umetnost.1balinda,
Ova tema je tako široko postavljena pa se nadam da neće biti posebnih
problema. Ono što mi se trenutno vrzma po glavi je pokretanje jednog sasvim
malog kursa iz istorije likovnih umetnosti. No, sve teme su dobro došle pa čak
i sam pojam umetnosti. Dakle, "umetnici" - navalite. :)
umetnost.2mjova,
> Dakle, "umetnici" - navalite. :)
jel da navale nazovi umetnici ili šta? :)
SY
umetnost.3mjova,
I obična reč u dobroj pesmi lepo zvuči.
I obična pesma u dobroj zbirci postaje bolja.
Samo običan pesnik, u društvu velikog pesnika, postane manji.
m. mijović
umetnost.4balinda,
>>>> Dakle, "umetnici" - navalite. :)
>>
>> jel da navale nazovi umetnici ili šta? :)
:) Pa, ovde nema verske, rasne i druge netrpeljivosti. Svi su dobro došli.
;)
U ostalom poznati teoretičar umetnosti Gombrih tvrdi da ne postoji
"Umetnost" sa velikim "U". Kaže, pored toga, da "Nema pogrešnih razloga zbog
kojih bi se volela jedna statua ili slika. Ima samo pogrešnih razloga zbog
kojih se jedno umetničko delo ne voli."
umetnost.5balinda,
Kao što već danima slušamo, na današnji dan pre dva veka, (zapravo
jučerašnji; tj. 5. decembra 1791.) od nepoznate bolesti i u krajnjoj
bedi, umro je muzički genije Wolfgang Amedeus Mozart. Po vetru i
vejavici do blizu groba ispratili su ga samo nekoliko najvernijih
prijatelja, ali zbog nevremena samom polaganju u grob niko nije
prisustvovao. Pošto su grobari mislili da se radi o nekom siromahu bez
porodice, sahranili su ga u zajedničkoj sirotinjskoj grobnici. Mesto na
kome je sahranjen nije poznato ni danas.
Rodio se 27. januara 1756. u Salzburgu, jednom od muzičkih centara
Evrope XVIII veka, slikovito nazvanim "parčetom Italije na tlu
Austrije", u poznatoj austrijskoj familiji muzičara nemačkog porekla.
Od najranije mladosti ovo "čudo od deteta" pokazivalo je muzičku
genijalnost. Prva zapisana i datirana kompozicija malog Mozarta je
Allegro za klavir koju je napisao sa svojih 6 (!) godina.
umetnost.6isekulovic,
>>prisustvovao. Posto su grobari mislili da se radi o nekom siromahu bez
>>porodice, sahranili su ga u zajednickoj sirotinjskoj grobnici. Mesto na
>>kome je sahranjen nije poznato ni danas.
Ja sam ziveo u ubedjenju da je on stvarno umro siromasan.
umetnost.7balinda,
>> Ja sam ziveo u ubedjenju da je on stvarno umro siromasan.
U odnosu na svoj sjaj i značaj, svakako, ali ipak (izgleda?) ne
sasvim kako se ponekad, malčice romansirano, predstavlja. U svakom
slučaju ne, da bi bio sahranjen u zajedničkoj sirotinjskoj grobnici.
umetnost.8magician,
=> Ja sam ziveo u ubedjenju da je on stvarno umro siromasan.
Nemoj Mocu da mi diras !!!
MAG ;<
umetnost.9max.headroom,
Izvinjenje sto upadam u sred polemike (?) o Mozzu, ali me interesuje
koliko ljudi ovde slika/crta/etc ?
Da li je neko bio na kursu slikanja u NUBS-u, a ako jeste - zanimaju
me utisci. Moje je misljenje da je stvar propala zbog neorganizovanosti
i nedostatka nastavnog materijala. Da li Akademija preduzima neke
slicne kurseve?
umetnost.10sstakic,
Koliko znam, da, preko leta. Mada opet, postoje 'skole' (mozda nije
pravi izraz) koje imaju bolju reputaciju.
umetnost.11max.headroom,
> Koliko znam, da, preko leta. Mada opet, postoje 'skole'
> (mozda nije pravi izraz) koje imaju bolju reputaciju.
Stvar koja je mene ubijala je ta sto su ucenici _sami_
morali nabavljati 90% ucila - i platna, i kvalitetne
cetkice, i kvalitetne vostane bojice, a sve to kosta...
Pa pogledaj samo koliko ti opreme treba za jednu "bednu"
grafiku - odgovarajuci rapidografi, odgovarajuci tusevi,
odgovarajuca podloga... itd, itd. I pored svega - nekada
su prostorije zauzete, jer se drze casovi engleskog, pa
se kreci, ijaooo! Blago onim _talentima_ koji su odande
nesto poneli.
umetnost.12sstakic,
Ne znam da li znas nekog slikara (mnogo bolje - slikarku ;))
ali pitaj njih, onako uopsteno, o egzistenciji i materijalu.
Ako se ne varam, studenti FLU dobijaju neke bedne kolicine
materijala, a posdiplomci *nista*. A to su licnosti koje
bi trebalo i da zive i da jedu. I usput, da prodaju deo
svog sveta. :(
Sto se skole tice (mada mislim da taj termin nije odgovarajuci)
mislim da je bolje kod Sergeja. Svi koje znam su isli kod njega
pre konkursa na FLU. Naravno, ne vrede (umetnicki) svi isto,
ali su manje vise svi imali reci hvale za svoj 'boravak' tamo.
A to se vidi i na slikama i po idejama.
umetnost.13max.headroom,
> Sto se skole tice (mada mislim da taj termin nije
> odgovarajuci) mislim da je bolje kod Sergeja. Svi koje
> znam su isli kod njega
Da, potupuno se slazem sa tobom, osim sto nemam bas mnogo
info. o Sergeju, kao npr. gde/kako da kontaktiram zaduzene za
to?
P.S. Bavis li se i ti slikanjem?
umetnost.14mkiric,
>> Da, potupuno se slazem sa tobom, osim sto nemam bas mnogo
>> info. o Sergeju, kao npr. gde/kako da kontaktiram zaduzene za to?
Sergej ima atelje u umetničkoj koloniji kod bazena u sportskom centru.
Ako se dobro sećam (bilo je to ipak pre nekih 14 godina), to ti je treća
autobuska stanica posle skretanja kod pumpe na Banovom Brdu.
umetnost.15balinda,
U uvodnoj poruci za ovu temu napomenio sam i nekakav "kurs" iz
istorije umetnosti. Mislio sam, tada, na likovne umetnosti. Ima li, za
tako nešto, dovoljno interesovanja?
umetnost.16max.headroom,
> istorije umetnosti. Mislio sam, tada, na likovne
> umetnosti. Ima li, za tako nesto, dovoljno interesovanja?
Da, mada bi od vece koristi bilo da se malo 'razglaba' i
o samom stvaranju umetnosti. Za pocetak, ima li koga da
je nesto naslikao (ulje, olovka, ugalj, tus)?
umetnost.18lanik,
>> Za pocetak, ima li koga daje nesto naslikao (ulje, olovka, ugalj, tus)?
Jel' se računa strip? ;))
--> Keyboard? How Quaint!
umetnost.19max.headroom,
> Jel' se racuna strip? ;))
Ne ;) Zezam se, jel radis stripove?
umetnost.20lanik,
>> > Jel' se racuna strip? ;))
>> Ne ;) Zezam se, jel radis stripove?
Radio sam, nekada davno... Nema se vremena, to ti je... :(
--> "Hello, Gentlemen. I am a HAL 9000 computer. I became active
--> in the H A L plant in Urbana, Illinois, on January 12, 1992."
umetnost.21max.headroom,
> Radio sam, nekada davno... Nema se vremena, to ti je... :(
Hej, bas me zanima, kojim si rapidografima radio (ako si
uopste time), i na kojoj vrsti hamera. Ja sam nesto
pokusavao sa ovim "stranim", kako ga vec sve ne zovu po
knjizarama, hamerom, koji je jedno 10.000 puta bolji od ovog
nesretnog domaceg, koji se nemoze radirati ni u snu. Pazi,
uzmes domaci (?) hamer, udaris 0,2 rapidografom po njemu (a
tus je iz Rotringovog kompleta, znaci super-osusljiv :) i
nemogu cak ni najmeksu gumicu (!) da upotrebim (Staedler),
vec duvam i vrsim neke magicne obrede da linija nestane :)))
Shit. (Ned'o Bog da uzmem zilet, pocepao bi se od pocetka
do kraja)
umetnost.22ljubisha,
Taj nemački je valjda šeler (ili tako nekako, davno beše) i strava je!
A jesi li probao da negde nabaviš glass-rederer (od staklenih vlakana).
Prave ga nemci ali i česi ponekad znaju da iznenade.
umetnost.23max.headroom,
> Taj nemacki je valjda seler (ili tako nekako, davno bese)
> i strava je! A jesi li probao da negde nabavis
> glass-rederer (od staklenih vlakana).
Jes! Taj je (seler). On je jos i mogao da se nabavi, po njemu je
i moglo pristojno da se crta... Ovaj od staklenih vlakana (neka
cudna 'impregnacija') sam video kod ortaka koji je koristio neke
ludacke tuseve iz Svedske ili USA, ne znam, koji deluju poput
letraseta - radiranje moguce u roku od 5 sati, inace - nema
teorije ni da ga zapalis (za razliku od domaceg, opet, sa koga
linije 'otpadaju' posle odredjenog vremena).
umetnost.24lanik,
>> Hej, bas me zanima, kojim si rapidografima radio (ako si uopste
>> time), i na kojoj vrsti hamera.
Nisam radio rapidografima, oni su mi nekako suviše "mrtvački" :)
tanki i nemaju "dinamiku". Mogu da posluže za "sitne detalje" a'la Herrman
:)) ali generalno mi se ne svidjaju. Nisam puno tuširao, uglavnom je sve
bilo u olovci, ali ono što sam "tuširao" je bilo ili tuš ili flomaster
(raznih debljina).
Hamer... (nije MC) ;)) kolko' se ja sećam, tada su bili (što ti
kažeš) strani i domaći :)) (kakav izbor) i mislim da sam crtao na domaćem
jer je bio jeftiniji, čini mi se da sam probao sa stranim hamerom i da nije
bilo neke razlike (zato što sam uglavnom radio u olovci).
A najgore mučenje mi je bilo kada sam trebao da sečem hamer na
četiri dela za "strip-table" :)
Ko pogodi kako se zvao super heroj koga smo ja i ortak izmislili i
crtali dobija super ultra ne-nagradu! :)))
--> Keyboard? How Quaint!
umetnost.25max.headroom,
> Nisam radio rapidografima, oni su mi nekako suviše
> "mrtvački" :) tanki i nemaju "dinamiku". Mogu da posluže
> za "sitne detalje" a'la Herrman
Hmmm... Da, zavisi od ukusa. Moebius koristi pero, koliko sam
video na jednoj fotografiji, i zato njegove linije imaju još
jednu dimenziju "više" (na primer, predmet koji nacrta dobija na
dubini, jer su njegove ivične linije različite debljine). Mada
on savršeno radi senčenje, izvlačeći nekoliko teksturnih linija
(znaš one paralelne), da bi zatim, što se senka produbljuje,
dodavao i neke poprečne linije koje daju nešto 'posebno'
njegovim grafikama... I sve to perom (metalnim, naravno :)
Mene rapidografi oduševljavaju zbog mogućnosti crtanja sitnih
detalja, koje obavezno uguram :)) ali i zato što ne moram da
razmišljam da li će mi tuš kapnuti ovde ili onde, da li će se
osušiti sada ili za 10 min. itd. A sama olovka je dobra, ali za
nešto "konkretnije", teeeeško... (?)
umetnost.27max.headroom,
Max Labs Inc. (C)1992
(3D Stuido, "Dipol"
320x200x256)
max7.gifumetnost.28max.headroom,
Max Labs Inc. (C)1992
(3D Stuido, "SEZAM"
320x200x256)
Misljenja sam da bi ovaj GIF mogao posluziti u BBS-reklamne svrhe, odasiljanjem
na razne adrese (BBS, da ne bude zabune)... :)
sezmax.gifumetnost.29balinda,
Zahvaljajući prilogu Predraga Todorovića (na sezamu: todorp) u sjajnoj sam
(nezasluženoj!) poziciji da ovde prezentujem repertoar beogradskih pozorišta za
juni mesec. U ime celokupnog auditorijuma izražavam mu *veliku* zahvalnost za
trud koji je uložio.
P.S. Nadam se da je ovo samo početak jedne nove tradicije. (?)
umetnost.30balinda,
BEOGRADSKO DRAMSKO POZORIŠTE
REPERTOAR ZA MESEC JUNI 1992. GODINE
----------------------------------------
VELIKA SCENA
----------------------------------------
Stevan Koprivica
DUGO PUTOVANJE U JEVROPU
Pretstave su: 2, 9, 12. juna
----------------------------------------
Bertold Breht
MAJKA HRABROST
Pretstave su: 15, 27. juna
----------------------------------------
Lanford Vilson
ZAPALI ME
Pretstave su: 4, 5, 10, 11, 23. juna
----------------------------------------
Aleksandar Popović
BELA KAFA
Pretstave su: 6. juna
----------------------------------------
Edvard Bond
KO SE BOJI VIRDžINIJE VULF
Pretstave su: 7, 18, 25. juna
----------------------------------------
A.P.žehov
IVANOV
Pretstave su: 13, 21. juna
----------------------------------------
Kolin Higins
HAROLD I MOD
Pretstave su: 14. juna
----------------------------------------
Tenesi Vilijams
STAKLENA MENAčERIJA
Pretstave su: 16, 24, 30. juna
----------------------------------------
Tenesi Vilijams
MAžKA NA USIJANOM LIMENOM KROVU
Pretstave su: 17, 28. juna
----------------------------------------
čan Klod Grimber
SLOBODNA TERITORIJA
Pretstave su: 19. juna
----------------------------------------
Dušan Kovačević
SABIRNI CENTAR
Pretstave su: 20. juna
----------------------------------------
NOVA SCENA
----------------------------------------
Branislav Petković
KASKADER
Pretstave su: 4, 10, 17, 26, 28. juna
----------------------------------------
S.Selenić-D.Knežević
PISMO/GLAVA
Pretstave su: 7, 16. juna
----------------------------------------
Fjodor Mihajlovič Dostojevski
ZLOCIN I KAZNA
Pretstave su: 3, 11 juna
----------------------------------------
Semjuel Beket
SREĆNI DANI
Pretstave su: 25. juna
----------------------------------------
KOD NARODNOG POSLANIKA
Premijera je 15. juna
----------------------------------------
Slavomir Mrožek
EMIGRANTI
Pretstave su: 14, 20. juna
----------------------------------------
umetnost.31balinda,
JUGOSLOVENSKO DRAMSKO POZORIŠTE
REPERTOAR ZA JUNI MESEC 1992. GODINE
----------------------------------------
VELIKA SCENA
----------------------------------------
Viljem Šekspir
BOGOJAVLJENSKA NOĆ
Prikazuje se: 3, 6, 11, 13, 18. juna
----------------------------------------
Aleksandar Popović
BELA KAFA
Prikazuje se: 4, 10, 16. juna
----------------------------------------
Slobodan Selenić
KNEZ PAVLE
Prikazuje se: 5, 7, 8, 9. juna
----------------------------------------
Fridrih Šiler
RAZBOJNICI
Prikazuje se: 12, 14, 19. juna
----------------------------------------
čorž Fejdo
BUBA U UHU
Prikazuje se: 17. juna
----------------------------------------
Branislav Nušić
NARODNI POSLANIK
Prikazuje se: 24. juna
----------------------------------------
TEATAR "BOJAN STUPICA"
----------------------------------------
Branislav Nušić
NE OžAJAVAJTE NIKAD
Prikazuje se: 2, 9, 10, 20. juna
----------------------------------------
Marsel Ašar
HAJDE DA SE IGRAMO
Prikazuje se: 3, 4, 17. juna
----------------------------------------
Momo Kapor
011
Prikazuje se: 5, 7, 12, 14, 16. juna
----------------------------------------
Šekspir, žehov, Klodel ...
LAKRDIJAŠ
Prikazuje se: 6, 13. juna
----------------------------------------
Tomas Man
MARIO I MAĐIONIžAR
Prikazuje se: 7, 21. juna
----------------------------------------
Semjuel Beket
žEKAJUĆI GODOA
Prikazuje se: 8, 15, 22. juna
----------------------------------------
Jursenar / Vekor
GOVOR MOžVARE I ĆUTANJE MORA
Prikazuje se: 11, 14, 19. juna
----------------------------------------
čorž Fejdo
VELIKA AUTO TRKA
Prikazuje se: 18. juna
----------------------------------------
Branislav Nušić
SUMNJIVO LICE
Prikazuje se: 23. juna
----------------------------------------
Mihail Bulgakov
PSEĆE SRCE
Prikazuje se: 24. juna
----------------------------------------
POZORŠNI SALON JDP
----------------------------------------
čan Pol Sartr
IZA ZATVORENIH VRATA
Prikazuje se: 2. juna
----------------------------------------
Marša Norman
LAKU NOĆ, MAJKO
Prikazuje se: 7. juna
----------------------------------------
Erazmo Roterdamski
POHVALA LUDOSTI
Prikazuje se: 10. juna
----------------------------------------
Ivan Ivanović
ŠOPSKA AMBASADA
Prikazuje se: 11. juna
----------------------------------------
Ežen Jonesko
čAK ILI POKORNOST
Prikazuje se: 12. juna
----------------------------------------
Zinovij Sagalov
TRI čIVOTA ISIDORE DANKAN
Prikazuje se: 14. juna
----------------------------------------
Danilo Kiš
HOĆ I MAGLA
Prikazuje se: 17. juna
----------------------------------------
M.Buber Nojman - O.Savić
MILENA IZ PRAGA
Prikazuje se: 19. juna
----------------------------------------
umetnost.32balinda,
NARODNO POZORIŠTE
REPERTOAR PREDSTAVA
OD 2. DO 30. JUNA 1992. GODINE
----------------------------------------
VELIKA SCENA
----------------------------------------
drama Viljema Šekspira
RIžARD III
prikazuje se: 2, 12, 16. juna
----------------------------------------
opera Gaetana Donicetija
LUžIJA OD LAMERMURA
prikazuje se: 3. juna
----------------------------------------
balet Ludviga Minkusa
DON KIHOT
prikazuje se: 4. juna
----------------------------------------
po romanu "IDIOT" F.M.Dostojevskog
NASTASJA FILIPOVNA
prikazuje se: 5. juna
----------------------------------------
opera Đakoma Pučinija
MADAM BATERFLAJ
prikazuje se: 6. juna
----------------------------------------
komedija Edmona Rostana
SIRANO DE BERčERAK
prikazuje se: 7, 21. juna
----------------------------------------
opera Đuzepe Verdija
TRAVIJATA
prikazuje se: 8. juna
----------------------------------------
drama Vide Ognjenović
JE LI BILO KNEčEVE VEžERE
prikazuje se: 9, 23. juna
----------------------------------------
opera žajkovskog
EVGENIJE ONJEGIN
prikazuje se: 10. juna
----------------------------------------
balet na muziku Kamija Sen-Sansa
SAMSON I DALILA
prikazuje se: 11. juna
----------------------------------------
opera Đoakina Rosinija
SEVILJSKI BERBERIN
prikazuje se: 14. juna
----------------------------------------
komedija č.B.P.Molijera
UžENE čENE
prikazuje se: 14, 26. juna
----------------------------------------
balet P.I.žajkovskog
LABUDOVO JEZERO
prikazuje se: 18. juna
----------------------------------------
drama Henrika Ibzena
DIVLJA PATKA
prikazuje se: 19, 28. juna
----------------------------------------
opera Đuzepe Verdija
DON KARLOS
prikazuje se: 20, 24, 27. juna
----------------------------------------
balet Adolfa Adama
čIZELA
prikazuje se: 25. juna
----------------------------------------
balet Lea Deliba
KOPELIJA
prikazuje se: 28. juna
----------------------------------------
komedija Viktorijena Sardua
MADAM SAN-čEN
prikazuje se: 30. juna
----------------------------------------
MALA SCENA
----------------------------------------
drama Judžina O'Nila
žEčNJA POD BRESTOVIMA
prikazuje se: 2, 7, 13, 21. juna
----------------------------------------
drama Pavela Kohouta
PAT ILI IGRA KRALJEVA
prikazuje se: 3, 20. juna
----------------------------------------
opera V.A.Mocarta
DIREKTOR POZORIŠTA
prikazuje se: 5, 16, 22. juna
----------------------------------------
MODA KROZ VEKOVE
prikazuje se: 6. juna
----------------------------------------
šaljive igre
PLAY žEHOV
prikazuje se: 9, 17, 25. juna
----------------------------------------
drama Ferdinanda Bruknera
NAPOLEON I
prikazuje se: 10, 27. juna
----------------------------------------
balet
BES...KONAžNO
prikazuje se: 19. juna
----------------------------------------
komedije Roberta Andersona
KAKO MOGU DA TE žUJEM KAD VODA TEžE
prikazuje se: 24. juna
----------------------------------------
umetnost.33balinda,
ZVEZDARA TEATAR
REPERTOAR ZA MESEC JUNI 1992. GODINE
----------------------------------------
Siniša Kovačević
Đeneral Milan Đ. Nedić
Režija: Jovica Pavić
Uloge: Danilo Stojković, Mira Stupica,
Ljiljana Blagojević
Mihailo Janketić, Radoslav
Milenković, Vlastimir Stojiljković,
čika Milenković, Milutin Butković,
Ljiljana Međeši.
Pretstave su: 9, 12, 14, 15, 30. juna
----------------------------------------
Radoslav Pavlović
čivot Jovanov
Režija: Darko Bajić
Uloge: Dragan Bjelogrlić, Predrag Laković,
Danilo Lazović, Marko Baćović,
Dragan Jovanović, Irena Mičijević,
Karolina Cimeša
Pretstave su: 2, 11, 13, 28. juna
----------------------------------------
Dušan Kovačević
Urnebesna Tragedija
Režija: Dušan Kovačević
Uloge: Dragan Nikolić, Ljiljana
Dragutinović, Anica Dobra,
Lazar Ristovski, Snežana Bogdanović
(Danica Ristovski), Milena Dravić,
Danilo Stojković, Milan MIhailović,
Ivan Janketić
Pretstave su: 1, 5, 16, 18, 19. juna
----------------------------------------
Aleksandar Popović
Kus Petlić
Režija: Branko Pleša
Uloge: Dara Đokic, Anita Mančić, Branimir
Brstina, Aljoša Vučković,
Radoslav Milenković, Branko Pleša
Pretstave su: 27. juna
----------------------------------------
Radoslav Pavlović
Mala
Režija: Darko Bajić
Uloge: Anica Dobra, Ljiljana Dragutinović,
Lazar Ristovski, Dragan Bjelogrlić,
Zarko Laušević (Nikola Kojo),
Danilo Lazović, Renata Ulmanski,
Predrag Laković, Andrijana Videnović,
Marko Bačović (Mile Stanković)
Pretstave su: 4, 6, 7, 17. juna
----------------------------------------
Dušan Kovačević
Profesionalac
Režija: Dušan Kovačević
Uloge: Danilo Stojković, Bogdan Diklić,
Neda Arnerić
Pretstave su: 29. juni
----------------------------------------
Dušan Kovačević
Klaustofobična Komedija
Režija: Dušan Kovačević
Uloge: Danilo Stojković, Mihailo Janketić,
Danilo Lazović, Jelisaveta Sabljić,
Milan Mihailović, Sofija čugić,
Ljubiša Nikolić
Pretstave su: 8. juna
----------------------------------------
umetnost.34mcule,
Ideju o pozorisnom repertoaru odavno imam mada se nisam oglasavao
skoro 1,5 godina. Nekada davno (ako se neko seca), izlazio je informator
BEORAMA. Dugo ga nije bilo, pa evo zamena za njega izlazi vec nekoliko
meseci i zove se BEOSPEKTAR. Medjutim on se nije pojavio u maju a neverujem
da ce ga biti i u junu, tako da bi bilo dobro da se ovde prestavi ceo
jednomesecni repertoar pozorisni i koncertni (normalno ko je u mogucnosti).
H
Jurica
umetnost.35mnikolic,
ATELJE 212 - REPERTOAR ZA JULI
03.07. Svećar - Đordano Bruno (predpremijera)
04.07. Svećar - Đordano Bruno (premijera)
05.07. Svećar - Đordano Bruno
06.07. Svećar - Đordano Bruno
07.07. Svećar - Đordano Bruno
08.07. Svećar - Đordano Bruno
10.07. Očevi i oci - Slobodan Selenić
11.07. Očevi i oci - Slobodan Selenić
12.07. Mravlji metež - Aleksandar Popović
13.07. Mravlji metež - Aleksandar Popović
14.07. Očevi i oci - Slobodan Selenić
15.07. Očevi i oci - Slobodan Selenić
16.07. Svećar - Đordano Bruno
17.07. Svećar - Đordano Bruno
18.07. Očevi i oci - Slobodan Selenić
19.07. Očevi i oci - Slobodan Selenić
20.07. Mravlji metež - Aleksandar Popović
21.07. Mravlji metež - Aleksandar Popović
25.07. Kneginja od Foliberžera - čorž Fejdo (javna generalna proba)
26.07. Kneginja od Foliberžera - čorž Fejdo (javna generalna proba)
27.07. Kneginja od Foliberžera - čorž Fejdo (predpremijera)
28.07. Svećar - Đordano Bruno (gostovanje - Kap. Mišino Zdanje)
29.07. Svećar - Đordano Bruno (gostovanje - Kap. Mišino Zdanje)
31.07. Svećar - Đordano Bruno (gostovanje - Barski ljetopis/Bar)
Blagajna radi svakoga dana osim srede 10-13 i 18-20 sati.
Cene ulaznica: 150 din (1-10 red) i 100 din (ostala mesta)
umetnost.36max.headroom,
Interesuje me ima li gde da se nabavi topografsko pero? Nisam siguran
za naziv :) (valjda sam potrefio), ali deluje poput rapidografa i na
vrhu umesto igle ima kuglicu, tako da debljina linije zavisi od jačine
pritiska.
umetnost.37banusko,
>**> vrhu umesto igle ima kuglicu, tako da debljina linije zavisi od jačine
>**> pritiska.
Koje ti debljine trebaju ?
umetnost.38mnikolic,
Možda je ovo pitanje pre za temu o.jeziku ali tiče se umetnosti pa evo ga
ovde. Interesuje me kako se pravilno (u originalu) izgovara ime poznatog
španskog slikara, Joana Miroa (Joan Miro). Naime, u enciklopediji Prosveta
piše Huan Miro, ali, Huan se na španskom valjda piše Juan, a ne Joan.
Pored toga, ako je Miro Katalonac, a mislim da jeste, katalonski izgovor
je bliži francuskom. Sve u svemu, mislim da je pravi izgovor čoan Miro,
ali nikako da nađem potvrdu za to ;). Pomagajte.
m.
umetnost.39max.headroom,
> Koje ti debljine trebaju ?
:) Ne znam, ali pretpostavljam da mi treba nešto oko rapidografskog
0.5 mm
umetnost.40todorp,
Pa sad ovo je vec zanimljivo.Po meni bi Juan bio Huan(kao npr Juan Gris),ali
evo sta pise po knjigama:
Istorija slikarstva (nolit): Huan Miro
Istorija umetnosti (H.W.Janson): Hoan Miro
Recnik modernog slikarstva (nolit): Hoan Miro
Larousse (vuk karadzic): Hoan Miro
Pa kao sto vidis vise ih je sa Hoan nego sa Huan :).E sad postoji pitanje kako
ga je mama zvala ;) mozda Zoan sto je logicno,Katalonski (tek od skora je po
spanskom ustavu jednak sa kastiljskim) je slican francuskom ili Hoan sto je po
pravilima.
Pozdrav od Todora.
umetnost.41duke,
│ Pored toga, ako je Miro Katalonac, a mislim da jeste,
│ katalonski izgovor je bliži francuskom. Sve u svemu,
│ mislim da je pravi izgovor čoan Miro, ali nikako da nađem
│ potvrdu za to ;). Pomagajte.
Nisi bio daleko. Moja poznanica, asistent na španskom, kaže ovako:
"Izgovara se (ono početno _J_) negde između našeg _đ_ i _ž_."
Probaj. (Kada ga ona izgovori, meni se čini kao umekšano _dž_.)
Pozdrav,
Vlado
umetnost.42mnikolic,
> ga je mama zvala ;) mozda Zoan sto je logicno,Katalonski (tek od skora je
> po spanskom ustavu jednak sa kastiljskim) je slican francuskom ili Hoan sto
> je po pravilima.
Hvala na pomoći! Po španskom izgovoru, valjda bi stvarno Miro bio Hoan,
ali, on je definitivno Katalonac; rodio se u Barceloni 20.04.1893. Mislim
da je ono što je duke preneo u poruci 2.41 prava stvar. Možda greška u
našim knjigama potiče baš zbog dugogodišnje zabrane katalonskog, koji je,
kako sam kažeš, tek od skora u slobodnoj upotrebi.
m.
umetnost.43mnikolic,
> Nisi bio daleko. Moja poznanica, asistent na španskom, kaže ovako:
> "Izgovara se (ono početno _J_) negde između našeg _đ_ i _ž_."
> Probaj. (Kada ga ona izgovori, meni se čini kao umekšano _dž_.)
Ha zmaju! To mi je trebalo :)
Muchas gracias :) tvojoj poznanici i tebi na trudu i pomoći!
m.
umetnost.44balinda,
>> Hvala na pomoći! Po španskom izgovoru, valjda bi stvarno
>> Miro bio Hoan, ali, on je definitivno Katalonac; rodio
>> se u Barceloni 20.04.1893.
Da bi mu se revanširao, lepo bi bilo da napišeš nešto o slavnom
kataloncu u temi ko.je.ko. (?) :)
umetnost.45mkiric,
>> Nisi bio daleko. Moja poznanica, asistent na španskom, kaže ovako:
>> "Izgovara se (ono početno _J_) negde između našeg _đ_ i _ž_."
>> Probaj. (Kada ga ona izgovori, meni se čini kao umekšano _dž_.)
Slovo J se u španskom izgovara na nekoliko načina - u kasteljano dijalektu
(kome pripada i književni španski jezik) se izgovara kao H, dok se u katalan
(katalonskom) dijalektu izgovor približava francuskom ili portugalskom, u kome
se J izgovara kao č. U portugalskom Huan (Juan) postaje čoao, a u francuskom
čan. Slično je i sa imenom Hoakin (Joaquin) koje u portugalskom postaje čoakin
a u francuskom čak.
Ovo mi se sviđa - španski je jedan od jezika sa najprostijim osnovnim
pravopisnim pravilima, ali se kod nas pri transkripciji najviše greši upravo na
tom jeziku. Recimo, nisam još čuo bilo kog sportskog komentatora da je pravilo
izgovorio reč "Barcelona" ili imena Miguel i Jose, da se zadržim na
najprostijim primerima.
umetnost.46banusko,
>**> :) Ne znam, ali pretpostavljam da mi treba nešto oko rapidografskog
>**> 0.5 mm
Pogledaću šta imam,javiću se za koji dan.Podseti me u mail-u.
Pozdrav.
umetnost.47dragisak,
OTVORENA IZLOčBA MILIĆA OD MAžVE
Izložba slika Milića od Mačve "Dogovor velikana pred svečanu propast
sveta" otvorena je sinoć na Andrićevom vencu.
Reč je o jednoj u nizu manifestacija u okviru kulturnog programa
"Lepotom i talentom bombardujemo Beograd" u organizaciji "Prosvetine"
Književne galerije.
O stvaralaštvu Milića od Mačve govorila je gradonačelnik Slobodanka Gruden.
*****************
(TANJUG)
Možda je ovo trebalo u viceve. Neznam.
umetnost.48dejanr,
[Odgovor na 9.462, zddb]
>> Voždovačku crkvu je oslikao praktično džabe.
Jeste, a onda se Crkva "hvatala za glavu" šta je sve iscrtao što ne
priliči hramu, pa su morali da se lome silna koplja oko toga kako tu
i šta prefarbati i "unormaliti".
>> ... netrpeljivost prema Miliću potiče iz čisto političkih razloga.
>> Kao pravi zaštitnik srpstva, čovjek je anatemisan u štampi koju,
>> opet sam siguran, ti čitaš.
Šta će čitanje štampe, sasvim je dosta ona "kletva Amerike" koju je
sam on napisao i čitao. Baš mu hvala na takvoj "zaštiti srpstva", mnogo
nam je pomogla ;)
PS Okreni, obrni, ipak stigosmo i do tematike sa CIVILIZACIJA-u :)
umetnost.49max.headroom,
>>> ... netrpeljivost prema Miliću potiče iz čisto političkih razloga.
Ma, čovek je lud. I to *lud* koliko je težak. Ali divno slika :) Pre
koju godinu je držao neke govore u onoj galeriji u Krsmancu, valjda je
imao i svoju izložbu, i tom prilikom je nabaljezgao takvu gomilu
bedastoća da su se svi značajno gledali odmahujući glavama. Mislim da
je tema bila nešto u stilu "pričam ti ja tako o sebi", ništa
politički...
Ako nekoga zanima, može da pogleda knjigu "Milich of Macva" (3 dela)
koju sam video u prodajnoj galeriji (knjižara) Narodnog muzeja. Tamo
ima em sabrana dela, em delove biografije Milića, pa neka sâm proceni.
Pisali su je domaći + nemački autori, mislim.
P.S.
(Ako se o stanju duha može nekome suditi prema delima koja čini, onda
su to umetnici - slikari i pisci. Tj. imaš i crno na belo dokaz o tome
"šta ko krije u svojoj glavi". Sećam se, jednom prilikom je slikarka
(zaboravio sam ime) u Muzeju savremenih umetnosti, na Ušću,
prezentovala svoja dela - bela platna na kojima su bile naslikane muve
u raznim veličinama. Mislite da je autorka bila "čitava"? Naravno,
"biti čitav" je rastegljiv pojam, ali eto, čisto da ne kažu da Milića
ne podnose "politikanti" samo zato jer "politizira"...)
umetnost.50dragisak,
(Odgovor na zddb 9.480)
║ Ilija M. čivančević - Novom pokoljenju, Beograd 1934.
║ Sima Lukić-Lazić - Srbi u davnini, Zagreb 1894. (nikad preštampana)
Ukom kontekstu si pominjao Lepenski vir u vezi sa ovim knjigama ?
║ Gdje? U Aušvicu? Šališ li se? Evo šta mislim. Tu se radi o
║ Jevrejima, kojih je prije rata najviše bilo u Poljskoj. Onda ta
║ cifra dobro dođe BAŠ za ovakvu situaciju! Nemoj misliti da o tome
║ nisam razmišljao. To je mnogo važnije pitanje nego što izgleda.
U pravu si. Jevreji su činili oko 20% populacije Poljske pre rata.
Danas ih je zanemarljiv broj. Sa druge strane Poljaka je dosta živelo u
Litvaniji (u Vilnu su većina stanovnika bili Poljaci), a danas ih je
tamo zanemarljiv broj. Dakle poljaci nisu ginuli samo u Poljskoj nego
i u drugim zemljama gde ih je bilo (u SSSR-u nekoliko miliona).
║>> Milić od Mačve je pre svega loš slikar. Prava je sramota srpske
║ kulture<<
║
║ To ti misliš.
Ne mislim samo ja.
║ Oni su poznati u svijetu, a i šire! Stvarno ti je referenca
║ (akademici)!
Pa ni Milić nije tako poznat u svetu. Mnogo poznatiji je, na primer,
Vlada Veličković koji je i profesor na likovnoj akademiji u Parizu.
Milić od Mačve je, do skora, malo izlagao u inostranstvu. Tek mu se u
skorije vreme (posle VIII sednice :-> ) pružila prilika da preko naših
kulturno-informacionih centara više izlaže po inostranstvu.
Što se tiče mojih referenci, moguće je da su Aleksandar Bakočević
ili Slobodanka Gruden bolje reference od uglednih slikara-akademika
(zaboravio sam da navedem i Miću Popovića koga sam čuo da govorii
dosta loše o Milićevoj umetnosti). Sve je moguće.
║>> Problem naše likovne umetnosti je što ne postoji tržište. U muzici
║ se, na primer, zna ko je Lepa Brena, a ko Ivo Pogorelić. I ako oboje
║ predstavljaju vrhunske domete u svojoj oblasti, tačno se zna gde<<
║
║ žovječe, a oni što slikaju dupetom, ti valjaju?
Na koga misliš ?
║ ... Koja mjerila želiš
║ da uzmeš? Ako je to svijet, onda je pitanje ima li Srbija
║ priznatijeg?
Ima. Naveo sam već Vladu Veličkovića, zatim tu je još Dado Đurić.
Oni sada kod nas nisu toliko u trendu ali su u umetničkom svetu
van ovih granica sigurno priznatiji od Milića od Mačve.
║ ... Tu se može gledati i broj djela u svjetskim muzejima i
║ broj izložbi, itd. Stil? Stvar ukusa! Da štancuje, štancuje, ali i
║ stvara. Ne zaboravi da su renesansni slikari imali radionice u
║ kojima su im slike štancovali učenici, a ovi se samo potpisivali!
Niko mu ne zamera što pravi puno slika. Milić od Mačve ima zgodan
spoj osobina koje nisu tako česte kod umetnika. To su elokvencija
i smisao za biznis. Puno prodaje, dosta zarađuje, dobro se reklamira,
dobro se koristi sadašnjom situacijom da bi sebi podigao rejting.
║ To ne znam, ali ako bi mi pomogao to da nađem, vrlo bi valjalo da ga
║ malo "prcamo"! Premda je razumljivo da umjetnici ne smiju puno ići
║ uz nos!
Milić od Mačve je 1972. godine uradio naslovnu stranu za knjigu
jugoslovenske poezije o Titu "Kad te zaboli duša". Na naslovnoj
strani je u svom prepoznatljivom stilu prikazao Titov lik oblikovan od
krošnje drveta. Ispod toga je nacrtao tekst "Druže Tito, ljubičice
plava, ti se boriš za narodna prava". Knjigu nemam kod kuće
(izbegavam kič ;-) ), pa ne znam ostale podatke.
Pozdrav, Dragiša Krsmanović
umetnost.51pantal,
▀ÚPre jedno godinu dana sam video na TV Bgd-u jednu reklamu
za firmu ´Ó_ÚÚľ┘NTERART u Beogradu, koja se
bavio procenjivanjem umetničkih pre3dćŚK´kmeta.Da li neko zna
nešto o tome, s obzirom da ni 988 nije čuo Ú╦ăd9za njih!?
umetnost.52balinda,
[reply na 5.1019 mkiric]
>> Nego, kad smo već tu - šta misliš o ideji da ovde pokrenemo
>> diskusiju o moralnosti vraćanja knjiga autoru u znak
>> političkog protesta, odnosno da je prebacimo iz Foruma?
>> Mislim da tvoje mišljenje tu jako nedostaje.
Hvala ti na izuzetnom komplimentu. Na žalost, poslednjih meseci, ne
pratim Forum tako da nisam bio u mogućnosti da vidim argumente obe
strane. :(
Budući da ti odgovaram u ovoj temi slutiš kakvo je moje stanovište.
Smatram da je pravi motiv kupovine neke knjige najpre umetničke
prirode, tako da bi vraćanje iz političkih razloga ipak više govorilo o
onome ko to radi nego o autoru. (?) Ako bismo to čak i prihvatili kao
politički protest, onda bi se vredelo upitati da li vraćanjem ne radimo
isto što zameramo autoru koji je, recimo, zlopotrebio umetnost u
političke svrhe? Ako je, pak, reč o vraćanju onih dela koje nemaju
nikakve veze sa zloupotrebom umetnosti u političke svrhe, onda je stvar
i mnogo gora. Vratiti nekakve ljubavne pesme zato što je njihov autor
makar i najzloglasniji ratni zločinac, smatram neprincipijelnim.
Dakle, ako je reč o vraćanju politikanskog sadržaja, još bi se i
moglo naći nekakvo opravdanje, mada se, i u tom slučaju, pitam šta je
*nas* nagnalo da u prvi mah takvo delo kupimo i nosimo li i mi deo
"krivice"? Ako je vraćanje dela samo zato što se autor nalazi na našoj
"crnoj listi", onda je reč *samo* o našem primitivizmu.
Da li je povod za vašu diskusiju bio Dobrica Ćosić? Njegovu moralnu
odgovornost za nacionalnu tragediju kojoj prisustvujemo, nikada ne bih
"kažnjavao" vraćanjem knjiga. Kako je to rekao jedan drugi veliki
jugoslovenski književnik, ;) parafraziram, "kada gore knjige, redovno
pucaju i ljudske kosti".
umetnost.53spantic,
> "krivice"? Ako je vraćanje dela samo zato što se autor
> nalazi na našoj "crnoj listi", onda je reč *samo* o našem
> primitivizmu.
Mogu li da te citiram u FORUMu? :)
umetnost.54veca,
>> Da li je povod za vašu diskusiju bio Dobrica Ćosić? Njegovu moralnu
Ne, nego Momo Kapor. Ali većina deli mišljenje da je normalno vratiti
autoru knjigu, konkretno, radi se o zbirci priča "011", zato što je
autor promenio politički stav, sa čim se ni mkiric, ni ja ne slažemo,
sad vodimo bitku u forumu :))
p.s. Zaboravila sam da napomenem da i spantić deli naše mišljenje :)
umetnost.55max.headroom,
> Da li je povod za vašu diskusiju bio Dobrica Ćosić?
Ne, reč je o Momi Kaporu. Ali, ako te ne mrzi, pogledaj "pro et
contra" po Forumu...
umetnost.56mkiric,
Odgovor je bio baš onakav kakav sam i očekivao :) Mislim da bi ipak bilo
korisno da odvojiš malo vremena, pogledaš diskusiju i preneseš ovo što si ovde
rekao. Ako to ne okonča diskusiju, onda će je sigurno ubrzati i proširiti :))
umetnost.57balinda,
>> Mogu li da te citiram u FORUMu? :)
Nije li prava čast za svakoga da ga spantic citira u Forumu? :)))
umetnost.58balinda,
>> Ne, nego Momo Kapor. Ali većina deli mišljenje da je normalno
>> vratiti autoru knjigu, konkretno, radi se o zbirci priča
>> "011", zato što je autor promenio politički stav, sa čim se
>> ni mkiric, ni ja ne slažemo, sad vodimo bitku u forumu :))
Knjiga nije kupljena direktno od autora nego u knjižari. Zašto je ne vrate u
knjižaru? :) Šalu na stranu, knjiga je roba kod koje se može reklamirati samo
kvalitet tehničke izrade pa čak i to samo ukoliko je ne neki način oštećena.
Knjiga je roba bez garancije i nema osnove po kojoj bi se uvažila reklamacija.
Kupujući knjigu pristajemo da saslušamo autora i, na izvestan način, već time
postajemo "saučesnici" u toj igri. Ako se naknadno predomislimo, vraćanje
knjige je pokušaj skidanja odgovornosti za nešto u čemu smo i mi aktivno
sudelovali. Vraćanje knjige previše me podseća na majku koja tuče svoga sina
zato što više ne voli njegovog oca.
Zbog naziva teme evo par mojih razmišljanja o Momi Kaporu. Ovaj lagani
zabavljač bezazlenih poreskih obveznika oduvek me je iritirao svojim
plagijatorskim manirima. Napajajući se modernim američkim komercijanim
mekokoričnih bestselerima, uvek je uspevao da stvar odradi profesionalno. Vešto
je pisao o foliranjima svake vrste mada se u svemu sâm najviše folirao. Slušao
sam od Dragiše Draškovića i od svoga brata da je po kafanama bukvalno "plačkao"
promašene pesnike prerađujući neke njihove originalne ideje u svoja zanatski
korektna dela. Najviše mu je nedostajalo da ga tadašnja vlast na neki način
stavi van zakona budući da mu je najviše bilo potrebno da bude tzv.
"disidentski pisac" zbog boljeg prijema u Americi. Naivni su verovali da mu je
pretila opasnost od vlasti a vlast je bila dovoljno mudra i nije mu pružala
takav poklon. Pričalo se čak i to da je nekome ponudio, za tadašnje prilike,
veliku sumu novca samo da mu nekakva knjiga bude zabranjena. Koliko je u tome
bilo samo čaršiske ljubomore zbog njegovog *izvanrednog* komercijalnog uspeha,
meni je teško da prosuđujem. Istina je da sam ovaj trač čuo pre više od 10
godina.
No, da se vratim vraćanju knjiga. Oni koji bi to uradili neka sa prvo
zapitaju otkud im knjiga koju smatraju "vrednom" da se vrati? Ja, na primer, i
pored nekoliko hiljda knjiga koje imam nemam ni jednu od Mome Kapora ili
Dobrice Ćosića tako da i ne mogu biti u takvoj napasti. ;>>>
umetnost.59balinda,
>> p.s. Zaboravila sam da napomenem da i spantić
>> deli naše mišljenje :)
Zaista neprijatan presedan. :))) (Srđane, samo se šalim. Nadam se da to tako
i shvataš?)
Šalu na stranu, ne znam za tuđe motive zauzimanja ovog ili onog stava, koji
mogu biti i "politička potreb"a za branjenje ili napadanje nekoga čiji nam
stavovi nisu po volji ali, makar za sebe mogu reći da, mada mi lagani Moma
Kapor nikada nije bio omiljeni pisac a još manje su mi bliski njegovi
novokomponovani (i po svemu sudeći opet neiskreni) (?) nacionalizam, ipak bih
najpre ostao principijelan i smatrao da dela nisu kriva da bi morala deliti
sudbinu njihovih autora. Jesu li deca kriva zbog "greha" roditelja?
umetnost.60balinda,
>> Ne, reč je o Momi Kaporu. Ali, ako te ne mrzi,
>> pogledaj "pro et contra" po Forumu...
Mrzi me. :)
umetnost.61balinda,
>> Odgovor je bio baš onakav kakav sam i očekivao :) Mislim da bi
>> ipak bilo korisno da odvojiš malo vremena, pogledaš diskusiju
>> i preneseš ovo što si ovde rekao. Ako to ne okonča diskusiju,
>> onda će je sigurno ubrzati i proširiti :))
Iskustvo me uči da moji prilozi retko okonačavaju neku diskusiju. :>
umetnost.62spantic,
> Ne, nego Momo Kapor. Ali većina deli mišljenje da je
> normalno vratiti autoru knjigu, konkretno, radi se o
> zbirci priča "011", zato što je autor promenio politički
> stav, sa čim se ni mkiric, ni ja ne slažemo, sad vodimo
> bitku u forumu :))
Hajde Veco kakva crna većina kada smo mi tamo :)
umetnost.63veca,
>> Hajde Veco kakva crna većina kada smo mi tamo :)
I to što kažeš :))
umetnost.64mkiric,
>> > Da li je povod za vašu diskusiju bio Dobrica Ćosić?
>>
>> Ne, reč je o Momi Kaporu. Ali, ako te ne mrzi, pogledaj "pro et
>> contra" po Forumu...
Ama, nije reč o Momi Kaporu niti o Dobrici Ćosiću - oni su samo povod - reč
je o KNJIZI. Ne o nekoj određenoj knjizi, već o knjizi kao simbolu - trebalo
bi da bude jasno šta knjiga predstavlja, ali po diskusijama sudeći, izgleda da
ipak nije. ;( Reč je i o nečijem pravu na izbor političkog opredeljenja bez
straha od "sankcija".
umetnost.65max.headroom,
> Ama, nije reč o Momi Kaporu niti o Dobrici Ćosiću - oni su samo povod -
> reč je o KNJIZI. Ne o nekoj određenoj knjizi, već o knjizi kao simbolu
Ne bih rekao. Povela se rasprava o civilizovanom načinu izražavanja
negodovanja (bunta). Jedan od načina bio je i vraćanje knjige autoru.
Sigurno znaš da je krava u Indiji simbol svetosti, a sada pokušavaš da
svoje aršine primeniš na mene. Tvoja simbolika ne mora da bude
univerzalna, niti je shvatanje simbola posvuda isto.
> Reč je i o nečijem pravu na izbor političkog opredeljenja bez
> straha od "sankcija".
Vraćanje knjige si shvatio kao "sankciju koje se treba plašiti", ako
se staviš u kožu autora. Po mom shvatanju - pogrešno.
umetnost.66zokalezic,
Ima li neko program BITEF-a
Pozdrav
Zoran
umetnost.67isekulovic,
BEOGRADSKO DRAMSKO POZORIŠTE
oktobar 1992.
Velika scena:
-----------------------------
Jovan Sterija Popović
POKONDIRENA TIKVA
3, 9. X u 19.30 časova
-----------------------------
Stevan Koprivica
DUGO PUTOVANjE U JEVROPU
8, 14, 23. X u 19.30 časova
-----------------------------
Branislav Nušić
SUMNjIVO LICE
11, 16. X u 19.30 časova
-----------------------------
Siniša Pavić
POLTRON
15. X u 19.30 časova
-----------------------------
Kolin Higins
HAROLD I MOD
10, 20. X u 19.30 časova
-----------------------------
Lenford Vilson
ZAPALI ME
21, 22, 26, 27. X u 19.30 časova
-----------------------------
Nova scena:
-----------------------------
Hajner Miler
KVARTET - repriza
1, 2, 10, 14, 27, 29. X u 20 časova
-----------------------------
Stevan Koprivica
ORUčJE, ZBOGOM
4, 17. X u 20 časova
-----------------------------
Bratislav Petković
KASKADER
6, 7, 21, 28. X u 20 časova
-----------------------------
Semjuel Beket
SREĆNI DANI
13. X u 20 časova
-----------------------------
NARODNI POSLANIK
18, 22, 31. X u 20 časova
-----------------------------
Vojnovič - Šizgal
RUSKI BRAK - AMERIžA ROMANSA
24. X u 20 časova
-----------------------------
Slavomir Mrožek
EMIGRANTI
25, 30. X u 20 časova
-----------------------------
umetnost.68mcule,
Da li ce neko da ukuca programe svih pozorista...?
To je posao urednika conf:civilizacija odnosno conf:umetnost.
umetnost.69mnikolic,
ATELJE 212 - repertoar za Oktobar
01.10. Kneginja od Foliberžera
02.10. Očevi i oci
03.10. Očevi i oci
04.10. Svećar
05.10. Svećar
06.10. Mravlji metež
08.10. Mravlji metež
09.10. Očevi i oci
10.10. Očevi i oci
11.10. Svećar
12.10. Kneginja od Foliberžera
13.10. Korešpodencija
15.10. Svećar
16.10. Kneginja od Foliberžera
18.10. Mravlji metež
19.10. Kneginja od Foliberžera
20.10. Očevi i oci
22.10. Mravlji metež
23.10. Mravlji metež
24.10. Boris Godunov - PREMIJERA
25.10. Boris Godunov
26.10. Boris Godunov
27.10. Svećar
29.10. Boris Godunov
30.10. Očevi i oci
31.10. Korešpodencija
blagajna radi svakim danom osim srede 10-13 i 18-20 (tel. 347-342)
umetnost.70mnikolic,
NARODNO POZORIŠTE - repertoar za Oktobar
Velika scena:
01.10. čizela (b)
02.10. Ričard III (d)
04.10. Je li bilo kneževe večere (d)
06.10. Madam San-čen (k)
08.10. Labudovo jezero (b)
09.10. Don Karlos (o) - PREMIJERA
10.10. Sirano de Beržerak (k)
11.10. Svečana akademija povodom stogodišnjice rođenja Ive Andrića
11.10. Je li bilo kneževe večere (d)
12.10. Don Karlos (o)
13.10. Nastasja Filipovna (d)
14.10. Travijata (o)
15.10. Kopelija (b)
16.10. Učene žene (k)
17.10. Trubadur (o)
18.10. Divlja patka (d)
19.10. Nabuko (o)
20.10. Koštana (d)
21.10. Rigoleto (d)
22.10. Pokajnik, Karmen (b)
23.10. Je li bilo kneževe večere (d)
24.10. Don Karlos (o)
25.10. Kopelija (b)
25.10. Učene žene (k)
27.10. Divlja patka (d)
28.10. Evgenije Onjegin (o)
29.10. Vaskrsenje (b)
30.10. Koštana (d)
31.10. Lučija od Lamermura (o)
Mala scena:
03.10. Napoleon I (d)
04.10. Bes...Konačno (b)
07.10. Pat ili igra kraljeva (d)
09.10. žežnja pod brestovima (d)
10.10. Bečlijka Omer-Paše Latasa (md)
13.10. Kovači (k)
14.10. Play žehov
15.10. Pat ili igra kraljeva (d)
16.10. Bes...Konačno (b)
17.10. žežnja pod brestovima (d)
20.10. Direktor pozorišta (o)
22.10. Napoleon I (d)
23.10. Play žehov
24.10. Mrdanje - carpe diem
25.10. Draga Jelena Sergejevna (d)
26.10. Direktor pozorišta (o)
27.10. Pat ili igra kraljeva (d)
28.10. žežnja pod brestovima (d)
29.10. Play žehov
30.10. Kako mogu da te čujem kad voda teče (k)
31.10. Napoleon I
(b) balet, (d) drama, (md) monodrama, (k) komedija, (o) opera
blagajna velike scene 10-13 i 15-19 (tel. 620-946)
blagajna male scene 19-20 (tel. 631-874)