nauka.1stameni,
Bio sam u dilemi gde da ostavim ovu poruku, pa pomislih da
bi ipak ovde odgovaralo; nadam se da se moderator neće
naljutiti :)
Zna li ko sajt na kome se mogu naći geografske karte. Pre
svega zanimaju me fizičke karte Latinske Amerike. Ima li toga
na Internetu, ili se moraju juriti razne multimedijalne
enciklopedije?
nauka.2the.edge,
T?>> Zna li ko sajt na kome se mogu naci geografske karte.Pre svega
T?>> zanimaju me fizicke karte Latinske Amerike.Ima li toga na Internetu,
T?>> ili se moraju juriti razne multimedijalne enciklopedije?
Ne bih znao da ti kazem za internet, jer trenutno nisam u mogucnosti da
pogledam.
U svakom slucaju, savetujem ti da kupis ili da uzmes iz cd kluba
MS Virtual Globe 98. Nesto fantasticno!
AcCeSS DeNiED
nauka.3johnnya,
Da li se teorija o nastanku života na Zemlji (prakaša, munje&gromovi)
kosi sa zakonom koji kaže da svaki sistem teži stanju u kojem
ima minimalnu energiju ?
nauka.4mcar,
Ne, jer zivot na zemlji crpe svoju energiju na racun Sunca. Ta se energija
ipak smanjuje.
MC
nauka.5gkosta,
> MS Virtual Globe 98. Nesto fantasticno!
Ako te ne mrzi da pises, opisi malo vise, da nas zainteresujes! ;)
nauka.7the.edge,
T?>> Ako te ne mrzi da pises,opisi malo vise,da nas zainteresujes!;)
To ti je nesto mnogo mnogo vise od atlasa. To je san svakog geografa. ;)
Ko ne zna nista iz geografije ili bi zelo da zna vise, program poseduje jako
puno podataka iz opste geografije i sami autori geo. knjiga bi pozavideli
onim crtezima, skicama i objasnjenjima.
Karta sveta je u stvari globus koji moze da se okrece u bilo kom pravcu i
pritom da se zumira svako mesto do 150km visine! Sem fizicke, poseduje i
satelitsku kartu, politicku, tektonsku, klimatsku, populacijsku, kao i jos
neke.
Ono sto je zaista fenomenalno je preglednost karata. Ako npr. kliknete na
reku Savu, ona ce vam se highlightovati, tj. uokviriti tako da vi tacno
mozete da vidite njen izvor, tok i usce.
Pored toga, tu su ogromni statisticki podaci vezani za drustvenu geografiju.
O svakoj zemlji postoje celokupni podaci i statistike (od br. stanovnika,
gustine naseljenosti, privrede, do obicaja, kratke istorije, kulture, itd.),
kao i slike iz te zemlje, narodne muzike i slike biljnog i zivotinjskog sveta.
Za odredjene stvari postoje i neki kratki filmovi.
Takodje, preko V Globea mozete da odete na internet i da saznate nesto jos
vise i detaljnije (npr. jezik i nacin izgovora) o svakoj zemlji.
Postoji cak i 3D VR karta odredjenih delova zemlje (delovi Amerike, Japan,
Italija, itd.) pri cemu mozete da se 'setate' preko celokupnog reljefa.
Na kraju ima i jedna mala igra u kojoj pogadjate gradove i zemlje. :)
Sve u svemu, cista desetka.
Eto, kritikuje se Microsoft kako su mu svi proizvodi XXL po pitanju prostora
na hardu i memorije, a sve ovo staje na jedan jedini CD i samo 6mb na hardu!
AcCeSS DeNiED
nauka.8silence,
> Da li se teorija o nastanku života na Zemlji (prakaša, munje&gromovi)
> kosi sa zakonom koji kaže da svaki sistem teži stanju u kojem
> ima minimalnu energiju ?
Ako je pre toga bio 'mir i tišina' onda se kosi. Ako je bio još veći
džumbus, onda se ne kosi.
Ako se pođe od toga da važi zakon entropije (ovo što si naveo), a zna
se stanje nečega (kako kažeš: prakaša, munje&gromovi), može se doći do
podatka kako je to nešto bilo pre vremena iz koga je stanje koje imamo.
nauka.9jjerry,
>> Ako je pre toga bio 'mir i tisina' onda se kosi. Ako je bio jos
>>veci dzumbus, onda se ne kosi.
Pa,ako zaista i jeste bio 'mir i tisina',onda je verovatno taj
tadashnji sistem bio stabilan,shto povlachi pretpostavku da je ovaj
nash svet od 'pochetka vremena' ovakav-kakav je,u shta ne verujem.
Verovatnije mi je da je bio dzumbus,tj. da smo mi svi nastali jer
neki tamo atom ugljenika nije imao popunjene sve p-orbitale...
Poz,J.J...
nauka.10ventura,
> Verovatnije mi je da je bio dzumbus,tj. da smo mi svi nastali jer
> neki tamo atom ugljenika nije imao popunjene sve p-orbitale...
Verovatno da to nije tacno, trebao bi da pogledas neki
dokumentarac o Tesli tj. sta je on radio. Naime, u nekim
od njegovih experimenata uspeo je da dokaze ajnstajnovu
teoriju - Materija je oblik energije, energija je oblik
materije. Ukratko, Uspeo je da dobije materiju iz ciste
energije (i obratno)... Na toj forici se zasniva 30%
negovih pronalazaka (uz to sve njegove teorije se baziraju
na frekvenciji, kao osnovi svega sto postoji, i njegove
teorije su u totalnoj suprotnosti od 'danasnje' fizike).
Iz svega ovoga se moze zakljuciti da nije postojalo nista
i da je samo oblik energije presao u materiju pa onda...
odkud znas, mozda postoje svetovi/bica zasnovani na energiji
a ne na materiji, ili stosta jos komplikovanije...
BTW. A bio je kul tip...
VeNTuRa
nauka.11the.edge,
Ma kakve crne orbitale. Postanak sveta se ne zna i nikada se nece znati. Bar
ne ovde gde smo sada.
Glupo je o tome raspravljati - ne vodi nicemu.
AcCeSS DeNiED
nauka.12silence,
> Pa,ako zaista i jeste bio 'mir i tisina',onda je verovatno taj
> tadashnji sistem bio stabilan,shto povlachi pretpostavku da je ovaj
> nash svet od 'pochetka vremena' ovakav-kakav je,u shta ne verujem.
>
Filozofsko je pitanje da li uopšte postoje stabilni sistemi.
> Verovatnije mi je da je bio dzumbus,tj. da smo mi svi nastali jer
> neki tamo atom ugljenika nije imao popunjene sve p-orbitale...
Đe me nađe... ;) Orbitalni model atoma je samo MODEL, nikako ne
stvarnost. Orbitale postoje samo u tom modelu. Model radi u određenim
poljima i zato je usvojen, zato se koristi. Ovo nikad ne treba
zaboraviti.
Čitavo naše sagledavanje sveta se ustvari bazira na modelima. Modeli
nam samo pomažu da koristimo određena saznanja i da pomoću njih
napredujemo dalje u saznavanju. Jedina mana im je što stoje između nas i
Istine, tj. Stvarnosti. U 'komjuteraškom zargonu' model je između nas i
stvarnosti kao što je operativni sistem između nas i hardvera računara.
nauka.13silence,
> Verovatno da to nije tacno, trebao bi da pogledas neki
> dokumentarac o Tesli tj. sta je on radio. Naime, u nekim
Koja i čija je dokumentarna emisija bila koju si gledao o Tesli?
> teoriju - Materija je oblik energije, energija je oblik
> materije. Ukratko, Uspeo je da dobije materiju iz ciste
> energije (i obratno)... Na toj forici se zasniva 30%
> negovih pronalazaka (uz to sve njegove teorije se baziraju
Kako je uspeo da dobije materiju iz energije??? (koju materiju iz koje
energije?)
Navedi mi bar jedan njegov pronalazak koji se bazira na pretvaranju
energije u materiju.
> Iz svega ovoga se moze zakljuciti da nije postojalo nista
> i da je samo oblik energije presao u materiju pa onda...
Ako nije postojalo ništa, nije postojala ni energija.
Ako je postojala energija gde se ona tada nalazila, u Ničemu? Šta je
to Nigde?
O čemu mi ovde uopšte pričamo kada današnja nauka ne zna šta je to
energija uopšte!? Za materiju postoji model, ali za energiju - ne!
nauka.14dalex,
> negovih pronalazaka (uz to sve njegove teorije se baziraju
> na frekvenciji, kao osnovi svega sto postoji, i njegove
> teorije su u totalnoj suprotnosti od 'danasnje' fizike).
Tesla ne samo da nije pravio ništa što nije u skladu sa zakonima
fizike, nego je njegov rad pre svega predstavljao operacionalizaciju
tadašnjih naučnih saznanja. Naime, doprinos koji je dao teoriji uopšte
nije veliki, i na njega je možda najispravnije gledati kao na
'savršenog inženjera'. To svakako ne umanjuje ni značaj ni genijalnost
jednog od najbriljantnijih umova svih vremena.
Neki od Teslinih eksperimenata odnosili su se na rad sa izuzetno niskim
frekvencijama. Bavio se time pre svega u vezi problema bežičnog prenošenja
struje, a povezano je i sa prenosom radio talasa. Sa tim u vezi,
teoretisano je o mnogo stvari, a najfantastičnije špekulacije su vezane za
ultraniske frekvencije na kojima radi mozak, tako da je talasna dužina
jako velika, te bi tehnički za njihovo zračenje bila potrebna antena
daleko veća od dimenzija tela.
nauka.15jjerry,
Pa,ono "ugljenik nije imao popunjene sve p-orbitale" ustvari znachi
C-atom,odvojen,nije stabilan,pa se onda stao jediniti sa ostalim
takodje nestabilnim molekulima i davao ugljovodonike itd. A on se
jedinio zato shto sto,sjedinjen sa ostalim molekulima ima manju
energiju...
Pozdrav..
nauka.16ranx,
> O čemu mi ovde uopšte pričamo kada današnja nauka ne zna šta je to
> energija uopšte!? Za materiju postoji model, ali za energiju - ne!
Energija je pesma GM Undergrounders iz 1990. godine.
nauka.17miobrado,
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ R E D A K C I J A "B O R B E" R A S P I S U J E │
│ │
│ K O N K U R S │
│ │
│ za esej o društvu │
│ │
│ │
│ Imajući na umu potrebu da podstiče i afirmiše publicističku, │
│ teorijsku i filozofsku misao o savremenoj društvenoj stvarnosti, │
│ redakcija "Borbe" poziva naučnike, filozofe, publiciste, studente i │
│ sve druge građane od uma i pera da pošalju neobjavljeni esej koji │
│ sadrži sociološka, ekonomska, politička, filozofska, etička, pravna │
│ razmišljanja o savremenoj društvenoj zbilji. │
│ │
│ Nagrade će biti dodeljene na Dan "Borbe" - 19. februara 1999. │
│ │
│ Esej treba da bude dužine do 8 kucanih strana novinarskog │
│ proreda. Radove treba slati do 10. januara 1999. na adresu - NIP │
│ "Borba", Trg Nikole Pašića br. 7, 11000 Beograd, (sa naznakom za │
│ Konkurs "Esej o društvu") i to potpisan šifrom, a autorstvo će se │
│ dokazivati kopijom teksta. │
│ │
│ N A G R A D E │
│ │
│ Prva nagrada 8.000 dinara │
│ Druga nagrada 4.000 dinara │
│ Tri treće nagrade 1.000 dinara │
│ │
│ │
│ Nagrađeni i drugi uspeliji eseji biće objavljeni u "Borbi" │
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
Izvor: "Borba", 14-15. novembar 1998., str. br 10
nauka.18kiki,
> Nagrade će biti dodeljene na Dan "Borbe" - 19. februara 1999.
> Prva nagrada 8.000 dinara
> Druga nagrada 4.000 dinara
> Tri treće nagrade 1.000 dinara
Bojim se da ove nagrade tada neće vredeti ništa ;(
Eto, to je esej o svemu sažetom.
nauka.19smilja,
Koješta, pa napisala bih im i enciklpediju ako treba
za hiljadu dinara. Napravila sam program-kompjuterski da udjem
u uvid ko mi koliko duguje. Što pozicioni što opzicioni listovi
50.ooo dinara. Niko danas ništa ne plaća, i sad se još raspisuju
konkursi za esej i to u CRVENOJ BORBI ;) Do duše oni i jedini imaju
pare (;
nauka.20dr.grba,
>> Koješta, pa napisala bih im i enciklpediju ako treba
>> za hiljadu dinara. Napravila sam program-kompjuterski da udjem
>> u uvid ko mi koliko duguje. Što pozicioni što opzicioni listovi
>> 50.ooo dinara.
Pa, pišeš li im i dalje? Altuizam ili mazohizam? (:
nauka.21willow,
>> Altuizam ili mazohizam? (:
Dopusti da ti ja objasnim:
Bezalkoholizam, Dragane, bezalkoholizam; o, da - jamačno, svemu tome
uzrok je bezalkoholizam. :)
nauka.22smilja,
Nećeš verovati, ali u poslednje vreme pod uticajem lošeg društva
konzumiram pivo. Jedna slikarka mi je objasnila da je to dobro za
ten i da pivo opušta. Njena teorija se zaista potvrdila nikakav
lexilium ne može da zameni VOPI:)
Mada lično više volim belo vino 'Krstač'...
> Bezalkoholizam, Dragane, bezalkoholizam; o, da - jamačno, svemu tome
> uzrok je bezalkoholizam. :)
Ne već radoholizam ;) Trula ambicija, egzibicionizam i dosada.
Smilja :)
nauka.23smilja,
> Pa, pišeš li im i dalje? Altuizam ili mazohizam? (:
Pičem ali sad samo priče i eseje za časopise.
Za Ćuruviju bih radila i dalje besplatno:'' My name is James Bond.''
Koja faca :) Oduvek sam sanjala da budem tajni agent (;
Altruizam?! BTW. plaćeni ubica, švajcarski konto i tako to (;
Biće da je mazohizam: D.H.Lorens.
Žene to vole :)
nauka.24dr.grba,
>> Nećeš verovati, ali u poslednje vreme pod uticajem lošeg društva
>> konzumiram pivo. Jedna slikarka mi je objasnila da je to dobro za
>> ten i da pivo opušta. Njena teorija se zaista potvrdila nikakav
>> lexilium ne može da zameni VOPI:)
Pivo je definitivno dobro piti.
Ovo je čisto nauka, nema veze sa hedonizmom (:
>> Mada lično više volim belo vino 'Krstač'...
E, ne znaš šta valja (((: Ovo je jedino visokotiražno fabrikovano
vino na našem tržištu koje neće izneveriti ukus pametnog vinopije.
Druga vina su ili nepouzdana ili se teško nabavljaju.
E, ovo je već nauka o izboru vina (:
nauka.25dr.grba,
Sećate li se rasprava o naučnoj opravdanosti (: kačenja CD-a
na retrovizor automobila, ne bi li se prevario policijski radar? (:
Izgleda da je misteriji došao kraj. Danas sam čuo teoriju o poreklu
tog ludila.
Elem, potiče iz Nemačke, pa ako neko može da proveri sledeći navod
u ime istine, bilo bi dobro da to i učini.
U Nemačkoj se kao sudski dokaz o prekršaju prekoračenja brzine
isključivo zahteva postojanje fotografije koja se automatski
eksponira ako je automobil vozio brže. CD se stavlja jer nudi
verovatnoću da će odblesak sunca ili farova zeznuti fotku.
Kako bilo, to je došlo i do nas u klasično izvrnutoj interpretaciji
gluvih telefona. Rečju, valex je bio u pravu kada je na svoju bubu
okačio jedan stari vinilni singlić (:
nauka.26karakondzula,
+| Jedna slikarka mi je objasnila da je to dobro za
+| ten i da pivo opusta. Njena teorija se zaista potvrdila nikakav
+| lexilium ne moze da zameni VOPI:)
Za ten ne bih znao reci, al za opushtanje bolje su opojne biljchice.
nauka.28willow,
>> u poslednje vreme pod uticajem lošeg društva konzumiram pivo.
>> Jedna slikarka mi je objasnila da je to dobro za ten i da pivo
>> opušta. Njena teorija se zaista potvrdila nikakav lexilium ne može
>> da zameni VOPI:)
Xexe, ima jedno mesto u "Pesmama vilenjačke duhovne muzike" gde se
kaže: "...naše su noći penušave simfonije, tvornice slada, džeza i
klasike..."
Ali, pokatkad valja biti umeren, nł poročan, već tradicionalan, kao
kad odeš na slavsku proslavu, gde piješ samo dok te ne iznesu na
bolničkim nosilima ( i jedeš samo dok se ne razboliš ).
So, Smiljče, porfavor, ne preteruj u tom pogledu, mislim, oko piva.
Jer, znaš li šta je još bolje od samog pića: kad ih kombinuješ!
Ova je teorija, naravno, - podvucimo to, - potkrepljena temeljitim
naučnim disertacijama, a za tvrdnju postoje i opipljivi materijalni
dokazi. Uzročno-posledični.
:)
nauka.29madamov,
> U Nemačkoj se kao sudski dokaz o prekršaju prekoračenja brzine
> isključivo zahteva postojanje fotografije koja se automatski
> eksponira ako je automobil vozio brže. CD se stavlja jer nudi
> verovatnoću da će odblesak sunca ili farova zeznuti fotku.
Vrlo verovatno. Naime, nemam precizne informacije, ali sam svojevremeno u
Nemačkoj doživao da me "uslika" radar na jednom auto-putu. Pošto nisam vozio
svoj auto, već ujakov koji je u tom momentu tako slatko spavao na sedištu do
mene. Ne znam kakve su bile legalne sankcije kasnije, sigurno je bilo nekih
pošto je auto imao nemačke tablice, a i ujak je često boravio u Nemačkoj.
nauka.30pperica,
Ako je rec o "crvenoj borbi" uz ovu nagradu od 8000 dinara mozete
fasovati kaznu od 800 000 istih, shodno zakonu :)) (zakonu!??:)))
pa, prijatno pisanje.
i tema je vrrrrlo zahvalna.
nauka.31smilja,
SUBJECT:"crvena borba"........
> Ako je rec o "crvenoj borbi" uz ovu nagradu od 8000 dinara mozete
> fasovati kaznu od 800 000 istih, shodno zakonu :)) (zakonu!??:)))
> pa, prijatno pisanje.
> i tema je vrrrrlo zahvalna.
Pa bolje da fasuješ kaznu nego ''CRVENI VETAR'' ::))
nauka.32mcar,
Bela Hamas, PATAM:
Nauka je najbolji posao. Nauka je apsolutni prioritet.
Bez nauke nema fasizma, ni nacionalizma, ni komunizma, nema rata
bojnim otrovima, niti bakterioloskog rata, nema rata u vazduhu niti
motorizovanog rata; bez nauke nema krcenja suma, pljackanja
mora niti masovnog ubijanja zivotinja, bez nauke nema ni Ceke ni
Gestapoa, ni Ausvica, Hirosime, Koreje... I sto je neobicno, kao da
sve ovo i nije nehoticna posledica nauke, nego kao da se u ovim
jezovitim cinjenicama sustinski ocituje mrznja
nauke prema zivotu. U drugoj polovini dvadesetog veka covek
zivi u neprekidnoj strepnji, ne samo zbog tog sto moc nauke
moze u svakom trenutku da unisti zemlju, nego jos vise zbog
toga sto ova moc cak i ako ostavi covekov goli zivot, lisava coveka
njegovog normalnog nacina zivota i srozava zivot na bezvrednu
vegetativnu egzistenciju koja nema nikakvog znacaja, tezine,
lepote, istine, ozbiljnosti, svetosti. ...
U krajnjoj liniji cilj nauke nije saznanje nego akt moci.
nauka.34dzim,
Chuh da je Ajnshtajn pobijen.
Trach il istina?
nauka.35noay,
Chuh da je Ajnshtajn pobijen.
Trach il istina?
------------------------
Trach...Chovek je umro prirodnom smrtju.
nauka.36dbambi,
=> Chuh da je Ajnshtajn pobijen.
=> Trach il istina?
=> ------------------------
=> Trach...Chovek je umro prirodnom smrtju.
:))))))))))
PS - mislio je na njegovu teoriju. Ista nije oborena (pobijena)
do sad.
Bambi
nauka.37jjerry,
Treba mi aproksimacija f-je arccos(x) ? Ako ima neku ali da je malo
brzha f-ja,tj. da malo brzhe tezhi stvarnoj vrednosti kad x ne
tezhi 0 ,bilo bi super ql..
Poz,J.J..
nauka.39mcar,
Mit o efikasnosti
Mit o efikasnosti kaze: efikasnost proizvodnje dovodi do snizenja cene
proizvoda, a samim time isti proizvod postaje pristupacniji potrosacu.
Savremena neoliberalna ideologija koja dominira svetom, u znaku je ovog
mita. Mit je bio slavljen i u komunistickoj/fasistickoj ideologiji.
Mi cemo razmotriti simboliku ovog mita u grani ishrane. Upotrebicemo dva
jela sa menija dva restorana.
1. Pileci (kokosiji) hamburger
------------------------------
Restoran:
Restoran u kome smo probali ovo jelo nalazi se u uzem centru
Budimpeste. Restoran je iz lanca "Burger King". Restoran je strogo
utilitaran, u njemu nema ukrasnih detalja. Stolovi su od plastificirane
iverice. Nema stolnjaka, nema posudja ni pribora. Jede se rukama sa
plasticnih tacni. Nema posluge (konobara).
Priprema hrane:
Hrana se priprema u tehnoloski efikasnom procesu. Po prijemu
narudzbine, radnik na kasi putem mikrofona narucuje da se u kuhinji napravi
trazeno jelo. Na ovaj nacin se eliminise bacanje hrane. Iako nam je proces
pripreme nevidljiv pretpostavljamo da se meso przi. Pomfrit se pravi u
fritezama visoke temperature.
Broj zaposlenih:
Na pripremi hrane i radu sa gostima angazovane su cetiri osobe.
Jelo:
Jelo koje smo dobili jeste hamburger od piletine + pomfrit +
Koka-kola. Hamburger se sastoji od przene pilece snicle + jedan list
salate + tartar sos + lepinja. Umotan je u tanku salvetu. Pomfrita ima
oko 150-200g i standardnog je kvaliteta. Koka kole ima oko 3Dl, sluzena
je sa ledom na veoma niskoj temperaturi.
Usluga:
Nema.
Ukus:
Za pomentuti hamburger se ne moze reci da ima dobar ili los ukus
jer on i nema ukus.
Dozivljaj:
Ovaj obrok smo doziveli sasvim u skladu sa filozofijom brze hrane
i potrosackog mentaliteta: "strpati nesto u zeludac"
Cena:
Cena ovog jela je 434 Forinte (13000 forinti = 100 DM)
2. Madjarski gulas
------------------
Restoran:
Restoran za ovu priliku se takodje nalazi u samom centru Budimpeste,
pored Vaci ulice. Nalazi se u adaptiranoj zgradi sa pocetka veka. Ima
dva nivoa. U donjem nicou je bar, a u gornjem restoran. Zidovi su
stilski obradjeni i ukraseni delovima konjskih kola (tockovi, rude itd)
Stolovi su drveni, stolnjaci su od imitacije koze. Jelo se sluzi iz
keramickih posuda, a jede se metalnim priborom. Enterijer je potpuno
ukrasen. Sam gulas se servira u velikoj keramickoj posudi iz koje gost
kutlacom sam uzima po zelji.
Priprema hrane:
Nacin pripreme hrane je nedostupan, ali je razumno pretpostaviti da
se gulas priprema u kotlicu ili velikom loncu, po jedan lonac na dan.
Odatle se manje kolicine serviraju gostima.
Broj zaposlenih:
Primetili smo pet osoba koje su bile angazovane na raznim poslovima.
Jelo:
Gulas - corba ,koja se sastoji od kuvanih kockica mesa, kuvanog
krompira, malo testenine, sargarepe i zacinskg povrca. Uz gulas se dobijaju
dve vrste hleba (crni ili beli po izboru). Kolicina mesa je veca nego u
hamburgeru, stim sto je meso u komadima.
Usluga:
Veoma brza i postena.
Ukus:
U skladu sa najboljim ocekivanjima.
Dozivljaj:
Nije ga jednostavno opisati. Recima - veoma dobro.
Ceana:
Cena je 480 forinti, sa kiselom vodom 560. (13000
forinti = 100DM)
-------------------------------------------------------------------------
Zakljucak.
Mit o efikasnosti savremenih ideologija jeste lazan. On ne donosi
nikakav boljitak potrosacu. Svrha efikasnosti je povecanje profita vlasnika,
i to:
- eksploatacijom radnika (manje radnika, tezi uslovi rada, vise
proizvoda po radniku)
- prevarom kupca (proizvod je losijeg kvaliteta, a cena nije
bnitno, ili uopste nije niza.)
Primer sa hranom mozda nije najbolji, ali svi elementi su tu. Ostaje nam da
zivimo kao kokoske koje bogati ljudi, pametniji od nas, sistematski
cerupaju. Sa nadom da cemo se utopiti u masi kao onaj pileci hamburger).
MC
nauka.40shoom,
Evo jedne zanimljive teme za trovanje - pitanje estetike i njenog
definisanja. Zašto ovde ? A zašto da ne. Npr. većina stvari se može lako
objasniti pojmom simetrije (kontrapunkt, zlatni presek u umetnosti)
ili nauci (radovi mnogih velikana teorijske fizike u vezi konačne
teorije i sl.). Primera, ali i primena je mnogo. Stvar će vremenom postajati
sve zanimljivija, čini mi se.
nauka.41dr.grba,
>> Evo jedne zanimljive teme za trovanje - pitanje estetike i njenog
>> definisanja. Zašto ovde ? A zašto da ne.
Eh. Pa nemoj da se izvinjavaš. Navikli smo da se širom Sezama poruke
ostavljaju na neprimerenim mestima.
>> Npr. većina stvari se može lako
>> objasniti pojmom simetrije (kontrapunkt, zlatni presek u umetnosti)
>> ili nauci (radovi mnogih velikana teorijske fizike u vezi konačne
>> teorije i sl.).
Rekao bih da brkamo nauku i zanat. Pravila kontrapunkta, zlatni
presek, perspektiva, proporcije, mešanje boja, statika građevine,
razvijanje negativa, dikcija, mizanscen, čvrstoća vrha baletske cipele...
mogu da se objašnjavaju naučnim metodama do besvesti, ali zapravo
predstavljaju samo zanatsko sredstvo u postupku stvaranja.
OK, treba sve to, ali kakva bi se tu priča mogla širiti, a da bude
primerenija ovoj temi nego temi 'umetnost'?...
>> Primera, ali i primena je mnogo. Stvar će vremenom
>> postajati sve zanimljivija, čini mi se.
Pitanje je. Ako si već predložio temu, načni je (:
nauka.42uuud,
Jel' te ljudi ... postavio bih jedno pitanje, izuzetno bih cenio svaki odgovor
ili informaciju koju mi date ...
"Da li neko zna gde mogu da nadjem redosled nukleotida u X-174 bakteriofagu
???"
... sto mi je potrebno, jer planiram da u ISP ove godine imam za prijekat
"Simulaciju razvoja, mutacija, usloznjavanje genoma X-174 faga u definisanoj
populaciji" ...
Hvala !
Uros
______________
232.2.1996
nauka.43goth,
Nisam siguran da li sam precizno razumeo Shoom-ovo pitanje. Problem estetike
je filozofski problem - tu zastaje ljudski um jer se susrecemo nesto sto bi
moglo biti agnosticno pitanje. Odgovor se ne moze dati jer se ne moze zauzeti
objektivan stav. Kant je dao zanimljive misli po tom pitanju, kao i David
Hume.
S druge strane, ovo sto sam naveo je jos vise otezano pojavom avangarde koja
je donela mnogo vise medijuma, sa teznjom da prikaze nesto novo i da se odrodi
od ustaljenih normi. Tu je cesto tesko razgraniciti kic od umetnosti.
nauka.44dr.grba,
>> S druge strane, ovo sto sam naveo je jos vise otezano pojavom avangarde
>> koja je donela mnogo vise medijuma, sa teznjom da prikaze nesto novo i da
>> se odrodi od ustaljenih normi. Tu je cesto tesko razgraniciti kic od
>> umetnosti.
Što reče jedan moj poznanik, poznati umetnik: "umetnost je samo ideja,
a sve ostalo je samo zapis te ideje".
Sa tim stavom moram da se složim, ako želim da pokušam da razdvojim
kič od umetnosti: kič je zapis bez ideje.
nauka.45goth,
Stav mi se dopada. Radoznalost mi nalaze da te pitam ko je navedeni poznati
umetnik?
nauka.46shoom,
>> Evo jedne zanimljive teme za trovanje - pitanje estetike i njenog
>> definisanja. Zašto ovde ? A zašto da ne.
> Eh. Pa nemoj da se izvinjavaš. Navikli smo da se širom Sezama poruke
> ostavljaju na neprimerenim mestima.
;)))))
/*
Možda bi se ovo što se dešava ovde moglo objasniti nekakvim estetskim
pojmovima ... primera ima ...
*/
> Rekao bih da brkamo nauku i zanat. Pravila kontrapunkta, zlatni
> presek, perspektiva, proporcije, mešanje boja, statika građevine,
> razvijanje negativa, dikcija, mizanscen, čvrstoća vrha baletske cipele...
> mogu da se objašnjavaju naučnim metodama do besvesti, ali zapravo
> predstavljaju samo zanatsko sredstvo u postupku stvaranja.
Možda je tako, ali znači li to da onda treba prepustiti filozofima
(u svim svojim alotropskim modifikacijama;) da odlučuju šta je
estetski ? Postavio bih to ovako: šta je u moguće, u što je moguće
više opštijoj ukupnosti, opisati pravilno kao estetski, tako da bude
što egzaktnije ? Teoretičarima umetnosti, muzikolozima i filozofima
bih rado prepustio ostalo, za početak. Na stranu, dakle, jalove rasprave
o tome šta bi to bilo 'klasično', 'komercijalno' i sl. ili ne (slušao
sam jednu bljutavu raspravu u noćnom programu na 202-ci, nije bitno).
Mocart je jednom prilikom rekao nešto kao 'ili je tema djavolski složena,
ili se može odzviždati'. Te stvari koje može svako 'da odzviždi' su obično
momenat originalnog nadahnuća i preživljavaju ispit vremena, ali to i
nije neki strog, još manje praktičan kriterijum. Nije mi namera da
podvedem pravilu nešto što bi moglo možda samo u nekim slučajevima da
se npr. opiše nekakvom dinamičkog teorijom haosa, već me zanimaju upravo
stvari gde su poznata (naučna) pravila. Tako Bah u "Umetnosti fuge"
objašnjava svoj kontrapunkt (izuzetan primer) po prvi put na jedan jasan
i razložan način, što je po meni primer vida simetrije, kao i kod
ostalih spomenutih oblasti. Naravno, sve je ovo prilično pojednostavljeno,
u pitanju su veoma složena pravila igre koja zahtevaju ljubav i/ili
posvećenost da bi se opisala, i to mi nije ovde cilj - grejanje mlake
vode, bar ne ako ne moram ... više bih voleo da čujem nešto više o svemu
ovome, ili bar (kontra)primere koje nisam naveo.
> OK, treba sve to, ali kakva bi se tu priča mogla širiti, a da bude
> primerenija ovoj temi nego temi 'umetnost'?...
Mislim da sam ovo objasnio. Nek tamo objašnjavaju šta je stvar ukusa,
zanatski ... da ne budem shvaćen pogrešno, ponoviću - to je veoma
bitno (ko je cvrčak, a ko mrav:) - biti umetnik, zanatlija, pekar,
lekar, apotekar - ne želim da budem dežurni naučni ekolog, već samo
pokušavam da saznam nešto o nečemu što me veoma zanima ...
>> Primera, ali i primena je mnogo. Stvar će vremenom
>> postajati sve zanimljivija, čini mi se.
> Pitanje je. Ako si već predložio temu, načni je (:
Slažem se.
nauka.47shoom,
> Jel' te ljudi ... postavio bih jedno pitanje, izuzetno bih cenio svaki
odgovor
> ili informaciju koju mi date ...
Nemogu da ti pomognem puno, ali vredi pretražiti internet ... evo
jednog krompira koji sam slučajno našao ...
> Uros
> ______________
> 232.2.1996
BTW, zašto pišeš taj čudni datum ?
nauka.48shoom,
a, krompir ..
potato.arjnauka.49uuud,
Pa ... :) ... nije bas to to, ali svejedno, hvala na trudu :) ...
nauka.50ivkeb,
Zna li ko gde se i po kojoj ceni moze naci ne bash novija knjiga
"Crne rupe".
Hvala unapred.
nauka.51dr.grba,
>> Stav mi se dopada. Radoznalost mi nalaze da te pitam ko je navedeni
>> poznati umetnik?
Andrej Tišma.
nauka.52goth,
Zaista moze da nastane problem kada se filozofija grubo primeni na umetnost,
pre svega neodgovorivim pitanjem estetike. Uvek sam gajio averziju prema
seronjama koji ne znaju da naprave, ali onom ko napravi jako precizno skrenu
paznju sta mu zameraju, i sl. Kritika se u umetnosti trudi da sve nabije u
fijoke odredjenog nacina izrazavanja na osnovu poredbe sa drugim umetnickim
delima, stavljajuci se merodavnim za svoja induktivna sranja koja
predstavljaju primenu dijalektike na pogresnom mestu. Hegelova univerzalnost
je iznudjena - sve je podvrgao jednom jedinom elementu svog sistema -
apsolutu.
nauka.53praktica,
Hitler nije nista uradi u poredjenju sa onim sto ce Ameri uraditi :
Kloniranjem moze da se jebe i Hitler i njegova *superiorna rasa*.
nauka.54praktica,
Ono sto nedostaje svetu jeste mudrost i samosvest, jer moze neko
biti pametan i naucnik a da sve to ode dodjavola. Pravo je vreme i
prodiskutovati i o Americi vredi li npr. Vlade Divcu sve te pare i
slava ili mu je pre do istine i zivota. Ironija je sto je vecina
nasih naucnika pomagala Americi (cuo sam da je jedan Srbin radio i
na F-117)a sada se desava to sto se desava. Po meni je na prvim
mestu zemlja na kojoj zivimo i prijateljstvo, a pametan covek moze
biti ili kukavica ili heroj i od toga najvise i zavisi on sam i svi
ostali.
nauka.55askripka,
=- Ono sto nedostaje svetu jeste mudrost i samosvest, jer moze neko
=- biti pametan i naucnik a da sve to ode dodjavola. Pravo je vreme i
=- prodiskutovati i o Americi vredi li npr. Vlade Divcu sve te pare i
=- slava ili mu je pre do istine i zivota. Ironija je sto je vecina
=- nasih naucnika pomagala Americi (cuo sam da je jedan Srbin radio i
=- na F-117)a sada se desava to sto se desava. Po meni je na prvim
=- mestu zemlja na kojoj zivimo i prijateljstvo, a pametan covek moze
=- biti ili kukavica ili heroj i od toga najvise i zavisi on sam i svi
=- ostali.
Za odgovor na ovo pisanije upotrebicu citat jedne tvoje nedavno
ostavljene poruke:
===============================
1.129 CIVILIZACIJA.11:filozofija
praktica, 21.03.99. 05:09, 113 chr
---------------------------------------------------------
Za 25 godina vise necemo imati slatke vode! Pa kad bolje pogledamo
sto smo uopste izlazili iz vode :(.
----------------------------------------------- 1.129 ---
Potpuno se slazem. Kad bolje pogledamo... Tebi se stvarno nije
isplatilo da izlazis iz vode...
nauka.56praktica,
Ma nerazumes ti neke stvari, pa to ti je. Ja sam srecan sto su nasi
preci izasli iz vode :)> i evo stojim cvrsto na tlu, ali eto., tako
ipada ljudi jednostavno ne misle niocemu, a ti si po meni kukavica
zato sto samo slusas i/a nista ne radis ;) Eto to sam hteo da
kazem
toliko
opa bombe
cu
nauka.57praktica,
rado i plivam, moze se reci da sam ja uravnotezena licnost ;)
nauka.58askripka,
=- Ma nerazumes ti neke stvari, pa to ti je.
istinajedanerazumemnekestvari
=- Ja sam srecan sto su nasi preci izasli iz vode :)>
Moji preci nisu izasli iz vode, a za tvoje ne znam.
=- a ti si po meni kukavica zato sto samo slusas i/a nista ne radis ;)
Ja slusam uglavnom Metallicu i Sepulturu, kao i ostale Kukavice,
a sta slusaju vodena stvorenja, nije mi poznato.
nauka.59praktica,
I ja slusam Metallicu, a ne nesto sto slusaju vodena stvorenja,
dobro je da neslusas Bil Klintona i ne gledas ragdbi, a ja ti
odgovaram na pitanje koje se ticalo ljudi, a ti mi tu nesto
pametujes... ja neznam da li si ti pametniji od mene, ali znam da nisi
razumeo ni pitanje ni odgovor iako su veoma prosto postavljeni.
nauka.60pack,
PRAKTICA ALA SI GA OPRAVIO SVAKA TI CAST NEDAJ NIKOM DA TE ZEZA
"ZEZAJ TI DRUGE :)))"
nauka.61goth,
Jedini slucajevi gde se recca "ne" (u tom se slucaju razmatra kao prefiks)
spaja sa glagolom je pomocni glagol "biti". Svi ostali glagoli u prezentu i
futuru se pisu odvojeno. Npr. ne znam, ne mogu, ne smem, itd.
nauka.62goth,
I ovo sam samo napomenuo, bez namere da zezam nekog. (Da ne bude drukcije)
nauka.63aandric,
> Jedini slucajevi gde se recca "ne" (u tom se slucaju razmatra
kao
> prefiks) spaja sa glagolom je pomocni glagol "biti". Svi ostali
> glagoli u prezentu i futuru se pisu odvojeno. Npr. ne znam, ne
> mogu, ne smem, itd.
"necu", "nemoj", "nemam", "nisam" - ovo i deca znaju.
"nestati", "nedostati", "nenavideti" - ovo poslednje ni ja ne
znam sta znaci, ali tako je.
Cisto, ono, nemoj da pises mnogo o onome sto ne znas;)
nauka.64goth,
nestati, nedostati? Nemas pojma, prijatelju. "ne" u "nestati" ne predstavlja
odricnu reccu. Uopste nisam o tome pricao. U tom slucaju je "ne" tvorbeni
prefiks. Konsultuj gramatiku, pa mi onda prebacuj, sto definitivno ako ucinis,
videces da sam u pravu. To sto si ti rekao nije nepravilnost, ali ja nisam
govorio o tome vec o slucaju kada recca "ne" semanticki utice na glagol u
odrecnom smislu.
nauka.65aandric,
AA> Jedini slucajevi gde se recca "ne" (u tom se slucaju razmatra
AA> kao prefiks) spaja sa glagolom je pomocni glagol "biti". Svi
AA> ostali glagoli u prezentu i futuru se pisu odvojeno. Npr. ne
AA> znam, ne mogu, ne smem, itd.
AA> nestati, nedostati? Nemas pojma, prijatelju. "ne" u "nestati"
AA> ne predstavlja odricnu reccu. Uopste nisam o tome pricao. U tom
AA> slucaju je "ne" tvorbeni prefiks. Konsultuj gramatiku, pa mi
onda
AA> prebacuj, sto definitivno ako ucinis, videces da sam u pravu. To
AA> sto si ti rekao nije nepravilnost, ali ja nisam govorio o tome
AA> vec o slucaju kada recca "ne" semanticki utice na glagol u
AA> odrecnom smislu.
One dodatne glagole sam napisao cisto informativno, ali za NEMATI
ne mozes nista da prigovoris zato sto se definitivno ne uklapa u
tvoje tvrdnje o pisanju recce "ne"!
nauka.66praktica,
Dobro je, nisam bas u skoli ni bio najbolji. Ja mu ga dao po vuku
"Pisi kao sto govoris i citaj kao sto je napisano" pa krenuo
neznam... ali OK. :)
nauka.67zecc,
> "nestati", "nedostati", "nenavideti" - ovo poslednje ni ja ne
> znam sta znaci, ali tako je.
Ovde je izvrsena svojevrsna zamena teza. Naime, moguce su
2 varijante ... 1) ne stajem
2) nestajem
koje imaju potpuno razlicito znacenje, tako da Gothova primedba
ostaje na mestu. Tri glagola koja si naveo su glagoli sa potpuno
autonomnim znacenjem koje nije zbir znacenja pojedinih njihovih
delova, ili jeste, ali davno su postali zasebni glagoli, dakle ne
glagoli sa proklitikom "ne" , vec potpuno formirani
glagoli.
nauka.68buva,
za maturski mi treba datum rodjenja & smrti matematichara Leonarda Koha..
aj.
nauka.69indi,
->= - Ja sam srecan sto su nasi preci izasli iz vode :)>
-> Moji preci nisu izasli iz vode, a za tvoje ne znam.
e da si mene tako izvredjo... :)
-> Ja slusam uglavnom Metallicu i Sepulturu, kao i ostale Kukavice,
a jel'
a shpajz grlz su 'eroji a? ;)
nauka.70praktica,
:))))))
nauka.71indi,
u extra.10 razno sam zapoceo raspravu o probijanju svetlosnog zida..
a ovde bih hteo da izlozim svoju teoriju o cepanju prostora (koja
mi je jos davno pala napamet, ali nisam imao kome da kazem)
ovako:
od "rekvizita, trebaju nam 2 crne rupe 8)
zna se da crna rupa bukvalno "savija" prostor oko sebe
kao kada kasicicu umocite u sredinu solje mleka gde se vec napravio kajmak,
samo u "3 dimenzije"..
dakle crna rupa zateze ka sebi, preostor oko sebe u svim smerovima
znaci, neposredno oko crne rupe imamo vrlo zategnuto "tkanje" preostora
ako iskoristimo staru umotvorinu naseg naroda:"Gde je tanko, tu se kida"
dobijamo ideju kako bi smo mogli da pocepamo preostor
dakle
neposredno pored crne rupe C1, stavljamo crnu rupu C2.
+++
nisam jos smislio na koju foru bismo mogli da crnu rupu postavimo gde nam je
volja
a kamoli da stavimo 2 crne rupe jednu pored druge, a da se one medjusobno ne
privuku
(zbog ogromnog gravitacionog polja oko obe)
+++
crna rupa C2 bi nastavila da zateze vec zategnuti prostor, tako da bi smo na
mestu
izmedju 2 crne rupe imali duplo zategnuti prostor
prostor verovatno ne bi izdrzao toliko zatezanje pa bi se rascepio izmedju te
2 crne rupe
procep bi bio (verovato) treodimenzionalan, i u obliku 2 odsecka sfere,
spojene
na ravnim povrsinama (kao poprecni presek lupe koja uvelicava)
sta bi bilo na mestu procepa, ne zelim mnogo da nagadjam
mozda bi to bio porlaz u neku drugu, paralelnu dimenziju (da, ono sa nindza
krmacama,
krangom i srederom 8)
ja mislim da su vreme i prostor jedno te isto, samo u 2 razlicita oblika.
kao materija i energija.
mozda bi bio procep u vremenu, znaci udjes unutra i nadjes se na istom mestu u
prostoru
ali na nekoj sasvim udarenoj tacki vremena.
mozda bi to cepanje prostora dovelo do globalnog "paranja" tkanine
(kao dzemper)
kontinuuma vreme-prostora tako da bi to dovelo do kraja celog, nama poznatog
i nepoznatog, univerzuma..
zanima me sta vi mislite o ovoj mojoj teoriji
primam sve vrste kritika, od :"bravo genije", preko
"zanimljivo" ,pa do:" ti si lud, nadisi se cistog metana" 8)
ocekujem komentare..
nauka.72ventura,
> zanima me sta vi mislite o ovoj mojoj teoriji
> primam sve vrste kritika, od :"bravo genije", preko
> "zanimljivo" ,pa do:" ti si lud, nadisi se cistog metana" 8)
> ocekujem komentare..
Fina zamisao... samo fizicki neizvodljiva... ako oces mogu ti napisem
komplet stodio o vremenu, prostoru& crnim rupama...
nauka.73sherloc,
>> Fina zamisao... samo fizicki neizvodljiva... ako oces mogu ti napisem
>> komplet stodio o vremenu, prostoru& crnim rupama...
A jel bi mogao ti, ili neko drugi da mi preporuchi neku literaturu
u kojoj je sve ovo lepo objashnjeno. Samo neku u kojoj je to
objasnjeno na nachin pristupachan shirim narodnim masama :)
ByE
nauka.74ventura,
> A jel bi mogao ti, ili neko drugi da mi preporuchi neku literaturu
> u kojoj je sve ovo lepo objashnjeno. Samo neku u kojoj je to
> objasnjeno na nachin pristupachan shirim narodnim masama :)
Imam neke knjige na temu astrofizike... mada to o cemu je indi pricao
su vise filozofska pitanja jer crne rupe jos nisu u potpunosti istrazene
tao da mozemo samo da nagadjamo sta se unutra stvarno zbiva...
nauka.75karlos,
paaa...dobro...teoretski mozda...
ali mozda postoje istanjeni delovi prostora...
...negde oko nas....pa onda samo treba ustanoviti
gde se nalaze i iskoristiti ih...
zabelezeni su slucajevi nestanaka ljudi na par sati,dana,godina...
a da oni pojma nisu imali sta se dogodilo...
dakle...natrcali ljudi na procep...
inace tek kada se shvati pojam prostora...moze se pricati o
pojmu vremena...
...eto...
nauka.76dr.grba,
>> ocekujem komentare..
E=mcř
nauka.77corgan,
Svi nesto seru, ne mogu da shvate beskonacno veeeeliko, svemir.
E, ja ne mogu da shvatima nesto sto je beskonacno malo, tako na primer,
ko zna sta sve zivi na nama, a mi ga ne vidimo.
Jedan moj drug je imao toeriju da u svakom nekom prcoljku u mojoj celiji
postoji neki svemimr, koji je jako mali, sto znaci da bi u meni otprilike
postojalo oko 1000.......00000 svemira, galaksija, i tih govana.
Isto tako da se nas svemir nalazi u tako nekom stvorenju, koje npr. isto tako
zivi na nekoj planeti koja je takodje u nekoj zhivuljci.
Znaci svaki "Big Bang" bi trebao da se desi kad se zacne zivot tog stvorenja.
Sve je ovo mogutje, iz prostog razloga jer ima beskonacno mogutjnosti, ovakvih
ili onakvih. :)
B.
nauka.78ventura,
> Jedan moj drug je imao toeriju da u svakom nekom prcoljku u mojoj celiji
> postoji neki svemimr, koji je jako mali, sto znaci da bi u meni otprilike
> postojalo oko 1000.......00000 svemira, galaksija, i tih govana.
i ja sam razmisljao o tome, ali u knjizi:
"Six not so easy pieces": Einstain's relativity, Symmetry and space time
je lepo objasnjeno zasto je to nemoguce, jer najnizi oblik materije je foton
koji ustvari i nije skroz materija... uglavnom foton nemozes vise deliti...
nauka.79imangovski,
Nije to Ajnstajnova teza. Tezu o fotonu je priv izneo Maks Plank
1900. godine, dakle (valjda) 4 godine pre pojave Ajnstajnove teorije.
Zanimljiv je detalj, da ni sam Plank nije mogao da poveruje u svoju
tezu, tj. nije hteo ali je morao :))) Eh, ti fizicari...
nauka.80corgan,
Pa stvar je u tome da je sve to u stvari imaginarno, i da oni seru malo vise
nego sto treba, jer sta u stvari oni znaju, moze kroz sto godina neko da
dokaze sasvim suprotno, jer kao sto je reko indi., pre smo "znali" da Zemlja
ravna, i da se Sunce okretje oko zemlje...
B.
nauka.81ventura,
> Pa stvar je u tome da je sve to u stvari imaginarno, i da oni seru malo vise
> nego sto treba, jer sta u stvari oni znaju, moze kroz sto godina neko da
> dokaze sasvim suprotno, jer kao sto je reko indi., pre smo "znali" da Zemlja
> ravna, i da se Sunce okretje oko zemlje...
Moze biti... mada dok se nenadje neko ko ce da obori tu tezu ostaje tako :)
nauka.82indi,
-> Fina zamisao... samo fizicki neizvodljiva... ako oces mogu ti napisem
-> komplet stodio o vremenu, prostoru& crnim rupama...
okej, napisi u txt fajl zapakuj pa bachi ovde
10x :)
nauka.83indi,
-> A jel bi mogao ti, ili neko drugi da mi preporuchi neku literaturu
-> u kojoj je sve ovo lepo objashnjeno. Samo neku u kojoj je to
-> objasnjeno na nachin pristupachan shirim narodnim masama :)
Hoking
"Kratka povest vremena"
"Crne rupe bebe vaseljene"
i sl..
nauka.84indi,
-> Imam neke knjige na temu astrofizike... mada to o cemu je indi pricao
-> su vise filozofska pitanja jer crne rupe jos nisu u potpunosti istrazene
-> tao da mozemo samo da nagadjamo sta se unutra stvarno zbiva...
da ja volim da filozofiram mnogo..
dok razmisljam, mesam nauku SF i filozofiju sa MNOOGO mastanja..
nauka.85ventura,
e da sad sam se setio...
jel zna neko nesto vise o onom dogadjaju kada je osamdeset i neke godine
pilot JNA misteriozno nestao iznad Osijeka da bi se 15 godina kasnije
spustio na Zagrebacki aerodrom. Hrvati su mislili da je sve to neslana
sala srba, pa su pilota suocili sa rodbinom... itd...
nego jel moze neko da napise nesto opsirnije.
nauka.86ventura,
> Hoking
> "Kratka povest vremena"
oce neko da kupi ovu? :)
nova knjiga nekoriscena :)
cena, prava sitnica 35dem.
nauka.87sherloc,
>> Moze biti... mada dok se nenadje neko ko ce da obori tu tezu
>> ostaje tako :)
Tachno, ali ako bi svi tako mislili ta teza nikad ne bi bila
oborena :)
ByE
nauka.88popovics,
▄- Jedan moj drug je imao toeriju da u svakom nekom prcoljku u
Ja sam razmišljao na malo drugačiji način. Naime, da smo mi zupčanici
(shvatiti figurativno), delovi jednoga bića, i da sve što radimo radimo
isključivo po naređenju skupa drugih delova (istih/sličnih kao mi, samo
na drugom mestu-centru koja takođe misle da rade sve svojom voljom, a u
stvari imaju program u glavi kako da komaduju 'dole'), iako nam se čini
da je to naša volja (kucanje svakog slova u ovoj poruci npr.). E, sad,
drugi deo teorije :).
Zašto ljudi umiru (i sve na ovome svetu uostalom):
Pa jednostavno, postoji nešto što se zove zamor materijala. Dakle kada
biće više ne bude u mogućnosti da izvršava zadat mu zadatak jednostavno
umire, a na njegovo mesto dolazi drugo (možda se umire i pre nego što
dođe do potpunog zakazivanja, za svaki slučaj, pouzdanosti radi.)
Gde bi se nalazio centar? Pa, daleko u 'našem' svemiru. Možda upravo to
mi nazivamo Bogom.
Srcky/popovics
nauka.89ventura,
Prodajem, A Brief History of Time -Steven Hoking, hardocover, za samo 20dem!
nauka.90indi,
-> zabelezeni su slucajevi nestanaka ljudi na par sati,dana,godina...
-> a da oni pojma nisu imali sta se dogodilo...
uf to je super, gde si to pricitapo/cuo?
-> inace tek kada se shvati pojam prostora...moze se pricati o
-> pojmu vremena...
ja samtram da su veme i prostor isto povezani kao energija i masa..
a osim toga ja sam vise filozof nego fizicar
filozofima je dozveljena upootreba mnogo maste
a fizicari moraju da se srze realnosti.. normalno saa pomalo
inicijativnog razmisljanja
10x za rep :)
nauka.91indi,
->>> ocekujem komentare..
-> E=mcř
mislio sam one komentare koje nisam pisao po zidovima klonje u vrticu ;)
nauka.92indi,
-> Jedan moj drug je imao toeriju da u svakom nekom prcoljku u mojoj celiji
-> postoji neki svemimr, koji je jako mali, sto znaci da bi u meni otprilike
-> postojalo oko 1000.......00000 svemira, galaksija, i tih govana.
ja imam slicnu teoriju..
celije se sastoje od molekula
molekuli od atoma
atomi od elementarnih cestica (protoni elektroni neutroni neutrini
pozitroni...)
a elementarne cestice se sastoje od KVARKOVA
ja mislim da je svaki kvark jedan svemircic..
i da smo mi u stvari jedan VEEEEEEEELIKI kvark :)
smatram da je svemir isto sto i povrsina sfere samo u 3-d
to je rekao Ajnstajn i ja se slazem
rekao je da je svemir ZAtVOREN
znaci
na koju god stranu da krenes.. ako ides dovoljno dugo pravom linijom
docices do tacke sa koje si posao
tj ako bi jedan ti posao a drugi ti ostao.. doao bi sebi iza ledja.. ;)
nauka.93indi,
-> Pa stvar je u tome da je sve to u stvari imaginarno, i da oni seru malo
-> vise nego sto treba, jer sta u stvari oni znaju, moze kroz sto godina neko
-> da dokaze sasvim suprotno, jer kao sto je reko indi., pre smo "znali" da
-> Zemlja ravna, i da se Sunce okretje oko zemlje...
da da samo sto ja ne bih rekao
"oni mnogo seru" nego bih se izrazio
"oni postavljaju mnogo teorije u koje su 100% uvereni da su tacne
ali ne znaju da ce moda u buducnosti biti dokazano suprotno.."
:)
nauka.94jexy,
> Gde bi se nalazio centar? Pa, daleko u 'nasem' svemiru. Mozda upravo to
> mi nazivamo Bogom.
E a pazi ovaj trip koji objasnjava Boga. Kao fora pre nego sto je nastao
ovaj nas svemir postojalo je nesto (a postoji jos uvek) sto nije ni nalik ovom
materijalnom svetu u kome se mi nalazimo vec jedan svet u kome je sve
predstavljeno na neki drugi nacin, nama neshvatljiv (u obliku neke energije
ili cega vec). E sad na pocetku celog cirkusa postojao je samo jedan baja tj.
Bog ali mu je bilo dosadno da bude sam pa je jednog "dana" lupio rukom o sto i
rekao "Postacu mnostvo!". I sta se dalje desava.. Bog stvori mnooooooogoooooo
"manjih" bogova tj. dece koji su imali mnogo manje "duha" od njega samog ali
je stvorio i jedno bice koje se moglo meriti sa njim po velicini a poznatije
pod imenom Lucifer. Sve je to bilo lepo i krasno, ziveti u rajskom stanju bez
problema koje nosi sa sobom materijalni svet, ali Lucifer ne bi bio Djavo kad
ne bi ucinio nesto lose. Naime, on je krenuo da nagovara manja bica da se
otrgnu od Boga, svog tvorca, i da predju na njegovu stranu pod laznim
obecanjim da ce im on stvoriti materijalni svet u kome ce svako od njih biti
Bog tacnije u kome ce svako imati mogucnost da radi sve one stvari kao pravi
Bog. U jednom "trenutku" (u tom svetu ne postoji vreme) kad mu se ucinilo da
ima dovoljno pristalica postavio je pitanje "Ko zeli da podje sa mnom u novi
svet" i sta ti ja znam sta im je vec "rekao" u svakom slucaju svako od onih
manjih bica koje je "podiglo ruku" (medju kojima smo i mi) je dobilo svoj broj
u materijalnom svetu. Sledi nastanak svemira u obliku u kakvom ga mi poznajemo
(takozvani Big Bang) i pocetak zivota u materijalnom, gorem, svetu. Na osnovu
ove price izvlaci se zakljucak da zapravo svi mi, ukljucujuci i eventualne
vanzemaljce, pa cak zajedno i sa samim Luciferom cinimo jednu neotudjivu
celinu koju smo proglasili Bogom. Zbog toga je tako tesko shvatiti njegovu
pravu velicinu i njegovo postojanje. E sad, tu naravno ima jos raznih tripova
poput reinkarnacije, karme i ostalih vragolija a koga to zanima moze da
procita iz knjige koja nosi naziv "Paralelni Svet". Tek da ne mislite da sam u
nekoj sekti (pu pu daleko bilo) ili da sam nedaj boze skrenuo sa uma :)..
Ziveli! ;)
nauka.95saxon,
> -> zabelezeni su slucajevi nestanaka ljudi na par sati,dana,godina...
> -> a da oni pojma nisu imali sta se dogodilo...
>
> uf to je super, gde si to pricitapo/cuo?
X-files? ;)
nauka.96gdown,
>> X-files? ;)
Ili je previshe ozbiljno shvatio Benedikta :))
nauka.97praktica,
> E a pazi ovaj trip koji objasnjava Boga. Kao fora pre nego sto
je nastao
Boga ? :). Jesi li čitao Bibliju kao ono 'Bog stvori čoveka od
praha, stvori
Adama i Evu oni dalje napraviše... Bog poređao zvezde na nebo da
sjaje ...' malo smešno zvuči, posebno posle Darvina i tolikih
astronoma
koji kažu da u svemiru postoji oko 100 milijardi galaksija od kojih
svaka ima oko 100 milijardi zvezda, da nepričam šta je Tesla tvrdio
pa su rekli da lupa gluposti (hteo je da dokaže i dešifruje signale
sa
drugih planeta ali mu niko nije dao kintu i pažnju za dalja
istraživanja), čovek tvrdio da imamo nama slične na (int. stvorenja)
Marsu i Veneri, pa žive ispod površine'zemlje' zbog surovih uslova
( istina ?). Biblija je primitivno napisana, drugi deo (novi
zavjet) je mnogo
bolji, ali čisto psihološki, tipa 'radi ovo-radi ono' što je
donekle podstaklo
ljude da sebe prihvate kao viša i humana bića, da donekle presatnu
sa
ratovima itd., naravno to je imalo i posledica (pr. lov na
veštice). Postoji
li stvorioc, šta je svemir, nikada nećemo sasvim saznati. Jedno je
sigurno
nek Isus dođe i po drugi put pa nek kaže i pojasni zašto je Biblija
takva
kakva je, čija je to (namerna?) greška ...
nauka.98ventura,
> > E a pazi ovaj trip koji objasnjava Boga. Kao fora pre nego sto
> je nastao
>
> Boga ? :). Jesi li citao Bibliju kao ono 'Bog stvori coveka od
> praha, stvori
> Adama i Evu oni dalje napravise... Bog poredao zvezde na nebo da
Jednog dana dodje bog kod Adama i kaze mu, Adame od danas vise
neces biti sam. Napravicu ti zenu.
-Zena, sta je to zena? upita ga Adam.
Zena ti je inteligentlo, lepo, kulturno i nezno stvorenje, ali znas
pravila, da bi dobio to moras da pola noge i celu desnu ruku.
-Boze, a jel moze da napravis nesto za jedno rebro?
Moze, i bog stvori Zenu :)
eto tako je to bilo :)
nauka.99praktica,
> eto tako je to bilo :)
Pa da :) O tome vam ja pričam svo vreme ...
nauka.100indi,
-> ( istina ?). Biblija je primitivno napisana, drugi deo (novi
negde sam procitao da u Bibliji pise (da, nisam citao bibliju)
da je Bog stvorio prvo zivotinje pa onda biljke
a prema fosilnim ostacima, sto su ove umonje proucalvale,
nalazimo da su biljke prve nastale
dakle nesto ovde nije u redu a? :)
ps:citajte autostoperski vodic kroz galaxiju , svih 5 knjiga :)
mislim da bi to trebalo da bude "Sveto pismo" danasnjeg sveta :)
mnogo je humoristicnije od Biblije, i dosta se pominje Bog (u komicnom
kontextu, iako mu ne kvari reputaciju :)
nauka.101gdown,
>> negde sam procitao da u Bibliji pise
Ako vec hoces da govorish o necemu prvo utvrdi da li je to tacno
Naravoucenije: Prochitaj Bibliju :)
nauka.103ivke,
Ahm. Da li bi neko mogao da mi objasni ZASTO u matematici
deljenje nulom 'nema smisla'?
nauka.104dbambi,
=> Ahm. Da li bi neko mogao da mi objasni ZASTO u matematici
=> deljenje nulom 'nema smisla'?
Evo ovako...zamisli da deliš broj 10 sa brojem 5. Zatim ga deli sa sve
manjim i manjim brojevima, ovako npr..
10/5 = 2
10/2 = 5
10/1 = 10
10/0.5 = 20
10/0.2 = 50
10/0.1 = 100
...
10/0.00001 = 100 000
...itd
Primeti kako sa smanjivanjem broja kojim deliš onu desetku raste
rezultat deljenja. Što je delilac manji, rezulat (količnik) je veći.
Ako je delilac vrlo mali broj (npr. 0.00000000000000000001) onda će
rezulat biti ogromn broj. Ako je delilac toliko mali da je skoro jednak
nuli onda je rezultat toliko velik broj da ne možeš da ga zamisliš, a
ako je delelilac sama nula onda je rezultat sama beskonačnost, jer
veličinu tog broja ne možemo iskazati u našim brojevnim sistemima.
Bambi
nauka.105ivke,
OK, ako je neki broj podeljen nulom daje beskonacno veliki broj onda neka se
tako i obelezava, dakle
n/0 = [polozena osmica, jel']
a ne da se zabranjuje deljenje nulom
sem toga tu postoji i druga logika:
ako ja imam jednu jabuku i podelim je sa dva, dobicu dva dela. Ako
je podelim sa jedan, ostace cela, tj. dobicu jedan deo. Medjutim
ako ja tu istu jabuku podelim na nula delova, to znaci da nema
nijenog dela, dakle nema jabuke, dakle nema nicega, ergo rezultat
je nula. Tom logikom dobio sam suprotnu konstataciju, naime:
n/0=0
gde gresim?
nauka.106dbambi,
=> OK, ako je neki broj podeljen nulom daje beskonacno veliki broj onda
=> neka
=> se tako i obelezava, dakle
=>
=> n/0 = [polozena osmica, jel']
=>
=> a ne da se zabranjuje deljenje nulom
Ovo jeste tačka malog nesporazuma :) Većinu dece uče u osnovnoj školi
da je deljenje nulom "zabranjeno" verovatno zbog toga što deca u tom
uzrastu još ne mogu da ukapiraju pojam beskonačnosti, a često još nisu
naučila ni sistem decimalnih brojeva koji je neophodan za shvatanje
cele priče o deljenju sve manjim brojem.
=>
=> sem toga tu postoji i druga logika:
=> ako ja imam jednu jabuku i podelim je sa dva, dobicu dva dela. Ako
=> je podelim sa jedan, ostace cela, tj. dobicu jedan deo. Medjutim
=> ako ja tu istu jabuku podelim na nula delova, to znaci da nema
=> nijenog dela, dakle nema jabuke, dakle nema nicega, ergo rezultat
=> je nula. Tom logikom dobio sam suprotnu konstataciju, naime:
=>
=> n/0=0
=>
=> gde gresim?
Grešiš u postavci :) Naime, jabuka je fizički pojam (nije apstrakcija)
a deliti fizičku stvar možeš isključivo PRIRODNIM brojem, dakle sa 1,
2, 3 itd. Ne možeš je podeliti razlomkom ili decimalnim brojem (kako
podeliti jabuku na 5.7 delova ?) a ne možeš je deliti ni nulom jer nula
definitivno nije prirodan broj. Isto važi za negativne, kompleksne i
druge vrste brojeva.
Bambi
nauka.107ivke,
> Ovo jeste tacka malog nesporazuma :) Vecinu dece uce u osnovnoj skoli
> da je deljenje nulom "zabranjeno" verovatno zbog toga sto deca u tom
> uzrastu jos ne mogu da ukapiraju pojam beskonacnosti, a cesto jos nisu
> naucila ni sistem decimalnih brojeva koji je neophodan za shvatanje
> cele price o deljenju sve manjim brojem.
dakle, matematika kaze da broj podeljen nulom daje beskonacno
veliki broj, tj. deljenje nulom je dozvoljeno i moguce. ok.
Molio bih nekog matematicara da napise onaj cuveni 'trik' gde
se dokazuje da je 1=2 ili tako nesto, sve u svemu zasniva se
na deljenju nulom. Hvala.
>=> sem toga tu postoji i druga logika:
> Gresis u postavci :) Naime, jabuka je fizicki pojam (nije apstrakcija)
u pravu si. Medjutim, u medjuvremenu sam skapirao zasto deljenje nulom
nema smisla:
a / b = c => c * b = a
n / 0 = ý => ý * 0 = n dakle, beskonacno puta nula
ne samo da daje sve brojeve
odjednom, nego i obara pravilo
da svaki broj pomnozen nulom
daje nulu
To bi vazilo i za sve ostale 'rezultate' deljenja nulom. Taj proizvod
[tacnije kolicnik] bi morao, pomnozen nulom, da da broj razlicit
od nule, a, kako su mene ucili, to ne moze.
nauka.108olio,
Koliko ja znam deljenje nulom
je nedefinisano u matematici.
To jednostavno ne postoji. AKSIOM.
nauka.109qpele,
> OK, ako je neki broj podeljen nulom daje beskonacno veliki broj onda neka
> se tako i obelezava, dakle
>
> n/0 = [polozena osmica, jel']
>
greska lim n/a ,kad a->0 je ý a ne samo n/0.
Kao sto znas matematika radi sa skupovima brojeva, i operacije su definisane
nad njima. Rezultat svake operacije pripada nekom skupu brojeva. Beskonacno
moze biti samo matematicki pojam, nikako broj tako da i ne moze biti rezultat
nijedne matematicke operacije.
> sem toga tu postoji i druga logika:
> ako ja imam jednu jabuku i podelim je sa dva, dobicu dva dela. Ako
> je podelim sa jedan, ostace cela, tj. dobicu jedan deo. Medjutim
> ako ja tu istu jabuku podelim na nula delova, to znaci da nema
> nijenog dela, dakle nema jabuke, dakle nema nicega, ergo rezultat
> je nula. Tom logikom dobio sam suprotnu konstataciju, naime:
>
> n/0=0
Koliko se secam operacije deljenje se definise ako inverzna operacija
mnozenju odnosno:
Ako je c=a/b onda je a=b*c.
Tako da dobijamo:
c=n/0 => n=0*c, sto nikako ne moze da vazi n,c<>0.
Setih se sad jednog primera, koji mislim da moze dobro da pokaze zasto je
nedefinisano deljenje nulom:
(a/0)*(0/b)= ?
nauka.110morkin,
> Ovo jeste tačka malog nesporazuma :) Većinu dece uče u osnovnoj
> školi da je deljenje nulom "zabranjeno" verovatno zbog toga što deca
> u tom uzrastu još ne mogu da ukapiraju pojam beskonačnosti, a često
> još nisu
Koliko se ja sećam matematike, deljenje nulom nije ni zabranjeno ni
dozvoljeno. Jednostavno, nije definisano.
nauka.111morkin,
> Molio bih nekog matematicara da napise onaj cuveni 'trik' gde
> se dokazuje da je 1=2 ili tako nesto, sve u svemu zasniva se
> na deljenju nulom. Hvala.
Evo ti "dokaz" da je 2>3
Pretpostavka:
3 > 2
1/3 < 1/2 (recipročna vrednost pa se menja znak)
LN (1/3) < LN (1/2) (monotono rastuća funkcija)
LN(1/3) LN (1/2)
e < e (stepenovanje ne menja znak)
LN(x)
1/3 < 1/2 ( e =x )
2 > 3 (opet recipročna vrednost)
nauka.112legolas,
>>LN (1/3) < LN (1/2) (monotono rastuca funkcija)
LN(1/3) LN (1/2)
>>e < e (stepenovanje ne menja znak)
Ovde je valjda fora sa tim da su ti ln-ovi negativni pa ne moze bas
ovako.
Ali evo dokaza da slon nije tezi od komarca:
x- tezina slona
y - tezina komarca
x+y=2t
x-2t=-y
x=-y+2t
Pomnozimo leve i desne strane:
2 2
x - 2tx=y -2ty
2
ili, ako dodamo t
2 2 2 2
x -2tx+t =y -2ty+t
ili
2 2
(x-t) =(y-t)
onda je
x-t=y-t => x=y :))
Jednostavno zar ne?
nauka.113dbambi,
=>> Ovo jeste tačka malog nesporazuma :) Većinu dece uče u osnovnoj
=>> školi da je deljenje nulom "zabranjeno" verovatno zbog toga što deca
=>> u tom uzrastu još ne mogu da ukapiraju pojam beskonačnosti, a često
=>> još nisu
=>
=> Koliko se ja sećam matematike, deljenje nulom nije ni zabranjeno ni
=> dozvoljeno. Jednostavno, nije definisano.
Oko ovog nema spora. Ja sam se samo osvrnuo na to kako decu uče o tom
problemu kada ih podučavaju operaciji deljenja. Deca su tada relativno
mala i verovatno im je komplikovano da shvate pojmove kao " nije
definisano " ili " beskonačno ". Zato im jednostavno kažu da je
deljenje nulom "zabranjeno", a u kasnijem školovanju već nauče o čemu
se tu zapravo radi.
Bambi
nauka.114harddesign,
=- 2 2
=- (x-t) =(y-t)
=-
=- onda je
=-
=- x-t=y-t => x=y :))
=-
=- Jednostavno zar ne?
IMa dosta `felericnih dokaza`, neke koje sam video su zaista sjajni.
Medjutim, ovaj je toliko glup da ne zasluzuje komentar.
nauka.115legolas,
>>IMa dosta `felericnih dokaza`, neke koje sam video su zaista sjajni.
>>Medjutim, ovaj je toliko glup da ne zasluzuje komentar.
Naravno
Zato sam i stavio smajli :)
Taj dokaz mi se svidjao kad sam bio negde u osnovnoj. Stavio sam ga
iz ciste nostalgije :)
nauka.116psyho,
pronadjeni su dokazi postojanja crnih rupa...
video sam link na slashdot.com-u
nauka.117karlos,
zna li neko neki dobar ali besplatan sajt
na netu o NLO-ima ...
sa slikama naravno...
...fala...
zs
nauka.118dselic,
> pronadjeni su dokazi postojanja crnih rupa...
>
> video sam link na slashdot.com-u
Baš pročitah malopre... evo i kompletan text:
Scientists see matter being sucked into black hole
WASHINGTON, Aug 16 (Reuters) - Astronomers said on Monday
they had found direct evidence for the first time of matter
being pulled into a black hole.
They said the matter was being pulled at a speed of more
than 6 million miles per hour (10 million km per hour) into the
black hole, a dense region where extremely strong gravity sucks
in everything, including light.
Writing in Astrophysical Journal Letters, the team at
NASA's Goddard Space Flight Centre in Greenbelt, Maryland, said
the black hole they were looking at was in a galaxy 100 million
light-years away, a light-year being the distance light travels
in one year.
In a black hole, the force of gravity is so strong that
nothing, not even light, can escape. Some are formed by
collapsed stars, but others are "supermassive," containing as
much mass as a million to a billion suns compressed into a tiny
region.
The only way scientists have been able to "see" them up to
now is by looking at the accretion disks -- the swirling matter
circling around as it is being pulled into the black hole.
Paul Nandra, an astrophysicist at the centre, was looking
at the galaxy NGC 3516, which is believed to have a
supermassive black hole at its centre.
He and colleagues used the Advanced Satellite for Cosmology
and Astrophysics, a Japanese/US X-ray satellite launched in
1993, to look at the superheated gas in the accretion disk.
Buried in the X-rays emitted by the gas was a strange
feature -- energy that has been "red-shifted" in an
astronomical Doppler effect.
Just as stretched and compressed sound waves cause the
sound of a train's whistle or a truck's horn to rise and fall
as they pass an observer -- the Doppler effect -- light is
stretched, or red-shifted, as it speeds away from the Earth.
In this case, Nandra said, the light seemed to be moving at
a clip of about 6.5 million mph (10.5 million kph) toward a
black hole.
"The evidence is pretty good," he said in a statement.
Richard Mushotzky, an astrophysicist at Goddard who worked
with Nandra, said this was the first time anyone had reported
seeing direct evidence of matter falling into a black hole.
"Nobody has ever seen direct evidence for inflow," he said."We
know from general physical arguments that the active galaxies are
powered by accretion, but no one has ever seen it. There's a
possibility that these data indicate that we are actually starting to
see direct evidence for accretion."
nauka.119mango,
Da li to znaci da je oborena teorija relativiteta ili znaci samo gresku u
racunu? ;))) 10,5 miliona km/h je brzina oko 10 puta veca od c :)
nauka.120novakovicn,
>Da li to znaci da je oborena teorija relativiteta ili znaci samo
>gresku u
>racunu? ;))) 10,5 miliona km/h je brzina oko 10 puta veca od c :)
-----
Izracunaj ponovo!
HoBaK
nauka.121dbambi,
=> Da li to znaci da je oborena teorija relativiteta ili znaci samo gresku
u
=> racunu? ;))) 10,5 miliona km/h je brzina oko 10 puta veca od c :)
Brzina svetslosti je 300 000 km/s, što znači da kada se preračuna na
brzinu u satima iznosi 10.8 * 10 ^ 8 km/h. Pogrešio si za dva reda
veličine.
Bambi
nauka.122mango,
Da, sad sam to video:) I to sam pogresio jer sam prebacivao u m/s umesto u km
:)
nauka.123willow,
>> Da, sad sam to video:) I to sam pogresio jer sam prebacivao u m/s
>> umesto u km
dobro, vrati sad metre u kilometre i seti se našeg imperativa: čovek
se uči stvarima sve do trenutka smrti.
nauka.124gdown,
GD> dobro, vrati sad metre u kilometre i seti se naseg imperativa:
GD> covek
GD> se uci stvarima sve do trenutka smrti.
Ili shto bi Seneka rekao : Celog zhivota uchimo, kako treba da
umremo.
nauka.125indi,
-> na netu o NLO-ima ...
-> sa slikama naravno...
www.ufo2001.com
www.4dreamland.com/hangar1.html
barsoom.msss.com/education/facepage/face.html - dugo traje ucitavanje
www.ufobbs.com - slike
www.geocities.com/Area51/6034ufofiles.html#roswell - jedna
od najopsirnijih pprezentacija
nauka.126praktica,
ORUZIJA BUDUCNOSTI
U okolini Doboja je 1995 godine centar za obavestavanje i
javljanje primetio da se po okolnim mestima desavaju cudne promene
na biljkama kao sto je opadanje listova, promena boje biljaka...itd.
U tajnosti se cuva podatak da su tada NATO avioni na tim mestima
izbacivali
razne hemijske supstance. Ocigledno je da se radilo o ispitivanju
novih
hemijskih oruzija koja su tek proizvedena i za koja jos nije
utvrdjena
razorna moc jer je za takva sredstva koja se proizvode u novoj
generaciji
hemijskih oruzija porebno da prodje dosta vremena dok se sagleda
kompletno njihovo dejstvo.
Masa novih stvari koje S.A.D. pod pokroviteljstvom NATO-a
ispr-
obava na raznim poligonima po svetu. Doticni poligoni nalaze se
svuda
u svetu gde se po njihovoj "demokratiji" ratuje. U stvari sva ta
mesta gde navodno oni dele pravdu, su ustvari njihove labaratorije
na
otvorenom, gde mogu isprobavati svoje najnovije izume bez bojazni po
sopstveno stanovnistvo i prirodu koja ih okruzuje. Cilj je dakle
mazanje
ociju pod parolom "mi zelimo mir svuda u svetu". Medjutim, dok je
ceo
svet usresredjen na razvoj dogadjaja po pitanju mira, oni za to
vreme
neprimetno u doticnim kriznim podrucijima neometano isprobavaju
svoja
najnovija tehnoloska dostignuca.
Oruzije koje se ovih godina intenzivno testira koristice
se
za par godina, kada se u potpunosti ispitaju njihova dejstva. Tada
ce
oni budire sigurni krenuti u opstu ofanzivu, naoruzani svojim novim
pronalascima koji su zastrasujuci.
GENETSKA ORUZIJA
Eksperimenti ove vrste su sve prisutniji, i sve vise prete
da zamene sadasnje ratovanje, tj. ratovanje vatrenim oruzijima i
projek-
tilima. U ovakvoj odluci presudno je to sto ovakav vid ratovanja
daje
neslucene mogucnosti. Ubrzano se radi na novoproizvedenim virusima
kao
i na njihovom usavrsavanju. Osmisljeni su tako da napadaju samo
ciljne
grupe, npr. crnce, Srbe, Arape....itd. Pomenuti virusi ce dakle
napadati samo zeljenu naciju ili nacije. Posledice svega toga mogu
biti katastrofalne po ceo svet, mada je bespredmetno pricati o tome
kada se radi o namernom ubijanju nepozeljne rase ljudi.
Dokaz o tome kako se stvari mogu izmaci kontroli je i virus AIDS-a.
Eksperimenyt se otrgao kontroli i izasao van teritorije ispitivanja
koliko god to delovalo nestvarno. Njima i jeste cilj da sve lose sto
se proizvede sa njihove strane, u javnosti prodje kao "greska"
prirode
i slicno. Zamislite samo kako bi u buducnosti izgledao svet ako bi
se
sve ovo sa njihove strane ostvarilo. Razmislite o takvim stvarima.
Moci ce da se vode ratovi bez prolivanja krvi, ali bi zato bilo
na stotine novih bolesti koje bi se vezivale za region gde su
upotrebljene,
odnosno za javnost bi to izgledalo kao jos jedna gruba igra prirode.
ORUZIJA ZA ONESPOSOBLJAVANJE
I u ovim stvarima se daleko doguralo. Radi se o oruzijima
koja
bi se upotrebljavala za trenutno onesposobljavanje zive sile bez
ubijanja.
Razvijaju se sistemi koji bi pomocu niskofrekventnih talasa koje
covek
nije u stanju da registruje uticali na srednje uho, prodiranjem i
razaranjem
sistema za ravnotezu cime bi se ciljna grupa onesposobila za bilo
kakav
fizicki pokret onoloko vremena koliko je potrebno za planiranu
operaciju.
Oruzije je konstruisanno kao pistolj, sa cevi koja na zavrsetku ima
oblik
trube, i cijim bi se uperavanjem na odredjeni prostor postizao gore
pomenuti
efekat.
Radi se vec duze vreme i na sistemima koji bi kontrolisanom plazmom
radio
talasa mogla da postigne stvari koje niko i ne sluti da su moguce.
Prilikom ispitivanja mogucnosti plazme ustanovljeno je da je moguce
njom usporavati ili menjati pravac projektila velikom brzinom, kao
i njihovo
unistavanje. Prakticno znaci da bi se projektil koji je poslat
vratio tamo
odakle je i krenuo ili bi mogao izgoreti u atmosferi jer plazma ima
svoj-
stvo zagrevanja atmosfere na mesto na koje je usmerena.
Konstruisana je i sprava koja u trenutku ispaljivanja
projektila
od strane protivnika locira mesto sa kog je projektil ispaljen, i u
roku od
4-6 sekundi salje prestretac projektila koji ga unistava. Odmah
zatim
salje projektil na mesto sa koga je locirano ispaljivanje prethodno
uni-
stenog projektila. Uredjaj je vrlo malih dimenzija i moze se nositi
u svakom
prevoznom sretstvu jer ima mogucnost komandovanja operacijama sa
udaljene
baze gde se nalaze presretaci projektila.
ELEKTRONSKA ORUZIJA
Internet je samo proba odnosno eksperiment koji je samo uvod
u elektronske ratove. Ovaj oblik ratova je tek u povoju, ali preti
da se razvije brze od svih dosad poznatih orudja za ratovanje.
Cinjenica je da je odavno napravljena nova verzija interneta koju
za
sada koriste samo vladine organizacije S.A.D. Uveliko ga koristi i
NASA.
Brzina novog sistema za vecinu ljudi spada u naucnu fantastiku.
Pomocu optickih vlakana postigla se brzina prenosa podataka koja je
nekoliko hiljada puta veca od mogucnosti komercijalnog I-neta.
Postepeno se tezi kontrolisanju svih stvari koje su moguce
posredstvom
ovakve vrste elektronike, a tu priznacete spada gotovo sve ako ne i
sve.
Kreditne kartice i mobilna telefonija su moze se reci prethodnica
ovakvom
vidu kontrolisanja grupe ili pojedinca. Nije daleko vreme kada ce
sve
izgledati kao u nekim sf kljigama i filmovima koji prikazuju
buducnost
pod kontrolom vlade uz pomoc kamera i monitora koji su postavljeni
i u
najmanjem coskicu neke zgrade. Sa takvim vidom kontrole odbacuje se
mog-
ucnost svake privatnosti. Moci ce da kontrolisu svakoga uz pomoc
neta
i slicnih mreza u buducnosti. Trenutno ono sto se cita po novinama
i cuje na televiziji da se sadasnja mreza tesko kontrolise je cista
laz,
koja je proizvedena upravo iz razloga odbacivanja sumnji da vas neko
prati, i posmatra. Na taj nacin je omoguceno ispitivanje opreme
koja se
bavi pracenjem odredjenih stvari bez covekovog nadzora. Tu su
nebrojene
mogucnosti koje ce vam postati jasnije posle sledeceg naslova u ovom
tekstu.
NEURONSKI CIP
Verovatno ste vec ponesto culi o stvarima
vezanim za pravljenje
vestacke inteligencije ili neuronskog cipa. U toj stvari se stiglo
daleko
mnogo vise nego sto se moze i pretpostaviti. Verovali ili ne
vestacka
inteligencija je vec uveliko prosla mnogo, mnogo testova i vec neko
vreme se primenjuje. Zato je bolje da budete obazrivi kada na netu
chatujete sa nekim koga neznate. Osoba sa kojom pricate moze vrlo
lako
da bude vestacka inteligencija koja je tu postavljena da iz vas
nesvesno
izvuce informacije kroz prividno neobavezan razgovor, i u stanju je
da
ako spadate u grupu za koje su zainteresovani sa vama odrzava stalni
kontakt preko e-mail adrese, a vi cete misliti kako ste nasli jos
nekog
dobrog sagovornika iz udaljene zemlje. Ovakve stvari su samo
pocetci za
ozbiljnije stvari koje su u buducnosti izgleda neizbezne.
Pomocu satelita za spijunazu i neuronskog cipa mogu se u trenutku
istovremeno prisluskivati na hiljade razgovora koji se vode preko
mobilnih i bezicnih telefona. Sistem funkcionise tako sto ima
zadatak
da sve razgovore koji sadrze odredjene reci koje se traze selektivno
snimi i prosledi u centar gde se detaljno obradjuje svaki snimak i
njegov
sadrzaj. Takve stvari kao sto su doticni cip su milion puta olaksale
neke postupke a u nekim slucajevima otvorile i nove vidike.
PAZNJA: Ukoliko se desi da u toku razgovora putem mobilnog ili
bezicnog
telefona cujete tihi eho svog glasa iz slusalice, pazite sta
cete reci u tom razgovoru jer, budite uvereni da ste
uhvaceni i
da se vas razgovor belezi na satelitu.
MEDIJSKI RAT BUDUCNOSTI
Vid ovakvog ratovanja jedne supermocne velesile putem
televizije
je kao sto se pokazalo vrlo je efikasan. Medjutim na ovakvom vidu
ratovanja
se nece stati u pogledu tehnike. Sistem koji je zamisljen, a opet uz
veliku podrsku neuro cipa moze izazvati totalni raspad zeljene
drzave
u roku od nekoliko minuta. Mislite da je nemoguce. Evo jednog
primera
koji ce cas razuveriti.
Satelit iz orbite hvata zeljeni TV signal odredjene stanice, i
u trenutku govora nekog drzavnika ili predsednika automatski
obradjuje
sliku i ton i maltele u istom trenutku promenjeni govor vraca se na
zemlju kao modifikovani kanal primnjenog signala, sto znaci da bi
gledaoci
koji u tom trenutku prate program umesto originalne slike i tona
gledali
obradjen signal sa satelita koji je promenio predsednikov govor.
Primer: Predsednik se obraca naciji sa sledecim tekstom.
Budite pribrani i hrabri, spremni da odbranite zemlju.
Samo tako mozemo pobediti neprijatelja koji nas zeli porobljene.
Budimo jedinstveni, jer se tako brani zemlja koja................
Primer obradjenog gornjeg teksta putem pomenutog postupka
trenutnog menjanja slike i tona:
Predsednik: Moram vam sa velikom nevericom saopstiti da se
moralo odustati od pruzanja otpora protivniku. Jaci su, efikasniji
sa daleko boljom opremom tako da bi svaki pokusaj odmeravanja snaga
sa njima bio uzaludan, i uzalud bi prolili nasu krv. Molim vas da
budete
tamo gde jeste i nista ne preduzimajte na svoju ruku ma koliko vam
to bilo tesko jer je u pitanju opstanak celog naseg naroda koji bi
pod naletima tehnicki superiornijeg neprijatelja brzo podlegao i
nebismo
imali nikakve izglede za prezivljavanje tog napada.
Posle ovakve izmenjene izjave u roku od samo nekoliko minuta
dok informacija prodre u svest gradjana cela drzava je vec u stanju
neverice i raspadanja zbunjena izjavom koju su upravo videli i
ubedjeni
da je sve gotovo.
Ovakav nacin ratovanja bi bio najefikasniji u svakom pogledu
jer fizickih zrtava nema, i o tome se sve ozbiljnije razmislja.
Pretpostavka da ce covek sam sebe unistiti moze se potvrditi
iz ovih primera. Sta ce se desiti ako sistem koji sam uci i
razmislja
pomisli da je ugrozen od strane coveka. On ce nauciti strategiju
svojih
tvoraca, prihvatiti najefikasnije primere strategije, pricekati malo
da se covek u potpunosti osloni na njega dajuci mu neogranicenu
kontrolu
nad svim stvarima kao sto je upravljanje izvorima energije,
upravljanje
robotizovanim sistemima...itd. U trenutku kada mu covek bude bio
suvisan
resice da ga se otarasi uceci na primerima svojih tvoraca koji su
ga ucili
da se bori za njihove interese. Mozda ce film "TERMINATOR" uskoro iz
zanra fantastike moci da se svrsta u zanr drama zasnovanih na
istinitim
pricama.
-------------------------------------------------------------
preuzeto sa jednog fajla na Birostroj BBS-u
nauka.127ventura,
> ELEKTRONSKA ORUZIJA
>
> Internet je samo proba odnosno eksperiment koji je samo uvod
> u elektronske ratove. Ovaj oblik ratova je tek u povoju, ali preti
> NEURONSKI CIP
>
> Verovatno ste vec ponesto culi o stvarima
> vezanim za pravljenje
> vestacke inteligencije ili neuronskog cipa. U toj stvari se stiglo
> daleko
> mnogo vise nego sto se moze i pretpostaviti. Verovali ili ne
> vestacka
> inteligencija je vec uveliko prosla mnogo, mnogo testova i vec neko
> vreme se primenjuje. Zato je bolje da budete obazrivi kada na netu
> chatujete sa nekim koga neznate. Osoba sa kojom pricate moze vrlo
> lako
ova dva texta su najveca glupost goju sam cuo u poslednje vreme!
odakle je prepisan ovaj text? sa RTS-a?
Pricao sam ne tako davno (5-6meseci) sa novinarem jedne nase novinske kuce,
posto je njemu trebao komp, naevo je on meni sta sve oce i za koliko para...
no nije bitno... kada sam mu rekao da za te pare moze da kupi takav ali samo
ukraden komp (e ovo je sad najbolje) onn meni kao pa uhvatice me...
kazem kako?
-"Pa Amerikanci preko interneta ukucaju 'neki' broj i pokaze im se gde je taj
kompjuter..."
Ovo cak i previse govori o tehniockoj kulturi nasih novvinara... ako je takav
pisao ovaj text... nije ni cudo sta je napisao..
nauka.128mango,
Nemoj prenositi debilizme.
nauka.129praktica,
> ova dva texta su najveca glupost goju sam cuo u poslednje vreme!
Pojma nemam, lici na sf, ovo za niskofrkventne talase je moguce, cuo
sam za neki esksperiment na ljudima koji su bili izlozeni zvucnim
talasima
ispod 20 Hz i iznad 20 KHz, niko nije znao da je podvrgnut
eksperimentu,
svi su cekali koncert pola sata, koncerta je bilo samo sto ga niko
nije cuo,
ljudi su poceli da povracaju, glava je pocela da ih boli... Tek na
kraju im
je receno da su bili zamorcici. On su se posle bunili... A za
terminatora :)
nisam bas siguran, jer vestacka inteligencija ne moze da se okrene
protiv ljudi sem ako nije postavljena da kontrolise kompjutersku
mrezu ili
tehniku potpuno sama. U hemijska oruzja ne sumnjam. Genetska oruzja
nisu nista novo, pitanje koliko je od toga istina.
> odakle je prepisan ovaj text? sa RTS-a?
Nasao sam ga na Birostroj BBS-u, neko je poslao, nista vise.
> ukraden komp (e ovo je sad najbolje) onn meni kao pa uhvatice
me...
> kazem kako?
> -"Pa Amerikanci preko interneta ukucaju 'neki' broj i pokaze im
se gde je taj
> kompjuter..."
Ha, ha :) Mobilni kompjuktor
> Ovo cak i previse govori o tehniockoj kulturi nasih novvinara...
ako je takav
> pisao ovaj text... nije ni cudo sta je napisao..
Ne znam odakle mu takve ideje i informacije, zato sam i
poslao u ovu temu. Ustvari dvoumio sa se gde da je strpam,
jer ne znam dali spada u nauku ili filozofiju, ili nesto trece...
nauka.130ventura,
> > ova dva texta su najveca glupost goju sam cuo u poslednje vreme!
>
> Pojma nemam, lici na sf, ovo za niskofrkventne talase je moguce, cuo
> sam za neki esksperiment na ljudima koji su bili izlozeni zvucnim
> talasima
> ispod 20 Hz i iznad 20 KHz, niko nije znao da je podvrgnut
> eksperimentu,
> svi su cekali koncert pola sata, koncerta je bilo samo sto ga niko
> nije cuo,
> ljudi su poceli da povracaju, glava je pocela da ih boli... Tek na
> kraju im
> je receno da su bili zamorcici. On su se posle bunili... A za
pazi to je i tesla radio, on je planirao da postavi 5 odasiljaca na nasoj
planeti koji bi emitovali niskofrekventne tonove (oko 5khz) i tada bi svi
ljudi bili u nekoj fazi koja je slicna fazi pred utonjavanje u san znaci neka
rem faza... onda kao nebi bilo nasilja ratova pohlepe, svi bi radili za opstu
dobrobit... novac nebi bio potreban... itd itd.. nezna se sta je bilo na kraju
sa tim..
> je receno da su bili zamorcici. On su se posle bunili... A za
> terminatora :)
> nisam bas siguran, jer vestacka inteligencija ne moze da se okrene
> protiv ljudi sem ako nije postavljena da kontrolise kompjutersku
> mrezu ili
> tehniku potpuno sama. U hemijska oruzja ne sumnjam. Genetska oruzja
> nisu nista novo, pitanje koliko je od toga istina.
vestacka inteligencija...
pazi... vestacka inteligencija jos nije dostigla nivo da recimo kopjuter kaze
neki random broj a da on nije vezan po nekoj matematickoj semi...
a sto se tice hemiskih i genetskih oruzja to je donekle tacno ali ipak malo
preterano...
nauka.131the.edge,
Malo si se zeznuo. REM faza nije faza pred san, vec (cetvrta faza) U san,
koja nastupa nekoliko puta u toku spavanja.
AcCeSS DeNiED
nauka.132praktica,
> Malo si se zeznuo. REM faza nije faza pred san, vec (cetvrta faza)
> U san,
> koja nastupa nekoliko puta u toku spavanja.
Tacnije, najdublji san, koji nauka jos uvek ispituje. Prevedeno na
srpski - faza brzog pokretanja ociju.
pozdrav
nauka.133supers,
>> 1/3 < 1/2
>>
>> 2 > 3 (opet recipročna vrednost)
Interesantno, iako je ln(x) definisan samo za x>0, nigde u logaritmima
nisi napravio grešku jer si baratao samo sa pozitivnim argumentima.
Nisi dokazao da je 2>3, jer si u zadnjem redu napravio grub previd.
Obrnuo si znak, a istovremeno si napravio i rokadu leve i desne strane,
a radi se ili jedno ili drugo.
Neverovatno da niko sve do sada nije lupio reply.
nauka.134supers,
>> 2 2
>> (x-t) =(y-t)
>> x-t=y-t => x=y :))
Ali samo pod uslovom da je (x-t) i (y-t) istog znaka.
Kroz čitavu srednju školu smo i ja, a verovatno i vi, kiksirali na
pismenim zadacima jer zaboravljamo da kvadratna funkcija menja znak
negativnim argumentima.
Čudi me da niko na Sezamu nije lupio reply na morkinov i legolasov dokaz
od pre mesec dana. Trebao je bar neki srednjoškolac da reaguje, oni sa
tim barataju. Posle vojske mi je bilo interesantno da vidim hoću li
uspeti da rasvetlim ova dva "dokaza", jeste trivijalno ali nije bilo
lako - trebalo je da me vidite kako žvrljam i prisećam se kako izgleda
logaritamska funkcija ;)
nauka.135legolas,
>>Cudi me da niko na Sezamu nije lupio reply na morkinov i legolasov
>>dokaz od pre mesec dana.
Cudi me da si ti lupio uopste. Moj dokaz je bio samo odgovor na onaj
"dokaz". Mislim da sam samo tako mogao da mu odgovorim ;)
nauka.136supers,
Matematika I za FON kaže:
"Napomena: Jedan isti racionalan broj se može napisati na dva načina:"
Na primer: 3/2 = 1,5000...
i 3/2 = 1,4999... "
Meni se čini da ovo eventualno može na Pentiumu 90MHz, inače teško ;>
Kao prvo: možda sam se provlačio kroz gimnaziju, ali ipak bih se opkladio
da je 1,5000... tačno jedan ipo, dok 1,4999... može samo u limesu da
teži ka 3/2 ako broj decimala teži beskonačnosti.
Drugo: Gornji citat je iz odeljka gde se govori o geometrijskoj
interpretaciji racionalnih brojeva na brojevnoj pravoj, gde se takođe
kaže: "Postoji uzajamno jednoznačna korespondencija između tzv.
racionalnih brojeva na brojnoj pravoj i racionalnih brojeva".
Kako bre jednoznačna ako jedan ipo može da bude i 1,5000... i 1,4999... ;>
Ili u univerzitetskim udžbenicima pišu gluposti ili sam slep pored očiju.
Vaš sud?
nauka.137stameni,
Označimo
(1) x = 1.4999...
Množenjem obe strane jednačine (1) sa 10 dobijamo:
(2) 10x = 14.999...
Kada od (2) oduzmemo (1), dobijamo:
(3) 9x = 13.5
(jer obe jednačine, (1) i (2), imaju beskonačan broj devetki).
Iz (3) sledi:
(4) x = 1.5
Izjednačavanjem (1) i (4) dobija se:
(5) 1.5 = 1.4999...
nauka.138sfilip,
>"Napomena: Jedan isti racionalan broj se moze napisati na dva nacina:"
>
>Na primer: 3/2 = 1,5000...
> i 3/2 = 1,4999... "
>
>Meni se cini da ovo eventualno moze na Pentiumu 90MHz, inace tesko ;>
>
>Kao prvo: mozda sam se provlacio kroz gimnaziju, ali ipak bih se opkladio
>da je 1,5000... tacno jedan ipo, dok 1,4999... moze samo u limesu da
>tezi ka 3/2 ako broj decimala tezi beskonacnosti.
Kao prvo, po definiciji zapisa decimalnog broja, cifre nule koje se nalaze
levo ili desno od drugih cifara, bez da su pracene nekom drugom cifrom osim
nule, ne zapisuju se i podrazumevaju se.
Dakle broj 1.5000... moze biti samo 1.5 ili 1.5 + a * (10^-b).
Ako je broj 1.5 onda on jednostavno nije jednak 1.4999, bez obzira koliko
devetki napishemo. Upravo kako si rekao on nikada nece biti 1.5 vec moze samo
da tezi 1.5.
U drugom slucaju, ako broj 1.5... ima neku cifru posle tacaka, on je opet veci
od 1.5 pa 1.4999 ne moze cak ni teziti njemu.
I pritom ne vidim kako 3/2 moze da bude 1.499.. ;)
Ne znam ko se to prosro al ima dara, svakako... :)
nauka.139sfilip,
>(1) x = 1.4999...
>
> Mnozenjem obe strane jednacine (1) sa 10 dobijamo:
>
>(2) 10x = 14.999...
>
> Kada od (2) oduzmemo (1), dobijamo:
>
>(3) 9x = 13.5
ne, nedobijemo, jer prvi "brzhe" limesuje ka 1.5 nego drugi ka 15, s obzirom
da je broj devetki prvog broja (pocev od drugog decimalnog mesta) jednak broju
devetki drugog + 1.
E sad, ako taj broj tezi beskonacnosti onda je to beskonacno+1, pa se tu
sad samo postavlja pitanje dal je n=n+1, kada n tezi beskonacno. Ako je stvarno
n=n+1, n->beskonacno, onda sam se zajebao ;)
to treba proveriti, kladim se da sam video nekad neku teoremu koja se time
bavi.
nauka.140stameni,
>> ne, nedobijemo, jer prvi "brzhe" limesuje ka 1.5 nego drugi ka 15, s
>> obzirom da je broj devetki prvog broja (pocev od drugog decimalnog
>> mesta) jednak broju devetki drugog + 1.
Pazi, ovo je više problem iz algebre nego iz analize. No, svejedno:
>> E sad, ako taj broj tezi beskonacnosti onda je to beskonacno+1, pa se
>> tu sad samo postavlja pitanje dal je n=n+1, kada n tezi beskonacno. Ako
>> je stvarno n=n+1, n->beskonacno, onda sam se zajebao ;)
U stvari, zaista je lim n = lim (n+1) kada n->beskonačno. Formiraj
količnik n/(n+1) i gledaj čemu teži kada n->beskonačno.
nauka.141stameni,
Ovo baš nema mnogo veze sa onim što je supers pitao, ali kad si
već pomenuo:
>> Kao prvo, po definiciji zapisa decimalnog broja, cifre nule koje se
>> nalaze levo ili desno od drugih cifara, bez da su pracene nekom drugom
>> cifrom osim nule, ne zapisuju se i podrazumevaju se.
>> Dakle broj 1.5000... moze biti samo 1.5 ili 1.5 + a * (10^-b).
Kad bi ovo na Fizici napisao na ispitu, pao bi samo-tako. Ukratko,
razlika između merenja, koje tvrdi da neka veličina ima 1.5 mernih
jedinica, i drugog merenja, koje tvrdi da (ista ili neka druga)
veličina ima 1.50 mernih jedinica, je drrrastična. Šta misliš, koja
je "preciznije" izmerena?
nauka.142supers,
>> ne, nedobijemo, jer prvi "brzhe" limesuje ka 1.5 nego drugi ka 15, s
>> obzirom da je broj devetki prvog broja (pocev od drugog decimalnog
>> mesta) jednak broju devetki drugog + 1.
Hmmm... Kad malo bolje razmislim, ipak je stameni u pravu, a ne nas
dvojica. Mi smo 1,4999... posmatrali kao limes neke funkcije, pa
smo dokazivali da to nema šanse da stigne u 1,5.
Ali, ako 1,4999... posmatramo kao racionalan broj, setimo se da je skup
racionalnih brojeva "svuda gust". Između svaka dva racionalna broja mora
postojati beskonačno mnogo drugih racionalnih brojeva.
Kako ne postoji nijedan racionalni broj između 1,4999... i 1,5 sa užasom
možemo konstantovati da su 1,4999... i 1,5 isti racionalni broj ;>
Setimo se šta je zapravo racionalan broj. To je broj koji nastaje
deljenjem celih brojeva p/q. Pošto nema celih brojeva čiji količnik
daje 1,4999... (čik pokušaj da ih nađeš!), a 1,4999... ne može biti
iracionalan broj (jer oni uvek imaju beskonačne neperiodične decimale),
tako 1,4999... ne postoji kao zaseban realan broj i slobodno se može
smatrati da je isto što i 1,5.
Hajde još jednom da pročitam šta kaže moja knjiga. "Postoji uzajamno
jednoznačna korespondencija između tzv. racionalnih tačaka na brojnoj
pravoj i racionalnih brojeva" Pazite, korespondencija između racionalnih
brojeva i *tačaka* a ne racionalnih i decimalnih brojeva!
To znači da svaki racionalni broj kome se decimale ponavljaju u
beskonačnost (tu spadaju i brojevi sa "konačnim" brojem decimala jer
nakon zadnje decimale možeš da im dopišeš 000...) nosi dva decimalna
"kućna broja". Tako tačka "jedan ipo" nosi brojeve 1,5 i 1,4999...
Šta kažete :) Ipak je knjiga u pravu...
nauka.143sfilip,
> U stvari, zaista je lim n = lim (n+1) kada n->beskonacno. Formiraj
>kolicnik n/(n+1) i gledaj cemu tezi kada n->beskonacno.
znaci ako kolicnik n/(n+1) tezi kecu, kada n tezi beskonacno, onda je
lim n = lim (n+1)?
Mora postojati neka teorema koja to govori?
mislim, verovatno sam se zajebo, al opet to gore nije dokaz :)
nauka.144sfilip,
>Mora postojati neka teorema koja to govori?
>
>mislim, verovatno sam se zajebo, al opet to gore nije dokaz :)
kako lupam gluposti. recite mi. necu se ljutiti ;)
to sledi direktno iz definicije limesa a moje pitanje bilo je najveci apsurd..
stanislaw:
>Kako ne postoji nijedan racionalni broj izmedu 1,4999... i 1,5 sa uzasom
>mozemo konstantovati da su 1,4999... i 1,5 isti racionalni broj ;>
kukala nam majka ;)
>tako 1,4999... ne postoji kao zaseban realan broj i slobodno se moze
>smatrati da je isto sto i 1,5.
ali nije! nije majke mi! pa pogledaj ih ;)
nauka.146praktica,
>deljenjem celih brojeva p/q. Pošto nema celih brojeva čiji količnik
> daje 1,4999... (čik pokušaj da ih nađeš!)
2099999999 Ex/1400000000 Ex :)
> iracionalan broj
Valjda je 'svaki' broj koji se ne moze predstaviti u obliku razlomka
iracionalan? A posto se broj 1,4999... ne nastavlja do
beskonacnosti, sem ako se ne zna tacan broj iz kojeg je izvucen
kao koren (koji je to broj?), moze se izvrsiti zaokrugljivanje
tog broja, ali to ne znaci da ne mozes da ga zapises
kao npr. 1,499999 ako je to neophodno, ali to se u knjizi retko
trazi.
nauka.147supers,
>> 2099999999 Ex/1400000000 Ex :)
Dobro smišljeno, mada ne znam šta ti znači Ex (valjda si mislio na
beskonačan broj cifara). Za razumevanje ovog problema je neophodno
shvatiti da su decimalni brojevi sintetička matematička tvorevina, služe
samo za bolji pregled realnih brojeva na brojevoj pravoj, tako da je
zapis broja jedinstven samo kada je u obliku razlomka čiji brojilac i
imenilac nemaju zajedničke faktore.
Osim toga, tvoj primer koristi dve beskonačne veličine i primenom limesa
zaključujemo da je njihov količnik tačno 1,5.
>> iracionalan? A posto se broj 1,4999... ne nastavlja do
>> beskonacnosti, sem ako se ne zna tacan broj iz kojeg je izvucen
>> kao koren (koji je to broj?), moze se izvrsiti zaokrugljivanje
E, sad si potpuno promašio. Ništa nas ne sprečava da zapisu bilo kog
broja dodelimo beskonačno mnogo cifara, niko nas ne tera da dokazujemo
poreklo ;> Osim toga, ti si prvi koji spominje nekakvo zaokrugljivanje,
toga nema u matematici, toga ima samo na blagajni.
nauka.148praktica,
> Dobro smišljeno, mada ne znam šta ti znači Ex (valjda si mislio na
> beskonačan broj cifara). Za razumevanje ovog problema je neophodno
Ex - 00
> E, sad si potpuno promašio. Ništa nas ne sprečava da zapisu bilo kog
> broja dodelimo beskonačno mnogo cifara, niko nas ne tera da
> dokazujemo
> poreklo ;>
Da ali broj 14.999 ne moze da se nadje u postavci zadatka, pa da
se kaze da nije iracionalan.
> Osim toga, ti si prvi koji spominje nekakvo
> zaokrugljivanje,
> toga nema u matematici, toga ima samo na blagajni.
Tako sam ucio u I razredu srednje, tj. profesor mi je tako
objasnjavao :) pa mi je preslo u naviku. Mislio sam na pribliznu
vrednost broja.
nauka.149supers,
>> Ex - 00
Tek sad mi nije jasno šta je pisac hteo da kaže.
Podsetiću te koji su brojevi bili u igri:
>> 2099999999 Ex/1400000000 Ex :)
Možda si hteo da kažeš (ali ti nikako ne uspeva) da se prvi broj
nastavlja beskonačnim nizom devetki, a drugi beskonačnim nizom nula, jer
samo tako njihov količnik, izražen u decimalima može biti 1,4999...
Naglašavam, izražen u decimalama, jer taj količnik je jedan i po :)
>> Da ali broj 14.999 ne moze da se nadje u postavci zadatka, pa da
>> se kaze da nije iracionalan.
Podsetiću te da se diskusija vodi oko toga da se neki racionalni brojevi
mogu napisati na dva načina (oni za koje se kaže da imaju konačan broj
decimala) Primer za to su 1,5000... i 1,4999...
>> Mislio sam na pribliznu vrednost broja.
Svejedno je da li kažeš zaokrugljivanje ili približna vrednost.
To je postupak aproksimacije i ne može se koristiti u postupku dokazivanja.
Šta god si mislio da dokažeš, sigurno ne možeš dokazati korišćenjem
približnih vrednosti.
nauka.150chadra,
Relevantnost marksizma danas
autori: Alen Vuds i Ted grent
sadržaj:
-Ideološka kontra-ofanziva
-Svetska kriza kapitalizma
-Masovna nezaposlenost
-Mašinerija i radni dan
-Marksov "Kapital"
-Tendencija pada profitne stope
-Koncentracija kapitala
-Overprodukcija i krize
-Životni standard
-"Treći svet"
-Ćorsokak kapitalizma
-Za radnicku demokratiju!
..."Ironično je da, upravo sa ovom epohom, kada celom svetskom ekonomijom
dominiraju ogromne multinacionalne kompanije, apologete kapitala pokušavaju
da pokažu kako budućnost leži u malim preduzećima, ili da upotrebimo
njihovu omiljenu poštapalicu, "malo je predivno"."...
rel.zip