diskovi.202nlazovic,
-> #181, matejkJos jednan dodatak u prilog losih osobina SL02 adaptera za SN296N.
Medjutim ovaj nije tako bezazlen i veliko pitanje je
kako je firma kao SEAGATE dozvolila da taj disk udje u prodaju.
I ja sam imao problema sa ST296N diskom (84 Mb).Prvo sam ustanovio
mi AUTO CAD ne radi,pa zatim neki programi koji su pozivali disk
bios rutine.Na kraju sam izgleda locirao problem,ali ne i resenje.
Kada sam startovao SPEEDSTORE V 5.11 i izabrao SEEK TEST dobio sam:
S E E K T E S T
Recalibrating Drive - PASSED
Extremes to Middle Test - FAILED cylinder (812)
** ERROR (0x1) ** Bad command to disk bios
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ista greska se javlja i kod startovanja Random Read Test - a.
Da li je moguce da disk bios rutine sa adaptera SL02 nisu dobre ??
Pozdrav NLazovic
diskovi.203pbojan,
Po prvi put:DOBRO VECE!!
I po prvi put -problem:dobio sam NEC D3142 hard i RLL kontroler,ali nikako
da ga formatizujem na tih 68MB.Izgleda da mi treba nesto bolje od ovog
glupavog VGA BIOS-a i DM.Cuo sam za SPEEDSTORE ili tako nekako,pa ako
neko zna nesto vise o disku i toj temi uopste,bicu zahvalan na odgovoru.
Pozdrav,PBOJAN....tj ....BOJAN.
diskovi.204bojt,
-> #203, pbojanProbaj DOS 3.31
diskovi.205sgoran,
-> #202, nlazovic
Jadni ste Vi koji ste spali na to da vam ja odgovaram na
pitanja. Toliko sam smotan da sam cak kupio i dva ISTA ada-
ptera, citajuci glupe oglase. Posipam se pepelom i za skupim
(100DM) iskustvom povlacim tvrdnju da se ST296N moze forma-
tizovati na 1:1 interliv. Na moju veliku zalost (i glupost)
interliv faktor ne zavisi od adaptera vec od kontrolera, koji
je kod ovog diska neizmenjliv tj. nalazi se na njemu. Ukoliko
se ipak prilikom low-level formata postavi 1:1 interliv brzina
prenosa pada na oko 64KB/Sek sto je mnogo losije od 1:2 i
490KB/Sek. Cak je i 1:3 (oko 350KB/Sek) bolje od 1:1. Toliko
iz mracnog sveta neogranicene ljudske gluposti.
Moja iskustva, osim brzine, sa ovom kombinacijom su vrlo
dobra i disk nikad nije zakazao. Malo ti je i pitanje lose,
prvo se zalis na disk a posle sumnjas na adapter. Kod mene
AutoCAD radi bez greske (osim ljudskih) vec pola godine. Ako
ti je potrebna neka pomoc ili drugi adapter ostavi mi poruku.
Pozdrav SGoran.
diskovi.206sgoran,
-> #203, pbojan
Moram da ponavljam. Ali neka, prosli put sam nesto izostavio.
Kao prvo disk neces formatizovati na 68MB vec na 62MB. Prvo
postavi tip diska na broj koji odgovara geometriji 462 cyl.
8 head itd. Time ces proci BOOT kompjutera. Na vec pripre-
mljenoj SISTEMSKOJ disketi pored DOS-a okaci i DEBUG a ako
imas i Nortonov SI. Po pojavi prompta pokreni SI i procitaj
gde ti se nalazi dodatni BIOS (obicno na C800). Sada je red
za low-level format koji pokreces iz DEBUG-a.
A:>Debug[Enter]
-G=C800:5[Enter]
^^^^
Ovde ide adresa koju ti da SI.
Posle ovoga ulazis u programcic kojim ces zavrsiti sve sto
treba i na kraju ce butovati kopjuter. Ostaje ti da upoterbis
FDISK i FORMAT C:/S i stvar je gotova.
Na kraju upozoravam te da ovaj disk pri radu ispusta gadne
zvuke i neka te to ne brine.
Pozdrav SGoran.
diskovi.207bulaja,
-> #203, pbojan
Imam isti disk i Adaptec RLL kontroler i sve radi odlicno. Kada
formatiras disk trebas samo da ─u BIOSu postavis da je type
1, a zatim iz debuga pozoves program ugradjen u kontroleru, takoÚ
stÚo otkucas Ú'G=C800:5'. Tamo mu kao parametre hard diska daj─▀
6Ę48 cilin─dara, 8 glava, 26 sektora, sto je ukupno 68.911.104 bajta.
Nije ti bitna MS DOS verzija, 3.31 je neophodan samo ako hoces da imas
particiju vecu od 32, ali ako ti je pri ruci savetujem ti da stavis tu
verziju. ÚDisc Manager, Speedstore i slicne programe zaboravi, donece
ti vise stete nego koristi.
Pozdrav, Bulaya.
diskovi.208dveselinovic,
-> #207, bulaja Slažem se sa Bulajom oko tih posebnih programa. Po mom iskustvu,
najveći broj problema sa normalno formatiranim diskovima se na kraju
svede na neke trikove koje izvode svi ti "lako ćemo" programi.
Inače, reč upozorenja: to što vi radite NIJE normalno formatiranje
diskova, jer hoćete da naterate disk koji je pravljen za MFM da radi
kao RLL, odnosno sa 50% većom gustinom zapisa.
Tačno je da veliki deo diskova to mirne duše koristi bez problema,
ali je jednako tačno i to da ima i veoma ružnih padova. To što se ti
padovi povezuju sa Seagate ST 251-1 i nekim RLL kontrolerom samo
ukazuje na činjenicu da kod nas ima najviše tih diskova, a čuo sam i
za padanja drugih.
Dakle, na vašu glavu rizik. Ako to već uradite, onda bar radite
redovan BACKUP.
32XDVV
diskovi.209bulaja,
-> #208, dveselinovic Ti posebni programi zaista umeju da prave gluposti, ja imam
vrlo losa iskustva sa diskovima formatiranim pomocu disc managera,
desavalo mi se nekad da pÚoptuno izgubim particionu tabelu (doduse
tu je moguce da mi je i norton disc doctor malo zabrljao), pa ih
preporucujem jedino kao hitno i privremeno resenje.
Sto se tice formatiranja MFM diskova sa RLL kontrolerimameniÚ
ovaj NEC radi dobro vec godinu dana, jedino mi smeta sto je bucniji
nego sto je uobicajeno. Razlog NECove vece pouzdanosti u odnosu
na Seagate je verovatno u tome sto je ST-251 dosta godina star model,
a NEC je jedan od novijih MFM diskova (3.5''─, 23ms...). Taj NEC
sam dosta vidjao po americkim reklamama u kombinaciji sa RLL kontrolerom,
pa pretpostavljam da se moze pouz─dati u njega.
48SXB
diskovi.210dveselinovic,
-> #209, bulaja Iskreno se nadam da si u pravu, Joco, ali ostaje činjenica da je
to MFM disk koji radi sa 50% većom gustinom zapisa.
U vezi opaske za Norton Disk Doctor-a; već sam nekoliko puta čuo
da se ljudi žale na taj program. Nisam ga lično koristio i nemam
nikakvog iskustva, ali ako se više ljudi žali na njega, a svi
pouzdano znaju da je on nešto zabrljao, predlažem da ga se korisnici
okanu kao veoma rizičnog materijala.
Ovo posebno važi za MFM diskove formatirane kao RLL diskovi. Rizik
na rizik nije zdrava šema.
32XDVV
diskovi.211bulaja,
-> #210, dveselinovic Norton Disc Doctor se pokazao kao odlican za diskete, ali je zaista
prilicno rizicno koristiti ga na hardovima (tj. moze se sasvim slobodno
koristiti za dijagnostiku, ali restauracija ume da zabrlja).
Jedina losa stvar koju sam do sada primetio kod mog diska je da ne
radi mirror /partn (iz pc-toolsa), ali je to najverovatnije zato sto
sve ide preko kontrolera, pa se miror zaglupi zbog razlicitih podataka
iz bios tabele i onih stvarnih.
A problemi koje sam ja imao sa NDDom nisu bili na MFM disku formatiranom
kao RLL vec na jednom ESDI disku (Control Data) koji nije nigde postojao
u bios tabeli, kontroler je bio prastari krsh (disk je 16 ms, a brzina
prenosa oko 150k/s !?), pa je disc manager bio najlakse resenje.
48SXB
diskovi.212zpavlovic,
-> #211, bulajaTo je sasvim izvesno, provereno na tri diska u vise navrata. Jednostavno NDD
nikako ne vari DM i cim ga nadje bez pitanja sve dovede onako kako misli da to
treba da izgleda, a posledica je gubitak particija.
Nema to veze sa tipovima diska.
diskovi.213dejanr,
-> #208, dveselinovic>> Inače, reč upozorenja: to što vi radite NIJE normalno formatiranje
>> diskova, jer hoćete da naterate disk koji je pravljen za MFM da radi
>> kao RLL, odnosno sa 50% većom gustinom zapisa.
Najzanimljivija situacija koju sam video po ovom pitanju je jedan
Seagate 80M Hard koji je nateran na 120M. Radi sačuvaj Bože, svaki
čas Drive not ready error. Međutim, kad se stavi cache program, radi
bez problema.
Ko razume shvatiće :)
diskovi.214vkostic,
-> #210, dveselinovic
>> U vezi opaske za Norton Disk Doctor-a; već sam nekoliko puta čuo
>> da se ljudi žale na taj program...predlažem da ga se korisnici
>> okanu kao veoma rizičnog materijala.
Ja na protiv imam *odlicna* iskustva sa NDD:
Par puta mi se delilo da mi nekako (nemam pojma kako) bude unisten ID
byte u FAT tabeli posle cega CHKDSK javlja da particija mozda nije
DOS-ova. NDD je to bez greske sredio. Isto mi se tako delilo da
strukturta nekog direktorijuma bude poremecena (dok sam korstio Mace
cache). I to je NDD uvek savrseno resavao.
Desilo mi se i to da par puta vidim diskove koji su tako pukli da vise
ni bog nije mogao da im pristupi. NDD je uvek uspeo da ih povrati u
zivot mada je pola fajlova bilo pogubljeno.
Sto se tice problema koje neki ljudi prijavljuju, mozda je problem u
Seagate-ovom DM-u kao sto kaze zpavlovic. Ja strogo izbegavam DM.
Neverovatno puno ljudi ga koristi - valjda iz neznanja.
V.K.
diskovi.215miro,
-> #214, vkosticI ja takodje imam lepa iskustva sa NDD 4.5. Par diskova koji su bili
totalno sj...ni oporavio je bez greske.
Sto se tice DiskManagera, ajde recite mi sta bi vi uradili na mom
mestu:
Imam disk 330MB sa ESDI kontrolerom koji je 70-80% pun softwarea i
formatiran DiskManagerom. Hocu li da to sve pobrisem i uzmem
Speedstore (za koji nisam cuo da je nesto narocito bolji od DMa) ili
da disk formatiram DOSom na jedno 10-15 particija, ili da uzmem DOS
4.** ( o, ne ! ) ili da sve lepo ostavim kako jeste. Napominjem da za
godinu dana koliko radim sa ovim diskom NI JEDNOM nisam imao
problema. (kad sam formatirao disk, poslusao sam savet ljudi za koje
sam mislio :( (ovde bi dosao smiley, al zbog zalosti...) da nesto
znaju o tome posto sam nisam znao maltene nista.)
Pozdrav.
diskovi.216dejanr,
-> #214, vkostic>> Ja na protiv imam *odlicna* iskustva sa NDD:
I ja! Naravno, da niko neće koristiti NDD "iz čista mira" (osim radi
dijagnostike) a kad dođe nevolja, boljeg nema!
Kao i 10000000 puta do sada, preporučujem da *ne* koristite nikakav
Disk Mgr nego da disk lepo formatirate pod dosom.
diskovi.217dejanr,
-> #215, miro>> Imam disk 330MB sa ESDI kontrolerom koji je 70-80% pun softwarea i
>> formatiran DiskManagerom. Hocu li da to sve pobrisem i uzmem
>> Speedstore (za koji nisam cuo da je nesto narocito bolji od DMa) ili
>> da disk formatiram DOSom na jedno 10-15 particija, ili da uzmem DOS
>> 4.** ( o, ne ! ) ili da sve lepo ostavim kako jeste.
Ja bih ga podelio na 10-15 particija, nije to UOPŠTE tako loše i glupo
kako na prvi pogled izgleda. A ako ne, uzeo bih DOS 4.01, nije on
*uopšte* loš kako se misli - jeste da ima glupih stvari u njemu ali
se mnoge mogu isključiti.
diskovi.218shone,
-> #216, dejanr>I ja! Naravno, da niko nece koristiti NDD "iz cista mira" (osim radi
>dijagnostike) a kad dode nevolja, boljeg nema!
I ja imam dobra iskustva sa njim. Imao sam bliske kontakte trece vrste
sa virusom "marihuana" koji se instalira u particionu tabelu vaseg diska.
Posto mi se nije radio low levwl format ja sam prvo iz NU upiso preko
particione tabele nula sektor, tj potpuno je unistio. Posle sam pokrenuo
NDD i on je pretrazio disk nasao particije i napravio sam *kompletno*
novu particiomu tabelu. I danas taj disk radi bez problema.
Shone
diskovi.219vkostic,
-> #215, miro
>> da disk formatiram DOSom na jedno 10-15 particija,
>> ili da uzmem DOS 4.** ( o, ne ! )
Imas DOS 3.31 koji prema mojim iskustvima radi odlicno. Doduse, priznajem
da nisam imao prilike da vidim kako radi sa jednom particijom od 200-300 MB.
V.K.
diskovi.220vkostic,
Ja juce hvalio NDD a danas mi tako puko hard da ni NDD nije mogao da ga
sredi - Jedan bad sector u sred FAT tabele, drugi u sred ROOT direkotrijuma.
Krivac: verovatno TSR program za FAX (mada je do sada dobro radio). Inace,
sektori nisu bas bili "bad" u pravom smislu reci. Svi programi za
dijagnostiku su ih tako prijavljivali, ali su se posle low-level format
povratili u zivot. Zanimljivo.
V.K.
diskovi.221bojt,
-> #219, vkostic>> Imas DOS 3.31 koji prema mojim iskustvima radi odlicno. Doduse,
>> priznajem da nisam imao prilike da vidim kako radi sa jednom
>> particijom od 200-300 MB.
I ja imam DOS 3.31 i samo reči hvale za njega. Na tom računaru
postoji particija od 100MB, punio sam je skoro 90% i nikad nikakvih
problema nije bilo (u smislu pada brzine a i bilo kakvih drugih
problema).
diskovi.222pbojan,
Dakle opet ja o NEC D3142,a mozda i kao odgovor SGORANU (poruka 206).
Tacno po uputstvima sam lepo i lako pronasao LOW-LEVEL formater sa SI iz
NORTONA,i u DEBUG otkucao g=cc00:5 i sve je bilo ok.Medjutim:nisam dobio
SGORAN-ovih 62 MB nego cak 65.3 MEGA,pri cemu mi CHEKIT i jos neki
raportiraju 68.3 MB.I jos nesto:ceprkajuci po disku,pronasao sam jos
jedno pet-sest cilindara preko njegovih fabrickih 642 koji prolaze
i forvat i verifikaciju.Znam da to mozda nije tako pametno,ali dali bi se
i oni mogli koristiti?Ili jos bolje,zna li neko nesto o tome?Da dodam:
DOS 4.01 mi takodje trenutno raportira 65 mega.
PBOJAN
diskovi.224maleksic,
-> #222, pbojan"Razlika" u formatu diska je verovatno zbog toga sto ti neki programi
prijavljuju velicinu u binarnim megabajtima (1M = 2^20) a neki u
obicnim (1M = 10^6).
Onaj "visak" cilindara je verovatno prostor za parkiranje glave
(landing zone).
diskovi.225miro,
-> #219, vkosticSad da priznam: uopste nemam nameru da bez neke vece frke menjam bilo
sta. Disk od 330MB podeljen je na 3 particije: C: 30MB, D: 170MB i
E: 130MB. Jos ni jednom nisam imao nikakav problem sa diskom iako je
formatiran DiskManagerom.
Ne dolazi u obzir pravljenje 10-15 particija na ovakvom disku (samo
Venturini fontovi ne bi stali na jednu)
DOS 4.01 mi se ne svidja najvise zbog mase softwarea koji nece pod
njim da radi (probao sam ga bio na jednoj drugoj masini i skinuo
posle dva meseca).
Kad bih sada ponovo mogao da formatiram ovaj disk (mislim mogu ja
njega da formatiram ali on je pun 70%, a ko ce to sve sacuvati)
vewrovatno bih ga ponovo formatirao DiskManagerom (ili eventualno
SpeedStoreom). STVARNO jos nisam imao NI JEDAN problem za godinu dana
koliko ga koristim.
diskovi.226dveselinovic,
E pa narode, desilo se. Fujitsu je oborio cene svojih diskova, a
da se ne biste prešli, najbolji posao je model od 180 MB
(formatirano), koji sada košta oko DEM 1400; u narednih mesec dana se
očekuje dalji pad cena istog modela na oko DEM 1.250.
Prva iskustva: vaš moderator/šlogirator je odmah nabacio jedan i
moram reći, veoma sam zadovoljan. Disk koristi IDE/AT Bus
tehnologiju, ima 667 tr., 16 gl. i 33 sektora, vreme pristupa je
srezano sa 28 mS na 20 mS, a moj radi na oko 18,8 mS. Takođe je
smanjena i potrošnja, tako da se sada diskovi osetno manje greju,
posle 6-7 sati rada jedva da su malo topliji. Disk je veoma tih i ako
Fujitsu nije nešto zabrljao, trebalo bi da bude izuzetno pouzdan, to
im je uvek bila jaka strana.
Jedino što je ostalo od stare serije da ne valja jeste vreme
čitanja susednih tragova, koje je i dalje dosta loših 9,5 mS; u
poređenju sa recimo Quantum diskovima, koji to isto rade za oko 2,5
mS, nije baš sjajno. Naravno, ako ubacite neki keš program, a posebno
PC Kwik, to postaje prilično akademski.
U sledećem javljanju, u utorak, navešću najnovije cene drugih
boljih diskova i ostale interesantne opreme.
32XDVV
diskovi.227dpozaric,
-> #214, vkostic*********************
Sto se tice problema koje neki ljudi prijavljuju, mozda je problem u
Seagate-ovom DM-u kao sto kaze zpavlovic. Ja strogo izbegavam DM.
Neverovatno puno ljudi ga koristi - valjda iz neznanja.
*********************
Slažem se u potpunosti. I ja sam bio "nevjerni Toma" i nisam odustajao od DM-a
jer su mi rekli da je to ok i jer je šljakalo i kod mene neko vrijeme, međutim,
zašto ???
Najjednostavnije je prijeći na neku višu verziju DOS-a (3.30+) i stvar je
riješena i bez bijesnih drajvera. Imam prastari Compaq DOS 3.31 i nemam greške.
Što se tiče NU 4.50 Advanced i NDD, skidam im kapu. Toliko sam već puta
pobrljao disk svojim "vještinama" u programiranju da je zaista čudo da je to
netko (nešto) uspjelo povratiti. A što da radim kad nemam para za još jedan
disk za testiranje :(
Dražen.
diskovi.228dvidovic,
Za vlasnike "Sigejt" 157a Ędiska sa AT-BUS kontrolerom.
Ako isti prijavite kao tip 14 dobijate deklarisanih 45Bž(
skoro) Mb.Ja sam ovo dobio kopajuci po masinÝi.Sva sreca da
█Ýnisam nesto ukakio.Da jesam mogao bih samo da pýF-acem─.
P.S. Sys-Adm-ini jel` biste mogli malo posti da pomenete
familiju u smislu odrzanja vrste a povodom kvaliteta linijeŔT?
Poz Dule
diskovi.229feniks,
Neobicno cenim 32XDVV ali me nj.clanak u "Racunarima" 67 , str.20,
padstakao da se javim.
Rec je o disku Microscience 1050, koji sam nameravao da nabavim
jer posedujem RLL kontroler WD V1006-SR2.
U prilozenoj datoteci HARD.ZIP (skinuto sa MIPS-BBS Zagreb),
nalazi se spisak hard-diskova svih vodecih svetskih proizvodjaca ove
opreme , sa njihovim performansama - kreiran 26.06.1989. (Bio bi veoma
zahvalan ako neko objavi neki ovakav spisak novijeg datuma , naravno
sa novim diskovima).
Pazljivom posmatracu nece promaci da je disk Microscience 1050
ustvari disk koji ide uz MFM kontroler!!!!!!!
Mozda je 32XDVV radio sa Microscience HH 1060 , koji je RLL?
Cilj ovog javljanja je da se ne ponove razocaranja onih koji
su pokusavali od Seagate-ovog ST251-1 da dobiju oko 60 Mb sa RLL
kontrolerom ,pa su se posle gorko kajali.
S.P.
hard.zipdiskovi.230dvidovic,
IMA LI NEKO PODATKE ZA DISK KALOK 330?M BROJ GLAVA SEKTORA ... SVI PODATCI
DOBRO DOSLI. HVALA U NAPRED.
POZ DULE.
diskovi.231dveselinovic,
-> #229, feniks Ovako. U vreme kada sam ja kupio taj disk, koji je ipak
Microscience 1050, a to je bilo negde na proleće 1989., uz njega sam
dobio u pakovanju papir od fabrike koja obaveštava da se modeli 1050
i 1060 više neće proizvoditi odvojeno, nego da će postojati samo
model 1050. Na istom papiru je pisalo da fabrička garancija važi za
disk bez obzira na koji kontroler ga stavili, MFM ili RLL.
Na žalost, sopstvenom nepažnjom, uspeo sam da taj papirić negde
zaturim, ili je pak stradao u nekoj od sedmičnih čistki koje
organizuje moja žena uz pomoć saučesnika-spremačice (St. Valentine's
Day Massacre u mojoj sobi).
Za godinu i po dana, nikada nisam imao ni najmanji zastoj, a kamo
li problem sa tim diskom, pa ga se i sada rado sećam. Kažem sećam,
jer sam ga nedavno zamenio jednim Fujitsu diskom od 180 MB, naravno,
zbog prostora, a opredelio sam se za Fujitsu ne zato što ih Paya ima
na izgleda beskonačnom lageru u kući, podrumu i tavanu (kada će već
jednom početi da rasprodaje zalihe?), već zato što su oni poznati kao
veoma pouzdani diskovi.
32XDVV
P.S. Uzeh onaj spisak, pogledaću ga i prokomentarisati.
diskovi.232sgoran,
Jedan drugar me je pitao nesto u vezi IDE drajvova.
Naime ima IDE Minisc 8051A pa neuspeva da ga formatizuje.
Zna li neko nesto o tome?
Pozdrav SGoran.
diskovi.233dejanr,
-> #232, sgoranNa kom nivou znanja je taj drugar? Naime, IDE diskovi se u principu
NE formatiraju i da bi ga formatirao treba ti neki jak razlog. A
ako baš mora, treba ti mašina sa BIOS-om u kome može da se DEFINIŠE
broj glava, cilindara, sektora po cilindru itd što su uglavnom
novije 386 mašine. Bez preke potrebe ovo, da ponovim, NE treba
raditi.
diskovi.234dveselinovic,
-> #232, sgoran Imenjak je (kao i obično) u pravu, IDE diskovi se NE formatiraju
na uobičajen način, oni već iz fabrike dolaze sa Low Level formatom.
Treba ih samo propustiti kroz standardni FDISK i FORMAT pravo iz
DOS-a.
Što reče Imenjak, ne bi trebalo da ima potrebe za bilo čim drugim,
a ako ima, onda je stvar malo komplikovanija, baš onako kako Imenjak
reče. Nadam se da čovek ima 386 mašinu.
32XDVV
diskovi.235bjankovic,
-> #230, dvidovic>>IMA LI NEKO PODATKE ZA DISK KALOK 330?M BROJ GLAVA SEKTORA
Imam neprovereni podatak:
Kalok Octagon KL 330 = 33Mb, 615 Cyl, 4 HD, 26 Sec (RLL),
LZ 614, WP 65535
diskovi.236bjankovic,
-> #232, sgoran>>Naime ima IDE Minisc 8051A pa neuspeva da ga formatizuje.
>>Zna li neko nesto o tome?
Verovatno da je geometrija tog diska ista kao za Maxtor 8051A:
Translated (BIOS tip obično 27): 1024 Cyl, 5 HD, 17 Sec, WP 65535.
Native: 778 Cyl, 4 HD, 28 Sec, WP 65535.
diskovi.237dvidovic,
-> #235, bjankovic Hvala! Drug je dobio taj disk i stoji mu danima
zato sto o njemu nista nezna.Pomocice ovo sigurno.
Poz Dule
diskovi.238sale,
-> #25, skukrika
Jeste bilo davno, ali upravo takav problem se pojavio kod
jednog mog druga (koji ima 386), pa me zanima kako si ga resio?
Sale
P.S. Prvi put mu se to desilo sa mojim disketama, pa se osecam pomalo
odgovornim :(
diskovi.239pvoja,
Ako vas muce Seagate-ovi IDE diskovi porukom missing operating system a
znate da ste ga instalirali, problem se resava smanjenjem broja cilindara u
setup-u.
Pvoja
diskovi.240ppekovic,
-> #239, pvoja> Ako vas muce Seagate-ovi IDE diskovi porukom missing operating
>system a znate da ste ga instalirali, problem se resava smanjenjem
>broja cilindara u setup-u.
Takođe, ako vam Seagate IDE disk, radi sasvim normalno,
međutim prilikom svakog dizanja sistema BIOS prijavi grešku:
Drive C failure <F1> to resume
a posle pritisnutof F1 sve radi potpuno normalno, rešenje
je opet smanjite broj cilindara u setup-u.
Paya
diskovi.241igriner,
Da li bi mi netko mogao poslati osnovne podatke o disku NEC D3142
(broj glava/staza/sektora). Na jednom je AT-u, naime slučajno izbrisan
CMOS, a podatke na žalost nemam. Hvala unaprijed.
Grizzly
diskovi.242boox,
-> #241, igriner
>> Da li bi mi netko mogao poslati osnovne podatke o disku NEC D3142
>> (broj glava/staza/sektora).
Cylinder: 642
Head: 8
Sector/cylinder: 26
>> Hvala unaprijed.
You are welcome.
Best wishes, boox.
diskovi.243bulaja,
-> #242, boox> > NEC D3142
> Cylinder: 642
> Head: 8
> Sector/cylinder: 26
^^^^
Ok, ali 26 sektora ima sa RLL kontrolerom, ukoliko se formatira sa MFM
mislim da je broj sektora 17.
Pozdrav, Bulaya.
diskovi.244rakim,
Potrebni su mi drajveri za SCASI ADAPTEC kontroler AX 1540 sa diskom MGTRON
120 Mb ( drajveri za dizanje i formatizovanje diska ). Moj kolega sa posla, da
ne bi platio carinu bacio kutiju i normalno u kutiji je bila disketa sa tim
neophodnim drajverima.
Unapred hvala,
rakim
diskovi.245draganj,
Zamolio bih sve koje imaju(ili rade) sa Schneider-ovim
EuroPC-om da mi pomognu.Naime,jedan moj drug bi zeleo
da nabavi hard disk od 20 do 40 MB za pomenuti racunar,
pa pita gde moze da ga nabavi,po kojoj ceni,da li mu
treba neki poseban deo itd.
Unapred hvala,Dragan.
diskovi.246tiki,
Hi !
Kako da low lewel formatiram hard disk na Olivetti M19 ?
-g=??????
Tiki
diskovi.247dejanr,
-> #246, tiki>> Kako da low lewel formatiram hard disk na Olivetti M19 ?
>> -g=??????
Ne znam podatak za Olivetti M19, ali znam GENERALNI metod. Kažeš
SI, vidiš gde sve postoje ROM-ovi pa ih zoveš.
Naravno, neki kontroleri uopšte nemaju BIOS pa se disk ne formatira
na taj način nego nekim programom kao što je HDFORM. Možda je to
slučaj sa Olivettijem.
diskovi.248afilipovic,
Evo jednog problema mog prijatelja Igora. Nadam se da cete imati
strpljenja da poruku procitate do kraja.
Imam AT sa SUNTAC set cipovima, disk Seagate ST 251-0 i 1M memo-
rije.Disk je formatisan iz BIOS-a, a particionisan pomocu Disk Mana-
gera 4.00. EMS memoriju kontrolise SEMS5 driver. Disk kesiram pomocu
PC-CACHE-a 5.5. Pre par dana pri podizanju sistema NCD (koji mi se
startuje iz AUTOEXEC.BAT) mi je pokazao stablo direktorijuma na kome
je falilo pola direktorijuma. Ne secam se tacno da li sam rese-
tovao ili ugasio pa upalio racunar, ali pri sledecem dizanju sistem
je prijavio da nedostaje comandni interpreter i nije hteo da se
podigne. Digao sam sistem sa diskete, presao na hard disk i video
da nedosteje gomila direktorijuma. Svi direktorijumi koji su
nedostajali bili su otseceni u korenu, dok su svi preostali bili
neosteceni. Bilo je tu jos i 5-6 datoteka sa jednoslovnim imenima i
nulte duzine (i misterioznim datumima formiranja). NDD je pronasao
gomile izukrstanih datoteka, uspeo je da odmrsi zamrseno ali nije
uspeo da povrati nijednu datoteku niti da obnovi neki direktorijum.
Obrisao sam visak datoteka, prekopirao COMMAND.COM i sistem se digao
sa hard diska. Stanje je izgledalo sasvim normalno i nijedan test
hardvera iz BIOS-a nije otkrio bilo kakav nedostatak. Virus skener
(neka stara verzija) nije otkrio prisustvo virusa (probacu ponovo
sa nekom novijom verzijom). Prekopirao sam nedostajuce direktorijume
i zatim radio na racunaru sledecih 18 casova i nije se desilo nista
neobicno.
Racunar i posle nekoliko dana intezivnog rada nije pokazao bilo
kakve posledice opisanog dogadjaja.
Da li neko zna sta se u stvari zbilo?
Pozdrav.
Igor Milojevic
diskovi.249dveselinovic,
-> #48, braca PC-CACHE program, posle verzije PC Tools 4.3 De Luxe, je pokazivao
veoma ozbiljnih nedostataka, posebno kada se koristi tako da se keš
nalazi u LIM memoriji. Ta koncepcija ima dve mane, jedna je relativna
sporost rada u poređenju sa smeštanjem keša u Extended ili AT
memoriju, a druga je opisani problem.
Naime, praksa je pokazala da tu i tamo hoće da dođe do interakcije
keš programa i emulatora LIM memorije, a opisani slučaj je u dlaku
isti kao i onaj koji se meni dogodio, srećom, na test mašini (fajlovi
nisu bili bitni i bili su lako zamenljivi novim). Postoje dva koraka
koje treba preduzeti.
Prvo, koristiti PC-CACHE iz starijih verzija, a pored toga,
strpati ga u AT a ne LIM memoriju. Po mome iskustvu, to je
neuporedivo pouzdanije.
Drugo, obavezno koristiti MIRROR program iz PC Tools-a, i to opet
iz starijih verzija, u kojima je sve bar radilo; od verzije 5.0, sa
tim programima ima problema.
žini mi se da je moj Imenjak, DejanR, već jednom komentarisao ovo
sa čini mi se sličnim stavom.
Najbolje bi bilo prebaciti se na PC Kwik; iako sam čuo par zamerki
ovom programu, mislim od ZZ-a, ja ga koristim na 4 računara i do sada
nisam imao bilo kakvih problema.
32XDVV
diskovi.250bulaja,
-> #248, afilipovic> Imam AT sa SUNTAC set cipovima, disk Seagate ST 251-0 i 1M memo-
> rije.Disk je formatisan iz BIOS-a, a particionisan pomocu Disk Mana-
> gera 4.00. EMS memoriju kontrolise SEMS5 driver. Disk kesiram pomocu
> PC-CACHE-a 5.5....
... I disk otkaci. Imao sam pre izvesno vremena priliku da vidim
jedan NEAT/16 i mislim da je takodje bio u pitanju 251-0. Racunar
sam video dok je jos bio u normalnom stanju, mislim da je imao dos
3.30 i pc-cache. Onda je iz cista mira doslo do totalnog kraha prve
particije (bio je podeljen na 8+32). Posle mnogo muka i uz pomoc NDDa
(a to se desilo bas nekoliko dana posto sam ovde izneo neke primedbe
na racun NDDa) uspeo sam da povratim nesto od vaznih podataka, ali je
ostatak morao ponovo na formatiranje (bio je prethodno formatiran iz
dosa a ne iz DMa). Virusa sigurno nije bilo (mislim da sam onda imao
scan 71) a stvari na koje sam sumnjao su bile pc-cache ili sam Seagate
ali nisam na kraju da provalim sta se u stvari desilo. Od tada (proslo
je jedno mesec i po) disk radi normalno, ali sam ipak preporucio coveku
da radi backup svakodnevno.
- Bulaja -
diskovi.251dveselinovic,
-> #250, bulaja Verovatno sam već dosadio i bogu i ljudima, i uz izvinjenje Joci
BulajMću, ali backup treba raditi kao stvar najnormalnije prakse,
dakle zaista svakodnevno. Naravno, misli se na podatke, a kopije
programa bi ionako trebalo da stalno postoje na disketama.
Ako se tako radi, onda je to dosta brza operacija.
32XDVV
diskovi.252bulaja,
-> #251, dveselinovic> Verovatno sam vec dosadio i bogu i ljudima, i uz izvinjenje Joci
> BulajMcu, ali backup treba raditi kao stvar najnormalnije prakse,
> dakle zaista svakodnevno. Naravno, misli se na podatke, a kopije
> programa bi ionako trebalo da stalno postoje na disketama.
> Ako se tako radi, onda je to dosta brza operacija.
Potpuno se slazem, ja cak radim backup u svakoj pauzi ako radim na
necem vaznom. Medjutim, vrlo je tesko naterati ljude koji o racunarima
znaju npr. kao lanik o PC-u ;) da rade svaki dan backup baze podataka od
5 Mb ukoliko su mozda dodali 2 sloga. A 5 Mb onda i nisu bas mala operacija,
pa im jos treba pokazati kako radi pkzip,...
diskovi.253dveselinovic,
-> #252, bulaja .... ili im treba objasniti šta je i čemu služi strimer, a kada
kažu da je to jako skupo, treba im objasniti da alternativa može da
košta propalog rada.
A sve to je dugi posao koji će trajati godinama, ali ga treba već
jednom ozbiljno otpočeti.
32XDVV
diskovi.254vkrstonosic,
-> #252, bulaja
>> Potpuno se slazem, ja cak radim backup u svakoj pauzi ako radim na
>> necem vaznom. Medjutim, vrlo je tesko naterati ljude koji o racunarima
>> znaju npr. kao lanik o PC-u ;) da rade svaki dan backup baze podataka
>> od 5 Mb ukoliko su mozda dodali 2 sloga. A 5 Mb onda i nisu bas mala
>> operacija, pa im jos treba pokazati kako radi pkzip,...
Slažem se sa vama da je backup obavezan, ali me zanima kada će
domaći proizvođači softvera (pošto dobar deo ljudi i firmi koristi
programe koji su ovde napravljeni), početi da u svoje programe ugrađuju
opciju za backup, koja će, kada se izabere, programe i arhivirati i
prebaciti na diskete, tako da korisnik samo ubacuje redom diskete. Svaki
put pri izlasku iz programa, korisnika treba opomenuti da uradi backup,
zbog toga i toga i omogućiti mu da to izabere pritiskom na jedno dugme.
Ovo sam video u samo jednom domaćem programu za knjigovodstvo i
mogu vam reći da je mnogo ljudi to hvalilo, naravno, tek posle izbegnute
štete.
Ako čoveku koji računar vidi prvi put uživo i koji ima neke svoje
specifične potrebe, kažete da obavezno uradi backup bar jednom nedeljno i
još mu preporučite da podatke prvo zipuje, sigurno će vas shvatiti i
poslušati.
diskovi.255dpozaric,
-> #252, bulaja***************
Potpuno se slazem, ja cak radim backup u svakoj pauzi ako radim na
necem vaznom. Medjutim, vrlo je tesko naterati ljude koji o racunarima
znaju npr. kao lanik o PC-u ;) da rade svaki dan backup baze podataka od
5 Mb ukoliko su mozda dodali 2 sloga. A 5 Mb onda i nisu bas mala operacija,
pa im jos treba pokazati kako radi pkzip,...
***************
U firmama ili kod osoba kad prvi put instaliram software, backup
napravim sam. Onda prebacim u setupu backup programa određeni flag sa
"full backup" na "incremental" (ili tako nekako) a u aplikacijama
imam ugrađeno pozivanje programa FASTBACK kojem napišem macro koji se
onda nadalje praktički sam izvodi. Tako se backupira samo ono što je
izmijenjeno, uz fenomenalnu kompresiju i brzinu zapisa. žitanje
odnosno restore je još lakši i brži.
Preporučam program FASTBACK V2.10 od firme Fifth Generation Software.
Onima kojima uspijem dokazati potrebu za sigurnošću podataka
ugrađujem i streamer, ali ti su rijetki, otprilike 5% od ukupnog
broja korisnika.
dp
diskovi.256dpozaric,
-> #254, vkrstonosic***************
Slažem se sa vama da je backup obavezan, ali me zanima kada će
domaći proizvođači softvera (pošto dobar deo ljudi i firmi koristi
programe koji su ovde napravljeni), početi da u svoje programe ugrađuju
opciju za backup, koja će, kada se izabere, programe i arhivirati i
prebaciti na diskete, tako da korisnik samo ubacuje redom diskete. Svaki
put pri izlasku iz programa, korisnika treba opomenuti da uradi backup,
zbog toga i toga i omogućiti mu da to izabere pritiskom na jedno dugme.
Ovo sam video u samo jednom domaćem programu za knjigovodstvo i
mogu vam reći da je mnogo ljudi to hvalilo, naravno, tek posle izbegnute
štete.
*****************
Ja to redovno ugrađujem u svoje programe, a kako sam naveo u
prethodnoj poruci, koristim FASTBACK.
*****************
Ako čoveku koji računar vidi prvi put uživo i koji ima neke svoje
specifične potrebe, kažete da obavezno uradi backup bar jednom nedeljno i
još mu preporučite da podatke prvo zipuje, sigurno će vas shvatiti i
poslušati.
*****************
Moje je iskustvo suprotno tvojoj pretpostavci. U uputstvima za
programe posebno spominjem potrebu za arhiviranjem, no i sami znamo
koliko ta uputstva čitamo :((
Za vrijeme obuke svakodnevno i po više puta napominjem važnost
istoga, ali većina počne arhivirati nakon prvog ručnog popravljanja
podataka odnosno ponovnog knjiženja :)
dp
diskovi.257rakim,
Posto se ovde razvila mala diskusija o temi povrat i spas,
nadovezao bih se na dosadasnje poruke. Iz svog cetvorogodisnjeg
iskustva, vezanog za radu u DOS-u, XENIX-u i UNIX-u, spas radim
automatski nakon svake promene podataka u bazi podataka ( sada na
ORACLE-u i INFORMIX-u , a pre u COBOL-u ). Spas se radi nakon odjave
zadnjeg krisnika u sistemu. Spas NIKAD ne komprimujem, jer ukoliko
dodje do ostecenja datoteka vise volim da "okrpim datoteke" koje LEPO
mogu da vidim. Spas uvek radim na TRAKU. " U POCETKU BESE DISKETA .....
ali bezite od diskete koliko mozete, narocito ako se proteze na dve,
tri itd. ( ovo kazem iz svog VELIKOG iskustva u radu sa korisnicima
koji ne znaju da razlikuju brojeve koji pisu na disketama ). U sistemu
koristim najmanje tri trake na kojima su napisani redni brojevi i svaki
spas ide automatski na drugu. Postoji program i tabela koji uvek kaze
na koju traku ide spas, trake su softverski oznacene i ne dozvoljava se
spas na pogresnu traku. Takodjer postavljam i spas po zahtevu ili
prilikom vecih obrada.
Kada je u pitanju povrat, odredjena aplikacija se startuje
prilikom aktiviranja aplikacije i proverava da li je neko radio i
menjao podatke, da li je obavljan spas i da li je odjava iz sistema
bila korektna. Ukoliko je doslo do bilo kakvih odstupanja, procedura
trazi automatski povrat podataka sa zadnje trake na kojoj je izvrsen
spas, i automatski obavlja proceduru povrata.
Kad je u pitanj povrat i spas baza podataka, tu dodatno dolazi
do komplikacija prilikom povrata i spasa, a takodjer i po pitanju tzv.
LOG fajlova i kada se oni brisu isl. ali o tome drugom prilikom.
Nadam se da vas nisam mnogo udavio, a i zabolese me ruke od
ovog kucanja.
rakim, koji nikuda ne ide bez trake.
diskovi.258rakim,
-> #181, matejkDa, zao mi je, posto se ne bavim pascalom imao sam resign na pascal u
PC.SOFT-u, ali sam ispravio svoju gresku sa malim zakasnjenjem. Drugi put bice
bolje.
rakim
diskovi.259agobovic,
Ovako: koristio sam DM i NDD, kada mi se desilo ono sto je sgoran
opisao u poruci 3.91 (nestao mi je D: sa 9MB). Pravim kompletan
backup preostali 25-30 MB, pa onda : "Nikad vise DM na moj hard"!
Zelim da izvrsim i low-level format iz rom-a kontrolera. Debug sa
G=C800:0005 i slicnim adresama ne radi. Predsednik Bulaja mi rece
kako mozda kontroler *nema* mogucnost low-level formatiranja. Ne bih
zeleo da se u tome oslanjam na HARDPREP, SPEEDSTORE, SPINRITE, HDFORM
ili ATFORM prograizvrsim low-level format? Podaci su:
AT 12 MHz, Suntac chipset; hard Seagate 251-1, kontroler orginal
Western digital WD 1006V-MM2 (1:1, AT Bus, MFM).
AG
diskovi.260gww.,
-> #259, agobovicPošto imam WD mašinu dobio sam uz nju i WDFMT doduše imam WD42C22(HDC) ali
valjda WD misli na samog sebe. Uzgred mnoge sam diskove uspeo da
isformatiram kad ništa drugo nije pomoglo pa evo ti program uz poruku. Za
drugi program u ovom zip-u nisam siguran (HDTABLE ispisuje tabelu diskova
koje je moguće posatviti u setup-u, moguĆe je da radi samo na mojoj mašini)
Inače parametri ST251 su: 820 cyl, 6 head, landzone 820, sec 17, precomp
-1.
wdfmt.zipdiskovi.261alexa,
-> #259, agobovicDisk je vrlo običan (i ja imam jedan 251-1), a rekao bih i kontroler.
Možeš da upotrebiš tako reći bilo šta za low-level format -
uključujući i DM, i što se toga tiče ni DM nema šansi da te zezne.
Probleme si mogao da imaš sa tabelom particija, najbolje da nju lepo
napraviš pomoću FDISK-a i gotovo; nema da te boli glava.
Radio sam do sada sa DM-om, HDFORM-om, SPINRITE-om, WDFMT-om (možda
još nešto? Ne sećam se) i mislim da među njima nema suštinske razlike.
SPINRITE je daleko najudobniji, WDFMT ti pruža mogućnost da biraš
SKEW faktor - ali čik pogodi koji je najbolji.
diskovi.262sgoran,
Zna li neko, coveka ili firmu koji u Beogradu popravlja hard-
diskove. Naime, dospeo mi je u ruke jedan ST138R koji ima probleme
sa napajanjem ( strujom ). Kvar je takav, da u jednom trenutku ne
daje nikakve znake zivota a ako ga pomeris ili zadrmas radi bez
greske.
Svaka informacija je dobrodosla.
Pozdrav SGoran.
diskovi.263balexov,
Treba mi jedno brzo i prosto objasnjenje u vezi AT bus (tj. IDE) diskova.
Imam sledece podatke o Seagate-ovim (alias C D C) diskovima, za koje nisam
bas potpuno siguran:
cyl head sect./track
ST 1162A 1072 9 29
ST 1201A 1072 9 36
ST 1239A 1272 9 36
Kako nemam iskustva sa IDE diskovima, interesuje me (pod pretpostavkom da
su navedeni parametri tacni) kako ovi diskovi rade u slucajevima da se zahteva
da je broj cilindara manji od 1024. Saznao sam da neki ljudi uspesno koriste
neke od ovih diskova pod XENIX-om, koji zahteva manje od 1024 cilindara.
Interesuje me da li ovi diskovi (odnosno IDE kontroleri na njima) vrse
translaciju stvarnih parametara ili to zavisi od IDE host adaptera koji se
stavlja na sistemski bus ???
Posto su IDE diskovi/host adapteri postali prilicno popularni cudi me
da nigde ne mogu da nadjem komparaciju razlicitih host adaptera (ono sto
se ubode u racunar :), da li je moguce da su svi oni identicni ?
Pozdrav, ba
P.S. Da li je cena za disk ST 1239A i host adapter od 1720 DEM visoka?
diskovi.264jtitov,
-> #262, sgoran> Zna li neko, coveka ili firmu koji u Beogradu popravlja hard-
>diskove. Naime, dospeo mi je u ruke jedan ST138R koji ima probleme
>sa napajanjem ( strujom ). Kvar je takav, da u jednom trenutku ne
>daje nikakve znake zivota a ako ga pomeris ili zadrmas radi bez
>greske.
Vrlo zanimljivo pitanje jer odgovor zanima i mene. Na poslu imam iste
(slične) gorepomenute probleme sa istim diskom. Ritual u mom slučaju
je sledeći: kada dođem na posao, upalim besnu mašinu (PC XT), i vrlo
preciznim karate udarcem udarim, po već ulubljenoj kutiji PC-a, tačno
iznad diska. Posle toga se začuje zadovoljan zvuk uuuuuummmm i disk
počne da se vrti.
Zaključak: 1) Posedujem inteligentnu aparaturu (malte ne živo biće).
To zaključujem iz toga što ili noću banči pa se teško
ujutro budi ili je mazohista.
2) Od kako se to dešava, ojačao sam desnicu ruku (ne, ne
nije ono što mislite).
diskovi.265zkristek,
-> #264, jtitovPodaci koje si dao za te diskove su u redu.
Ne znam koji vrstu translacije koriste.
Dvije moguce translacije koje se medju ostalima koriste
su:
1. uduplavanje broja glava za ustvb broja sektora
2. povecavanje broja glava i sektora na maksimum
pa koliko "ispadne cilindara"
(npr. disk 1224x15x34 ==> 619x16x63)
Neznam jel ti ovo moze sta pomoci!!
Jogi
diskovi.266zkristek,
Molio bih ako mi neko moze dati podatke za disk:
Seagate ST1144A znam da je IDE , 7 glava i 124MB.
Hvala Jogi
diskovi.267ppekovic,
-> #266, zkristek>>Molio bih ako mi neko moze dati podatke za disk:
>>Seagate ST1144A znam da je IDE , 7 glava i 124MB.
h: 7
c: 1014 (piše u uputstvu 1024, ali max. koliko sam ja uspeo da izvučem je
1014)
s: 36
b/s: 512
IDE 125MB 19ms
Paya
diskovi.268amiler,
Zdravo svima,
kupujem hard-disk i dvoumim se izmedju SEAGATE 1144A (125MB) i
CONNER 3104 (104MB). Da li neko ima iskustva sa gore pomenutim
diskovima i koji bi mi preporucio ? Seagate je jeftiniji oko
400DM a ima veci kapacitet - da li je to neka zamka?
Hvala, Alek.
diskovi.269ppekovic,
-> #268, amiler Ja već par meseci imam ST 1144A i super sam zadovoljan. Sve radi o.k.,
jedino što ne mogu da tvrdim je u vezi trajnosti pomeutog diska jer ga imam tek
dva-tri meseca. Inače, disk je jako brz, core test:
Transfer rate: 968. K
st: 18.7 ms
t-t: 1.0 ms !!!
Eto, ja toliko, ako se odlučiš da ga kupiš, javi se ako ti treba pomoć oko
instalacije!
Paya
diskovi.270yupc,
-> #268, amiler>> kupujem hard-disk i dvoumim se izmedju SEAGATE 1144A (125MB) i
>> CONNER 3104 (104MB). Da li neko ima iskustva sa gore pomenutim
>> diskovima i koji bi mi preporucio ? Seagate je jeftiniji oko
>> 400DM a ima veci kapacitet - da li je to neka zamka?
Evo i mog skromnog iskustva, ja imam CONNER-a, a dvojica mojih prija-
telja (sa kojima sam non-stop u kontaktu) imaju SEAGATE 1144A.
Dok sam imao DTK SX plocu sa CONNER-om je bilo problema, desavalo se
da po 2 minuta "blokira" "kopajuci" po disku. Nekad je moralo da se
zavrsi i CRVENIM resetom :(. Zamenio sam plocu i za sada sve radi
odlicno. Sto se SEAGATE-a tice, videvsi ga, pozeleo sam da ga imam :)
brz (po CORE-u), ne cuje se ... (Juce je malo "prolupao" dok je
raspakivao neke fontove, ali ko nebi ?! ;) ). Bilo je i malih
problema oko instalacije, ali metodom "slucajne probe" je resen.
Sto se tice razlike u ceni, ne verujem da je tolika (oko 300 DEM po
mojim izvorima ;)). Da sada biram, odlucio bih se za SEAGATE-a, bez
razmisljanja, sto zbog onih 20-tak MB vise, sto zbog cene.
>> Transfer rate: 968. K
>> st: 18.7 ms
>> t-t: 1.0 ms !!!
Payo, na kojoj ploci dobijas ove rezultate ? Interesuje me da li se
ovi podaci dobijaju i na 286 plocama.
Pozdrav, YUPC
diskovi.271ppekovic,
-> #270, yupc>>>> Transfer rate: 968. K
>>>> st: 18.7 ms
>>>> t-t: 1.0 ms !!!
>>
>>Payo, na kojoj ploci dobijas ove rezultate ? Interesuje me da
>>li se ovi podaci dobijaju i na 286 plocama.
Ove podatke sam dobio na jednoj 386DX ploči bez cache-a. CORE test je
pušten tako što sam predhodno učitao DOS sa diskete a u config-u i autoexec-u
je stajalo samo ono što treba za RI test. Dakle, bez cache-a, TRS-a itd. itd.
Za 286 ploče neznam, nisam probao, ali odstupanja ne bi trebala da budu
velika.
Paya
diskovi.272ivujanic,
-> #270, yupc
>Dok sam imao DTK SX plocu sa CONNER-om je bilo problema, desavalo se
>da po 2 minuta "blokira" "kopajuci" po disku. Nekad je moralo da se
Znači ploča je kriva! moja kombinacija je WD93044 + DTK386sx, a
rezultat je po neki put čekanje i po pola minuta na disk da mi javi
da nisam zatvorio vrata na hard-u?!?! To se dešava kada se sa diskom
radi intenzivno, npr. Windows, mada ne mogu da nađem pravilo, jer dok
MSC prevodi sve je O.K.(a on bogami muči disk). Bio sam spreman da
okrivim neki od rezidentnih programa, pa čak i QEMM, ali nisam imao
vremena da eksperimentišem.
Ima li ko ideju gde da potražim grešku, jer sam siguran da je
disk
O.K.? Da li možda QEMM pravi neki problem?
Ivica
diskovi.273joza,
Hi,
Imam mali ali grozan problem, Imam HD od 40 M Seagate ST251. Formatiran je na
33 + 9 M. Danas, naprasno, D: nece ni da konstatuje (General drive failure).
NDD, DM i slicni mi nista ne pomazu. NDD prijavljuje da je d: 360K.
HELP HELP HELP HELP HELP HELP HELP
Joza
diskovi.274dejanr,
-> #273, jozaKako je formatiran ? Disk Managerom?
diskovi.275agobovic,
-> #273, joza
O tvom problemu je vec vise puta bilo reci. Potrazi poruke koje
je u ovoj temi ostavljao sgoran (koristeci famozni FIND). Posto se
i meni nedavno dogodila ista stvar, zakljucak je: Disk Manager i NDD
se ne trpe! Kada ponovo budes radio formatiranje harda, koristi samo
opciju DM /M i to za inicijalizaciju (tj. low-level format). Posle
klasicno FDISK i FORMAT. Ja sam tako uradio i sve je ok. Ako nemas
MFM kontroler (kao WD 1006V-MM2 ), koji nema program za low-level format
u ROMu, onda pogledaj sgoranove poruke. Inace, ST 251 nije kriv.
AG
diskovi.276beast,
-> #273, jozaEh,koja slučajnost,pre samo pola meseca ista stvar samo je d: imao 10
mb,pokušavao sam svašta i predlazem:Nove prticije,fdisk,nema druge,to je u
pitanju "zamor" diska,ili nedaj boze neki virus,sto je redje,i najcesce
nekvalitet diska,mada ime nepokazuje to.
diskovi.277zsiz,
Danas sam na poslu vodio diskusiju o kapacitetu 3,5" disketa.
Moj kolega kaze da je procitao (nemoze da se seti gde, tako
kaze) da je Japan uveo novi standard za kapacitete disketa i
disk jedinica od 2,88 MB. Ima li neko neke informacije o
ovome. Unapred hvala. Pozdrav.
diskovi.278dveselinovic,
Ovo nije odgovor bilo kome, nego malo podsećanje, posebno
namenjeno vlasnicima SX mašina:
SX je oduvek imao problema sa pristupom diskovima; nije to DTK,
nego ama baš svi, računajući i Compaq. Ne znam zašto, ali SX-u uvek
treba više vremena da počne nešto da radi u poređenju i sa 286 i sa
386DX mašinama. Ko u to sumnja, neka proveri, ja sam se toga nagledao
i još uvek ne znam zašto.
U vezi rasprave Conner/Seagate; Seagate je imao problema sa
kvalitetom diskova, verovatno zato što se dugo bavio kupovinom drugih
firmi a malo kvalitetom. No, mislim da je ova nova serija diskova
neki povratak na stara vremena kada smo se kleli u njih. Conner opet
pravi dobre diskove, ali su uvek egzotični. Postalo je standard da za
kontrolere kažu: "Ako je bilo šta sem Connera, prekolp 1; ako je
Conner, e onda preklop 2". Ja lično se užasavam bilo kakve egzotične
robe koja bije u aut po svome, pa tako i Conner-a. Jesu dobri, ali ja
ih nikada ne bih kupio.
32XDVV
diskovi.279bojt,
-> #278, dveselinovic>> SX je oduvek imao problema sa pristupom diskovima; nije to DTK,
>> nego ama baš svi, računajući i Compaq. Ne znam zašto, ali SX-u
>> uvek treba više vremena da počne nešto da radi u poređenju i sa
>> 286 i sa 386DX mašinama. Ko u to sumnja, neka proveri, ja sam
>> se toga nagledao i još uvek ne znam zašto.
čiva istina vala! SX-ovi primetno dave kad se obraćaju disku. Ja
mislio to eto slučajno tako na ona dva na kojima ponekad radim
(slučajno sa DTK pločama), ali posle ovoga čvrsto stojim iza onoga
što reče 1024XDVV.
P.S. ako se stavi 387SX možda se obraćanje disku ubrza... ;)
diskovi.280amiler,
Hvala svima za savete oko izbora izmedju SEAGATE-a i COMMER-a.
Izbor je pao na SEAGATE 1144. O mom iskustvu tek kad ga budem
kupio. Hvala jos jedno.
Alek.
diskovi.281dtadic,
-> #277, zsiz
Diskove od 2,88 MB je razvila Toshiba. Koristi se obicna disketa od 3,5", ali
se magnetne cestice magnetisu vertikalno (a ne horizontalno kao na dosadasnjim
flopi diskovima). Time se dobija veca gustina zapisa po jedinici povrsine.
Cini mi se da sam u nekom casopisu video toshibin laptop sa disketom od
2,88 MB.
DT
diskovi.282jtitov,
-> #277, zsizInformacije o disketama i drajvovima visokog kapaciteta naći ćeš u BYTE
october 1990, page 301. Naslov teksta je MEGAFLOPPIES i opisuju se 4 nove
tehnologije uključujući i tu za koju se interesuješ (2,88M). Ako te zanima
nemoj da me teraš da pišem nego dođi, pročitaj, iskopiraj.
diskovi.283dveselinovic,
-> #279, bojt Pa BoyTe, kao potpisani autor članaka o koprocesorima, predlažem
da ispitaš taj aspekt, meni je koprocesora već preko glave. Tom
akcijom bi (konačno) eliminisao potrebu za mojom (autorskom) podrškom
i sam bi stao na svoje noge. Iako to obzirom na tvoje gabarite nije
lako (čime se objašnjava razvoj programa za strukturnu analizu,
cipele nije lako kupiti), ipak mislim da je obzirom na tvoje već
zrele godine krajnje vreme.
A i Sašu bi obradovao .... o mami da i ne govorim.
32XDVV
diskovi.284djorzor,
Da li neko ima progam koji može da menja interleave na disku sa IDE
kontrolerom. Bilo bi lepo kada bi ličio na SpinWrite, samo da poznaje
IDE kontroler.
Hvala, Zoran
diskovi.285joza,
-> #274, dejanrDA!
diskovi.286joza,
-> #275, agobovicAMA, ljudi bre, mene ne zanima, kako to da izbegenem, nego KAKO DA POVRATIM
RAZJE*ANE PODATKE?!?!?!?!?!?!?! Molim konstruktivan i koristan odgovor.
Hvala unapred.
Joza.
diskovi.287dveselinovic,
-> #286, joza Bulaya, ti si imao neke predloge, koliko se sećam. Dajte pomozite
čoveku, nije valjda da je on jedini sa ovakvim problemom.
32XDVV
diskovi.288agobovic,
-> #286, joza
Za povratak podataka, najlakse je ponovno formatiranje i koriscenje
backup-a. Nisi pravio backup?
Ja sam utrosio dosta sati pokusavajuci da povratim izgubljeni disk i
nisam uspeo, sto ne znaci da je to nemoguce. Jos jednom da ponovim: procitaj
sve sgoranove poruke u ovoj temi. Ako ti to ne pomogne, oprosti se od
izgubljenih podataka i formatiraj disk.
AG
diskovi.289bulaja,
-> #287, dveselinovic
Nazalost, ne verujem da ima neko celovito resenje ovog problema
sa hardom, iz jednostavnog razloga sto je formatiram j****** disc
managerom. Ovako moze se u najboljem slucaju spasiti prva particija,
a i to je pitanje posto je NDD najpouzdaniji alat za popravku, a sa
DMom se nikako slaze. Ja sam spasavao podatke bas sa nekod ST251 koji
je bio totalno pukao, ali je disk bio formatiran normalno (izz DOSa).
U to, slucaju NDD je veoma pomogao, pa sam sa totalno sludjene particije
ispeo da spasem dosta datoteka (cak su i neke ne-tekst ostale citave).
Ovako, mozda jedino pogledati da nisu slucajno poremeceni DM-ovi bin i
sys fileovi, tj. pokusati dici sistem sa diskete koja je dize istu
konfiguraciju sistema kao hard, tj. sa dm datotekama sa istim parametrima
u configu. E ako nije napravljena takva bootabilna disketa, onda zaista
nemam nikakav predlog. Jedino predlog za sve ostale kojima disk (jos) radi
pod disk managerom: SKIDAJTE TO DJUBRE OD DISC MANAGERA STO PRE SA HARDOVA
INACE CETE OSTATI BEZ ISTIH.
Pozdrav, Bulaja.
diskovi.290oduzlevski,
-> #289, bulaja>> SKIDAJTE TO DJUBRE OD DISC MANAGERA STO PRE SA HARDOVA INACE CETE OSTATI BEZ
ISTIH. <<
Da, u pravu si...Onih 7 miliona (uh...nisam bas siguran oko broja ali ZNAM da
je bio milionski) korisnika DM-a su jadni ucveljeni zato sto im je DM za*ebao
diskove...Ma nije nego!
Pozdrav - Ogi...
diskovi.291bulaja,
-> #290, oduzlevski> > SKIDAJTE TO DJUBRE OD DISC MANAGERA STO PRE SA HARDOVA INACE CETE OSTATI
BEZ
> > ISTIH.
> Da, u pravu si...Onih 7 miliona (uh...nisam bas siguran oko broja ali ZNAM da
> je bio milionski) korisnika DM-a su jadni ucveljeni zato sto im je DM za*ebao
> diskove...Ma nije nego!
Jeli bre Ogi, jesi li ti ikada koristio taj Disc Manager pa ti se svideo
jer ti je ustedeo veeeliki posao. Disc Manager je nekada vredeo kada su
postojale gomile nestandardnih (uglavnom MFM) diskova, i kada su kontroleri
mogli da rade samo ako su imali parametre diska (glave, cilindre, sektore...)
u BIOSU, pa je jedino resenje bio ovaj krpez poput disc managera (jer je bilo
jednostavnije nego vaditi bios i preprogramirati eprome). Danas se parametri
diskova ili ubaciju u eeprom kontrolora ili bios omogucava definisanje
nestandardnog diska u cmos ramu. disc manager danas koriste jedino apsolutni
pocetnici koji pojma nemaju ni sta je particija, pa sto bi o tome lupali
glavu. A narocito mi nije jasno zasto bi se tako standardan disk kao sto je
st251 (aj mi nadjite, ako mozete, bios u kome ga nema predefinisanog) mora
da se formatira dm-om. Ako nisam bio dovoljno jasan, evo da ponovim :) :
dISC mANAGER IS FUCKIN' TRASH !
Pozdrav, Bulaja.
diskovi.293zkristek,
-> #286, jozaVjerojatno je moj odgovor zakasnio ali ti moze mozda
drugi put pomoci.
Ako ti kod boota ne pozna particiju postoji realna sansa
da je problem sa particionom tabelom koja se nalazi na
po pocetku diska.
Evo ti izgled particione tabele za 251 disk.
Prva tabela ti je izgled particione tabele za Seagate 251
kad je gledas sa NU,i izaberes absulutni sektor 0,0,1
(Tabele su malo srezane da stanu po duzini u poruku ,
nadam se da ce se snaci).
Side 0, Cylinder 0, Sector 1 ════
@
KÉHHHHHHH├ů
Partition Table Editor
──────┬────┬─────────────────────────────────────────────────────────
│ │ Starting location Ending location Relativ Number of
System│Boot│Side Cylinder SectorSide Cylinder SectorSectors Sectors
──────┼────┼─────────────────────────────────────────────────────────
│ │
EXTEND│ No │ 0 642 1 5 818 17 65484 │ 18054
? │ No │ 0 0 0 0 0 0 0 │ 0
? │ No │ 0 0 0 0 0 0 0 │ 0
DOS-16│ Yes│ 1 0 1 5 641 17 17 │ 65467
Ovisno o tome cime si ga kreirao moze malo drugacije izgledati.
Bitno ti je slijededece:
Prva particija je bootabilna pocinje na nivou cilindra i glave
(1,0,1) a zavrsava sa zadnjim sektorom na nekom cilindru i
glavi(5,641,17), sto znaci da D: kojeg si izgubio i to
vjerojatno u particionoj tabeli mora poceti na slijedecoj
glavi, cilindu i sektoru 1 (jedan) (0,641,1).
Vidi u primjeru: disk ima 819 korisnih cilindara op 0 do 818,
6 glava od 0 do 5, i 17 sektora po cilindru, od 1 do 17
(sektori ne pocinju od 0).
To bi trebalo probati vidjeti jel ok!!!
Ako nije trebalo bi ga promjeniti da valja.
!!!!!! Pazi de diraj podatke u particiji koja je bootabilna jer
ostajes i bez C: !!!!!!!!!!!!!!
Disk Repair -- BIOS Sector Mode
Addr +0 +4 +8 +C
───── ──────────────────────────────────────
00000 EB09AA00 00000000 00800033 C08ED88E
00010 C0BE007C 8ED08BE6 BF0006B9 0002FCF3
00020 A4EA2606 00008B0E 070623C9 74198B16
00030 0906BB00 08E85D00 813E0008 55AA7566
00040 8BF59A03 080000BE EE07803C 80741080
00050 3C00751B 83EE1081 FEBE0773 EDCD188B
00060 EE83EE10 81FEBE07 7216803C 0074F2BE
00070 AC06AC24 7F74FEBB 0700B40E CD10EBF2
00080 8BF5E8CB 00BEBB06 813EFE7D 55AA75E2
00090 EA007C00 00BF0300 B80102CD 13730C33
000A0 C0CD134F 75F2BECA 06EBC7C3 42616420
000B0 50617274 2E546162 6C65004D 69737369
000C0 6E672053 79737465 6D004572 726F7220
000D0 4C6F6164 696E6720 53797374 656D0000
000E0 00000000 00000000 00000000 00000000
000F0 00000000 00000000 00000000 00000000
───── ──────────────────────────────────────
Drive Cylinder Head Sector Cluster
80 000 0 01 FFD5
Disk Repair -- BIOS Sect
Addr +0 +4 +8 +C
───── ──────────────────────────────────────
% 00100 00000000 5052B408 B280CD13 80E63FFE
00110 C6883602 0780E13F 880E0007 5A5832ED
00120 8BD88BC2 33D2F7F1 93F7F187 D343538A
00130 0E02078B D88BC233 D2F7F193 F7F187D3
00140 598AF38A E8D0CCD0 CC8AC424 C00AC8C3
00150 8B44088B 540AE8AB FFBB007C B280E834
00160 FF8A4404 3C017408 3C047404 3C06750B
00170 56BE0007 BF187CFC A5A55EC3 00000000
00180 00000000 00000000 00000000 00000000
00190 00000000 00000000 00000000 00000000
001A0 00000000 00000000 00000000 00000000
001B0 00000000 00000000 00000000 00000000
001C0 81820505 D132CCFF 00008646 00000000
001D0 00000000 00000000 00000000 00000000
001E0 00000000 00000000 00000000 00008001
001F0 01000405 91811100 0000BBFF 000055AA
───── ──────────────────────────────────────
Drive Cylinder Head Sector Cluster
80 000 0 01 FFD5
Ova tabela ti je hex dump particione tabele napravljene
sa DR.
(Moze se to vidjeti i sa NU ali je ova ljepsa zbog adresa).
Sami podaci o particijama su ti na samom kraju i pocinju
na adresi 1BEh.
Imas cetiri zapisa po 16 bajta (cetiri moguce particije).
Sadrzaj zapisa je slijedeci:
bajt 0 indikator boota 80h bootabilan 0 nije
bajt 1 pocetna glava
bajt 2 startni broj cilindra (10bitova) i sektora(6 bitova)
bajt 4 sta je: 1 DOS 12 bitni FAT, 4 DOS 16 bitni,
5 prosireni DOS
bajt 5 zavrsni broj glave
bajt 6 zavrsni cilindar sektor
bajt 8 4 bajta pocetni sektor particije od pocetka diska
bajt 12 4 bajta broj sektora u particiji.
Prema tome sto je javljo da nezna D: kao da je problem
bio oko particione tabele.
Probaj provjeriti ako ti jos to sta moze pomoci.
Pozdrav Jogi!
diskovi.294dejanr,
-> #290, oduzlevski>> Da, u pravu si...Onih 7 miliona (uh...nisam bas siguran oko broja ali
>> ZNAM da je bio milionski) korisnika DM-a su jadni ucveljeni zato
>> sto im je DM za*ebao diskove...Ma nije nego!
Ne znam za 7 miliona, ali ja znam izvestan broj korisnika kojima je DM
sredio podatke. Moj savet kao nekakvog stručnjaka je da se DM NE KORISTI
jer predstavlja samo put manjeg otpora koji lako može dovesti do velikih
problema, računajući i gubitak podataka.
Sezam je značajan (i) zbog ovakvih saveta. Ako ti se savet ne sviđa,
slobodan si da radiš kako ti volja, ali posle nemoj da se žališ što su
ti podaci stradali.
diskovi.295miro,
-> #294, dejanrNe znam što ste se okomili na taj jadni DiskManager, ali moram da
reagujem. Tačno je da nema svrhe koristiti DM na bilo kom disku
kapaciteta do recimo 100tinak MB jer se može isformatirati iz DOSa sa
malim particijama, ali šta kod velikih diskova ? Opet da pomenem
svoje iskustvo sa DMom, zato sam i reagovao na prethodne poruke,
imam disk od 330MB formatiran pod DMom pre otprilike godinu i po.
Tada nisam imao drugog načina da na disku napravim particiju ve
ću od 32MB a trebala mi je jer sam hteo da radim sa PiCadom (hvala bogu
tada nije bilo DOSa 4.**). Dakle disk je tada formatiran DMom i od
tada NI JEDAN JEDINI PUT nije bilo problema. žAK NI SA Norton Disk
Doctorom NIJE BILO PROBLEMA (unattached clusters itd). Dakle, DM nije
toliko loš software koliko ga neki žele predstaviti lošim (ili ja
imam vanredno dobru kopiju DMa).
Pozdrav, Miro
diskovi.296bojt,
-> #295, miro>> Tada nisam imao drugog načina da na disku napravim particiju
>> veću od 32MB...
Mogao si, na primer, da uzmeš Compaq DOS 3.31...
>> Dakle, DM nije toliko loš software koliko ga neki žele
>> predstaviti lošim (ili ja imam vanredno dobru kopiju DMa).
Ili jednostavno imaš sreće...
DM je relativno pouzdano radio u vreme dok su u PC-jima pretežno
postojali samo MFM diskovi i kontroleri. Sada, kada u šumi ESDI-ja,
SCSI-ja, IDE-a,... korišćenje DM se obično svede na jednu surovu
lutriju.
diskovi.297miro,
-> #296, bojt>>>Mogao si, na primer, da uzmeš Compaq DOS 3.31...
Tada nisam ni čuo za Compaq DOS 3.31 :(
>>>DM je relativno pouzdano radio u vreme dok su u PC-jima pretežno
>>>postojali samo MFM diskovi i kontroleri. Sada, kada u šumi
ESDI-ja,
I ja ima ESDI kontroler i to je izgleda lutrija na kojoj ja stalno
dobijam :))
diskovi.298joza,
Deco, placam bilo koju cenu za povracaj podataka sa nog diska C: (vidi ranije
poruke). Please Leave a message ili call 762676 i ask for Aca.
Hvala Vam celjadi moja.
Ubiboze razocarani i tuzni Joza.
diskovi.299joza,
-> #298, jozaIspravka nije C: nego D:
Jos vise tuzni Joza.
diskovi.300zkristek,
-> #299, jozaDe mi kazi jesi li procitao moju porukŇüu 3.293 ili 294.
Javi se ako sta treba
Jogi (054) 48-195
diskovi.301ademiri,
HELP!
Kako treba postaviti DIP switche na hard disku NEC D3142 za
formatiranje sa RLL kontrolerom? Originalni setting ne valja
(prije je disk radio na MFM).
diskovi.302dveselinovic,
Puno hvala Zkristeku na onako iscrpnom odgovoru u vezi diskova.
Pošto ga ranije nisam primetio (bar u ovoj konferenciji), jedna mala
dobrodišlica, pa mark i zkasnela.
Još jednom, u ime svih, hvala.
32XDVV
diskovi.303dveselinovic,
-> #296, bojt BoyT je sasvim u pravu, moglo bi da se desi da se sve svede na
prostu lutriju, a ulog su vaši podaci. Trik je u tome što to nije
instant lutrija, nego jedna koja traje malo duže.
Glavni problem se zapravo svodi na IDE diskove, kao kategoriju
veze koja se pojavila davno nakon poslednje stvarno nove verzije
Dm-a. IDE diskovi po pravilu sadrže na sebi razne vrste keš memorije,
koja spada u katgeoriju keširanja sektora. To međutim znači da u
zavisnosti od vrste algoritma, može da se dogodi da DM vidi broj
sektora koji je drugačiji od stvarnosti - i eto malera.
Prema tome, gledajte da ga što manje koristite, ako ni zbog čega
drugog, onda bar zbog smanjenja rizika (1 program manje = 1 faktor
rizika manje).
Inače, pre par dana sam na jednu mašinu sa IDE diskom natovario
novopristigli Compaq DOS 4.01, koji navodno nema problema sa kojima
se pati IBM verzija DOS-a. čivi bili pa videli, ni u šta ne verujem
dok ne probam, ali me posebno zanima odnos DOS-disk. žim nešto više
saznam, javiću.
32XDVV