novi.racunari.1236dejanr,
-> #1234, korvin>> Cena je krajnje smeźna ;) Pa to nisu nikakve pare za iole ozbiljniju
>> firmu.
Pa, ni 1000 dinara nije niźta za iole ozbiljnijeg Žitaoca :)))
novi.racunari.1237imandic,
-> #1228, jankoE sad,i ti i bubuljice...
Krenem ja juce u grad,prodjem pored kioska i bas se iznenadim
:)))(prijatno) i pogledam dole...;)
Dama je bas fino izgledala ;)
novi.racunari.1238ssokorac,
-> #1236, dejanr :> Pa, ni 1000 dinara nije niźta za iole ozbiljnijeg
:> Žitaoca :)))
Naravno, zato vi lepo ostanite na tih 1000 dinara i u oktobarskom
broju, kao źto ęe i cena oglasa da ostane 600 bodova :).
novi.racunari.1239korvin,
-> #1236, dejanr>>>> Pa, ni 1000 dinara nije niźta za iole ozbiljnijeg Žitaoca :)))
I nije, zato ęu verovatno da ih kupim, kao źto sam kupio i one od 600
din. Ako uspete da odrČite tu cenu, s obzirom na papir i sve ostale
*** koje redakcija uspeźno sprovodi, bięe super.
P.S. Ako vam RaŽunari donose samo gubitke (Žisto sumnjam), onda ih treba
ukinuti, koja je svrha njihovog postojanja.
novi.racunari.1240sslavko,
-> #1237, imandic>> E sad,i ti i bubuljice...
>> Krenem ja juce u grad,prodjem pored kioska i bas se
>> iznenadim
KaČem sebi Žekaj, Žekaj da vidimo źta je ovo. Kad ono RaŽunari!? E
je*i ga onda. Ja se taman ponadao kad ono...
...neki tamo kompjuteri.
Pozdrav
Slavko.
novi.racunari.1241glisin,
-> #1237, imandic
ŢŢŢE sad,i ti i bubuljice...
ŢŢŢDama je bas fino izgledala ;)
I ja mislim isto. Zato ponavljam apel da joj se doturi moj telefon, xe, xe...
InaŽe, danas smo gledali pod lupom ortak i ja i pravili expertizu koja je to
riba i naravno reźili smo stvar.
Ako otvorite RaŽunare 83 (dvobroj) i pogledate unutraźnju stranu na kojoj je
ona "krotiteljica" jadnih maźina malo nagnuta napred, primetięete Žudnu
koincidenciju: brus koji nosi je Žudno "sliŽan" ovome koji se nalazi malo
uveęan na naslovnoj strani novih RaŽunara. Obratite paČnju na izrez i Žipku!
SliŽica jeste sitna, ali... jednom da taj vaź KunstDruck papir posluČi za
neźto pametno. MoČda poŽnete da źtampate na papiru kao BYTE ubuduęe...
ŢŢŢIGGYŮŮŮ
novi.racunari.1242janko,
-> #1237, imandic> E sad,i ti i bubuljice...
> Krenem ja juce u grad,prodjem pored kioska i bas se
> iznenadim :)))(prijatno) i pogledam dole...;)
> Dama je bas fino izgledala ;)
Eh... video si na kiosku -- iz te daljine se bubuljice teČe
vide (U mraku su sve maŽke crne). Ili...? Svako ima svoj ukus?
:) MoČda ti voliź takve? :)
InaŽe, papir je stvarno dovoljno kvaltetan da bi mogli da ga
iskoriste za lepźe stvari od źtampanih ploŽa i raŽunarskih
kutija. :) Ali...
(opa, kol'ko interpunkcije na kako malo mesta... joź malo pa ko
C da piźemo)
novi.racunari.1243imandic,
-> #1242, jankoPa,ponekad bubuljice i dobro stoje(ako su na pravoj osobi ;)
novi.racunari.1244janko,
-> #1241, glisin> ŢŢŢDama je bas fino izgledala ;)
>
> I ja mislim isto. Zato ponavljam apel da joj se doturi moj
> telefon, xe, xe...
Nema problema. Sezamovci, kada nai¬ete na bubuljiŽave devojke,
recite im da ne budu tuČne -- ima neko ko ih voli. Dajte im
telefone imandięa i gliźina! :)
> InaŽe, danas smo gledali pod lupom ortak i ja i pravili
> expertizu koja je to riba i naravno reźili smo stvar.
>
> Ako otvorite RaŽunare 83 (dvobroj) i pogledate unutraźnju
> stranu na kojoj je ona "krotiteljica" jadnih maźina
> malo nagnuta napred, primetięete Žudnu koincidenciju:
> brus koji nosi je Žudno "sliŽan" ovome koji se nalazi
> malo uveęan na naslovnoj strani novih RaŽunara. Obratite
> paČnju na izrez i Žipku!
Bięu opet zloŽest: studio raspolaČe jednim jedinim brusom. ;>
> SliŽica jeste sitna, ali... jednom da taj vaź
> KunstDruck papir posluČi za neźto pametno. MoČda poŽnete
> da źtampate na papiru kao BYTE ubuduęe...
Ma, da źtampaju unutar R i Sex Club (ili źta veę źtampa
Bigz), pa da priŽaju Čene: "Pogledam ja źta mi kupuje sin, piźe
RaŽunari, a ono... źlog da me satrefi" :) Prodaja bi skoŽila.
Ne bi ih Žitali samo vlasnici raŽunara. :) Problem je samo --
kako bi takav Žasopis pokazao potencijalnom poslovnom
saradniku? :) MoČda kolor umetak, pa se diskretno skloni? :)
Ali da źtampaju skupe strane fotke. Neźto sam alergiŽan na ove
domaęe sa bubuljicama. ;>>
novi.racunari.1245vvelisavljev,
RaŽunari stigli i u Zrenjanin. Jeste da je bio samo jedan primerak ali
je bio. Samo tako nastavite. Sada nema zamerki na vreme izlaČenja, joź da
ukinu embargo pa da viźe nema zamerki na cenu i sve OK. :)
«ak sam kupio i (stare) RaŽunare br. 83. Valjda neko vratio na onaj
fazon pola prodavaŽici pola (ne)vernom Žitaocu. :))
Ili je to vrźena preraspodela starih RaŽunara?
Najinteresantniji Žlanak je "Kad je bog bio mali". Najkorisnjiji (joź nisam
stigao da proŽitam)
E, ima jedna zamerka. ▒to ste tako usitnili ova slova? Izgubih oŽi. :(
pozdrav, Viktor!
novi.racunari.1246dekard,
-> #1216, viktorSlazem se u potpunosti. Pravo da kazem Vama i onim Vasim majmunima
(jeste, napisao sam majmunima) koji Vam kao "umetnicki" uredjuju
naslovne strane. Ja takav kiceraj ne videh ni na "Saboru" (za ne-
upucene, to je list posvecen shund & New-comp. folk "muzici").
Ova je definitvno prevrsila meru. One razne sojke koje ste trpali
su mogle nekako biti opravdane time sto je racunar, kao, u centru
paznje, pa riba tu kao statira ali ovo je uzas! I sta sad,
jel' mene ona krava treba kao da popali? O "senzualno poluotvorenim"
usnama necu ...
Cenjenim kolegama, koji su "ugodno iznenadjeni" ovakvom promenom
zelim srecno ludilo. Ljudi, ako Vam se ovako nesto stvarno svidja,
odlepite prste sa keyboarda i prosetajte malo ... iznenadicete se!
MSG TO ART DIR.: Povecajte honorare onim jadnicama, mozda Vam na
snimanje "zaluta" i neka koja lici na nesto ...
Dekard
novi.racunari.1247obren,
Evo mog miźljenja o novim raŽunarima:
Prvo da pohvalim naslovnu stranu, :) mada je fotografija mogla da bude
i bolja. Zatim dolazi KRUPNA zamerka na smanjena slova u nekim tekstovima!
Verovali ili ne polazile su mi suze na oŽi od naprezanja. Ionako se ovakav
papir teźko Žita pored veźtaŽkog izvora svetlosti zbog odbljeska, a sad je
joź dodatno oteČano manjim slovima... :((( Tako¬e, na nekoliko mesta imaju
neke bele mrlje koje potpuno onemoguęavaju Žitanje, a lepak je (bar kod
mog primerka) loźe raspore¬en, pa se listovi pri vrhu odvajaju, a pri dnu
su "ludaŽki" priŽvrźęeni pa se skupljaju pa sve izgleda kao lepeza.
Po mom vi¬enju, tekstovi su iznad proseka u zadnjih nekoliko meseci, źto
ne znaŽi da ne mogu biti bolji. Gotovo da nema suviźnog Žlanka, tako da su
jedine (moje) zamerke na primere odabrane uz savetnike, i na neke tehniŽke
propuste, koji ne priliŽe jednom ozbiljnom Žasopisu. Recimo, cela linija
koja se sastoji od rastera u primeru uz tekst C++/baze podataka, je ispala
▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ i źta ęe neko ko se ne razume u kodne rasporede da pomisli?
Zatim zaglavlje Sezam biltena je potpuno isto kao i u proźlom broju... :)
Sve u svemu, jedan od boljih brojeva ove godine, a i cena je priliŽno fer
u pore¬enju sa bezobrazno visokom cenom proźlog broja, zbog koje sam umalo
prestao da kupujem RaŽunare.
P.S. Obavezno da se nastavi onaj Žlanak o Bilu Gejtsu!
novi.racunari.1248ssokorac,
-> #1247, obren :> Zatim zaglavlje Sezam biltena je potpuno isto kao i u
:> proźlom broju... :)
...a da ne priŽamo o dodatku o lotusu, o upisavanju brojeva u
ęelije. KaČe, broj od 14 jedinica se pise
14
1.1E+14 ili 1.1 x 10
źto je istina, 11000000000000, ali to i nije toliko straźno veę
ovo:
'...ako taj broj hoęemo da napiźemo negativno to je onda
-14
1.1E-14 ili 1.1 x 10
Grozno.
novi.racunari.1249milan,
-> #1246, dekardKategoricki protest!
Pre svega, zenska na naslovnoj strani nije bas tako losa.
Video sam i bolje, j... sam i gore!
Medjutim, nije u tome stvar. U ovim turobnim vremenima rata i
komunistickog rezima na izdisaju, lakiran papir i gola (dobro de,
polugola) zenska su demokratski cin pobune.
Pozdravljam!
novi.racunari.1250imandic,
-> #1249, milanJa jedva cekam manekenke sa bar providnom odecom,da ne bacam pare na
SEX VIDEO,EROTIKU i stare brojeve VRUCEG KAJA koji dobijam od jednog
prodavca na kiosku ;))))
novi.racunari.1251fric,
-> #1246, dekard> Slazem se u potpunosti. Pravo da kazem Vama i onim Vasim
I ja. Iz broja u broj - amaterski i diletantski. Svaka Žast na
dobroj nameri, ali... Čali BoČe lepog papira za naslovnu.
«ak bi vam i oni dČiberi iz 'Ane' ('enciklopedija za Čene na 100
strana' :> ) bolju naslovnu napravili.
novi.racunari.1252predrag,
-> #1249, milan>> Kategoricki protest!
>> Pre svega, zenska na naslovnoj strani nije bas tako losa.
>> Video sam i bolje, j... sam i gore!
Kako si procenio da zenska nije tako losa a na slici se
vide SAMO usta i pluca .?
Sta da radimo mi koji hocemo da vidimo zensku
u globalu (oci,lice,kosu,noge,pozadinu....)?
ps: sta ako ono nije zenska nego transvesist ili
lutka na naduvavanje ?
novi.racunari.1253predrag,
-> #1246, dekard>> naslovne strane. Ja takav kiceraj ne videh ni na "Saboru"
>> (za ne- upucene, to je list posvecen shund & New-comp.
>> folk "muzici"). Ova je definitvno prevrsila meru. One
>> razne sojke koje ste trpali su mogle nekako biti
>> opravdane time sto je racunar, kao, u centru paznje, pa
>> riba tu kao statira ali ovo je uzas! I sta sad, jel' mene
>> ona krava treba kao da popali? O "senzualno
>> poluotvorenim" usnama necu ...
I ja sam bio iznenedjen da jedan kompjuterski casopis
ima takvu naslovnu stranu.Slazem se sa tobom da se radi o
obicnom KICU i poigravanju sexualnim simbolima koji
NISU primereni za ovaj tip casopisa.
Autor fotografije je ocigledno nasao inspiraciju iz naslovnih
strana nekih casopisa drugog zanra i izvrsio zamenu simbola
stavljajuci intelov chip sto mu se ne moze uzeti za zlo jer
je to njegova umetnicka sloboda ALI obzirom da je pravio fotografiju
za jedan komp. casopis koji citaju i mladji od 18 (14,15) godina
ocigledno da je napravio neprikladnu fotografiju.
Medjutim, najveci krivac je urednik koji je dozvolio da se takva
fotografija pojavi kao naslovna strana kompjuterskog casopisa.
ps: znam da se neki nece sloziti samnom JER NJIMA
NAJVISE SMETA STO JE na fotografiji intel 386/20
a ne 486/33 Mhz ;)))
novi.racunari.1254glisin,
-> #1246, dekard
ŢŢŢPravo da kazem Vama i onim Vasim majmunima (jeste, napisao sam majmunima)
ŢŢŢkoji Vam kao "umetnicki" uredjuju naslovne strane..
Malkice grube reŽi, ali naslovne strane su GROOOOOOZNE!!! Ne źto su devojke
loźe, nego je na svakoj drugoj KOMPOZICIJA, SVETLO, DEKOR i tako redom, u
celini FOTOGRAFIJA - POTPUNO AMATERSKA!!! Ono mogu i ja da slikam i to iz
prve. Ustvari, ja bih to radio bolje jer se druČim sa aparatom dosta dugo i
znam kako se to radi. Na naslovnim stranama se da videti nekoliko tipiŽnih
greźaka u fotografiji, a to je porazno!
Zato se slaČem u potpunosti da su naslovne strane ure¬ene *kao* "umetniŽki",
źto ęe reęi LO▒E!!!
Naravno, unutraźnjost lista je na nivou NULA kada je u pitanju grafiŽka oprema
i likovna obrada. SloČen tekst u stupce i to je sve. Svaka Žast na trudu!
Bravo majstori! Joź smanjite font na 4-5 pointa, izbacite SVE slike u boji
(dakle 5-6% materijala) i bięete naj, naj... :-(
ŢŢŢI sta sad, jel' mene ona krava treba kao da popali? O "senzualno
ŢŢŢpoluotvorenim" usnama necu ...
Vala baź! ▒ta je cilj? Zaista pitam Redakciju na źta se puca? ▒ta treba u meni
da izazove vaźa naslovna strana? ▓elju da koristim raŽunare? Teźko. Da me
navuŽe da kupim model koji je u blizini devojke? Teźko. Neźto drugo? Ne znam.
Prosto mi je muka da RaŽunare drČim na stolu pored BYTE-a, ili IEEE Computer-a
recimo. Bog i źeźirdČija.
BTW, u marketingu je sredinom i krajem sedamdesetih bilo tipiŽno da se
*aseksualni* proizvodi visoke tehnologije (Hi-Fi, Komunikacioni sistemi, TV &
Video tehnika, razna druga elektronika...) u propagandi zaŽine sa malo
Čenskog "mesa", da se privuŽe publika. Me¬utim, taj koncept je danas gotovo
NAPU▒TEN jer NIJE primeren ciljnoj grupi potroźaŽa.
Pogledajte danas dizajn prospekata i materijala firmi kao źto su Technics,
SONY, marantz, Apple, IBM, Akai, Sun, HP, Digital, Nakamichi, Cyber, JVC,
Toshiba, Silicon Graphics, Microsoft, i mnogih drugih. Morate priznati da je
(zlo)upotrebu Čenskog tela u svrhe propagande gotovo nemoguęe naęi!!!
PA HO»ETE LI ONDA NE▒TO NAU«ITI?
Naravno da neęete. Ja se raspisah bez veze. Redakcija ima koncept, pa mi
moČemo da piźemo koliko hoęemo, niźta se neęe promeniti... kao i obiŽno.
ŢŢŢIGGYŮŮŮ
novi.racunari.1255glisin,
-> #1249, milan
ŢŢŢPre svega, zenska na naslovnoj strani nije bas tako losa.
A koji ęe ti krasni Čenska na naslovnoj strani? Ajde molim te objasni mi,
ZA▒TO TO VOLI▒ DA VIDI▒ ▓ENSKU NA NASLOVNOJ STRANI RA«UNARA! Ajde napiźi mi,
molim te, kupiź ti RaŽunare, ono dobra riba na naslovnoj i źta onda radiź?
a) TrŽiź u WC.
b) DrČiź ih ponosno na stolu.
c) Pokazujeź prijateljima i ube¬ujeź ih da "eto, nismo ni mi operisani..."
d) Cepaź je i lepiź na zid.
e) Uzdiźeź (sekiraź se ;-).
f) Sanjaź je noęu.
g) Pomisliź "uf, kako bih je... (da mi samo padne źaka)".
h) Blago fotografu i ovima iz redakcije.
i) Neźto drugo? ______________________________________
Voleo bih da vidim odgovore svih vas koji tvrdite da je to dobar fazon, prava
stvar i tako redom.
ŢŢŢU ovim turobnim vremenima rata i komunistickog rezima na izdisaju, lakiran
ŢŢŢpapir i gola (dobro de, polugola) zenska su demokratski cin pobune.
Ajde! Pa da stavimo na sledeęi broj joź "lakiraniji" papir i baź GOLU Čensku,
po moguęstvu u nekog pozi malo otvorenijoj, jel... Pa ako na sve to dodoamo i
obdarenog muČjaka i primenimo parolu "sve źto ulazi na usta je zdravo", moČda
i vladu oborimo, źta misliź, a? A kako bi sankcije pale, uf! SVA▒TA!
ŢŢŢPozdravljam!
I ja tebe. «itamo se... :-)))
ŢŢŢIGGYŮŮŮ
novi.racunari.1256janko,
-> #1248, ssokorac> Grozno.
MoČda, ali ima i groznije: objavili su onu buvu o kompresiji
preko granice teorije informacija mrtvi ozbiljni, ne
naglaźavajuęi da se to protivi dosadaźnjim saznanjima
kompjuterskih i matematiŽkih nauka.
Kao kada bi Žasopis o fizici mrtav ladan objavio vest "Pera
Perię iz Male Krsne napravio perpetum mobile. Tvrdi da mu auto
ide na niźta."
Joź su dodali i komentar, koji bi se ovako preveo na 'perpetum
mobile' priŽu:
"Pomislite koliko ęe to unaprediti svetsku auto industriju.
Moęi ęemo bez goriva, Žak, ięi i do Meseca, a bogami, i dalje."
(Bilo bi veoma zanimljivo da me praksa demantuje... i za
kompresiju i za perpetum mobile... ali...)
novi.racunari.1257janko,
-> #1250, imandic> Ja jedva cekam manekenke sa bar providnom odecom,da ne
> bacam pare na SEX VIDEO,EROTIKU i stare brojeve VRUCEG
> KAJA koji dobijam od jednog prodavca na kiosku ;))))
I ja :) Al' da manekenke budu i unutra, a ne samo na naslovnjaku.
I da ih źminka pre slikanja neko ko to ume.
novi.racunari.1258janko,
-> #1246, dekard> Slazem se u potpunosti. Pravo da kazem Vama i onim Vasim
> majmunima (jeste, napisao sam majmunima) koji Vam kao
> "umetnicki" uredjuju
> jel' mene ona krava treba kao da popali? O "senzualno
> poluotvorenim"
Dekard, mislim da prelaziź granice civilizovanosti." Majmuni" i
"krave" je vrlo neukusno i uvredljivo. MoČe da ti se ne svi¬a,
ali ovime viźe pokazujeź da ni sam ne zasluČujeź viźe...
novi.racunari.1259mmarkov,
-> #1253, predrag>> Medjutim, najveci krivac je urednik koji je dozvolio da
>> se takva fotografija pojavi kao naslovna strana
>> kompjuterskog casopisa.
U davna, pradavna vremena, na naslovnoj strani Racunara 11 ( ili to
bese 10 ) objavljena je fotografija delova tela neke ribe ( doduse
bila je u pitanju donja polovina ) koja je stojala pored Amstrada
u minicu. U sledecem broju, rubrika pisama je bila puna rasprava o
toj naslovnoj strani sa nekim izrazito pozitivnim reakcijama, kao i
sa nekim izrazito negativnim. Bas kao i sada. Meni se najvise urezalo
u secanje misljenje jednog citaoca koji nije zeleo da Racunari postanu
'casopis sa lepim tetama'. Medjutim, prava poenta je u tome sto je ta
slika, kada je sada neko pogleda izrazito neatraktivna ( riba je imala
poprilicno cvornovata kolena, izmedju ostalog...), ali je u ono vreme
pre sest-sedam godina izazvala neuobicajeno veliku paznju, jer ljudi
nisu bili navikli na takve stvari. Zato mislim da ce i ova rasprava
posle par naslovnih strana u slicnom fazonu, izgledati prilicno smesno.
Toliko o principu. Sto se realizacije tice, ako su ljudi koji su
naslovnu radili dobili jedan, jedini dinar, znajte da su preplaceni.
Jer, sama reklama ( 'Znate mi smo radili naslovnu za Racunare') vredi
vise od njihovog honorara...
Sto se urednika tice, pretpostavljam da je u njegovom interesu, i cele
redakcije, da se Racunari prodaju u sto vecem tirazu. Gledano iz te
perspektive... Pa, samo cu reci da je verovatno najprodavaniji casopis
u istoriji Yu racunarskog novinarstva legendarni dvobroj jul-avgust
iz 1986. Sveta Kompjutera ( ko razume, shvatice :)...
novi.racunari.1260dejanr,
-> #1255, glisin>> > Pre svega, zenska na naslovnoj strani nije bas tako losa.
>>
>> A koji ęe ti krasni Čenska na naslovnoj strani? Ajde molim te
>> objasni mi, ZA▒TO TO VOLI▒ DA VIDI▒ ▓ENSKU NA NASLOVNOJ STRANI
>> RA«UNARA. Ajde napiźi mi, molim te, kupiź ti RaŽunare, ono dobra
>> riba na naslovnoj i źta onda radiź?
Niźta, pogledaź sliku i onda Žitaź dalje Žasopis. Ja potpuno uvaČavam
tvoju Čelju za "tehnoloźkom" naslovnom stranom, ali imam utisak da ti
ne moČeź da prihvatiź da svi ne dele takvo miźljenje tj. da ima dosta
onih koji vole da vide Čensku na naslovnoj strani. Kao źto se tebi to
ne svi¬a, nekome drugome se svi¬a.
Miźljenje je Redakcije da tih kojima se svi¬a ima viźe i da takve
naslovne strane pomaČu prodaji Žasopisa.
novi.racunari.1261dejanr,
-> #1256, janko>> objavili su onu buvu o kompresiji preko granice teorije informacija
>> mrtvi ozbiljni, ne naglaźavajuęi da se to protivi dosadaźnjim
>> saznanjima kompjuterskih i matematiŽkih nauka.
Ta vest je preuzeta iz BYTE a bila je o ovde u NOVOSTI/microb (pogledaj
po konferenciji), i niko joj se nije protivio. U Americi je izazvala
poveliko interesovanje i, prema zadnjoj vesti koju sam o tome proŽitao
(objavljena poŽetkom jula) akcije firme Web Technologies su posle
demonstracije proizvoda skoŽile za preko 400%. Ukratko, svet to uzima
itekako ozbiljno, a da li ęe od svega biti neźto korisno ili neęe,
videęe se. Verujem da je vest itekako vredna objavljivanja.
Uzgred, mislim da ti ne praviź razliku izme¬u pojma "nemoguęe" i pojma
"do sada nije ura¬eno". Trisekcija ugla je nemoguęa jer je to matematiŽki
dokazano. MoČeź li ti matematiŽki dokazati da je takav stepen kompresije
nemoguę? Koliki je taŽno graniŽni stepen do koga se moČe doęi?
novi.racunari.1262bojanp,
-> #1254, glisin> Pogledajte danas dizajn prospekata i materijala firmi kao źto su
> Technics, SONY, marantz, Apple, IBM, Akai, Sun, HP, Digital,
> Nakamichi, Cyber, JVC, Toshiba, Silicon Graphics, Microsoft, i mnogih
> drugih. Morate priznati da je (zlo)upotrebu Čenskog tela u svrhe
----------------------------------------------------------
> propagande gotovo nemoguęe naęi!!!
----------------------------------
Da li si siguran?!
novi.racunari.1263dgrsic,
U vezi ove diskusije, meni se cini da je poslednji broj Racunara
od najboljih . Jedina zamerka je umetak , posto ste vec jednom imali
umetak o LOTUS 123, jel ovo znaci da onaj stari nije valjao ? Ne bavim
se LOTUSOM pa ne znam.
Najbolji tekstovi su onaj o Gejtsu kad je bio klinac , benchmark os2
i onaj test 486 ploca na numerici . No i drugi tekstovi su dobri .
Naslovna strana je najbolja vidjena na Racunarima , ne znam sto
kome ima da smeta . Covek kad je vidi mora da kupi Racunare , sve i
da nije nameravao ! Samo vi dajte ovakve "humane" naslovne strane ,
a ne neke kompjuterske grafike itd.
Cena = sasvim ok za ovoliko strana i ovaj papir.
Samo napred!
novi.racunari.1264isekulovic,
-> #1259, mmarkov>> U davna, pradavna vremena, na naslovnoj strani Racunara 11 ( ili to
>> bese 10 ) objavljena je fotografija delova tela neke ribe ( doduse
>> bila je u pitanju donja polovina ) koja je stojala pored Amstrada
>> u minicu. U sledecem broju, rubrika pisama je bila puna rasprava o
Seęam se da je bilo rasprave i Žije su to noge, ali ne seęam se je li
utvr¬eno.
>> toj naslovnoj strani sa nekim izrazito pozitivnim reakcijama, kao i
>> sa nekim izrazito negativnim. Bas kao i sada. Meni se najvise urezalo
>> u secanje misljenje jednog citaoca koji nije zeleo da Racunari postanu
>> 'casopis sa lepim tetama'. Medjutim, prava poenta je u tome sto je ta
A seęate li se rekacija kad je posle serija devojaka na naslovnoj strani
osvanuo bradonja?
Meni liŽno ne smeta, da bude bilo źta na naslovnoj strani (naravno to
ne podrazumeva gornji desni Žoźak ;) ali ako veę stavljate devojke daj
bar na¬ite neke lepźe. (zadnje raŽunare doduźe joź nisam video)
novi.racunari.1265milan,
-> #1252, predragPogledaj treci red komentara koji si citirao!
On objasnjava sve.
novi.racunari.1266milan,
-> #1255, glisinNa sva pitanja od a) do i) je odgovor pozitivan.
A propos, sta ti imas protiv zena - zgodnih pogotovu?
Da ne spadas u one koji kazu: "Znam da su nam zene potrebne, ama
sam zaboravio zasto!"
novi.racunari.1267milan,
-> #1261, dejanr Malo opreznije, Dejane brate!
o kompresionom faktoru 1/16 bi se mozda moglo i diskutovati, ali
problem nastupa sa onom, naprosto neverovatnom izjavom o tome da se
*sve* moze zbiciti *ispod* 1024 bajta, bita ili cega li.
Uzmi krajnje prost primer - broj PI na, recimo, 10^6 decimala.
One cine niz tzv. kvazislucajnih brojeva - sve su to cifre od 0 do
9 i, recimo, "greskom" su zapisane kao ASCII fajl. Istina grehota
je harciti ceo bajt na jednu cifru i mozemo stvar uprostiti
kodovanjem koje ce, recimo, tri cifre (broj manji od 1024) zapisati
kao bajt i 0123 - ama dalje ne ide. Cifre su potpuno slucajne i
kompresioni faktor bolji od 1/8 je nemoguc!
Postoje, *strogi*, matematicki dokazi te vrste.
Dakle, navedena firma (postoji li uopste?) naprosto laze, ili,
sto je verovatnije - laze i maze - tj. ima neki malo bolji
kompresioni program a gura ga kao "cudo neopevano".
Uostalom, sto rekla bugarska prognoza vremena: "Danas je
padala kisa, a utre ke vidivme!".
Pl poz M
novi.racunari.1268kuzma,
-> #1254, glisin> Prosto mi je muka da RaŽunare drČim na stolu pored BYTE-a,
> ili IEEE Computer-a recimo. Bog i źeźirdČija.
Ja ovaj broj drČim okrenut naopaŽke, jer mi je muka od fotke.
novi.racunari.1269hercog,
-> #1257, janko**> I ja :) Al' da manekenke budu i unutra, a ne samo na naslovnjaku.
I nek se zove Žasopis 'Personalna EROTIKA' :)
Hercog
novi.racunari.1270dejanr,
-> #1267, milan>> o kompresionom faktoru 1/16 bi se mozda moglo i diskutovati, ali
>> problem nastupa sa onom, naprosto neverovatnom izjavom o tome da se
>> *sve* moze zbiciti *ispod* 1024 bajta, bita ili cega li.
ProŽitah ponovo tu vest i ne na¬oh u njoj sliŽnu tvrdnju. Jedino mesto
na kome se pominje kilobajt je "...tvrde da su razvili tehnologiju
koja datoteku od 64 k komprimuje na oko 1 k, i to bez obzira na vrstu
datoteke".
InaŽe, naravno da se ne moČe bilo koji niz od bilo koliko bajtova
smanjiti na 1 K, ali ne verujem da postoje teorijske prepreke da
kompresija bude veęa od do sada postignutih.
Osim toga, bilo bi zanimljivo imati program koji komprimuje *neke*
datoteke koje se u praksi koriste u odnosu 1/16 bez obzira źto neke
druge, sluŽajnije, ne bi mogao da komprimuje ni u odnosu 1/4. Podaci
koji se skladiźte mogu da budu sluŽajni, ali su retko takvi (bar oni
koje ja skladiźtim :)
InaŽe, i postojeęi ZIP na nekim datotekama ostvari 1/16, pa i viźe
(recimo, uzmi fajl od 16 mega nula :) Tako¬e, ZIP-ovane datoteke se
nekada mogu ponovo zip-ovati, mada imam utisak da se tu postigne neźto
samo ako je u arhivi mnogo fajlova, pa se u drugom cugu arhivira
zaglavlje.
>> Dakle, navedena firma (postoji li uopste?) naprosto laze, ili,
>> sto je verovatnije - laze i maze - tj. ima neki malo bolji
>> kompresioni program a gura ga kao "cudo neopevano".
Verovatno je tako. Ipak, mislim da je i to vredno jedne vesti :)
novi.racunari.1271dejanr,
-> #1268, kuzma>> Ja ovaj broj drČim okrenut naopaŽke, jer mi je muka od fotke.
Neźa »osię ęe ti poslati zahvalnicu źto ga reklamiraź :)
novi.racunari.1272zormi,
-> #1256, janko* MoČda, ali ima i groznije: objavili su onu buvu o kompresiji
* preko granice teorije informacija mrtvi ozbiljni, ne
* ...
* (Bilo bi veoma zanimljivo da me praksa demantuje... i za
* kompresiju i za perpetum mobile... ali...)
Ne boj se - neęe ;)
StatistiŽka kompresija (pretpostavljam da se o njoj radi u napisu)
je odliŽno teoretski obradjena i postoje brojne matematiŽke teoreme
koje se lako dokazuju.
Najuproźęenije reŽeno: kada se statistika ubije toliko da je
verovatnoęa nailaska bita 0/1 jednaka 0.5 bez obzira źto je
poznat ceo prethodno primljeni sadrČaj - dalje se ne moČe ięi.
Danaźnji arhiveri su priźli relativno blizu te granice, moČda
joź 10-20%...
Onakva kompresija, pa joź rekurzivna - neęe moęi ove noęi.
Maltene tvrde da ęe sabiti ceo hard disk na par bajtova, ne treba
ti ni backup, jednostavno zapamtiź :))))
DrastiŽne kompresije (i do 100 puta) su moguęe kada nije potrebno
rekonstruisati taŽan sadrČaj veę pribliČan, npr. kod slike.
novi.racunari.1273janko,
-> #1261, dejanr> Ta vest je preuzeta iz BYTE a bila je o ovde u
> NOVOSTI/microb (pogledaj po konferenciji), i niko joj se
> nije protivio. U Americi je izazvala
ProŽitao sam je baź tada. Ali, ta vest iz microb ima deo koji
kaČe neźto u stilu "Tvrdnje ove firme se kose sa teorijom
informacija. Ukoliko bi ovo źto firma tvrdi bilo istina,
kompletna teorija morala bi da se piźe iznova..." ili neźto u
tom stilu.
> videęe se. Verujem da je vest itekako vredna
> objavljivanja.
Nemam niźta protiv objavljivanja. ReŽ je o pristupu. Istu vest
moČe da objavi i Čuta i velika źtampa, ali, od velike źtampe
oŽekujeź neki nivo u tretiranju vesti...
> Uzgred, mislim da ti ne praviź razliku izme¬u pojma
> "nemoguęe" i pojma "do sada nije ura¬eno". Trisekcija ugla
> je nemoguęa jer je to matematiŽki
Ovo źto oni tvrde se ipak kosi sa trenutnim matematiŽkim
saznanjima. Ako su u pravu, postaęe najbogatiji ljudi na
planeti.
> nemoguę? Koliki je taŽno graniŽni stepen do koga se moČe
> doęi?
Pa, odgovor na to upravo daje teorija informacija. Ona kaČe
neźto źto zvuŽi ovako 'ako znaź strukture poruke, vesti koje
dobijaź sa veęom verovatnoęom nose manje informacija.' Upravo
je to ideja Hafmanovog kodovanja. Me¬utim, ako primenimo samo
Hafmanovo kodovanje, odmah moČemo da vidimo da tekst datoteku
za koju PKZIP zdrnda 70% Hafmanovo kodovanje ostvari samo 30%.
Dakle, veę PKZIP (a bogami i LZW i sliŽni metodi) daju faktor
kompresije veęi od onoga źto bi bukvalnim shvatanjem teorije
informacija mogli da zakljuŽimo. Osnovni trik je źto kraęe
kodovati Žitav niz, na koji nai¬emo u datoteci, a veę se
nalazio u datoteci. Usto, sve danas efikasne metode koriste
viźe nivoa kompresije, gde je samo jedan od nivoa Hafmanovo
kodovanje. No, nijedan od dosadaźnjih programa nije porekao
pomenutu teoriju.
A bacimo pogled źta stoji u vesti: metod "SVAKU datoteku od
64KB bez obzira na vrstu datoteke, bilo da je to i IZVR▒NA
DATOTEKA, komprimuje na 1KB" govori o stepenu kompresije 64:1."
Malo kasnije pominju 16:1 a zatim i "ne samo to, veę je
tehnologija rekurzivna! Veę komprimovanu datoteku moČete PONOVO
komprimovati sa SLI«NIM efektima i tako Žak osam puta. U
praksi, tvrde u firmi, da u Žetiri prolaza moČete komprimovati
datoteku od 67 MB u 1K"
Da se razumemo, ako oni imaju metod, koji moČe da se primeni i
Žetiri puta na istu datoteku i od 67 MB napravi 1K, onda ne
metodu koji ostvaruje faktor kompresije 16:1 veę 67000 : 1.
Naprosto, svi postojeęi metodi veę komprimuju u viźe prolaza,
sve dok to ima efekta. ▒ta onda ovoj firmi smeta da uvek proęu
preko datoteke u Žetiri prolaza?
I dalje mi ova vest zvuŽi isuviźe "perpetum mobile." Znaź li i
uobiŽajen nastavak "perpetum mobile" vesti? Novinar iduęeg
dana ode kod nekog ozbiljnog fiziŽara. FiziŽar, bez uzbu¬enja,
izjavi da je to źto tvrdi Pera Perię nemoguęe. A onda novinar
piźe "eto kakvi su ti naźi struŽnjaci, neęe ni da pogleda
projekt, odmah tvrdi da je nemoguęe..." itd. itd. Pa, naravno
da odmah tvrdi da je nemoguęe!
novi.racunari.1275bulaja,
-> #1255, glisin│Voleo bih da vidim odgovore svih vas koji tvrdite da je to dobar fazon,
│prava stvar i tako redom.
└───
║9.1217 RACUNARI:novi.racunari
║ glisin, 25.08.92. 20:56, 588 chr
║ ...
║BTW, pitanje #1 - piseli ko je vlasnica sadrzaja fotografije? Nisam najbolje
║pogledao, ali mi se cini da bi redakcija mogla da ostavi istoj moj telefonski
║broj, da joj se nade u satima dosade =;-)
║Pitanje #2 (redakciji) - Ocel' skoro duplerica sa kalendarom? =;->
novi.racunari.1276ssokorac,
-> #1264, isekulovic :> bar na¬ite neke lepźe. (zadnje raŽunare doduźe joź nisam
:> video)
Ih, ne znaź źta si propustio. ;)
novi.racunari.1277ssokorac,
-> #1270, dejanr :> koja datoteku od 64 k komprimuje na oko 1 k, i to bez
:> obzira na vrstu
Takodje piźe i da se moČe iz par puta spakovati 67Mb u 1 (jedan!) Kb
(KILObajt) :). Ako to moČe, ne pitam koliko koźta, kupujem :).
novi.racunari.1278viktor,
-> #1256, jankoZdravo,
Kako ste sve to lepo objasnili, ne moram ni da trosim
tastaturu :)
Naime, sve ono sto pise je, nazalost, veoma blisko perpetuum
mobile-u osim u jednoj pojedinosti. Mozda je rec, no u
oglasu se to nikada nece reci, za odredjenu klasu VEOMA
redundantnih (onih sa dosta tzv suvisnosti) podataka, tj.
signala. U analognim signalima takvi slucajevi su moguci.
Primer je(su) sinusoida(e). Period(i) kaze(u) sve. No, da su
iskreni bili, nisu, a da li su pravu, to ste vi vec rekli,
nisu :) no da li ce dobiti para, i to ste rekli, nece. Imali
smo mi na katedri primera za to. Dodje covek i moj profesor
mu kaze: ajde da probamo vasu metodu za ovaj uzorak, na sta
on hladno odgovori, e, jeste, ali vas uzorak je izmisljen,
nije iz prakse tj. prirode ... :)))))
Toliko o tome, ili ce to biti samo joke ili cemo menjati
teoriju ;)
Tu i jeste razlika izmedju matematicara i ostalih
prirodnjaka. Jedni rade sa cilindrom supljim na obe strane
dok matematicari imaju makar jednu stranu, koliko-toliko
zakrpljenu. Posto sam ja negde izmedju jednih i drugih tj.
izmedju matematicara i elektro-inzinjera koji se bave
obradom signala imam razumevanja i za jedne i za druge. no,
ovo se ne uklapa ni u jednu sliku.
Uzgred, treba li nekome moj disk, ubuduce cu zapisivati
rezultate, jasno nakon sazimanja, na papiru. manja je
verovatnoca otkaza ;)
Pozdrav.
novi.racunari.1279isekulovic,
-> #1276, ssokorac>> Ih, ne znaź źta si propustio. ;)
Kupih ih danas. ▒to se tiŽe unutraźnjosti Žasopisa (a to ja valjda ono
bitno) tekstovi su dobri, ali jedva mogu da se Žitaju. Nije vam bilo dosta
źto smo se muŽili sa presijavanjem nego ste morali da smanjite i slova.
Jes da tako viźe stane, ali ipak.
novi.racunari.1280darone,
-> #1264, isekulovic>> Seęam se da je bilo rasprave i Žije su to noge,
>> ali ne seęam se je li utvr¬eno.
Seęam se jednog od odgovora u nagradnoj igri
Peek&Poke Showa, na pitanje Žije su noge na
naslovnoj strani RaŽunara 12:
MOJE!
p.s. nagradu poźaljite na tu i tu adresu...
:)
darone
novi.racunari.1281darone,
-> #1267, milan>> o kompresionom faktoru 1/16 bi se mozda moglo i
>> diskutovati, ali problem nastupa sa onom,
>> * naprosto neverovatnom izjavom o tome da se
>> * sve* moze zbiciti *ispod* 1024 bajta, bita ili
>> * cega li.
Moj ortak je napisao programŽię koji kompresuje 2
megabajta na 4 bajta. Problem je nastao kod
dekompresije.
darone
novi.racunari.1282dejanr,
-> #1273, janko>> Znaź li i uobiŽajen nastavak "perpetum mobile" vesti? Novinar
>> iduęeg dana ode kod nekog ozbiljnog fiziŽara. FiziŽar, bez
>> uzbu¬enja, izjavi da je to źto tvrdi Pera Perię nemoguęe.
>> A onda novinar piźe "eto kakvi su ti naźi struŽnjaci, neęe
>> ni da pogleda projekt, odmah tvrdi da je nemoguęe..." itd. itd.
>> Pa, naravno da odmah tvrdi da je nemoguęe!
Zavisi źta. Ako neko tvrdi da je izvrźio trisekciju ugla ili napravio
perpetuum mobile, naravno da je nemoguęe. Ali, ako neko tvrdi da je
napravio ZIP 4 (ili 400) puta bolji od sadaźnjeg... vredelo bi ga
probati!
Osim primera raznih "kvadratura kruga" treba se setiti i Teslinog
profesora i naizmeniŽnih struja kao i sliŽnih epizoda iz istorije
nauke.
novi.racunari.1283dejanr,
-> #1277, ssokorac>> Takodje piźe i da se moČe iz par puta spakovati 67Mb u 1 (jedan!) Kb
>> (KILObajt) :). Ako to moČe, ne pitam koliko koźta, kupujem :).
Eh, pa to moČe i ZIP/ARJ - napravi fajl od 67 mega nula (moČe i jedinica :)
pa ęe ga komprimovati i na manje ;) Sve zavisi źta se komprimuje.
novi.racunari.1284dejanr,
-> #1280, darone>> Seęam se jednog od odgovora u nagradnoj igri
>> Peek&Poke Showa, na pitanje Žije su noge na
>> naslovnoj strani RaŽunara 12:
>>
>> MOJE!
ůTaŽnije reŽeno:
MOJE!
Potpis: vlasnica Nogu ;)
novi.racunari.1285fric,
-> #1259, mmarkov> perspektive... Pa, samo cu reci da je verovatno
> najprodavaniji casopis u istoriji Yu racunarskog
> novinarstva legendarni dvobroj jul-avgust iz 1986. Sveta
> Kompjutera ( ko razume, shvatice :)...
SK ne kupujem pa ne znam ali pretpostavljam... Ipak kaČi
(opiźi) zbog Žega je taj dvobroj bio legendaran.
novi.racunari.1286spantic,
-> #1249, milan> Medjutim, nije u tome stvar. U ovim turobnim vremenima
> rata i komunistickog rezima na izdisaju, lakiran papir i
> gola (dobro de, polugola) zenska su demokratski cin
> pobune.
:)))))))))))
E, svaźta ęemo Žuti zaista :))))
novi.racunari.1287djelovic,
-> #1256, janko> MoČda, ali ima i groznije: objavili su onu buvu o kompresiji
> preko granice teorije informacija mrtvi ozbiljni, ne
Verovao ili ne, to je moguęe. Teorija haosa (Žitaj: fraktali,
L-sistemi i sl.) omoguęuje *neverovatne* stepene kompresije. Recimo, u
dvadesetak slova staje opis cele biljke, sa svim fazama rasta. E, sad,
ako su momci u toj firmi naźli neki naŽin da ovaj sistem generalizuju,
eto ti divljaŽke kompresije.
Na drugu stranu, po nekim slobodnim procenama, onoliki stepeni
kompresije su moguęi ipak samo za specifiŽne probleme.
Da pojasnim: Recimo da imaź kompresor EXE fajlova. On uzme i
prepozna źta koji podprogram radi, i samo to zapiźe, a onda na osnovu
toga posle generiźe ceo program kada treba. Teźko, ali ne i nemoguęe.
P.S. I ja im ne verujem, ali *nikad* ne reci nikad! :)
novi.racunari.1288glisin,
-> #1259, mmarkov
ŢŢŢZato mislim da ce i ova rasprava posle par naslovnih strana u slicnom
ŢŢŢfazonu, izgledati prilicno smesno.
Oh ne! :-(((
ŢŢŢIGGYŮŮŮ
novi.racunari.1289glisin,
-> #1260, dejanr
ŢŢŢJa potpuno uvaČavam tvoju Čelju za "tehnoloźkom" naslovnom stranom,...
Neeeeeee... ne mora da bude 'tehnoloźka'. Pogledaj naslovne strane IEEE
Computer-a. Oni me ODU▒EVLJAVAJU! Svaka naslovna strana asocira na temu
broja, a sa njom veze nema. Evo dohvatih nekoliko brojeva nasumce, da vidimo:
Sep.86 (otkud mi ovaj?), SUPER MACHINES: Sprinters or Stayers?
Slika: Leopard u trku. Fotografija je zbog brzine pokreta malo razmazana tako
da se dobije utisak o brzini leoparda koji trŽi.
Aug.91, Distributed Computing Systems: Separate Resources Acting as One.
Slika: pedesetak padobranaca koji se drČe za ruke i noge praveęi neźto poput
paukove mreČe.
Jun.91, LILAC: A Two-View Document Editor.
Slika: lepa uveęana slika cveta ljiljana sa kapljicama rose.
May.91, Real-Time Systems.
Slika (pazi ovo): lep źareni leptirię koji stoji na sunŽanom satu.
Sep.91, The Promise of the Next Decade.
Slika: onaj bakarni petlię koji stoji na strelici koja pokazuje na koju stranu
duva vetar (vertokaz). Pokazuje na istok. Tamo je puŽina i sunce koje se
pomalja kroz oblake... (pogledaj ponovo temu broja!)
etc...
Sve je to lepo, ali za tako neźto treba imati ekipu. Recimo, poslednju
naslovnu stranu (The Promise...) je radila sledeęa ekipa: DIZAJN firma Design
& Direction, FOTOGRAFIJA firma Devaney Stock Photos (David Corson), DIZAJN
IZDANJA Toni Van Buskirk, ART DIRECTOR Jay Simpson.
Koja je razlika: vi imate forografa i foto studio koji navodite (neęu o
kvalitetu) ali nemate DIZAJNERE koji ęe vam raditi dizajn broja i LIKOVNOG
UREDNIKA koji ęe sve to povezati da liŽi na Žasopis, jer vam je i unutraźnja
koncepcija tamo-ovamo, źteta papira.
Niźta ne odgovarajte, znam sve: vi niste IEEE i nemate para kao IEEE, etc...
ŢŢŢimam utisak da ti ne moČeź da prihvatiź da svi ne dele takvo miźljenje...
Mogu, źto da ne. Ja samo pokuźavam da predoŽim koji su STANDARDI u svetu o
kojima bi trebalo voditi raŽuna. Prihvatam da postoje i druga miźljenja, ali
ovoga puta ne smatram da su u redu.
ŢŢŢ...tj. da ima dosta onih koji vole da vide Čensku na naslovnoj strani.
Volim i ja, majke mi! I ne samo na naslovnoj, nego i unutra, na svakoj strani.
Ali za to postoje Žasopisi, jel tako?
ŢŢŢKao źto se tebi to ne svi¬a, nekome drugome se svi¬a.
DA PITAM JA OVAKO: kome se ne bi svidelo da se pojavi neka kulturno
dizajnirana naslovna strana? Verujem da bi ih bilo manje nego nas koji smo
protiv Čenske na naslovnoj strani.
Zamislite potencijalni komentar: Dole redakcija! Kako ste mogli da dozvolite
da vam tu naslovnu stranu uradi taj Sacchi&Sacchi po svetskim standardima?
Dole kvalitetan dizajn!
ŢŢŢMiźljenje je Redakcije da tih kojima se svi¬a ima viźe i da takve
ŢŢŢnaslovne strane pomaČu prodaji Žasopisa.
Ajde stavite na dva sledeęa broja neźto źto NIJE Čenska. Ako prodaja (uz
proseŽan kvalitet i cenu) bude proźetala viźe od uobiŽajenih kolebanja, onda
se predajem i priznajem da jedna devojka sa naslovne strane moČe ubediti
nekoga da kupi Žasopis koji sa devojkama nema veze.
Misliź da bi opala prodaja? Bi ¬avola! MoČda bi Žak i skoŽila.
ŢŢŢIGGYŮŮŮ
novi.racunari.1290glisin,
-> #1262, bojanp
ŢŢŢDa li si siguran?!
Heh, devojke se kod audio-video firmi mogu naęi, ali ne tek tako. Ako je
potrebno da se pokaČe kako je neka kamera mala, pa neko treba da je drČi, źto
da to ne bude neka lepa devojka? Ako je potrebno da se predstavi kako bi neka
linija stajala u nekom stanu, pa tu ima neka foteljica u kojoj neko treba da
sedi, źto da to ne bude neka lepa devojka? I tako redom. To je ok.
Ali gde si ti video prospekt na kome se na naslovnoj strani nalazi devojka,
ime firme i niźta od opreme? Pritom, joź i loźa fotografija! E sad, devojka sa
opremom je ono źto se pokuźava u RaŽunarima ali na pogreźan naŽin: da bi sve
ispalo kako je Redakcija zamislila, potrebno je uloČiti barem 10 puta viźe
truda u fotografiju, źminku, enterijer... i posebno u SVETLO KOJE VAM JE
KRAJNJE O « A J N O !
SloČio bih se sa naslovnom stranom koja bi se dala meriti sa nivoom koji se
primenjuje u audio/video industriji a na kojima se pojavljuju devojke. To
treba da bude LEPO dizajnirano, a ne ovako SIROVO gde samo sexualne fantazije
Žoveku padaju na pamet.
Ovako je NEUKUSNO!
ŢŢŢIGGYŮŮŮ
novi.racunari.1291glisin,
-> #1266, milan
ŢŢŢNa sva pitanja od a) do i) je odgovor pozitivan.
Jaźta, tako sam i mislio. SlaČem se. I ja isto od b) do i) (ne trŽim samo u
WC, za te svrhe koristim drugaŽije elaborate =;-)))
ŢŢŢA propos, sta ti imas protiv zena - zgodnih pogotovu?
Niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiźta. Taman posla! Ali moraź priznati da se ne
mogu trpati baź bilo gde, zar ne?
ŢŢŢIGGYŮŮŮ
novi.racunari.1292glisin,
-> #1268, kuzma
ŢŢŢJa ovaj broj drČim okrenut naopaŽke, jer mi je muka od fotke.
A ja svojevremeno priŽah kako sam R-71 (prvi krasnopapirni) nosio tako da se
vidi Microsoft reklama. Sada kada ih pogledam (gledam ih...) moglo bi se reęi
da dobro izgleda u pore¬enju sa buduęim brojevima (sluŽajno pogledah R-78:
BLJAK!).
ŢŢŢIGGYŮŮŮ
novi.racunari.1293glisin,
-> #1270, dejanr
ŢŢŢInaŽe, i postojeęi ZIP na nekim datotekama ostvari 1/16, pa i viźe
ŢŢŢ(recimo, uzmi fajl od 16 mega nula :)
Alal ti kupus.. ;-))) I taj metod ęe obezbediti, kako ono reŽe, celoveŽernje
filmove na jednom CD-u od 12cm? MRAK OD DVA SATA, moČda? Highlander 3? ;-)
ŢŢŢIGGYŮŮŮ
novi.racunari.1294glisin,
-> #1275, bulaja
Alal i tebi kupus!
Jeli Bulajice Baby, jesil' ti ikada Žuo za reŽ CINIZAM? Nemoj mi reęi da si
pomislio stvarno da sam se napalio na ribu, i da stvarno navijam za duplericu
sa kalendarom? Svaźta!
Da ponovim zbog ostatka, rekao sam sledeęe:
ŢŢŢBTW, pitanje #1 - pise li ko je vlasnica sadrzaja fotografije? Nisam
ŢŢŢnajbolje pogledao, ali mi se cini da bi redakcija mogla da ostavi
ŢŢŢistoj moj telefonski broj, da joj se nade u satima dosade =;-)
ŢŢŢPitanje #2 (redakciji) - Ocel' skoro duplerica sa kalendarom? =;->
Note: faces =;-) & =;-> are used!
Bulaja, poŽni sa +0.75 na oba oka (źalim se naravno, gde bih ja ruku na tebe
dig'o, puj, puj... da bog da mi se osuźila O:-))).
ŢŢŢIGGYŮŮŮ
novi.racunari.1295glisin,
A kome ja sve ovo piźem? Ima li nekoga ko proŽita, ili sam veę dobio jedno
desetak IGNORE-a?
ŢŢŢIGGYŮŮŮ
novi.racunari.1296dejanr,
-> #1289, glisin>> Ajde stavite na dva sledeęa broja neźto źto NIJE Čenska.
>> Ako prodaja (uz proseŽan kvalitet i cenu) bude proźetala viźe od
>> uobiŽajenih kolebanja, onda se predajem i priznajem da jedna
>> devojka sa naslovne strane moČe ubediti nekoga da kupi Žasopis
>> koji sa devojkama nema veze.
TipiŽna programerska logika na koju je malo ko ovde imun :) Odatle i
dolazi ono "kada bi programeri gradili mostove, prvi povetarac bi
poruźio svet".
Ako mi to uradimo pa prodaja padne, hoęeź li ti nadoknaditi gubitak
(s tim da ako skoŽi, dobijeź viźak)? Lako je eksperimentisati sa
tu¬im parama ;)
novi.racunari.1297dejanr,
-> #1293, glisin>> I taj metod ęe obezbediti, kako ono reŽe, celoveŽernje
>> filmove na jednom CD-u od 12cm?
Eh, gen je neuporedivo manji od 12 cm CD-a pa ipak nosi "malo"
viźe informacija...
>> MRAK OD DVA SATA, moČda? Highlander 3? ;-)
Samo sam hteo da ilustrujem da se 16 mega moČe komprimovati na
1 K... pod odre¬enim uslovima ;)
novi.racunari.1298ssokorac,
-> #1283, dejanr :> Eh, pa to moČe i ZIP/ARJ - napravi fajl od 67 mega nula
:> (moČe i jedinica :) pa ęe ga komprimovati i na manje ;)
:> Sve zavisi źta se komprimuje.
Eh, eh, eh :).
I ko ęe to da koristi onda? :)
novi.racunari.1299markma,
-> #1279, isekulovic> bitno) tekstovi su dobri, ali jedva mogu da se citaju.
> Nije vam bilo dosta sto smo se mucili sa presijavanjem
> nego ste morali da smanjite i slova.
Pa ljudi sta je vama. Sto sitnija slova vise teksta.
novi.racunari.1300mmarkov,
-> #1285, fric>> SK ne kupujem pa ne znam ali pretpostavljam... Ipak kazi
>> (opisi) zbog cega je taj dvobroj bio legendaran.
:))))
... Eh da, bio je to letnji dvobroj, bilo je vruce, pa je sirota
devojka morala da se oslobodi odece. Uz to, verovatno u studiju
nije radio er-kondisn, pa je sirotica bila blago oznojana, ipak je
smogla snage da sve te nevolje potisne u drugo plan i da na lice
nabaci vrlo zavodljiv osmeh... Jednom recju, riba je bila kao iz
'wet dreams', sto bi rekli Ameri... :)))) ( Eh, da je vise takvih )
novi.racunari.1301mmarkov,
-> #1287, djelovic>> Verovao ili ne, to je moguce. Teorija haosa (citaj:
>> fraktali, L-sistemi i sl.) omogucuje *neverovatne*
>> stepene kompresije. Recimo, u dvadesetak slova staje opis
>> cele biljke, sa svim fazama rasta. E, sad, ako su momci u
>> toj firmi nasli neki nacin da ovaj sistem generalizuju,
>> eto ti divljacke kompresije.
Glavna ideja pri kompresiji pomocu fraktala je bila u kompresiji
slika. Zbilja su ljudi ne samo uspeli da takvu kompresiju ostvare,
vec su postojali planovi da se napravi i cip koji bi vrsio kompresiju
i dekompresiju u realnom vremenu. To ce se koristiti, ako je verovati
naucno-popularnoj stampi, za video-kompakt-diskove cime ce se potrebna
kolicina podataka koji su potrebni za formiranje slike smanjiti na
nivo koji se moze procitati sa diska pomocu postojece tehnologije. Pri
tome, dobijene slike nece biti potpuno jednake polaznim ali za kucnu
upotrebu, ce biti dovoljno dobre...
Medjutim, razlika izmedju slika i ostalih podataka je u tome sto je
retko kada neophodno sliku rekonstruisati tako da bude potpuno jednaka
polaznoj. Za razliku od slika, kod tekstova, a pogotovo kod izvrsnih
programa potpuna istovetnost polazne i dekompresovane datoteke je
apsolutni imperativ. Zamisli da program pri dekompresiji zameni samo
jedan jedini bajt i interapt za citanje sa diska se zameni onim za
formatiranje :)
Dakle, da sam na tvom mestu, ne bih odlagao sa kupovinom novog diska
u nadi da ce stici spas u vidu programa koji omogucava 'divljacku'
kompresiju... :)))))
novi.racunari.1302milan,
-> #1278, viktor Tim tipovima iz te tzv firme treba uvaliti proizvoljan niz
kvazislucajnih cifara od jedno 10 mega pa da nam ga vrate
spakovanog. To je jedini razuman test. Uz to treba da nam posalju i
svoj program za raspakivanje, pa ako nije "file corrupted", kad'
raspakujemo treba da dobijemo onaj nas polazni fajl.
Do tada cuvaj disk!
novi.racunari.1303milan,
-> #1281, darone Pa, moze se reci da je ipak uspeo 50% - uspeo je da kompesuje,
sada nek' malo poradi na dekompresiji :).
novi.racunari.1304milan,
-> #1282, dejanr Da udarimo tacku na j:
Evo niza od 16 bajtova:
1 7 23 39 71 18 26 234 194 241 11 99 132 144 172 33
Izvolte ga zapisati (kodovati, kompresovati, komprimovati)
jednom sesnaestinom njegove velicine tj. *jednim* bajtom.
novi.racunari.1305milan,
-> #1295, glisin Pa ja se trudim da ti ponekad odgovorim, da ne pomislis da te
svi ignorisu, a i da ti zadovoljim potrebu za svadjom, al' ne
postizavam da ti odgovorim (i procitam) bas sve.
novi.racunari.1306dejanr,
-> #1302, milan>> Tim tipovima iz te tzv firme treba uvaliti proizvoljan niz
>> kvazislucajnih cifara od jedno 10 mega pa da nam ga vrate
>> spakovanog. To je jedini razuman test. Uz to treba da nam posalju i
>> svoj program za raspakivanje, pa ako nije "file corrupted", kad'
>> raspakujemo treba da dobijemo onaj nas polazni fajl.
Lako bi te ubedili, kao źto ęeź videti iz sledeęe poruke :) Bojim
se da bi program za dekompresiju imao oko 10 mega ali... :)))
▒alu na stranu, svaki niz kvazisluŽajnih brojeva bi se mogao spakovati
na stotinak slova - opis algoritma kojim se brojevi generiźu i "seed"
pomoęu koga su generisani.
Al' veę kada bi bio niz pravih sluŽajnih brojeva... ako neźto takvo
postoji na ovom svetu... onda bi "palio" samo metod iz sledeęe poruke ;)
novi.racunari.1307dejanr,
-> #1304, milan>> Da udarimo tacku na j:
>> Evo niza od 16 bajtova:
>> 1 7 23 39 71 18 26 234 194 241 11 99 132 144 172 33
>> Izvolte ga zapisati (kodovati, kompresovati, komprimovati)
>> jednom sesnaestinom njegove velicine tj. *jednim* bajtom.
Ih, pa to je bar lako! :)))))
Pomenuti niz se moČe kodovati brojem 117. Za sve koji ne veruju,
u prilogu je program koji ęe po potrebi izvrźiti dekompresiju
:)))))))))))))))))))
shudekom.zipnovi.racunari.1308predrag,
-> #1260, dejanr>> Misljenje je Redakcije da tih kojima se svida ima vise i
>> da takve naslovne strane pomazu prodaji casopisa.
A u tome je stos naslovne strane.
Jos kada bi mogli da utvrdimo broj istocnjaka
(Bugara,Rumuna....) koji kupe na brzaka "racunare" prema
naslovnoj strani misleci da je neki porno casopis.;))))
novi.racunari.1309predrag,
-> #1298, ssokorac>> Eh, eh, eh :).
>> I ko ce to da koristi onda? :)
Sta eh,eh. Ako i oni stave na kutiju programa neku fotografiju
kao sto je naslovna strana "racunarima" ima da se prodaje ko alva.
Cak i bolje, jer je inostrano trziste vece nego ovde.;)))
Ko kaze da su Ameri izmislili marketing.
novi.racunari.1310predrag,
-> #1281, darone>> Moj ortak je napisao programcic koji kompresuje 2
>> megabajta na 4 bajta. Problem je nastao kod
>> dekompresije.
A da nije mozda nastao problem sto se programcic
posle kompresije UGOJIO pa sada ima 2 Mb. ;))
Ja sam isto pravio programcic koji UVEK kompresuje ali nazalost na
8 bajta ali se ugoji u zavisnosti od duzine programa koji kompresuje.
Ja nemam problema sa dekompresijom.;))
novi.racunari.1311lanik,
-> #1254, glisin
> Pogledajte danas dizajn prospekata i materijala firmi kao źto su
> Technics, SONY, marantz, Apple, IBM, Akai, Sun, HP, Digital,
> Nakamichi, Cyber, JVC, Toshiba, Silicon Graphics, Microsoft, i mnogih
> drugih.
Pa? Hoęeź da kaČeź da tamo nema riba u minięima? Jok samo malo - baź
sam pre neki dan gledao Pioneer-ov prospekt za 1992 i na svakoj strani riba
u minięu drČi neki daljinac ili sluźke.
Ja znam źta si ti hteo da kaČeź, ali si uzeo za primer POGRE▒NE
firme. Pola firmi koje si ti naveo su _budget_ firme koje koriste devojke za
reklamu - źto je i tipiŽno za loźe firme.
U svakoj SONYjevoj reklami mora da postoji neka dobra riba. Zaźto?
Pa zato źto SONY prodaje osrednje (da ne kaČem loźe) proizvode za mase, a
zna se źta privlaŽi masu.
Ako hoęeź da gledaź dobru reklamu, uzmi nekada jedan Bang & Olufsen
prospekt, pa ako nadjeź ljudsko bięe... :)) Ali to je veę druga priŽa.
InaŽe, ja liŽno nemam niźta protiv devojaka na naslovnim stranama
kompjuterskih Žasopisa, ako fotografija ima veze sa tematikom lista. Pitanje
je koliko su te fotke profesionalno uradjene, ali to nije stvar koncepcije.
Uostalom, cilj redakcije je bio baź ovaj - napuniti Sezam priŽama ZA
i PROTIV naslovne stranice i naterati ljude da priŽaju o tome - źta ęe ti
bolja reklama.
Keep wasting your fingertips on keyboards for nothing...
--> If you don't stand for something, you will fall for anything.
novi.racunari.1312lanik,
-> #1282, dejanr
>>Osim primera raznih "kvadratura kruga" treba se setiti i Teslinog
>>profesora i naizmeniŽnih struja kao i sliŽnih epizoda iz istorije nauke.
Pazi - kada se u nekim momentima istorije sumnjalo da je neźto
nemoguęe, obiŽno je reźenje bilo jako, jako drugaŽije od svega źto se tada
moglo zamisliti, a nije bilo samo u nadgradnji postojeęe tehnologije/znanja.
Isto tako, kompresioni algoritmi ęe nastaviti da se usavrźavaju, ali
se veę danas moČe sa velikom sigurniźęu tvrditi da oni dostiČu svoj maksimum
i da je kompresija 16:1 very likely nemoguęa.
--> Motorola is the future. No sane hardware engineer would build a
--> computer based around i80x86 unless he would want it to be
--> MS-DOS compatible.
novi.racunari.1313janko,
-> #1282, dejanr> Zavisi źta. Ako neko tvrdi da je izvrźio trisekciju ugla
> ili napravio perpetuum mobile, naravno da je nemoguęe.
> Ali, ako neko tvrdi da je napravio ZIP 4 (ili 400) puta
> bolji od sadaźnjeg... vredelo bi ga probati!
4 puta? NaČalost, ne verujem da ęu to doČiveti.
> Osim primera raznih "kvadratura kruga" treba se setiti i
> Teslinog profesora i naizmeniŽnih struja kao i sliŽnih
> epizoda iz istorije nauke.
Klarkov zakon revolucionarnih ideja:
Svaka revolucionarna ideja, u nauci, umetnosti, ili bilo Žemu
drugom, izaziva tri faze reakcija. One bi se mogle ovako
saČeti:
1. "To je nemoguęe - ne traęi moje vreme."
2. "Moguęe je, ali ne vredi truda."
3. "Sve vreme sam tvrdio da je to dobra ideja."
novi.racunari.1314janko,
-> #1272, zormi> Onakva kompresija, pa joź rekurzivna - neęe moęi ove noęi.
> Maltene tvrde da ęe sabiti ceo hard disk na par bajtova,
> ne treba ti ni backup, jednostavno zapamtiź :))))
:)
Da znaź. Disketu od 1.2M, sa faktorom 67000:1 svodiź na 19
bajtova. (TaŽnije 18.34) :) Kad bi se to pojavilo, (a neęe :)
10 disketa CorelDraw! 2.0 programa bi mi zauzimatlo 184
bajta!!! (nema źanseee!) Mogao bih Žak i da ih izdiktiram preko
telefona. :)
novi.racunari.1315zormi,
-> #1282, dejanr* Osim primera raznih "kvadratura kruga" treba se setiti i
* Teslinog profesora i naizmeniŽnih struja kao i sliŽnih epizoda
* iz istorije nauke.
Aman ljudi, 40-tih godina je napravljena Teorija informacija
(Claude Shannon) kojom se matematiŽki mere koliŽine informacija
(jedinica: Shannon), brzine protoka istih, kao i minimalni
broj bita za kodovanje odredjene koliŽine. Po istoj npr. jedan bit
moČe da nosi najviźe 1 Shannon informacija.
Ako neki file matematiŽko/statistiŽki gledano sadrČi koliŽinu
informacija od 300 Sh ne moČete je kodovati na manje od 300 bita
pa na glavi da dubite (osim ako se ne odreknete dela informacija).
* Ako neko tvrdi da je izvrźio trisekciju ugla ili
* napravio perpetuum mobile, naravno da je nemoguęe. Ali, ako
* neko tvrdi da je
Isto tako je DOKAZANO NEMOGU»E da ne moČe ni neograniŽena
kompresija. Ovde je nastao problem samo zato źto svi u źkoli
uŽimo trigonometriju, a Teoriju informacija samo komunikacioni
inČenjeri.
novi.racunari.1316zormi,
-> #1278, viktor* Naime, sve ono sto pise je, nazalost, veoma blisko perpetuum
* mobile-u osim u jednoj pojedinosti. Mozda je rec, no u
* oglasu se to nikada nece reci, za odredjenu klasu VEOMA
* redundantnih (onih sa dosta tzv suvisnosti) podataka
Npr. kompresujeź ceo "Rat i mir" na svega 3-4 slova ;)
Nemoguęe? Moguęe ako su ta slova oznaka police u biblioteci
gde stoji knjiga :)))))
novi.racunari.1317pele,
-> #1264, isekulovic#} Seęam se da je bilo rasprave i Žije su to noge, ali ne
#} seęam se je li utvr¬eno.
Kolko se ja secam,doslo se do toga da su to noge Jelene Rupnik ;)
novi.racunari.1318mladenp,
-> #1295, glisin> A kome ja sve ovo piźem? Ima li nekoga ko proŽita, ili
Ima, ima. Jesi se 'malo' raspisao, ali ima i razloga. ;)
Naslovna strana o kojoj se govori je zaista neukusna.
novi.racunari.1319milan,
-> #1307, dejanr>>> Da udarimo tacku na j:
>>> Evo niza od 16 bajtova:
>>> 1 7 23 39 71 18 26 234 194 241 11 99 132 144 172 33
>>> Izvolte ga zapisati (kodovati, kompresovati, komprimovati)
>>> jednom sesnaestinom njegove velicine tj. *jednim* bajtom.
>
> Ih, pa to je bar lako! :)))))
>
> Pomenuti niz se moze kodovati brojem 117. Za sve koji ne veruju,
> u prilogu je program koji ce po potrebi izvrsiti dekompresiju
> :)))))))))))))))))))
E, to sam i cekao!
Ja sam, istina, verovao da se gornji niz lakse koduje brojem
13 - nekako je manji od 117 - al' u redu, moze i 117 :)
Sad' kad' si mi, ovim a i njemu prethodecim, komentarom,
upropastio fazon, jer sam se spremao da sledeceg vikenda uploadujem
(divnog li glagola) jedan megabajt i raspisem konkurs za
komprimovanje, posle "uspeha" sa prvim malim primerom, treba da
objasnimo u cemu je vic.
Dejan je, u poruci 9.136, ovoj prethodecoj, po obicaju koji je,
valjda, stekao uredjujuci "Racunare" i stalno nesto objasnjavajuci,
napisao:
>Lako bi te ubedili, kao sto ces videti iz sledece poruke :) Bojim
>se da bi program za dekompresiju imao oko 10 mega ali... :)))
i, time, zapravo, otkrio glavni problem.
Naravno da se SVAKI file moze komprimovati do na jedan bajt,
ali s' tim sto program za dekompresiju mora da sadrzi CEO TAJ FILE
plus neka "sitna" informacija "tipa":
IF
input=13 (ili 117)
THEN
file= 1 7 23 39 71 18 26 234 194 241 11 99 132 144 172 33
Ako je firma koju razmatramo mislila na ovako nesto - "bas joj
hvala".
Problem, dakle, treba reformulisati na sledeci nacin:
"Da li postoji algoritam koji se moze kodovati JEDNIM programom
koji SVAKU datoteku moze da komprimuje na jednu sesnaestinu njene
duzine".
Lako je dokazati da je i ovo nemoguce - opet je kontraprimer niz
kvazislucajnih brojeva (insistiram na reci "kvazislucajnih" jer se
ne zna, bas tacno, sta bi to trebalo da bude niz slucajnih brojeva)
koji se UOPSTE ne moze komprimovati.
Naravno, u praksi, problem glasi:
"Da li postoji algoritam koji se moze kodovati JEDNIM programom
koji UPOTREBLJIVO MNOGO datoteka moze da komprimuje na jednu
sesnaestinu duzine".
I ovde je odgovor negativan, pri cemu, dopustam da postoje
razlicita tumacenja sintagme UPOTREBLJIVO MNOGO. Naime treba
pogledati kompetentne tekstove po literaturi - neki od njih su
izlazili i u "Racunarima" - gde se nadugacko i nasiroko razmatraju
teorijske granice komprimovanja, klase datoteka za koje je ono
izvodljivo i sl.
Sve u svemu, danas postojeci algoritmi, kada bi uzimali malo
duze uzorke, i bili znatno sporiji nego sto su sada, mogli bi da
se, eventualno, poprave za 20%; i to je to! Dalje ne ide. O
sesnaestini ne treba ni govoriti.
Postoji jos jedna opasnost u citiranoj vesti, koju mozda nismo
otkrili. Zamislite da se doticna firma (Boze!, nikako da pronadjem
taj tekst i vidim o kojoj se radi) bavi nekim sasvim konkretnim
aplikacionim programima (NMR, analiza signala, neka statistika) koji
proizvode data file-ove odredjenog formata i, povrh svega,
zamislite da su vec postojali programi koji su te file-ove svodili
na, recimo, petinu duzine. Ako je firma uspela da ih svede na
sesnaestinu to je lep uspeh u ovom poslu. Potom su algoritam
pretocili u komercijalni prototip i malo naduvali njegovu siru
upotrebu.
Milan
novi.racunari.1320spantic,
-> #1260, dejanr> Miźljenje je Redakcije da tih kojima se svi¬a ima viźe i
> da takve naslovne strane pomaČu prodaji Žasopisa.
Hoęe li se ubacivati i malo źire? ;)
novi.racunari.1321spantic,
-> #1261, dejanr> dokazano. MoČeź li ti matematiŽki dokazati da je takav
> stepen kompresije nemoguę? Koliki je taŽno graniŽni stepen
> do koga se moČe doęi?
Da li mi to priŽamo o nedestruktivnoj kompresiji? Pa joź o viźestrukoj
kompresiji veę kompresovanih podataka? Neźto baź i nije bilo da su to uspeli
da demonstriraju.
novi.racunari.1322darone,
-> #1285, fric>> SK ne kupujem pa ne znam ali pretpostavljam...
>> Ipak kaČi (opiźi) zbog Žega je taj dvobroj bio
>> legendaran.
Po seęanju:
Devojka, sjajne koČe, nasmejana, golih grudi, nekom
Žipkom preko... jelda... Ima tu i neki rak. Mrzi me
sad da kopam, ali valjda je to to.
darone
p.s. al ęe sad neki da me napanu ;(
novi.racunari.1323d.petrovic,
-> #1295, glisin>A kome ja sve ovo piźem? Ima li nekoga ko proŽita, ili sam veę dobio jedno
>desetak IGNORE-a?
A da probaź SUPI-sistem ? Da ti pokaČem gde su portiri ? ;)
P.S. Na kanalizaciju zaboravi, sprave su na treęem spratu, Stasha te navodi na
pogreźan put ;)
novi.racunari.1324bulaja,
-> #1289, glisin│Pogledaj naslovne strane IEEE Computer-a.
└───
A imas li mozda slican primer za najtiraznije racunarske casopise, npr.
PC Mag, Byte, PCW,..? Naravno da ni jedan od njih ne drzi leptirice,
macke ili padobrance na naslovnoj strani. Ako ti je do takvih slika uzmi
National Geographics i nemoj traziti od racunarskih casopisa da ti
zadovljavaju takve zahteve (bez obzira sto smatras da imaju neke
(jeftine) metaforicne veze sa temom). Ali mozda ce ti se te zelje ipak i
ispuniti, jer ako je urednik Racunara slucajno video tvoj opis naslovnih
strana IEEE Computer-a, onda prognoziram njegovo da ce se, usled
odusevljenja istima, njegovo kreativno nadahnuce preneti sa naslova
tekstova na poetske naslovne strane :).
novi.racunari.1325bulaja,
-> #1294, glisin│Alal i tebi kupus!
│Jeli Bulajice Baby, jesil' ti ikada cuo za rec CINIZAM? Nemoj mi reci da si
│pomislio stvarno da sam se napalio na ribu, i da stvarno navijam za duplericu
│sa kalendarom? Svasta!
└───
Jeli Cika Glisice, jel ja treba da gledam u kupus da bi provalio kad si
cinican a kad nisi :)? Poruka na koju sam dao reply je potpuno istog
stila kao i vecina tvojih ostalih, pa sad il' si u svima njima cinican
(sto ne bih rekao) il' stvarno mislis onako kako si rekao. A iz tvoje
prve reakcije na R cover sam stekao utisak da si se malo (?) napalio, pa
sad ti pricaj kolk'o oces da si cinican. A ako dobijes telefon doticne
"naslovne" oces li je mozda zvati da joj kazes da si bio cinican? O;>
novi.racunari.1326glisin,
-> #1296, dejanr
ŢŢŢTipiŽna programerska logika na koju je malo ko ovde imun :) Odatle i
ŢŢŢdolazi ono "kada bi programeri gradili mostove, prvi povetarac bi
ŢŢŢporuźio svet".
Uuuuu... ja mislim da je logika Redakcije programerska: zasniva se na
pretpostavci, a ne na ISPITIVANJU TR▓I▒TA! Ono źto priŽam, priŽam na osnovu
onoga źto znam iz predmeta koje sam poloČio, a koji nemaju veze sa
programiranjem, a to su marketing (9), ekonomija (10), ekonomija preduzeęa i
planiranje (10) pa bogami i psihologije (10), dakle iz predmeta koje mnogi
ovde nisu ni videli, a kamoli uŽili i polagali.
P R E D L O G :
===============
Dajte u sledeęem broju ovakvu anketu: prikaČite nekoliko (dakle ne jednu)
naslovnih strana raznih Žasopisa koji se rade u koloru, na primer BYTE, IEEE
Computer, ACM Communications, PC User, Personal Computer World, UNIX World,
... , RaŽunari i dajte pitanje o tome koja nam se naslovna strana najviźe
svi¬a, to jest na źta bi smo voleli da nam liŽi Žasopis.
Ako 50% ljudi odgovori da su dosadaźnji RaŽunari bolje dizajnirani od ostalih
Žasopisa i da tako treba nastaviti, definitivno ęu biti zadovoljan, jer je to
jedan od oblika ispitivanja trČiźta koji se mora poźtovati i nemam viźe źta da
prigovorim.
ŢŢŢAko mi to uradimo pa prodaja padne, hoęeź li ti nadoknaditi gubitak
ŢŢŢ(s tim da ako skoŽi, dobijeź viźak)?
Neęe pasti jer *TVRDIM* da NIKO NE KUPUJE RA«UNARE SAMO DA BI GLEDAO NASLOVNU
STRANU! Zato postoji SEXPERSS, sliŽan je papir, źtampa i cena pa raspali.
TVRDIM tako¬e, da vam na promet mnogo viźe utiŽe źarolikost koncepcije,
tekstova, autora, reklamnog bloka i tako to, nego naslovna strana. Stoga
TVRDIM da bi promena naslovne strane MINIMALNO uticala na prodaju, to jest,
promena bi se uklopila u standardno kolebanje.
No, ako Redakcija ide na to da ęe neko sluŽajno kupiti RaŽunare zbog naslovne
strane (neko pomenu Bugare i Rumune) onda treba *dobro* da se preispitate.
PA▓LJIVO PRO«ITAJ:
=================
Pade mi na pamet: recimo da sam ja poŽetnik. Planiram/upravo sam nabavio
maźinu, treba mi za posao, pa bih hteo da pratim malo oblast, da vidim źta ima
i tako. Odlazim do kioska kao i svaki dan, kupujem dnevnu źtampu i dok plaęam
bacam letimiŽan pogled na naslovne strane ostalih Žasopisa: devojka,
manekenka, *sise*, TV lice... uzimam kusur i odlazim kuęi.
So?
ŢŢŢIGGYŮŮŮ
novi.racunari.1327glisin,
-> #1305, milan
ŢŢŢ...a i da ti zadovoljim potrebu za svadjom,...
Ne, nemam nameru da se sva¬am. Pokuźavam samo da iznesem par argumenata sa
ekonomsko/marketinźkom podlogom, pa me ponekad iznervira neko miźljenje dato
"od oka" koje joź ide u prilog ovoj, po meni loźoj, koncepciji.
Ako si moje poruke shvatio kao Čelju za sva¬om, ja ti se JAVNO IZVINJAVAM.
Nadam se da ęe oni koji me poznaju potvrditi da baź i nisam neki tipiŽni Paja
Patak (Žitaj: prgav tip ;-)))
Eto. :-)
ŢŢŢIGGYŮŮŮ
novi.racunari.1328vitez.koja,
-> #1259, mmarkov#=> U davna, pradavna vremena, na naslovnoj strani Racunara
Komentari (citati) iz broja 12 :
Noge 1 : Mora se priznati da vasa naslovna strana u "Racunarima 11"
zaista ne lici na stroge i tehnicizirane strane koju covek moze
ocekivati od jednog strucnog casopisa, ali zar vam se ne cini da ste
malo preterali.
""""""""""""""
Noge 2 : Gogi, moj drug iz razreda, tvrdi da to i nisu neke noge, ali
ja sam ga poklopio argumentom da su to do sada najbolje noge (s...;) na
nekom racunarskom casopisu.
Noge 3 : Najzad ste uspeli da napravite najruzniju naslovnu stranu.
Ax, istorija se ponavlja. Sve ove kritike iz '86 godine su apsolutno
primenljive na ovu najnoviju naslovnu stranu. Stvarno, zar nista ne
nauciste za 6 godina ?
vladimir
novi.racunari.1329spantic,
-> #1297, dejanr> Eh, gen je neuporedivo manji od 12 cm CD-a pa ipak nosi
> "malo" viźe informacija...
Jeste, ali kad budeź reźio takav zapis podataka. A i nisu komprimovani
destruktivnom kompresijom ;)
novi.racunari.1330spantic,
-> #1295, glisin> A kome ja sve ovo piźem? Ima li nekoga ko proŽita, ili
> sam veę dobio jedno desetak IGNORE-a?
Samo napred :)
novi.racunari.1331darone,
-> #1325, bulaja>> │ Alal i tebi kupus!
>> │ Jeli Bulajice Baby, jesil' ti ikada cuo za rec
>> │ CINIZAM?
>> Jeli Cika Glisice, jel ja treba da gledam u
>> kupus da bi provalio kad si cinican a kad nisi
>> :)
.to glisin
I ja sam imao utisak da ti se fotografija svi¬a, i
da si, kasnije, promenio miźljenje. Reagujem samo
zato źto vidim da nisam jedini, pa je problem ipak
u tvojim porukama. Sori ako greźim.
darone
novi.racunari.1332darone,
-> #1326, glisin>> Dajte u sledeęem broju ovakvu anketu:
>> prikaČite nekoliko (dakle ne jednu) naslovnih
>> strana raznih Žasopisa koji se rade u koloru, na
>> primer BYTE, IEEE
Ili, recimo, pitate Žitaoce koja im se naslovna
strana najviźe svidela, a koja najmanje. Ili bar
napravite vout na Sezamu. Mislim da bi podaci bili
jako indikativni.
darone
novi.racunari.1333nbatocanin,
-> #1289, glisin Ja mislim da su naslovne stranice "RaŽunara" postale dovoljno
prepoznatljive i originalne po stilu - Čenska u provokativnoj pozi i
neźto od raŽunara. I Žini mi se da to ne treba menjati. Me¬utim,
slaČem se da je kvalitet fotografije priliŽno nizak. Nisam neki
struŽnjak, ali umem da upore¬ujem.
Meni priliŽno smetaju one kratke najave u stilu "Mathematica x.x",
"Lotus y.y", itd. Ne seęam se da sam ikada Žitao ove naslove, bez
obzira na ustaljenost u svim Žasopisima. Daleko viźe bi mi se svidela
Žistija naslovna strana, ali poslednja strana sa uvodnikom kakav je
objavljen ovde na Sezamu. Tako bi potencijalni kupac mogao da vidi
mnogo detaljnije źta ga interesuje. Valjda bi se prodavci setili da
okrenu poslednju stranu u izlogu?
novi.racunari.1334dejanr,
-> #1332, darone>> Ili bar napravite vout na Sezamu.
▒to da ne! Recimo, ovakav:
Kakve biste naslovne strane "RaŽunara" voleli da vidite:
1. Strogo tehniŽke
2. Strogo u funkciji teme broja
3. SliŽne postojeęima ali "stroČije"
4. SliŽne postojeęima
5. SliŽne postojeęima ali "slobodnije"
▒ta mislite?
novi.racunari.1335predrag,
-> #1324, bulaja>> macke ili padobrance na naslovnoj strani. Ako ti je do
>> takvih slika uzmi National Geographics i nemoj traziti od
>> racunarskih casopisa da ti zadovljavaju takve zahteve
>> (bez obzira sto smatras da imaju neke (jeftine)
>> metaforicne veze sa temom). Ali mozda ce ti se te zelje
>> ipak i
A jel mlecne zljezde imaju veze sa racunarima ? ;))))
novi.racunari.1336predrag,
-> #1311, lanik>> U svakoj SONYjevoj reklami mora da postoji neka dobra
>> riba. Zasto? Pa zato sto SONY prodaje osrednje (da ne
>> kazem lose) proizvode za mase, a zna se sta privlaci
>> masu.
>>
>> Ako hoces da gledas dobru reklamu, uzmi nekada jedan Bang
>> & Olufsen prospekt, pa ako nadjes ljudsko bice... :)) Ali
>> to je vec druga prica.
Ala ti je primer.
Bang & olufsen pravi vece krseve od Sony. Oni imaju samo dobar
dizajn na koje se pale mase.
Poznato je da se mase pale samo na sminku uredjaja (ono da sto vise
sljasti u mraku).Zato svaka 3-4 meseca izlaze novi i novi uredjaji
drugacijeg dizajna ali sve su to isti uredjaji.
Jel si video nekada reklame za bolje uredjaje: Mark Levinson,Apoge
Krell....Takvim firmama nisu potreben mlecne zlezde ili zenske u
minicima da bi se reklamirali I PRODAVALI .Njihove reklame su da prostije
ne mogu biti. Jednostavno daju samo snimke uredjaja (ne zenskih) u gro planu.
>> Uostalom, cilj redakcije je bio bas ovaj - napuniti Sezam
>> pricama ZA i PROTIV naslovne stranice i naterati ljude da
>> pricaju o tome - sta ce ti bolja reklama.
Tiraz racunara i broj clanova Sezama je minimalno 1: 10.
Zar zbog toga napraviti onakvu stranicu ?