, otići će i video i monitor. Zato najbolje vidi da ti to uradi
neki TV mehaničar, valjda pravljenje jednog kabla neće biti baš
preskupo.
razno.124jsalai,
-> #100, dveselinovic> "...onda obicno lupim...."
>
> .....
>
> Tu bi vec radio i dinamit!:-)))))))))))))))))))))))
>
Xe,xe.... "Kaze sova vrapcu da je glavonja!" :))))))
Vidi PC.HARD.2: 8.31 :))))))).
jsalai
razno.125moca,
-> #120, zormi[=> ova kombinacija moze jos mnogo stosta osim gledanja
[=> televizije u Windows-ima.
Ma znam, imao sam prilike da vidim na sajmu! Mogucnosti su
izuzetno velike,ali da kosta kosta, pa sad ko voli nek izvoli!:)
MOCA
razno.126dveselinovic,
-> #124, jsalai Pa sad, nije da nije, mada ja ne prektikujem "prijateljsko
ubeđivanje" kada ne moram. Ali kada me isprovocira, žestoko uzvraćam.
Zezala mene tako jedna matičarka (ploča), neće pa neće da prepozna
flopi od 1,2 MB (a prepoznaje onaj od 1,44, montiran kao "B"). Ploča,
znaš kako je, ćudljiva kao pravo žensko; ako ti voliš mali, mislim se
ja, ima da popiješ i veliki i mali odma'.
Setm se ja one stare arapske izreke: psi, juta i žene su sve bolji
što ih više tučeš, pa kad sam joj odvalio jednu dandaru onako preko
VLSI čipova, evo dan danas k'o bog prepoznaje i onaj od 1,2 MB.
Šta ćeš, nekada se mora i drastićno, bogati.
Pozdrav,
DVV, Sila Haosa i Bezumlja
razno.127korvin,
-> #123, dejanr>>>> spoji, otići će i video i monitor. Zato najbolje vidi da ti to
>>>> uradi neki TV mehaničar, valjda pravljenje jednog kabla neće biti
>>>> baš preskupo.
U pravu si, hvala na informaciji.
razno.128pele,
-> #119, dejanr#}>> Naime, želja mi je da moj monitor proradi kao TV.
#}
#} Jesi li razmišljao o tome da monitor vežeš na video i
#} koristiš njegov tjuner? Mislim da je Balinda uradio nešto
#} slično.
Daj neka neko objasni kako da se to izvede
razno.129danko,
-> #122, korvin>>>>> Jesi li razmišljao o tome da monitor vežeš na video i koristiš
>>>>> njegov tjuner? Mislim da je Balinda uradio nešto slično.
>
> To bi bilo sjajno, ali ne znam koji je raspored pinova, i na koju
> foru da nateram svga monitor da se spoji sa mojim videom (koji doduše
> ima SCART). Kako da rešim odvojeno napajanje monitora ??
Problem sa tim je to što video ima takozvani "kompozitni video" izlaz
na kome su u jednom signalu izmešani signal sinhronizacije, luminentna
(nosi informaciju o osvetljenosti - crno/bela slika) i hroma komponenta
(nosi informaciju o boji i zasićenosti boje).
Naravno monitor za računar takvo nešto ne može da primi jer je previđen
za odvojene RGB i Sinhro signale (postoje i varijante gde je sinhro
ubačen u G pa ima samo tri signala).
Uređaj koji pretvara kompozitni video u RGB se zove PAL dekoder i nije
baš jednostavan (mada su uspeli da ga integišu u samo dva čipa). Znači
tebi treba tjuner sa PAL dekoderom i nek prekidačka kutija.
Drugi problem je sinhronizacija. SuperVGA monitor ti nebiu radio,
već bi ti treba multisinhroni monitor je za PAL video vertikalna skan
frekvencija 50Hz, a horizontalan 16525Hz (ako se dobro sećam napamet).
Koliko ja znam takvi uređaji postoje i prodavali su se po Engleskoj, a
postojei TV kartice (ne multimedia) koje ubodeš u računar i možeš da
koritiš kao TV (ima rezidentni program za izbor stanica i izlaz za
zvučnik) a sliku prebaciješ između TV i PC-a. Cene ne znam.
SCART standard ima po svojoj specifikaciji pinove i za kompozitni RGB
i za SuperVHS (odvojena luminenta i hroma komponenta) i za RGB standard.
To naravno ne znači da svaki uređaj koristi sve pinove. Video ima samo
kompozitni ulaz (eventualno i SuperVHS), a televizori imaju sve ulaze
što im omogućuje da rade kao RGB monitori za kućne računare, teletekst
i videotekst (minitel u Francuskoj) dekodere i slične uređaju.
Mislim da je ovo bilo dovoljno informativno. Pozdrav
DANKO
razno.130nboskovic,
-> #126, dveselinovic*> Šta ćeš, nekada se mora i drastićno, bogati.
Auuuuuuuuuuuuuuuu bre DVV grubijančino nijedna :))))
(c) klap
nikola
razno.131dveselinovic,
-> #130, nboskovic Jawohl, mein herr Nikola, ih muss.:-))))))
Pozdrav,
DVV, Sila Haosa i Bezumlja
razno.132dejanr,
-> #129, danko>> Problem sa tim je to što video ima takozvani "kompozitni video" izlaz
>> na kome su u jednom signalu izmešani signal sinhronizacije, luminentna
>> (nosi informaciju o osvetljenosti - crno/bela slika) i hroma komponenta
>> (nosi informaciju o boji i zasićenosti boje).
Da... većina videa ima samo kompozit video izlaz, a većina monitora nema
kompozit video ulaz. Međutim, ima izuzetaka, recimo pomenuti (Balindin)
monitor zaostao od BBC-ja je imao kompozit video ulaz (jer je BBC imao
i takav izlaz) pa se mogao lako priključiti. Viđao sam i neke MultiScan
monitore sa ovakvim ulazima.
razno.133korvin,
-> #129, danko>>>> Mislim da je ovo bilo dovoljno informativno. Pozdrav
Da, na žalost izgleda otpada video varijanta :( Možda pokušam
preko kartica, ali nadam se da njihova cena ne prelazi vrednost TV-a
(što je slučaj sa multimedia karticom). čivo me interesuje kako je to
Balinda uspeo ??
razno.134charlie,
-> #111, mladenp
█ Raspored pinova na konektoru standardne (i XT i AT) tastature:
█ Pin Signal
█ ---------------
█ 1 GND
█ 2 +5V 3
█ 3 DATA 2 1
█ 4 CLOCK
█ 5 - 5 4
Ovdje negdje u ovoj konferenciji sam u jednom fajlu pronašao raspored
pinova na xt/at tastaturi koji se ne slaže sa ovim ovdje. Standardni raspored
pinova na DIN konektoru je koliko ja znam (pogled sa prednje strane konektora
na kablu tastature):
2
5 4
3 1
a u fajlu su sledeći podaci:
Keyboard Connector
Pin Signal
-----------------------------
1 - KBD CLK OUT
2 - KBD SERIAL OUT
3 - KBD RESET IN
4 - KBD GND
5 - KBD +5v
Da li sam u pravu?
PS: Hvala za podatke o Olivetti tastaturi.
PSS: Možda davim, ali prijatelju mi je potrbna pomoć u još jednom problemu
naime, da li neko ima ikakve podatke o flopi disk drajvu NEC FD1155C raspored
džampera i da li je moguće priključenje na PC kao drajv od 1.2 M.
Ukoliko neko ima podatke puno bi mi pomogao. Unaprijed hvala.
razno.135viktor,
Zdravo,
Soba mi je mala, bila mi je potrebna duza veza tastatura <-> PC i napravljen je
pin-to-pin DIN <-> DIN kabl za tastaturu ali ne radi, naime, gubi znakove i tek
svaki treci, cetvrti prodje tim putem. Kabl je dug oko 1 i po metar i nije od
onih tankih vec normalan. Gde je moguci kvar tj. problem. Kolega koji je to
radio prevezao ga je po normama za DIN i mozda je tu problem, jer koliko znam
tu masa zauzima jedan od onih 5 pin-ova ...No, da ne filozofiram, tu ste vi da
mi pomognete...
Unapred hvala!
Pozdrav.
razno.136mladenp,
-> #134, charlie> Ovdje negdje u ovoj konferenciji sam u jednom fajlu
> pronašao raspored pinova na xt/at tastaturi koji se ne
> slaže sa ovim ovdje. Standardni raspored pinova na DIN
> konektoru je koliko ja znam (pogled sa prednje strane
> konektora
Pa, koliko ja vidim sve je isto (nije baš bitno kojom
brojkom sam obeležio koji pin - prepisano je sve iz
papira koje sam dobio uz tastaturu) osim što je kod
mene krajnji levi pin neupotrebljen, a u tvojoj verziji
je označen kao KBD RESET IN. Veruj mi, ne poznajem
dovoljno problematiku, umem samo da prenesem ono
što pročitam. :(
razno.137viktor,
-> #135, viktorZdravo jos jednom,
Kabl je proradio, volsebno, jednostavno sam se iznenadio, izgleda da je neki
kontakt ipak loose ... Evo, sve ovo je proslo njegovim zilama ... :)
No, ako neko ima saveta i komentara, rado cu ih procitati ...
Pozdrav.
razno.138mladenp,
-> #135, viktor> pin-to-pin DIN <-> DIN kabl za tastaturu ali ne radi, naime,
> gubi znakove i tek svaki treci, cetvrti prodje tim putem.
> Kabl je dug oko 1 i po metar i nije od onih tankih vec normalan.
> Gde je moguci kvar tj. problem.
Ne znam gde bi mogao da bude kvar ali, ako neku žicu
pogrešno spojiš, obično ništa ne radi, odnosno kod
dizanja sistema dobiješ poruku o grešci.
Ja sam dodao produžni od tri metra (bilo mi žao da
sečem kabl) i nemam nikakvih problema. Dobro de,
bilo ih je na početku, prvi pasus je napisan iz iskustva. :)
razno.139charlie,
-> #136, mladenp
█ Pa, koliko ja vidim sve je isto (nije baš bitno kojom
U pravu si, zbunilo me je različito obilježavanje na konektoru.
U svakom slučaju ono što mi je bitno, a to je raspored kod OLIVETTI-a je
tu. Nisam još uspio da isprobam jer nemam vremena ovih dana, ali to ćemo
riješiti. Hvala puno na informacijama.
I dalje važi pitanje za flopi-drajv NEC FD1155C položaj džampera
i neki bliži podaci.
"POMAGAJTE DRUGOVI"
razno.140vitez.koja,
-> #131, dveselinovic-> Jawohl, mein herr Nikola, ih muss.:-))))))
Ich...kad vec pises...
razno.141korvin,
-> #129, danko>>>> Drugi problem je sinhronizacija. SuperVGA monitor ti nebiu
>>>> radio, već bi ti treba multisinhroni monitor je za PAL video
>>>> vertikalna skan frekvencija 50Hz, a horizontalan 16525Hz (ako se
>>>> dobro sećam napamet).
Baš sam sada resetovao sistem ,i zapazio poruku "monitor
type:Multifrequency" ?? Ovo je poruka OAK 067 kartice ,ali isto piše i
u uputstvu. Šta to znači ?
razno.142zddb,
Imam težak problem sa QEMM-om. Naime, kad startujem mašinu, na ekranu se pojavi
natpis:
Registred to : Jura Prase
Šta li mu to znači i kako da se otkloni?
ZDDB
razno.143jtitov,
-> #142, zddb> Registred to : Jura Prase
To je jedna legendarna licnost, koja je i u pustinji uspela da se umaze kao
Prase jer je upala u blato, koje su Arapi tek tada prvi put u zivotu
videli. Ili koja kada pise hemijskom olovkom, garant izmaze i kosulju i
pantalone. Pa da ne nabrajam vise. Uglavnom, Legenda.
razno.144banusko,
-> #137, viktor>**> No, ako neko ima saveta i komentara, rado cu ih procitati ...
A baš sam hteo da se pohvalim.....Imam jedno (šac) 4 - 4.5 m kabela pomoću
kojeg sam juče povezao tastaturu i PC.I sve radi.Kabel je 4 žile +
senčenje.Senčenje sam vezao kao srednji izvod (valjda je to izvod br.3) i sve
je u redu.Valjda,IPAK imaš neki loš spoj.
Eh,da...obrati pažnju,neki utikači imaju loš običaj da im je TAJ 3. pin
vezan i za oklop samog utikača,a ovaj se,pak pri uključenju spaja sa masom
maKine i onda dobiješ (ne dobiješ) svašta.Proveri nekim ommetrom da ti se ne
događa nešto tako.U tom slučaju, ili menjaj utikače, ili skidaj okolop sa njih
(to sam ja uradio).
Pozdrav.
razno.145snowwhite,
-> #142, zddb*>> Registred to : Jura Prase
*>>
*>> Šta li mu to znači i kako da se otkloni?
razno.146zddb,
-> #143, jtitov---------------------------------------------------------
> Registred to : Jura Prase
To je jedna legendarna licnost, koja je i u pustinji uspela da se umaze kao
Prase jer je upala u blato, koje su Arapi tek tada prvi put u zivotu
videli. Ili koja kada pise hemijskom olovkom, garant izmaze i kosulju i
pantalone. Pa da ne nabrajam vise. Uglavnom, Legenda.
<
Moderatori predlažem ovo za vic JULA! E, popusti mi bešikica, ne merem
više izdurat od smijeha!
ZDDB
P.S.
A ja mislio da se radi o onom STRUžNJAKU za elektroniku iz serije "Tajni
agent Prase"!?
razno.147mladenp,
Pre neki dan beše ovde negde diskusija o treparenju slike
na monitoru. Elem, danas (oko 13:15) uključim ja makinu,
kad ono: i moj monitor dobio Parkinsonovu bolest. Lele!
Tu i tamo se slika malo smiri, ali ne trajno. Resetujem
comp, isto.
Ja brzo u SOR, pre nego što mi načisto umre slika. Odjednom
se suzila u jednu horizontalnu liniju na sredini ekrana.
Isključim makinu jer je dalji rad postao nemoguć (blokirala
se i tastatura). No, ne dade mi đavo mira, 'ajd' da izmerim napon.
Mnoge stvari su odmah postale jasne - srozao se na 120-130V.
Malo kasnije je potpuno nestalo struje.
Sada sve radi OK. :) Preme tome, pre nego što optužite
monitor, izmerite napon. :)
razno.148mladenp,
CHECKIT mi daje sledeći izveštaj:
> === VIDEO RAM TEST ===
>
>Video Memory:
> 256K from 640K to 896K (0A0000h to 0DFFFFh)
>
>Test Results:
> Video Memory......................................Passed
>
> Video Page Test (8 Pages).........................FAILED ***
> ERROR at Video Page #7, Row 18, Column 48 FAILED
Nisam primetio nikakve probleme u normalnom radu.
Šta su uopšte video stranice i kako to da je memorija OK,
a te stranice nisu?
razno.149danko,
-> #141, korvin> Baš sam sada resetovao sistem ,i zapazio poruku "monitor
> type:Multifrequency" ?? Ovo je poruka OAK 067 kartice ,ali isto piše i
> u uputstvu. Šta to znači ?
To znači da ti VGA karta misli da ima multisnihroni monitor. A da li
je on zbilju multisinhroni to bi ti trebao da znaš bolje od nje :)
odnosno da piše u uputsvu od monitora.
DANKO
razno.150ndragan,
-> #143, jtitov/ pantalone. Pa da ne nabrajam vise. Uglavnom, Legenda.
:)))))) Svet je mali, a naročito sezamovski :). Pokušaj da rekonstruišeš
put kojim te odjek legende stigao s leđa (ako je već napravio pun krug).
Bue_ Ndragan
razno.151dejanr,
U NOVOSTI/microb 4.517 imate jednu "vruću" vest - prvi utisci o Intelu
80586. Doduše, ne zove se tako... ali će se možda i zvati? Izlazak
je najavljen tek za početak sledeće godine, jer Intel hoće da ga odmah
po izlasku bude dovoljno na tržištu, a ne kao prethodnih puta ;)
Uostalom, pogledajte i sami.
razno.152janko,
-> #151, dejanr> Uostalom, pogledajte i sami.
Da, prvi put kad sam pogledao P-5 u naslovu me nije asociralo
na 586, pa sam posle uzeo da čitam. Drugi od dva članka o P-5
je daleko zanimljiviji. Intel demonstrira novinarima čip, a
samo im daje da se igraju sa Vindouzima ;) Ali, saznajemo malo
i o tome da su u Intelu i hardverski, u diskretnim
komponentama, modelirali čip od tri miliona tranzistora (!)
a da softverski model radi brzinom od 10 herca (za 3 miliona
tranzistora, i 10 herca je uspeh za koji je verovatno uposlen
neki Krej?-prim.J).
Ima još divnih tekstova u ovom izdanju:
Recimo, konferencija pet velikih firmi o objektno orjentisanim
programima. I konferencija se pretvori u reklame firmi -- svako
svoje hvali. Majkrosoftov čovek demonstrira operativni sistem
'Kairo,' koji sruši sistem, pa mora da ga butuje iz MS-DOS-a
ponovo, na šta Stiv Džobs primeti 'posle deset godina još uvek
im programi padaju na butovanju, a tvrde da će za dve gidine
ovo napraviti...' Zatim Fil Kan (direktor Borlanda)
demosnstrira svoj Kvatro, i usto, primeti da je u 'Object
Linking & Embedding' mehanizmu u Majkrosoftovim Vindouzima
jedino što je objektno -- to ime. Onda mu Džobs dobaci da ni u
Kvatru nema ništa objektno... Onda se ljudi prime, pa i njemu
dok demonstrira NeXt spuste da ni to baš nije previše
objektno...
Takođe, piše se i o opadanju ulaganja firmi u risrč (ala žešće
ovo izgleda po Vuku) i divelopment (R&D oni pišu skraćeno) zbog
krize, gubicima Didžital Ikvipmenta itd...
Sve u svemu, još jedno neuobičajeno zanimljivo izdanje.
razno.153lanik,
Ajde hardveraši, pomagajte.
Imam karticu (16 bitna) koja nazad ima BNC konektor i još neki 15 pinski
konektor (duži od VGA konektora). Nemam pojma šta bi ova karica mogla da
bude... ako je od neke važnosti, na njoj su čipovi sa oznakama
EN5001A WW20179
i
Winbond W89C90P 208SB47439
(to su dva najveća čipa na kartici)
Šta je ovo? Ethernet adapter? ...ili nešto drugo?
razno.154danko,
-> #153, lanik> Šta je ovo? Ethernet adapter? ...ili nešto drugo?
>
Po konektorima najverovatnije, po čiopvima nisam prepoznao.
Donesi u servis da je vidimo!
DANKO
razno.155zkrstic,
-> #153, lanik> Imam karticu (16 bitna) koja nazad ima BNC konektor i još neki 15
> pinski konektor (duži od VGA konektora). Nemam pojma šta bi ova
> karica mogla da bude... ako je od neke važnosti, na njoj su čipovi
> sa oznakama
Mrežna karta :)
Zkr
razno.156lanik,
-> #154, danko
>> Po konektorima najverovatnije, po čiopvima nisam prepoznao.
>> Donesi u servis da je vidimo!
Koji servis? Gde? :)
--> A nanosecond here, a nanosecond there,
--> next thing you know you've got real time.
razno.157danko,
-> #156, lanik> Koji servis? Gde? :)
JUGODATA 418-326, 419-768, 423-506 (Tražiti Zorana Cvetkovića)
DANKO
razno.158dzakic,
-> #157, danko> JUGODATA 418-326, 419-768, 423-506 (Tražiti Zorana Cvetkovića)
E, vi mi trebate. Pre godinu-dve kupio sam kod vas računar (LITRON 286),
a za IO kartu nisam dobio nikakvo uputstvo. Sada mi treba da interni
modem prebacim na COM1, a to (naravno) neće ići dok ne isključim ASYN.1
na kartici ili ga prebacim na COM3. Dakle, potreban mi je opis funkcija
džampera za karticu koju ću pokušati sada da opišem:
Jedini natpis koji liči na oznaku modela je "AD 450", odštampano na
pločici u gornjem levom uglu, sa strane komponenata. Kartica je
standardno opremljena: 2S+1P+1G. Džamperi su raspoređeni u polju
veličine 3x7, označenom kao J2.
Nadam se da je ovaj opis dovoljan da se snađete; ako ne, da donesem
kartu u servis?
razno.159danko,
-> #158, dzakic>> JUGODATA 418-326, 419-768, 423-506 (Tražiti Zorana Cvetkovića)
> E, vi mi trebate. Pre godinu-dve kupio sam kod vas računar (LITRON 286),
> a za IO kartu nisam dobio nikakvo uputstvo. Sada mi treba da interni
> modem prebacim na COM1, a to (naravno) neće ići dok ne isključim ASYN.1
> na kartici ili ga prebacim na COM3. Dakle, potreban mi je opis funkcija
> džampera za karticu koju ću pokušati sada da opišem:
>
> Jedini natpis koji liči na oznaku modela je "AD 450", odštampano na
> pločici u gornjem levom uglu, sa strane komponenata. Kartica je
> standardno opremljena: 2S+1P+1G. Džamperi su raspoređeni u polju
> veličine 3x7, označenom kao J2.
>
> Nadam se da je ovaj opis dovoljan da se snađete; ako ne, da donesem
> kartu u servis?
Na prilično karata se COM2 ne može nikao isključiti, tako da ti je COM3
dobar izbor. Naziv karte "AD 450" mi je poznat. Izvinjvam ti se što
nisi dobio uputstvo. Najbolje da se javiš kod nas u servis, pa će ti oni
već dati podatke za kartu, a ako je neophodno možeš i da dođeš pa će da
srede stvar.
DANKO
P.S. Ja ti se izvinjavam, al ne radim u servisu i nemam podatke, pa nemogu
ovde da ti dam informaciju. U svakom slučaju javi se / navrati.
razno.160dejanr,
NOVOSTI/microb 4.519 - IBM, po svemu sudeći, odlučio da "amputira" pogone koji
su se bavili razvojem mikroračunara i softvera za njih u posebnu kompaniju.
Pogledajte.
razno.161m.dzigurski,
Da li neko zna sta mi sve treba da bi iz PC-ja dobio video izlaz (tj. da ga
povezem sa TV-om)?
razno.162danko,
-> #161, m.dzigurski> Da li neko zna sta mi sve treba da bi iz PC-ja dobio video izlaz (tj. da
> ga povezem sa TV-om)?
Ovo je već bilo, al se ne sećam gde.
Jednom rečju ne treba ti ništa ili ti treba sve :)). U prvom slučaju
nije moguće, a drugom treba SKUPE specijalizovane kartice!
DANKO
P.S. Koji te od ova dva slučaja interesuje ?
razno.163m.dzigurski,
-> #162, dankoPa posto prvi nije moguc, onda me interesuje drugi.
razno.164nicic,
-> #163, m.dzigurski** Pa posto prvi nije moguc, onda me interesuje drugi.
Moze i treci!
Ako imas televizor koji ima NTSC 4.43 nudim ti karticu
koja ce ti pomoci. Cena? Sitnica. Mail NICIC.
Ica
razno.165mmarkov,
Da li medju korisnicima SEZAMa ima bivsih ili sadasnjih vlasnika
Olivettijevog laptopa M15 ? Zanimaju me sledecih nekoliko
stvari:
1. Koliki je napon potreban za punjenje baterije ?
2. Da li postoji neki SETUP program ( u ROMu ili na
disketi ?
3. Da li je munjevita brzina od 4.77 MHz krajnji domet
ovog fascinantnog racunala ?
razno.166neman,
Kako da pristupim konferenciji PC.HARD ?
Kada otkucam J PC.HARD pristupam ovoj, PC.HARD.2 konferenciji.
Iz PC.HARD bi hteo da pročitam neke od poruka.
NeMan
razno.167prvul,
Hitno!
Jel ima neko skener HP ScanJet Plus? Trebaju mi neki programi koji idu uz
njega, a meni fale :( Ako ima neka grupa koja se bavi flatbed skenerima, molim
da me ubacite pošto, evidentno, i ja imam na raspolaganju jedan takav (doduše
ne mogu da ga koristim bez softvera, ali..)
Pozdrav, Prvul
razno.168jtitov,
-> #167, prvul> Jel ima neko skener HP ScanJet Plus? Trebaju mi neki
> programi koji idu uz
Pa nemam bas + nego onaj obicni (prvi) HP SJ, ali sam nekada davno maznuo
program za skeniranje koji ide UZ HP SC+, pa ako ti nesto znaci...
razno.169nboskovic,
-> #166, neman*> Kako da pristupim konferenciji PC.HARD ?
Kad otkucaš co sh videćeš broj ispred pc.hard. E sa
tim brojem uradiš jedno join ( npr. join 15 ) i ušao
si u pc.hard.
(c) klap
nikola
razno.170ilazarevic,
-> #166, neman█ Kako da pristupim konferenciji PC.HARD ?
Sa conf view ćeš pored svake konferencije dobiti broj. U staru PC.HARD
konferenciju ulaziš tako što napišeš: conf jo <broj_konferencije>
razno.171ivans,
-> #170, ilazarevic* Sa conf view ćeš pored svake konferencije dobiti broj.
Ne mora da znači - na primer, ako je čovek lupio resign (htedoh da napišem
ignore ;) na staru konferenciju PC.HARD, onda mu se broj neće pojaviti. Neko je
(ne sećam se ko) izneo rešenje: ..conf show i onda se prikažu *sve*
konferencije, sa brojevima. Posle toga ide ono što i vrapci znaju :) ..conf
join broj
Pozdrav,
Ivans.
razno.172bdm.,
-> #171, ivans## (ne secam se ko) izneo resenje: ..conf show i onda se prikazu *sve*
Nisam ja izneo resenje al' sam zato zapamtio.
conf view /a
conf join broj
BDM.
razno.173dejanr,
-> #171, ivans>> Ne mora da znači - na primer, ako je čovek lupio resign (htedoh da
>> napišem ignore ;) na staru konferenciju PC.HARD, onda mu se broj
>> neće pojaviti.
Hoće, ako kaže CONF VIEW /A. Ovo je ujedno i način da vidite od kojih
ste konferencija odustali, pa da se eventualno u neku od njih vratite.
razno.174ivans,
-> #173, dejanr* Hoće, ako kaže CONF VIEW /A.
Ubio si me u pojam (i ti i još neko koga ne mogu da se setim)! :)) Kako sam
ispao naivan, milina jedna... Međutim, stvar bi trebalo da šljaka i sa CONF
SHOW... Kraće za par otkucaja... E, a kad bismo još počeli da koristimo
skraćenice, pa makroe u autoexecu, gde bi nam kraj bio... :)
Pozdrav,
Ivans.
razno.175neman,
Hvala svima !
NeMan :)
razno.176zzix,
Hi!
╔═════════════════════════════════════════════════════════╗
║ Da li mogu monitor od Tim-a 011 da prikacim na PC ? ║
║ ║
║ Ako mogu da li neko zna kako ? ║
╚═════════════════════════════════════════════════════════╝
pozdrav ZZIX
razno.177miroslavn,
Kako treba povezati pinove na 25-pinskom rs-232 konektoru da bih
povezao 2 pc-ja??? (da li su neki pinovi ukršteni...?)
To već verovatno postoji ovde negde, ali ne znam koja bi to poruka
mogla da bude??
Miroslav
razno.178mladenp,
-> #177, miroslavn> Kako treba povezati pinove na 25-pinskom rs-232 konektoru
> da bih povezao 2 pc-ja??? (da li su neki pinovi
> ukršteni...?) To već verovatno postoji ovde negde, ali ne
> znam koja bi to poruka
Uz poruke 21 i 22 u ovoj temi zakačeni su fajlovi sa
potrebnim šemema.
razno.179zormi,
-> #177, miroslavn* Kako treba povezati pinove na 25-pinskom rs-232 konektoru da
* bih povezao 2 pc-ja???
Ako se dobro sećam, za običan file transfer dovoljno je povezati
linije 2 i 3 (slanje/prijem) ukršteno, a liniju 7 (masa) direktno.
razno.180kzoran,
Povodom komentara (ne secam se cijeg) da program CPUID iz januarskih
Bajtova licne prirode ne radi korektno na svakoj konfiguraciji, molim sve
dobre duse da mi pomognu.
Naime, program sam (unekoliko izmenjen) ugradio kao deo modula za ispitivanje
instaliranog hardvera u jednu svoju aplikaciju. Posto nemam prilike da ga
testiram na svim mogucim kombinacijama mikroprocesor+koprocesor (pogotovo
koprocesor), bio bih veoma zahvalan svima koji imaju malo dobre volje da
program (fajl vezan uz ovu poruku) preuzmu, startuju ga na svojoj masini,
uporede rezultate izvestaja programa i stvarnog stanja stvari, i komentare
ul-uju na mail kzoran (ili u konferenciju, ako to ima smisla).
Pozdrav,
Zoran.
cpuid.exerazno.181mladenp,
-> #180, kzoran> Povodom komentara (ne secam se cijeg) da program CPUID iz januarskih
> Bajtova licne prirode ne radi korektno na svakoj konfiguraciji, molim sve
Kod mene ispiše 'This system has a' i zaglavi se. :(
Imam 386SX sa Intelovim koprocesorom. Slotovi su većinom
popunjeni, ako to ima veze.
razno.182jtitov,
-> #180, kzoran> program (fajl vezan uz ovu poruku) preuzmu, startuju ga na
> svojoj masini, uporede rezultate izvestaja programa i
> stvarnog stanja stvari, i komentare ul-uju na mail kzoran
> (ili u konferenciju, ako to ima smisla).
Na "poslovnoj" masini, 386/25 + IIT 387, tvoje programce se Zaglavi! Btw,
imas gresku u poruci: nije Tis, nego This (verovatno si to mislio). Probacu
danas kod kuce, pa cu dopisati...
razno.183pahuljica,
Moze li neko da mi posudi jedan modem na 15 dana.
Ocajna sam .......
:(((((((((
Ima li ljudi mekog srca ?!
Pahuljica (Irena)
razno.184vitez.koja,
Problem:
Sta znaci i kako se otklanja kada se u WINDOWS-u(3.1)javi poruka
"Memory parity check error" ?.
.
razno.185darone,
-> #180, kzoran>> Povodom komentara (ne secam se cijeg) da program
>> CPUID iz januarskih Bajtova licne prirode ne
>> radi korektno na svakoj konfiguraciji, molim sve
>> dobre duse da mi pomognu.
386DX, 25Mhz, DTK. Radi.
darone
razno.186glisin,
-> #183, pahuljica
ŢŢŢMoze li neko da mi posudi jedan modem na 15 dana.
ŢŢŢOcajna sam .......
Uuuuu... Sve, sve, ali uskoro će Sezamovci da popune razne klinike i odeljenja
gde se ljudi leče od droge, alkohola... ;-))) A zamislite tek napadnu nas
Amerikanci a jedan Maverick zaluta u pravo na BIGZ... BANG! Odma 1925
bolesnika
ŢŢŢIma li ljudi mekog srca ?!
Ima, evo ja sam O:-). Nemam modem, ali ga možda nađem. Pogledaću, čini mi se
da moj drug/komšija ima jedan od 1200 bps interni, ako ti je dosta.
ŢŢŢIGGYŮŮŮ
razno.187glisin,
-> #184, vitez.koja
ŢŢŢProblem: Sta znaci i kako se otklanja kada se u WINDOWS-u(3.1)javi
ŢŢŢporuka "Memory parity check error" ?.
Otklanja? Heh, lemilicom... šalim se, nije lemilicom nego čupanjem čipa iz
podnožja i stavljanjem novog ;-) A ako je SIMM ili tako nešto, onda to. Pusti
neki program za testiranje memorije. Ako shvatam, onaj iz ROM-a ti da da je
sve u redu? Ili prekineš stvar sa ESC po navici pa i ne znaš da ti je memorija
crking?
BTW, nije valjda da tako nešto može da vidi samo Win, odnosno da je to nešto
njegovo interno? Daj bože, ali koliko se ja u hardver razumem... :-(
ŢŢŢIGGYŮŮŮ
razno.188markma,
-> #185, darone>>> Povodom komentara (ne secam se cijeg) da program
>>> CPUID iz januarskih Bajtova licne prirode ne
>>> radi korektno na svakoj konfiguraciji, molim sve
>>> dobre duse da mi pomognu.
386, 25MHz, Neradi. Napise pola recenice pa se zaglavi.
razno.189janko,
-> #183, pahuljica> Moze li neko da mi posudi jedan modem na 15 dana.
> Ocajna sam .......
:) Kako li modem može da ti pomogne? Što na 15 dana? (Izvini na
radoznalosti, ali...).
razno.190zddb,
-> #187, glisin
ŢŢŢProblem: Sta znaci i kako se otklanja kada se u WINDOWS-u(3.1)javi
ŢŢŢporuka "Memory parity check error" ?.
>>Otklanja? Heh, lemilicom... šalim se, nije lemilicom nego čupanjem
čipa iz podnožja i stavljanjem novog ;-) A ako je SIMM ili tako nešto,
onda to. Pusti neki program za testiranje memorije. Ako shvatam, onaj
iz ROM-a ti da da je<<
Ne plašite čovjeka, bolan. Zna se šta znači danas kad nekom treba
majstor ili doktor - pelješenje po maksimali. Takva poruka se može
javiti, i skoro sam siguran, u 90% slučajeva zbog krivice software-a.
Recimo, sa original TSR QEDIT-om mi se javljala ista poruka, iako su
čipovi sve testove savršeno prolazili. Ispostavilo se da sam sam kriv.
Imao sam komlikovanu raspodjelu memorije (RAM disk i drugo), te sam dao
programu premalo memorije. Drugi put mi se to javljalo sa igrom - TETRIS
3D. Ne znam zašto.
Moj savjet: provjeri kako si konfigurisao memoriju, kao i software. I
zapazi ovo: par sam servise u Beogradu uhvatio na djelu da su htjeli da
uvale nove dikove mojim drugarima-laicima, zbog toga što se navodno ne
mogu popraviti, a radilo se o sitnim problemima formata i instaliranja!
Zoran D. Brkić*
S
razno.191isekulovic,
-> #186, glisin>> tek napadnu nas Amerikanci a jedan Maverick zaluta u pravo na
Ako ćemo istinu jedan Maverick je već na sezamu, sad da li je zalutao...:>>>
razno.192drazen,
-> #184, vitez.koja> Sta znaci i kako se otklanja kada se u WINDOWS-u(3.1)javi
> poruka "Memory parity check error" ?.
I ja sam imao takav problem na 486/33 sa AMI biosom. U bios
setup-u postoji podesavalica "Concurent Refresh", koju treba
staviti na off. Ovo je kod mene potpuno otklonilo Memory parity
check error, tako da tu poruku vise nikada nisam video.
Pl poz D
razno.193vitez.koja,
-> #184, vitez.koja#=> Sta znaci i kako se otklanja kada se u
#=> WINDOWS-u(3.1)javi poruka "Memory parity check error" ?.
Stvari ovako stoje :
Nemam taj problem ja, nego jedan moj prijatelj, tako da ne znam tacno
sta se zbiva. U pitanju je 486 masina sa 4M RAMa, na koju je dodato jos
4M. I od tada su poceli problemi. Nisam siguran, ali cini mi se da je u
pitanju pretezno windows (sta bi drugo bilo ;). Hvala lepo na savetima
"cupaj cip" ili "udri lopatom". Ako neko ima neko iskustvo, upomoc !
razno.194dejanr,
Pogledajte NOVOSTI/microb 4.520 - šta nudi 66 MHz 486DX2, čip koji će
raditi i na "običnim" 486/33 pločama značajno ubrzavajući njivov
rad.
razno.195dejanr,
Novi detalji o 80586 - NOVOSTI/microb 4.521
razno.196adiklic,
-> #193, vitez.koja>>#=> WINDOWS-u(3.1)javi poruka "Memory parity check error" ?.
>> sta se zbiva. U pitanju je 486 masina sa 4M RAMa, na koju je dodato jos
>> 4M. I od tada su poceli problemi. Nisam siguran, ali cini mi se da je u
Posle promene kvantiteta RAM memorije i odbrojavanja memory check
potrebno je tu informaciju sačuvati u setup biosa.Onda bi sve
trebalo da bude u redu prilikom sledećeg butovanja.
Pozdrav, Aca
razno.197vitez.koja,
-> #184, vitez.koja#=> Sta znaci i kako se otklanja kada se u
#=> WINDOWS-u(3.1)javi poruka "Memory parity check error" ?.
Stvari ovako stoje :
Nemam taj problem ja, nego jedan moj prijatelj, tako da ne znam tacno
sta se zbiva. U pitanju je 486 masina sa 4M RAMa, na koju je dodato jos
4M. I od tada su poceli problemi. Nisam siguran, ali cini mi se da je u
pitanju pretezno windows (sta bi drugo bilo ;). Hvala lepo na savetima
"cupaj cip" ili "udri lopatom". Ako neko ima neko iskustvo, upomoc !
razno.198drazen,
-> #197, vitez.kojaPogledaj poruku 11.192, pa probaj, pa javi ako to ne radi.
Pl poz D
razno.199vitez.koja,
-> #198, drazen#=> Pogledaj poruku 11.192, pa probaj, pa javi ako to ne
#=> radi.
hvala na odgovoru, probacu. nisam ga odmah video jer sam prvo poslednjih
dana u zaostatku sa citanjem ...
razno.200zolika,
Molim one koji se razumeju u miševe, pacove i ostalo kompjutersko
zverinje da mi pomognu. Naime, došao sam do miša koga je proizvelo poznato
preduzeće "Hjulit Pakard". E, taj miš nema ni standardni 9-pinski ni
25-pinski konektor već neki sopstveni, sličan onom američkom telefonskom
utikaču. Da li neko zna kako na tom Pakardovom konektoru idu signali? Rad
sam da dam miša da mu se nakači neki "standardni" konektor (ovaj od 9 ili
od 25 inča).
žekajući odgovor,
Zolika.
razno.201bulaja,
-> #200, zolika│Naime, dosao sam do misa koga je proizvelo poznato preduzece "Hjulit
│Pakard". E, taj mis nema ni standardni 9-pinski ni 25-pinski konektor
│vec neki sopstveni, slican onom americkom telefonskom utikacu.
└───
Taj HP-ov mis verovatno nije ni serijski, prema tome tesko ces ga
nakaciti bez potrebne kartice. Vrlo moguce je i da se ne moze kaciti na
PC (HP je pravio PC Vectre, al' one predstavljaju mali deo ponude),
probaj da ga rastavis i vidis sta ima unutra :).
O tome kako si dosao do tog HP misa necemo sad ... O;>
razno.202zkrstic,
Treba mi mala pomoć. Prijatelj ima probema sa kombinacijom
AT ploča - modem. Problem je do ploče LASER AT, koja ima na sebi
ugrađen I/O port.
Modem je Best 1200B, a ploča, rekoh AT LASER. žip koji pravi
probleme, tj. ne dozvoljava gašenje COM portova je VL 16 C 452.
Ukoliko neko ima raspored pinova na istom, neka pošalje, to
će pomoći.
Pozdrav, Zkr
razno.203iboris,
-> #200, zolikaŁ sam da dam miša da mu se nakači neki "standardni" konektor (ovaj od 9
Ł ili od 25 inča).
Joj bre Zolika, pa gde da stane toliki konektor ? :))))
Konektor od pola metra ? :)))))