nabavka.206vcalic,
-> #203, dveselinovic>> SMARTDRV-a, koji, uzgred budi rečeno, i nije neki program, odavno se
>> znalo da je PCKwik daleko isped njega po svemu, a pre svega
>> pouzdanosti.
Nekad bilo...
Vlada
nabavka.207szeman,
-> #189, dejanr>> Mislim da smo već pričali o tome: cena se *NE FORMIRA* (niti će se
>> ikada formirati) samo na osnovu nabavne cene, nego je cena rezultat
>> ponude i potražnje tj. stanja na tržištu. Može ona biti i 10 puta
>> veća od nabavne, ako je neko raspoložen to da plati, ne vidim nikakvu
>> pljačku.
Pričali smo Dejane, i svako od nas je ostao pri svojoj konstataciji. Ne
vidi
>> Kod nas je, za mnoge robe, tražnja veća od ponude, i zato
>> konkurencija ne može da "izniveliše" cene - skoro sve što stigne brzo
>> se proda.
Ako ti je ova konstatacija tačna, onda nije ni čudo što su cene (čak) 2.6
puta veće ;)
>> Vidi se da nisi imao firmu - ima tu sijaset troškova. Od poslovnog
>> prostora, opreme, plata za servisere, knjigovođe i ponekog drugog,
>> minimuma akumulacije i amortizacije opreme, do mnogih drugih stvari.
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ovo što je navedeno su osnovne stvari, ali bih bio zahvalan da objasniš
koje su to "druge stvari" ;)
>> "Mali švercer" sve radi sam i zato može da izađe sa primetno nižim
>> ...
>> knjigovodstveni) softver, obećao podršku i onda odjednom dobio vizu
>> za Kanadu i Australiju i... zdravo doviđenja. Kupac je posle samo
Sve što si naveo je moguće, čak vrlo verovatno, samo me zanima zašto nisi
nisi pomenuo onoliku razliku u izmadju dinarse i devizne uplate. Baš me zanima
tvoje mišljenje. ;)
nabavka.208dr.grba,
-> #191, pbojan>> SmartDrive u proseku malkice i bolji! Tek kada se posmatraju specificne
>> upotrebe, onda kes moze da dodje do izrazaja.
Kad bi video kako radi Win aplikacija sa i bez BusLogic keš
kontrolera, sve bi ti bilo jasno. Softverski keš se tu ne može
ni porediti.
nabavka.209mdrazic,
-> #192, crncic> Zašto pljačka ?
> Ako smatraš da je pljačka, a ti lepo trk u Singapur, pa donesi sebi
> diskove i ostalu opremu.
A da bi mu se isplatilo, neka donese i meni nešto po ceni kakvu
smatra razumnom (za razliku od ovih sadašnjih lihvarskih).
Daću spisak pred polazak :)
nabavka.210calex,
-> #205, zormi<!> Spuštanjem cena povećava se promet (tako bi bar trebalo). Medjutim,
<!> to znači da treba veću količinu robe donositi za istu zaradu, a to
<!> onda znači da treba više puta ići (limit težine koja se unosi u avion
Jeste da za istu zaradu treba doneti veću količinu robe ali se
to radi u kraćem periodu, tj za, recimo, mesec dana se za malo veću
zaradu radi nešto malo više. To što se više puta ide je uglavnom i
taj veći rad koji se ulaže i koji donosi veću zaradu i to je valjda
uračunato u nju. Ukratko, još uvek je u opticaju naša stara navika
da se rešenje traži po sistemu što manjeg rada uz što je moguće veću
cenu. Veoma mali broj razmišlja drugačije. Zato i postoji sličnost u
cenama jer što bi neko radio (mnogo) više za (malo) veću zaradu.
Uostalom, kad nekoga pitate kakav mu je posao, srećan je ako može da
kaže da ima odlično radno mesto jer ništa ne radi.
<!> Ukratko, više se isplati ići jedanput sa 15% zarade nego dvaput sa 10%.
Koliko vidim, ovde je problem do kog procenta se može podići
zarada a da kupci pristaju da trpe. Najviše se, ipak, isplati ići
jednom sa >>>300% zarade nego 40 puta sa 10%, uz uslov APP.
nabavka.211calex,
-> #177, dveselinovic<!> Problem je, tvrdim ti, na onoj drugoj kartici. Naime, neke od
Jes' tako, probao sam sa drugim (isto VLB) kontrolerom i on se
ponaša kako bi trebalo. :)) Da ne bih takav kontroler koristio kao
I/O, nadam se da ću uspeti da nađem neki _običan_ kombi kontroler
ili da kompletiram ovu I/O pa da rešim problem. BTW, da li bi to
moglo da utiče na postojeći disk (kako mi neko reče) ili se i dalje
normalno radi s njim(a)?
<!> problematiku. Jes' da opet valja dati pare, al' si brate miran, radi
Jock, tog dela sam oslobođen, O:) makina je u firmi pa mi je
jedini problem da prekopam po magacinu.
pozdrav, Cale....
nabavka.212calex,
-> #199, vstan<!> Panasonic CR-562.
Kad je Panasonic u pitanju, prijatelj me je zamolio da potražim
drajvere za CD-ROM iz serije 76x, nije znao poslednji broj ali mislim
da ne menja stvar.
nabavka.213aleck,
-> #206, vcalic>> Nekad bilo...
Tačno,sad je Hyper car...:)
nabavka.214dejanr,
-> #207, szeman>> > Vidi se da nisi imao firmu - ima tu sijaset troškova. Od poslovnog
>> > prostora, opreme, plata za servisere, knjigovođe i ponekog drugog,
>> > minimuma akumulacije i amortizacije opreme, do mnogih drugih stvari.
>> > !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
>>
>> Ovo što je navedeno su osnovne stvari, ali bih bio zahvalan da objasniš
>> koje su to "druge stvari" ;)
Nema im kraja. Krene opština pa kaže svako ko je okačio tablu (od firme)
ima da plati po 1400 dinara za prošlu godinu. Ako neko *nije* okačio tablu,
onda plaća kaznu što je nije okačio ;) Takve stvari te "strefe" maltene
svaki dan, nešto što nisi mogao ni da sanjaš da će koštati, a, eto, košta.
"Mali švercer" možda i nema registrovanu firmu pa ga razne državne samovolje
manje pogađaju.
>> Sve što si naveo je moguće, čak vrlo verovatno, samo me zanima zašto nisi
>> nisi pomenuo onoliku razliku u izmadju dinarse i devizne uplate. Baš me
>> zanima tvoje mišljenje. ;)
Kada bi dinari u banci mogli da se zamene za marke po kursu 1:1, devizne
cene bi se približile dinarskim. Ovako, dinar relano nije jednak marki, a
to se vidi i po cenama. Kada se na to doda da se na keš marke ne plaćaju
razni porezi a i knjigovodstvo je mnogo jednostavnije ;> jasno je da će
prodavci i cenom stimulisati keš (mada time ulaze u razne rizike).
nabavka.215kanki,
-> #186, vlad
Re: Psovanje po Conneru
>> Imam jednog od 120Mb starog oko tri godine. Nema šta nije
>> prošao, radio je i radi po 12h dnevno, a nije ni jednom
>> štucnuo.
Nadovezujem se na ovo, isto od 120Mb, 7-8h dnevno, CFS420A 7-8h dnevno
mada je relativno nov, tek 6 mjeseci...
nabavka.216fancy,
-> #203, dveselinovicŮŢ> SMARTDRV-a, koji, uzgred budi rečeno, i nije neki program, odavno se
ŮŢ> znalo da je PCKwik daleko isped njega po svemu, a pre svega
ŮŢ> pouzdanosti.
Da, ali do pre godinu dana.
nabavka.217vcalic,
-> #213, aleck>> Tačno,sad je Hyper car...:)
Al' zamalo... Radio sam par testova tipa 'database simulation' i Smart
Drive 5.0 je neuporedivo brži od Hyper-a, Norton Cache je tu negde oko Smart
Drive, dok je keš iz WfWG brži za oko 30-40% od njih, bilo u Windows-u bilo u
DOS prozoru.
Smart Drive jeste nekada bio grozan program, ali verzija 5.x je
sigurno među 3 najbolja keš programa.
Vlada
nabavka.218zormi,
-> #210, calexI ja sam prošao fazu "kako Perica zamišlja biznis" pa razumem muke. :)
Da probam još jedno malo objašnjenje: recimo spuste se cene (ne mogu mnogo
jer je na standardnoj opremi već suviše niska margina ma šta pričali) i
brzo rasproda roba. E sad, da se dobije nova pošiljka treba dobijene pare
dostaviti proizvodjačima komponenti u 'odgovarajućoj' formi. To traje par
nedelja do mesec dana a za to vreme firma postavi automat na telefon koji
odgovara 'nažalost nemamo, ali samo što nije stiglo'.
* Jeste da za istu zaradu treba doneti veću količinu robe ali se
* to radi u kraćem periodu, tj za, recimo, mesec dana se za malo veću
* zaradu radi nešto malo više.
Nisam upućen u sve firme, ali u onoj koju znam ljudi vole da idu na
put i otimaju se za tu privilegiju. Znate ono: hoteli sa zvezdicama,
devizne dnevnice, noćni klubovi, kosooke lepotice... ;).
Dakle, nije u pitanju lenjost već neki drugi razlozi koji nisu jasni
dok se ne proba. Npr. u firmi koju znam najvažniji je što bi onda
trebalo umesto 500,000 DEM imati u stalnom *obrtu* 1,000,000 DEM,
(nije dovoljno samo imati ih već i obezbediti 'obrt' te količine)
a to nažalost ne može. :(
Šta kad se zasiti tržište pa neće da primi ni po nabavnim cenama?
nabavka.219omega,
-> #206, vcalicŢ>> SMARTDRV-a, koji, uzgred budi receno, i nije neki program, odavno se
Ţ>> znalo da je PCKwik daleko isped njega po svemu, a pre svega
Ţ>> pouzdanosti.
Ţ
Ţ Nekad bilo...
Opet si poceo? ;)
nabavka.220omega,
-> #217, vcalicHm, a jel si radio testove sa PC Kwik-om, PC Cache-om?;
sta je sa drugim masinama osim tvoje?;
sta je sa drugim testovima?
nabavka.221vcalic,
-> #220, omega>> Hm, a jel si radio testove sa PC Kwik-om, PC Cache-om?;
>> sta je sa drugim masinama osim tvoje?;
>> sta je sa drugim testovima?
PC-Cache i PC Kwik su već odavno isti program, ali nisam našao ni
jednu relevantnu verziju. PC Kwik 5.0 je izgubio na testu u PC Magazine-u od
Smart Drive-a 4.2, pa nema smisla porediti ga sa novim verzijama, koje su
primetno bolje. Sem toga, svi oni daleko zaostaju za kešom iz WfWG, ko ne
veruje nek proba. Inače, testirao sam na dve mašine (na mojoj nisam ni
testirao, tu od ranije stoji Norton Cache) a druge testove nisam imao pri
sebi. Išao sam na ta dva testa (CT50 i DPT iz SCPlus paketa), i na subjektivni
osećaj.
I pobogu ljudi prihvatite više da je taj Hyper sranje kakvog nema, i
izlečite se više tog Microsoftovog kompleksa.
Vlada
nabavka.222vstan,
-> #201, dubos> ║> Panasonic CR-562.
>
> Karakteristike? Gde se moze naci? Cena (u DM)?
312kb/sec po cdhd-u. Sto se nabavke tice moraces da se
sam telefonski potrudis. Probaj u TM Compu itd. Cena sa
kontrolerom ne bi trebala da bude veca od 280dem.
U svakom slucaju ne uzimaj Sony CDU-33. Ako ne nadjes Panasonic
ostaje ti Sony CDU-55, za kojeg ces morati da promenis disk
kontroler, koji mora da bude EIDE.
nabavka.223vstan,
-> #213, aleck> Tacno,sad je Hyper car...:)
Hyper, sta to bese ?
nabavka.224mdrazic,
-> #193, szeman>>> A kako da se inače stvori kapital? I šta tu ima loše?
>
> Većim obrtom kapitala, koje, mnogo manja cena diktira. Zar to nije
> očigledno ? :(
Očigledno je obrnuto: sa manjom cenom imaš manji obrt kapitala OSIM
ako nemaš robe koliko ti zatreba. Ali robe nema dovoljno na tržištu.
Kao što su mnogi rekli, tražnja je veća od ponude. Slično se desilo
na svetskom tržištu kafe prošlo leto kada je zbog mraza u Brazilu
(koja će eventualno imati efekta tek u narednoj berbi) skočila cena
kafe oko tri puta! Ili kad je izgorela fabrika epoksi smola pa
skočile cene čipova, itd.
> Pa ovo je već smešno. :) Kako uopšte imati monopol na našem tržištu, kad
> svi imaju slične (monopolske) cene ? ;) Zar razlika od 2-3 % znači neku
> konkurenciju ? ;) Svašta.
Monopol je kad neko nešto radi, prodaje a drugima se ne dopušta isto.
Takođe je nezdravo kada se trenutni proizvođači neke robe udruže radi
podizanja cena, smanjenja proizvodnje i slično. Monopol među uvoznicima
računarske opreme ne postoji nego se samo cene formiraju tržišno u skladu
sa teškoćama uvoza i zbog veće tražnje od ponude.
A i onaj Milić od Mačve, baš pretera sa cenama svojih slika. žist
monopol. A niko se ne buni...
>>> Kako to da niko ne kritikuje frizere, pekare i ostale profitabilne
>>> profesije?
>
> 'De samo nadje frizere? ;)
Pitaj neku žensku osobu pošto je frizer za žene. Sve za lepotu :)
> Dobro de, naravno da nemam početnog kapitala za to što mi predlažeš, ali
> je više nego očigledno da mnogo njih imaju i da to zloupotrebljavaju.
Ako ti ja dam kapital, a ti radiš ostalo, kako predlažeš da delimo
zaradu?
nabavka.225mdrazic,
-> #198, cnenad> O kojem kapitalu pričamo ? O kapitalu u kešu koji će se potrošiti nije
> bitno kako ili da bi se obogatio prodajni asortiman i prestalo sa
> uvaljivanjem robe iz 5 klase ?
Ne razumem. Pare su pare (univerzalna roba, šta li) a u šta ćeš ih
uložiti tvoja je stvar. I roba 5. klase ima svoje kupce. Postoji i
roba viših klasa, ali je skuplja. Kad se kupuje računar mnogi traže
što jeftinije rešenje, ali već kada kupuju sebi cipele, druga je
priča.
nabavka.226dubos,
-> #222, vstan║> sam telefonski potrudis. Probaj u TM Compu itd. Cena sa
Zvao sam, oni su na kolektivnom godišnjem odmoru.
║> U svakom slucaju ne uzimaj Sony CDU-33. Ako ne nadjes
║> Panasonic ostaje ti Sony CDU-55, za kojeg ces morati da
║> promenis disk kontroler, koji mora da bude EIDE.
Juče sam to rešio kupovinom uređaja SONY CDU-55E, a kontroler,
na kojem su već bila priključena dva HD i dva FD, već je bio OK.
Tako nije imalo potrebe menjati kontroler. Inače, sve to vrlo
lepo radi (kuc! kuc!). Hvala na sugestijama.
nabavka.227bulaja,
-> #222, vstan│ ostaje ti Sony CDU-55, za kojeg ces morati da promenis disk
│ kontroler, koji mora da bude EIDE.
└───
Po hiljaditi (?:) put - NE MORA!
Sony CDU-55E je standardni IDE uređaj i kači se bez problema na bilo
koji IDE kontroler (pa i one stare ISA 16-bitne). EIDE kontroler je
neophodan jedino u slučaju da već imate dva IDE uređaja (hard diska) u
računaru, što je maksimum koji podržava običan IDE standard (kod EIDE
se mogu nakačiti 4 uređaja).
nabavka.228calex,
-> #218, zormi<!> brzo rasproda roba. E sad, da se dobije nova pošiljka treba dobijene
<!> pare dostaviti proizvodjačima komponenti u 'odgovarajućoj' formi. To
<!> traje par nedelja do mesec dana a za to vreme firma postavi automat na
Ako se ovo odnosi na firme po inostranstvima (tj kosooke firme),
ovo je za mene novi podatak. Mislio sam da kod njih nema problema te
vrste ili da nije teško naći drugog snabdevača. Jedino ako neko u
našoj firmi nema posebne razloge O:) da kupuje baš od istog.
<!> Nisam upućen u sve firme, ali u onoj koju znam ljudi vole da idu na
<!> put i otimaju se za tu privilegiju. Znate ono: hoteli sa zvezdicama,
<!> devizne dnevnice, noćni klubovi, kosooke lepotice... ;).
Naravno, to sve plaćaju iz svog džepa i to nema baš _nikakvog_
uticaja na konačnu cenu robe? ;)
<!> Šta kad se zasiti tržište pa neće da primi ni po nabavnim cenama?
Možda bih i razmislio o ovome da je reč o šporetima na čvrsto
gorivo ili o crno-belim televizorima.
nabavka.229ratman,
Kako se krecu cene i ima li uposte po Bgd.-u ventilatora od
napajanja za PC-je? Postoji li samo jedan ili vise modela?
nabavka.231omega,
-> #221, vcalicŢ PC-Cache i PC Kwik su vec odavno isti program,
Sta rece?
Ţ jednu relevantnu verziju. PC Kwik 5.0 je izgubio na testu u PC Magazine-u
Ţ od Smart Drive-a 4.2, pa nema smisla porediti ga sa novim verzijama,
Kakve to ima veze!? Nadji ti lepo najnoviju verziju pa onda sudi da li
je dobar ili nije. Ne mozes da poredis najnoviju verziju SMRTDRV-a i
najstariju verziju PC Kwik-a.
Ţ ne veruje nek proba. Inace, testirao sam na dve masine (na mojoj nisam ni
Ţ testirao, tu od ranije stoji Norton Cache) a druge testove nisam imao pri
Ţ sebi. Isao sam na ta dva testa (CT50 i DPT iz SCPlus paketa), i na
Ţ subjektivni osecaj.
Ma koga zanima tvoj subjektivni osecaj. Ne radis ti sa svim zivim
aplikacijama koje postoje pod DOS-om, da bi mogao iole realno da
prosudjujes. Zato i postoji gomila testova, a cak ni oni nisu uvek
merodavni.
Ţ I pobogu ljudi prihvatite vise da je taj Hyper sranje kakvog nema, i
Ţ izlecite se vise tog Microsoftovog kompleksa.
Bolje ti prestani da se lozis sa tim Microsoft-om. Pocinjem da se
pitam koliko te placaju za sva ova pljuvanja po ostalima.
P.S. Pozdravi Bilija :>
nabavka.232michelle,
-> #205, zormi> Spuštanjem cena povećava se promet (tako bi bar trebalo). Medjutim,
> to znači da treba veću količinu robe donositi za istu zaradu, a to
> onda znači da treba više puta ići (limit težine koja se unosi u avion ;).
Tačno tako! Ne zna čovek kakav je "ručni" prtljag u povratku sa dalekog nam
istoka ;)
> a to onda višestruko povećava rizik od oduzimanja robe ili novca usput...
... a i ne zna kakav je osećaj sa povećom butkicom para da prilaziš "grani" :)
pozdrav,
mikele
nabavka.233zormi,
-> #228, calex*<!> pare dostaviti proizvodjačima komponenti u 'odgovarajućoj' formi. To
*<!> traje par nedelja do mesec dana a za to vreme firma postavi automat na
*
* Ako se ovo odnosi na firme po inostranstvima (tj kosooke firme),
* ovo je za mene novi podatak. Mislio sam da kod njih nema problema te
* vrste ili da nije teško naći drugog snabdevača.
Misli se na legalno poslovanje, tj. prima se uplata u dinarima, a komponente
se nabavljaju kompenzacijom sa nekom stranom firmom koja u tvoje ime izvrši
deviznu uplatu kod proizvodjača.
Primer je naravno banalizovan da bi bio jasniji, ali poenta je da doneti
i prodati robu predstavlja jedva 1/3 celog posla. Onaj drugi papirološko
finansijski deo u ovom trenutku predstavlja veći problem i više utiče na
cene.
*<!> Šta kad se zasiti tržište pa neće da primi ni po nabavnim cenama?
*
* Možda bih i razmislio o ovome da je reč o šporetima na čvrsto
* gorivo ili o crno-belim televizorima.
To se dešavalo u većem obimu u svetu pre 10-tak godina a i kod nas pre par
godina. Jednostavno ponuda premaši potrebe, počne rat cenama. Npr. jedna
jača firma obori cene i na trenutak poveća prodaju na štetu drugih firmi
koje odmah krenu njenim primerom pa se ponovo uspostavi ravnoteža ali na
nižem nivou zarada. Tada neki smisle da im se tako ne isplati i predju na
drugi biznis (benzin, cigarete ;), ponuda opadne... pa jovo nanovo.
Ipak mislim da je u ovoj oblasti kod nas tržište najmanje monopolizovano
i vlada prilično slobodna konkurencija - što je dobro. Ne valja jedino
što se provlače i 'raznorazni'.
nabavka.234mcgoran,
-> #221, vcalic> Sem toga, svi oni daleko zaostaju za kesom iz WfWG
Koji kes iz WfWG ? Ako mislis na smartdrv.exe...
Windows for Workgroups 3.11 :
SMARTDRV EXE 45,145 11-01-93 3:11a => Ver 5.0
MS-DOS Ver 6.22 :
SMARTDRV EXE 45,145 05-31-94 6:22a => Ver 5.01
Da li je win smartdrv za 30% brzi od ovog dos smartdrv !
nabavka.235vcalic,
-> #234, mcgoran>> Koji kes iz WfWG ? Ako mislis na smartdrv.exe...
Ne, nego na interni keš WfWg.
Vlada
nabavka.236ikordic,
-> #234, mcgoranRE: Win cache
=> Koji kes iz WfWG ? Ako mislis na smartdrv.exe...
VCACHE.386, keširanje na nivou fajlova.
nabavka.237ikordic,
-> #203, dveselinovicRE: SmartDrive vs. Tekram
=> Softverski keš je uvek problem sam za sebe, ma kako dobro bio
=> urađen, iz niza razloga. Prvo, oduzima ti sistemsku memoriju; drugo,
=> i on sam za sebe je još jedan sloj parametara o kojima procesor mora
=> da vodi računa, što sa slojevitim programima današnjice, kao recimo
=> Windows+neka aplikacija, samo još više otvara vrata mogućnostima pada
=> sistema; treće, svaki softver je vezan za operativni sistem u kome se
=> nalazi, odnosno nije univeralan; četvrto, taj softver ti ne
=> dozvoljava dupleksiranje i/ili preslikavanje, itd, itd, itd.
Ako se ne varam, u par navrata su vršeni testovi po pitanju hardverski keš -
OS podržani keš. Rezultati su uvek bili na strani softverskog rešenja.
Nadalje, 'ajde lepo da saberemo cifre koje je dveselinovic naveo kao
minimum za rad. Potom, da sednemo i izračunamo koliko memorije možete kupiti
za te pare. Mislim da nema svrhe pričati da će vam mašina bukvalno LETETI
što više memorije dodajete na mašinu. Pogotovo ako pričamo o Windows-u ili
Unix-u. Nadalje, memorija koju kupite ne mora samo da radi keširanje. Možete
je koristiti za druge stvari i (polu)dinamički alocirati onoliko disk keša
koliko je konkretnu primenu neophodno. Suvišno je reći, memorija koja je
jednom zabodena u kontroler, tamo i ostaje.
Zatim, keširanje u režiji kontrolera radi neki 16-bitni CPU koji podatke
šalje/prima preko ISA ili VLB basa, što je daleko sporije od 32-bitnih CPU-a
koji preko DMA imaju direktan i daleko brži pristup RAM memoriji.
A mislim da to što će neki test program biti slagan od strane keš kontrolera
kako je t/t seek < 0,01 ms nije nikakav performans i ne vidim čemu služi. Sa
najobičnijim VLB kontrolerom i drajverom se postižu isti efekti.
Za ostale pro & contra, ima jedan lep prilog u pc-hardware.faq na tu temu,
vredi pročitati.
Dva razloga mi padaju na pamet zašto bi trebalo uzeti keš kontroler. Prvi
nije vezan za samu keš funkciju nego za inteligenciju kontrolera. žuda se sa
njim mogu praviti sa diskovima, tipa formatiranje diska od 500 MB za 10-ak
sekundi, oporavljanje bad sektorisanih diskova, (skoro) istovremeni
upis/čitanje itd, mirroring, sabiranje kapaciteta, itd., kao i ono što u
poslednje vreme dolazi u prvi plan, mogućnost da bez glavobolja okačite
diskove > 500 MB i koristite pun kapacitet, bez akrobacija koje je ppekovic
opisao nedavno (primedba: još je dobro prošao ;)).
Drugi razlog za nabavku bi bio da su komplet popunjena sva moguća mesta za
proširenje memorije, i da se ne zna kuda sa novcima :)
nabavka.238vstan,
-> #227, bulaja>│ ostaje ti Sony CDU-55, za kojeg ces morati da promenis disk
>│ kontroler, koji mora da bude EIDE.
>└───
>Po hiljaditi (?:) put - NE MORA!
Po drugi put - MORA !
Preporucujem ti da procitas sta covek ima od HW-a ;)
nabavka.239spantic,
-> #238, vstan> Po drugi put - MORA !
> Preporucujem ti da procitas sta covek ima od HW-a ;)
Ama Bulaja misli na opštu situaciju, ako imaš samo
jedan disk i Sony CD 55E. Tada je dovoljan i običan ISA
kontroler.
nabavka.240dveselinovic,
-> #237, ikordic Sve je to lepo i fino, ali i dalje postoje funkcije koje kontroler
može a keš programi ne mogu. Na primer, dupleksiranje (sabiranje
kapaciteta), zatim redno povezivanje dva diska koje inače nije ni
malo lako povezati da rade na red. Potom, preslikavanje sa
automatskim prebacivanjem na drugi disk ako prvi padne. Itd.
Što se performansi tiče, već sam nekoliko puta spomenuo da sa
običnim testovima (Core, Checkit, itd) čovek dobija ILUZIJU da mu
softverski keš radi brže, mahom zato što se svi ti testovi oslanjaju
na jedan jedini parametar, a to je blok transfer sa diska. Pazite, SA
diska, ali ne i NA disk. I tu dolazimo do još jedne velike razlike;
iako dobri keš programi imaju funkcije odloženog zapisa, pisanje na
disk sa njima traje 2-3 puta duže nego sa k. kontrolerom. Bez te
funkcije, sve to traje 7+ puta duže.
Što se parametra fizičkog pristupa tiče, tj. funkcije skraćivanja
slučajnog i rednog pristupa, to samo po sebi zaista ne znači baš
previše, ali u kontekstu poboljšanja i svih ostalih funkcija, nije
baš beznačajno. Razlika izmđu prave stvari (k.k.) i novijih EIDE
kontrolera je samo u tome što ovi drugi to isfoliraju rearanžiranjem
male bafer memorije sistema (koja se jako brzo napuni, pa je u
stvarnosti reč o čistom triku), dok k.k. to radi na nivou ukupne
memorije kojom raspolaže.
Efekat je da se k.k. ipak u celini ponaša bolje od alternativa,
kada se uzmu u obzir svi parametri. E sad, da li nekome sve to znači
dovoljno da izleti sa parama, to je već stvar ličnog izbora i
mogućnosti. Nema spora da je k.k. najskuplje rešenje u paleti, ali je
po meni i najbolje, zato sam ga i prihvatio. A da se i bez njega lepo
može, naravno da može.
Pozdrav,
DVV
nabavka.241szeman,
-> #188, aleck>> A koje su to firme?Ozbiljno pitam...
Za početak, pogledaj oglase u zadnjim R.
nabavka.242szeman,
-> #196, dejanr>> Jeste, očigledno je, naročito u filmovima :)
;) Deder, objasni to malo bolje... ;) Elementarna ekonomska pravila kažu
suprotno, ali je i ovo što ti navodiš (donekle ;) tačno :
>> Poslovanje u našim uslovima ipak ima dosta specifičnosti.
Pa da, mi smo (kao narod) poznati kao nepopravljivi lopovi i lenčuge ;)
O dokazima da ne govorim :(
>> Većina današnjih kompjuterski firmi je krenula od početnog kapitala
>> koji i ti imaš, bar koliko ja znam situaciju ;)
;) Baš me zanimaju detaljnija pojašnjenja ;)
>> Nema govora o bilo kakvom zloupotrebljavanju, svako stavi cenu kakvu
>> smatra da treba, a tebe niko ne tera da kupiš kod njega.
Pa kao što sam napisao, cena nije sporna za velike firme, a i normalno
je da ja (kao fizičko lice) neću kupiti ništa ako mi ne odgovara odnos
preformanse/cena + sigurna garancija. Neverovatno, ali je svima "argument"
jedno te isto - "Ako ti se ne svidja, poljubi, pa ostavi" ili "Trk u
Singapur !" ;> Verujem da se onda (uglednim ?) pojedincima ponude povoljniji
uslovi (tj. veze i vezice ;), a ovima ćemo malo da "ljuštimo kožu". Tjah. :(
nabavka.243szeman,
-> #205, zormi>> Spuštanjem cena povećava se promet (tako bi bar trebalo). Medjutim,
>> to znači da treba veću količinu robe donositi za istu zaradu, a to
>> onda znači da treba više puta ići (limit težine koja se unosi u avion ;).
Pa dobro, to onda ipak samo dokazuje kakav smo mi narod :(
>> Tu su onda veći troškovi nabavke, treba obezbediti mnogo veći
>> obrtni kapital (tj. vrteti veću količinu para, poželjno svojih koje
>> treba imati), a to onda višestruko povećava rizik od oduzimanja robe
>> ili novca usput...
Uzmimo i to u obzir. Dakle, ako jedna "tura" propadne, firma ipak nije
na gubitku, jer je predhodna već prodata za 2.6 puta veću sumu neko što je
nabavljena, pa je time čak i u plusu ;) Vrlo zanimljivo...
>> Ukratko, više se isplati ići jedanput sa 15% zarade nego dvaput sa
!!!!!!!!!!
>> 10%. Ko želi može da proba, ali niko tako ne radi, bar ne na duži
>> rok. :(
;) Ovo je valjda samo opisno, zarada je mnogo, mnogo veća od tih 15%,
plus "štic", a zbog ove dve stvari i vodimo raspravu, mada je ova više nego
bespotrebana. Ovako, možemo samo da dodjemo do onoga što pokušavam da ukažem.
nabavka.244szeman,
-> #198, cnenad>> O kojem kapitalu pričamo ? O kapitalu u kešu koji će se potrošiti
>> nije bitno kako ili da bi se obogatio prodajni asortiman i prestalo
>> sa uvaljivanjem robe iz 5 klase ?
Ma pusti, pogledaj samo šta se nudi u svetu, a šta ovde i po kojim
cenama i o'ma' ima srčka da te strefi. ;)
Koliko sam ja upoznat, kad se ode "preko", kupiš robu, na carini dobiješ
potvrdu da robu iznosiš iz zemlje, na osnovu toga vrate ti deo para, te pare
posle daš na našoj carini i gotova stvar. Ovde se onda napravi kalkulativna
cena, roba se (kao što DejanR reče) brzo proda, ide se za drugu "turu". E sad,
tu se on i Zormi nekako ne slažu. Po Zokiju, roba se ovde malo teže proda,
plus razne moguće marifetluke sa zaplenom robe itd, pa zato se i manje ide u
nabavku. E sad poenta : OGRANIžENJE TEčINE U AVIONU ;>>> Aman bre, u oba
slučaja je ona ista (u nagorem slučaju slična). Ajd' sad da vas vidim ;) Neko
od vas dvojice je ovde gadno zabrljao.. ;) (Nemojte sad ono: "Svako ima svoju
politiku nabavke i prodaje..." ;)
nabavka.245kenza,
-> #239, spantic(;> jedan disk i Sony CD 55E. Tada je dovoljan i obican ISA
(;> kontroler.
Ali onda ode 32-bit disk access .
nabavka.246ikordic,
-> #240, dveselinovicRE: Tekram vs. SmartDrive
=> Sve je to lepo i fino, ali i dalje postoje funkcije koje kontroler
=> može a keš programi ne mogu. Na primer, dupleksiranje (sabiranje
Naravno & neosporno, ali to nije vezano za keširanje diska. Glavni argument
u prilog korišćenju keš kontrolera jeste neko drastično ubrzanje u odnosu na
SmartDrive & Co.
=> Što se performansi tiče, već sam nekoliko puta spomenuo da sa
=> običnim testovima (Core, Checkit, itd) čovek dobija ILUZIJU da mu
žekaj, varam li se ja ili si ti lično u "Računarima" vršio neke uporedne
testove pre neku godinu, sa nekim DC600 ISA keš kontrolerom vs. PCKwik?
Koliko se sećam, softverska alternativa je i tada odnela pobedu?
nabavka.247vstan,
-> #239, spantic> Ama Bulaja misli na opstu situaciju, ako imas samo
> jedan disk i Sony CD 55E. Tada je dovoljan i obican ISA
> kontroler.
Covek vec ima dva diska i tu je prici kraj.
Trazen je konkretan, a ne uopsten odgovor.
nabavka.248aleck,
-> #241, szeman>> Za početak, pogledaj oglase u zadnjim R.
Kad smo već kod firmi i njihovih cena,video sam da MicroTri nudi
4p za nekih 3300din,a 4L za nekih 2200din.Pozvao sam neke firme i kod
njih je 4L oko 3000-3200din.Jel neko zna na šta liče ovi iz MT,jel to
cena preko žr ili tek ima da se dodaje porez i slične lepote,itd.
Ako na Sezamu ima nekog iz MicroTria neka mi se javi na mail sa cenom
i detaljnim objašnjenjima.
nabavka.249dejanr,
-> #242, szeman>> > Većina današnjih kompjuterski firmi je krenula od početnog kapitala
>> > koji i ti imaš, bar koliko ja znam situaciju ;)
>>
>> ;) Baš me zanimaju detaljnija pojašnjenja ;)
Recimo, jedna od trenutno najvećih domaćih firmi koje prodaju računare
počela je tako što je njen (budući) vlasnik otišao u Nemačku da sebi
kupi neki dobar džepni računar, pa je (kol'ko se sada opominjem) kupio
neki HP-41 za sebe i Sharp 1500 za prodaju (da izvadi trošak od puta).
Onda je prodao ne samo Sharp nego i HP, i tako je to krenulo...
Nešto kao onaj vic o Rokfeleru i jabukama, samo što ovde nije bilo tetke
koja je umrla :)
'oću reći, malo je ko ovde ušao u kompjuterski biznis sa nekim većim
kapitalom, uglavnom se počinjalo od sasvim malog, pa ko je bio vešt,
napravio je firmu, ko nije...
>> Verujem da se onda (uglednim ?) pojedincima ponude povoljniji
>> uslovi (tj. veze i vezice ;), a ovima ćemo malo da "ljuštimo kožu".
>> Tjah. :(
Motiv više da postaneš ugledan pojedinac :))
nabavka.250dveselinovic,
-> #246, ikordic Nije pre godinu, nego pre maltene tri godine. A od onda smo dobili
VESA LB i PCI verzije vidno popravljenih kontrolera (80C188 je
hibrid, 16/8 bita, sada je postao 80286, tj. 16/16 bita, sa 12 MHz
takt je podignut na 16 MHz, 286 odmah radi u protected modu što 186
ni ne može, itd).
Ide vreme, nosi breme.
Pozdrav,
DVV
nabavka.251maksa,
-> #244, szeman>> nabavku. E sad poenta : OGRANIžENJE TEčINE U AVIONU ;>>> Aman
Kakve veze ima ograničenje težine u avionu sa kontejnerima koji
dolaze iz Bugarske ? ;))
nabavka.252hobit,
-> #248, aleck> Kad smo već kod firmi i njihovih cena,video sam da MicroTri
> nudi 4p za nekih 3300din,a 4L za nekih 2200din.Pozvao sam neke
> firme i kod njih je 4L oko 3000-3200din.Jel neko zna na šta
> liče ovi iz MT,jel to cena preko žr ili tek ima da se dodaje
> porez i slične lepote,itd.
Ma hteli smo da kupimo od njih HP 4P. Nekako skupismo oko 3300 din
i pozovemo MT. Njihov odgovor je da je to cena za keš dinare, na
koju ide i porez. Za plačanje preko računa je oko 4700 plus porez.
Kad smo sračunali cenu u markama, štica na ulici i preko računa
sve se svelo na isto.
ps. na kraju smo ga kupili od njih (ipak su najpovoljniji :(
nabavka.253zormi,
-> #243, szeman* na gubitku, jer je predhodna već prodata za 2.6 puta veću sumu neko što je
Koliko poznajem cene tamo (+ čisti troškovi dopreme) i ovde, na standardnoj
opremi se ne zaradjuje više od 20-tak posto. Ekskluzivnija oprema je nešto
drugo ali se teže prodaje i sporije se obrću pare.
nabavka.254zormi,
-> #244, szeman* Koliko sam ja upoznat, kad se ode "preko", kupiš robu, na carini dobiješ
* potvrdu da robu iznosiš iz zemlje, na osnovu toga vrate ti deo para, te
* pare posle daš na našoj carini i gotova stvar.
Vraćanje MWST je bilo u vreme Minhena, na Dalekom istoku je to komplikovano
i donosi par procenata. Naše carine od danas su reda 50% :(
* ovde malo teže proda, plus razne moguće marifetluke sa zaplenom robe itd,
* pa zato se i manje ide u nabavku. E sad poenta : OGRANIžENJE TEčINE U
* AVIONU ;>>> Aman bre, u oba slučaja je ona ista (u nagorem slučaju slična).
Poenta je da se ne može doneti više robe odjednom nego se mora ići više
puta. Govorimo naravno o komponentama koje se donose u koferu, kad su
u pitanju kamioni iz Bugarske i tu je situacija slična, treba plaćati
svaki kamion koji se provuče.
nabavka.255pbojan,
-> #203, dveselinovic>> Pored toga, razmisli logicno. Ako sam uzeo primer baza
>> podataka, uzeo sam ga samo zato sto on najizrazenije prikazuje
>> efekte rada kes
Dobro, dobro... :)). Prvom prilikom cu da uzmem jedan kes kontroler, pa
da vidim. Odvratan si, bre :))))).
nabavka.256szeman,
-> #209, mdrazic>> A da bi mu se isplatilo, neka donese i meni nešto po ceni kakvu
>> smatra razumnom (za razliku od ovih sadašnjih lihvarskih).
>> Daću spisak pred polazak :)
Ma doneću ti ja JEDAN Intelov modem 144 za $80 + cena povratne a.karte
+ zabava sa kosokim lepojkama... ;) + piće + klopa + "tržišni uslovi ponude
i potražnje" ;>> +...+.... ;>> Ma nema kraja, ima da te košta ko Svetog
Petra... ;>> A ti siroma bi da prodješ po svetskoj ceni ;) E nema bratac, pa
se ti lepo preračunaj i bolje kupi od ovih koji nude 2.6 veću (DEM !) cenu
od nabavne i kupuju robu minimalno reda veličine XX Kg. ;>
Nadam se da je sad jasnija logika prodavaca komp. opreme. Jedino rešenje
je da se i ja bacim u biznis i uz neki kratkoročni kredit pokupujem robu i
za kratko vreme je prodam uz profit od 30% (ne 300% ;), vratim deo kredita,
odem u sledeću nabavku...
Tražim ponude... ;)
nabavka.257szeman,
-> #232, michelle>> Tačno tako! Ne zna čovek kakav je "ručni" prtljag u povratku sa
>> dalekog nam istoka ;)
Govoriš zvanično kao predstavnik MP-Biro-a ili u svoje lično ime ? ;)
Ako je ovo prvo onda je vrlo zanimljivo pošto sam ideš u nabavku... Vrlo
zanimljivo... Javi kad polaziš... ;)
>> ... a i ne zna kakav je osećaj sa povećom butkicom para da prilaziš
>> "grani" :)
Jednostavan problem - jednostavno rešenje - unajmi "gorile", oni bar stručno
i odgovorno obave posao i njihove usluge uračunaj u konačnu cenu robe... :)
To je bar to lako izvodljivo... :))
nabavka.258szeman,
-> #224, mdrazic Ajde da pokušam da ti ukažem gde grešiš ;)
>>> Većim obrtom kapitala, koje, mnogo manja cena diktira. Zar to nije
>>> očigledno ? :(
>>
>> Očigledno je obrnuto: sa manjom cenom imaš manji obrt kapitala OSIM
>> ako nemaš robe koliko ti zatreba. Ali robe nema dovoljno na tržištu.
>> Kao što su mnogi rekli, tražnja je veća od ponude.
Ako ti smeta konstrukcija može i sledeće "Bržim obrtom kapitala", a što
ide "na ruku" pošto je tražnja velika, a mnogo manjom cenom se ostala
"konkurencija" prosto zanemari. No, kod nas je u većini situacija obrnuto
- velika tražnja uz prisustvo dovoljno velike količine tražene robe, diktira
veću cenu da se dodje do veće zarade sa što manje napora, a i po onom "Kako
svi tako ću i ja, ne valja da štrčim"... ;>. Ma, proklet smo mi narod... ;(
>> Slično se desilo na svetskom tržištu kafe prošlo leto kada je zbog mraza
>> u Brazilu (koja će eventualno imati efekta tek u narednoj berbi) skočila
>> cena kafe oko tri puta! Ili kad je izgorela fabrika epoksi smola pa
>> skočile cene čipova, itd.
Ovo, direktno sa ovom raspravom, nema veze i samo ide u prilog mojoj
tvrdnji da je reč o "dranju kože" ;) Prodajna cena se fomira po NABAVNOJ
ceni, ma kolika ona bila (ajde izgorela fabrika, kosooki povećali cene, ok)
ali ovde govorimo O CENAMA KOD NAS koje se formiraju "ofrlje" i obično se
koristi jedan vrlo zanimljiv koeficijent kojim se utvrdjuje krajnja prodajna
cena. Možeš da pišeš koliko hoćeš, ali nisi u pravu. Analogija iz života:
(uz ogradu da detalji nisu precizni) skoro su rumunski "plavci" pretukli
nekog dečaka (nešto banalno je bilo u pitanju, nisam se trudio da upamtim)
i uz pretnju novinara koji se tamo zadesio da će sutradan ovo biti u svim
novinama, ovi su prestali da ga biju i povukli se. Normalno, sutradan je
izjavljeno da je klinac "imperijalistički špijun" i time "opravdan" pravilan
"postupak" državnih organa reda i mira. ;)) Ajde ti sad primeni tu analogiju
na ovaj primer i videćeš da više nemamo razloga da diskutujemo po tom pitanju
- svako će ostati pri svojoj konstataciji iako obojica tačno znamo o čemu je
reč, samo ti (i tebi slični) nećeš to da potvrdiš jer bi time isekao "zlatnu
koku", o kojoj ne moraš previše da se brineš da bi ova nosila "zlatna jaja",
samo je nahraniš po koji put. ;)
>> Monopol je kad neko nešto radi, prodaje a drugima se ne dopušta isto.
>> Takođe je nezdravo kada se trenutni proizvođači neke robe udruže radi
>> podizanja cena, smanjenja proizvodnje i slično. Monopol među
>> uvoznicima računarske opreme ne postoji nego se samo cene formiraju
>> tržišno u skladu sa teškoćama uvoza i zbog veće tražnje od ponude.
Tebi je vrlo jasno o čemu se priča, samo se trudiš da izvrćeš stvari i
okreneš se nekim sitnicama kojim bi skrenuo pažnju sa osnovne teme, ali
uzalud ;) Ja opet tvrdim (i dokazujem) da SKORO SVI prodavci komp. opreme
imaju monopolske cene u odnosu na realno shvatljive i to je veoma jasno.
Razloge sam naveo u predhodnoj poruci i stojim iz toga. Time što mi ti iznosiš
definicuju monopolskih odnosa me uopšte ne zanima, to je već vekovima poznata
ekonomska činjenica, a tvoj razlog za to je nedostatak kontra-argumenatacije u
svrhu odbrane onoga što kritikujem. A i lepo je što se zalažeš za ne-monopolske
cene kad ove ni teoretski ne mogu da budu veće od sadašnjih ;>> i još jednom:
tvoja (DejanR-ova i Zormi-jeva) tvrdnja da se cene KOD NAS (vrlo bitan
momenat) formiraju na osnovu ponude i potražnje je čist PARAVAN i nema veze
sa realnim stanjem. Ajde, okreni se malo i pogledaj oko sebe - biće dosta
jasnije. ;)
>> A i onaj Milić od Mačve, baš pretera sa cenama svojih slika. žist
>> monopol. A niko se ne buni...
... jer meni slike nisu potrebne za posao koji radim :)))
To se zove LUKSUZ ;> Aman bre, dosta sa tim ! ;>
>> Pitaj neku žensku osobu pošto je frizer za žene. Sve za lepotu :)
DOSTA BRE ! ;))
>> Ako ti ja dam kapital, a ti radiš ostalo, kako predlažeš da delimo
>> zaradu?
Po ugovoru... ;) I nije mi teško da radim i da za taj rad budem adekvatno
plaćen, a ne da lenčarim i dobijam neku bednu sumu para (u najboljem slučaju
sličnu, što je izgleda slučaj u našim firmama ).
nabavka.259szeman,
-> #225, mdrazic>> Ne razumem. Pare su pare (univerzalna roba, šta li) a u šta ćeš ih
>> uložiti tvoja je stvar. I roba 5. klase ima svoje kupce. Postoji i
>> roba viših klasa, ali je skuplja.
:))
E pa ti si šaljivdžija 101% :)) Ovde se, za tvoje obaveštenje, roba
5. klase prodaje po cenama robe PRVE KLASE ;)
>> Kad se kupuje računar mnogi traže što jeftinije rešenje, ali već kada
>> kupuju sebi cipele, druga je priča.
Opet ovaj sa cipelama, frizerkama i pitaj-boga-čega ;> Ajde pročitaj još
jednom šta si napisao ;) I ko su ti "mnogi" - šalabajzeri tipa "boli me d*pe
za firmu, al' ja ću sebi da kupim extra robu, vilu, da školujem ćerku i
sinčića u vrhunskim školama u instranstvu, ja ionako ovde krkam na račun
firme, a i ako nešto gadno zabrljam, podmitim ih, i porodicu i svoje d*pe
prebacim u inostranstvo". Onda je jasno zato su nam mnoge firme tako
"uspešne", da još ne kažem gde se sada nalaze... ;) Kraj priče.
nabavka.260szeman,
-> #214, dejanr>> Nema im kraja. Krene opština pa kaže svako ko je okačio tablu (od
>> firme) ima da plati po 1400 dinara za prošlu godinu. Ako neko *nije*
>> okačio tablu, onda plaća kaznu što je nije okačio ;) Takve stvari te
>> "strefe" maltene svaki dan, nešto što nisi mogao ni da sanjaš da će
>> koštati, a, eto, košta. "Mali švercer" možda i nema registrovanu
>> firmu pa ga razne državne samovolje manje pogađaju.
"Krene opšita pa kaže..." ? Šta tu ima opština da kaže, ako je po zakonu
obavezno da se istakne ime firme ima da se okači, a oni koji nisu, ima da
plate globu i tačka. E sad ovo za 1400 din. samo što je "okačio" tablu, to mi
nije poznato. Jasno da aludiraš na samovolju opštinskih organa, ali brate i
nad njima ima pop (valjda ;).
>> Kada bi dinari u banci mogli da se zamene za marke po kursu 1:1,
>> devizne cene bi se približile dinarskim. Ovako, dinar relano nije
>> jednak marki, a to se vidi i po cenama. Kada se na to doda da se na
>> keš marke ne plaćaju razni porezi a i knjigovodstvo je mnogo
>> jednostavnije ;> jasno je da će prodavci i cenom stimulisati keš
>> (mada time ulaze u razne rizike).
Evo ti sledeće, pa ti zaključi: bio sam skoro u BGD i raspitao se kod
nekoliko eminentih (vrlo poznatih) firmi za uslove plaćanja. Kaže ovako: "Ako
plaćate u DEM sve je ok, ali ako plaćate u DIN onda mora preko računa, pa onda
mora 'štic', pa porez, pa trt-mrt ;), a DIN na "ruke" ne primamo ;>>". Deder
da čujem sad komentare. :) Ako mi ne veruješ, raspitaj se, ali sam ubedjen da
ti je ovo više nego dobro poznato.
A zašto tako stoje stvari: jednostavno im ne odgovara da menjaju DIN na
ulici, a i po izvodima SPP-a se "da naslutiti" da "pošteno" posluju i da
država ima neku korist od toga. ;) Uplate u DEM se nikome ne pokazuju, jer u
stvari i ne postoje ;) pa tako i manja cena, "mali" kupci su time prinudjeni
da plaćaju u DEM, itd.
nabavka.261szeman,
-> #218, zormi>> Da probam još jedno malo objašnjenje: recimo spuste se cene (ne mogu
>> mnogo jer je na standardnoj opremi već suviše niska margina ma šta
Na osnovu cene kod nas ovo nikako ne može da bude tačno. ;)
>> pričali) i brzo rasproda roba. E sad, da se dobije nova pošiljka
>> treba dobijene pare dostaviti proizvodjačima komponenti u
>> 'odgovarajućoj' formi. To traje par nedelja do mesec dana a za to
>> vreme firma postavi automat na telefon koji odgovara 'nažalost
>> nemamo, ali samo što nije stiglo'.
Znači to je u pitanju ;) Zaključak koji se iz toga nameće je da su
kosooki lenčige ;)
>> Nisam upućen u sve firme, ali u onoj koju znam ljudi vole da idu na
>> put i otimaju se za tu privilegiju. Znate ono: hoteli sa zvezdicama,
>> devizne dnevnice, noćni klubovi, kosooke lepotice... ;).
Pa ako je tako, onda nema problema, imaju motiv više da češće idu u
nabavke, firma im plati hotel i dnevnice, ostalo oni plaćaju iz džepa -
zadovoljni i oni i firma i mi. ;) Rešen problem. :))
>> Dakle, nije u pitanju lenjost već neki drugi razlozi koji nisu jasni
>> dok se ne proba. Npr. u firmi koju znam najvažniji je što bi onda
>> trebalo umesto 500,000 DEM imati u stalnom *obrtu* 1,000,000 DEM,
>> (nije dovoljno samo imati ih već i obezbediti 'obrt' te količine)
>> a to nažalost ne može. :(
>> Šta kad se zasiti tržište pa neće da primi ni po nabavnim cenama?
Odakle ti ovo ? Kad sam ja počeo sa Spectrumom davne '84 bio sam presrećan,
pa mi je onda postao tesan i spor. Kasnije dobijem C 128 + Disk 1741, CM/P
pa MS Basic, Pascal itd. I to mi postalo sporo. Pa '90 kupim 286 16MHz, Herc,
Quantm LSP52, pa mi disk postao tesan pa kupi Quantul LSP240, pa sad tesan i
on, a i mašina do-zla-boga spora i zastarela. I sad planiram "prinovu" :) Šta
misliš šta će da se desi kroz par godina ? Ma ovo ti je gore od droge... ;)
nabavka.262spantic,
-> #245, kenza> Ali onda ode 32-bit disk access .
E pa ne može i jare i pare.
nabavka.263kuki,
-> #254, zormi> Vraćanje MWST je bilo u vreme Minhena, na Dalekom istoku je to komplikovano
> i donosi par procenata. Naše carine od danas su reda 50% :(
kad je već reč o mwst :) Da li je neko upućen u to da li se isti (mwst)
može naplatiti i posle nekoliko godina od kupovine robe? :) Naime, nađoh
pre nekog vremena jedan prastari mwst, pa reko da se ne baci... :)))
nabavka.264vstan,
-> #262, spantic>> Ali onda ode 32-bit disk access .
>
> E pa ne moze i jare i pare.
Sigurno. Zbog toga -> Panasonic :)
nabavka.265cnenad,
-> #243, szemanŁŁŁ Uzmimo i to u obzir. Dakle, ako jedna "tura" propadne, firma ipak nije
ŁŁŁ na gubitku, jer je predhodna već prodata za 2.6 puta veću sumu neko što
ŁŁŁ je nabavljena, pa je time čak i u plusu ;) Vrlo zanimljivo...
Misliš da nije na gubitku ? ;)
Jeste, itekako, jer čim nije zaradila, izgubila je.
Vidi se da nisi studirao Bidžu ;)
nabavka.266mirche,
-> #260, szeman Ovo je u stvari odgovor na dejranovu poruku ali mi nije pri soru ;)
>>> Nema im kraja. Krene opština pa kaže svako ko je okačio tablu
>>> (od firme) ima da plati po 1400 dinara za prošlu godinu. Ako
>>> neko *nije* okačio tablu, onda plaća kaznu što je nije okačio
>>> ;) Takve stvari te
Nije tako nego "Krene opština ... čio tablu ... 1400 din ... ZA SVAKU
GODINU... Ako nije ... nema kazne ... jer 'ko mu je kriv što nije' ... ima
da plati svejedno.
Najbolji deo u svemu ovome je da ti jednostavno skinu sa računa bez
ikakvog upozorenja ukoliko tamo nešto i imaš. Koliko sam ja provalio ovo se
izvodi vrlo selektivno valjda zbog toga jer bi pozatvarali 85% firmi kada
bi svima razrezali odjednom jer većina otprilike i ne drži te pare na
računu. Kako se ovo očigledno radi po potrebi (eg. zafale pare u gradskoj
kasi za neku glupost) i, naravno, manuelno, znači sporo, onda postoje neke
šanse da te ne zakače ako ti se lova ne zadržava dugo na računu.
nabavka.267szeman,
-> #251, maksa>> Kakve veze ima ograničenje težine u avionu sa kontejnerima koji
>> dolaze iz Bugarske ? ;))
Nema (niko nije ni pomenuo kontejnere ;), ali zato ima veze sa
lenjošću. ;(
nabavka.268zormi,
-> #256, szeman* Jedino rešenje je da se i ja bacim u biznis i uz neki kratkoročni kredit
* pokupujem robu i * za kratko vreme je prodam uz profit od 30% (ne 300% ;),
* vratim deo kredita, odem u sledeću nabavku...
Upravo tako. :)
(Drugarski savet: više se zaradjuje na svili, malim transformatorima,
telefonima...)
nabavka.269zormi,
-> #258, szeman* veću cenu da se dodje do veće zarade sa što manje napora, a i po onom "Kako
* svi tako ću i ja, ne valja da štrčim"... ;>. Ma, proklet smo mi narod... ;(
Znači, po tvome nema kod nas nijednog junaka koji bi drugačije postavio
stvari? U tom slučaju i zaslužujemo sve šta nas strefi. ;)
nabavka.270evlad,
-> #263, kuki>> kad je već reč o mwst :) Da li je neko upućen u to da li se isti (mwst)
Onomad je bilo godinu dana fore, a mogao si u zlatna vremena i preko ptt ...
nabavka.271michelle,
-> #257, szeman>>> Tačno tako! Ne zna čovek kakav je "ručni" prtljag u povratku sa
>>> dalekog nam istoka ;)
> Govoriš zvanično kao predstavnik MP-Biro-a ili u svoje lično ime ? ;)
Za sada mi je juzer još uvek michelle. Kada bude bio mp.biro ili nešto slično,
onda se to može tretirati kao zvaničan stav/praksa dotične firme ;)
> Ako je ovo prvo onda je vrlo zanimljivo pošto sam ideš u nabavku... Vrlo
> zanimljivo... Javi kad polaziš... ;)
A pošto je ono drugo... žućemo se kada se vratim... :)
pozdrav,
mikele
nabavka.272dejanr,
-> #260, szeman>> > Nema im kraja. Krene opština pa kaže svako ko je okačio tablu (od
>> > firme) ima da plati po 1400 dinara za prošlu godinu. Ako neko *nije*
>> > okačio tablu, onda plaća kaznu što je nije okačio ;) Takve stvari te
>> > "strefe" maltene svaki dan, nešto što nisi mogao ni da sanjaš da će
>> > koštati, a, eto, košta. "Mali švercer" možda i nema registrovanu
>> > firmu pa ga razne državne samovolje manje pogađaju.
>>
>> "Krene opšita pa kaže..." ? Šta tu ima opština da kaže, ako je po zakonu
>> obavezno da se istakne ime firme ima da se okači, a oni koji nisu, ima da
>> plate globu i tačka.
Eh, kod nas ti ima mali milion zakona od kojih je prva polovina u neskladu
sa drugom polovinom, pa onda svaka stvar "mere da bude, al' ne mora da
znači". Konkretno, neke opštine to primenjuju, neke ne, na neke firme
udare globu, na neke ne, opšti haos.
>> Evo ti sledeće, pa ti zaključi: bio sam skoro u BGD i raspitao se kod
>> nekoliko eminentih (vrlo poznatih) firmi za uslove plaćanja. Kaže ovako:
>> "Ako plaćate u DEM sve je ok, ali ako plaćate u DIN onda mora preko računa,
>> pa onda mora 'štic', pa porez, pa trt-mrt ;), a DIN na "ruke" ne
>> primamo ;>>". Deder da čujem sad komentare. :)
Sasvim normalno ponašanje prodavaca. Veliku količinu dinara u kešu retko ko
uopšte i ima, a za ono što ide preko računa naravno da treba platiti porez,
pa onda treba izvaditi pare iz banke, pretvoriti u marke itd. Sva ta roba se
realno napolju kupuje za "žive" marke.
Ako država hoće da šticovani i crni kurs nestanu, neka lepo omogući slobodnu
konverziju dinar-marka po nekom kursu, i sve će se raditi u dinarima.
Tako je nekako i bilo tokom 1990. godine.
nabavka.273zormi,
-> #272, dejanr* Eh, kod nas ti ima mali milion zakona od kojih je prva polovina u neskladu
* sa drugom polovinom, pa onda svaka stvar "mere da bude, al' ne mora da
* znači".
Zaključio sam da namerno donose sulude zakone (nesprovodljive ili
protivurečne) kako bi birokratiji napravili dovoljno prostora za mitologiju.
Naime, ako neko hoće da te zeza - može uvek ("...a gde ti je kačket?!"),
ali i ne mora pošto vidi da nema smisla a ti si prijatan čovek koji
hoće da učini. :(
nabavka.274szeman,
-> #269, zormi>>>> "konkurencija" prosto zanemari. No, kod nas je u većini situacija
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
>>>> obrnuto - velika tražnja uz prisustvo dovoljno velike količine
>>>> tražene robe, diktira veću cenu da se dodje do veće zarade sa što
>>>> manje napora, a i po onom "Kako svi tako ću i ja, ne valja da
>>>> štrčim"... ;>. Ma, proklet smo mi narod... ;(
>> Znači, po tvome nema kod nas nijednog junaka koji bi drugačije
>> postavio stvari? U tom slučaju i zaslužujemo sve šta nas strefi. ;)
Rasprava je očigledno postala dosta zamorna za praćenje. ;)
Verovatno da postoje ljudi koji slično misle, ali da su oni veoma retki,
ja za sada nisam čuo ni za jednog takvog. ;)
nabavka.275szeman,
-> #268, zormi>> (Drugarski savet: više se zaradjuje na svili, malim transformatorima,
>> telefonima...)
Ne, mnogo više se zaradani na gorivu i šampinjonima ;)
nabavka.276szeman,
-> #265, cnenad>> Misliš da nije na gubitku ? ;)
>>
>> Jeste, itekako, jer čim nije zaradila, izgubila je.
Nije. ;) Moralno svakako jeste, ali izvedi jednostvnu operaciju :
prodato minus nabavljeno dodješ do konstatacije da je >> 0 ;)
>> Vidi se da nisi studirao Bidžu ;)
Ma do Bidže mogu kamenom da se dobacim ;) tako da mi je dobro poznato šta
se tamo radi. ;)
nabavka.277szeman,
-> #249, dejanr>> Onda je prodao ne samo Sharp nego i HP, i tako je to krenulo...
Jeste tako je krenulo, samo je sada cena jedne klasične konfiguracije
reda veličine a. karte + ostalo, a to se ipak ne isplati. Potreban je mnogo
veći početni kapital da bi to zaživelo.
>> 'oću reći, malo je ko ovde ušao u kompjuterski biznis sa nekim većim
>> kapitalom, uglavnom se počinjalo od sasvim malog, pa ko je bio vešt,
>> napravio je firmu, ko nije...
Da, to su bili pionirski dani i tada je sve bilo lakše i radilo se sa
elanom baš zato što je novo. Sada je već druga priča... sa tužnim ishodom :((
>> Motiv više da postaneš ugledan pojedinac :))
;))
Posle ja odem kod prodavca, on mi se pokloni do zemlje i da mi robu
po nabavnoj ceni... :))) Vrlo zanimljivo... A posle ostalim jadnicima
objašnjavam da cene mora da budu onakve kakve jesu !? ;)
Vrlo zanimljivo... :))
nabavka.278szeman,
-> #233, zormi>> ..., ali poenta je da doneti i prodati robu predstavlja jedva 1/3 celog
>> posla. Onaj drugi papirološko finansijski deo u ovom trenutku predstavlja
>> veći problem i više utiče na cene.
Dejan je nešto napomenuo, ali ti nam iz prve ruke ukratko pbjasni šta se
podrazueva pod tih 2/3 posla koje treba uradaiti.
>> Ipak mislim da je u ovoj oblasti kod nas tržište najmanje
>> monopolizovano i vlada prilično slobodna konkurencija - što je dobro.
Opet, tvrdim da kod nas nema nikakve konkurencije.
>> Ne valja jedino što se provlače i 'raznorazni'.
.... fantomske firme ? To je baš dobro, ako kupac jednom izvisi, sledeći
put će sigurno doći kod vas (tj., renomiranih firmi) bez obzira koliko ga to
koštalo. Ne vidim u čemu je problem (kradja sigurnog 'leba ili nešto drugo ?)
nabavka.279szeman,
-> #254, zormi>> Naše carine od danas su reda 50% :(
Može li malo konkretnije ?
>> Poenta je da se ne može doneti više robe odjednom nego se mora ići
>> više puta. Govorimo naravno o komponentama koje se donose u koferu,
Upravo tako, a što implicira da se radi o smanjenom motivu za aktivnije
zalaganje na poslu. ;)
nabavka.280mdrazic,
-> #256, szeman>>> A da bi mu se isplatilo, neka donese i meni nešto po ceni kakvu
>>> smatra razumnom (za razliku od ovih sadašnjih lihvarskih).
> Ma doneću ti ja JEDAN Intelov modem 144 za $80 + cena povratne a.karte
> + zabava sa kosokim lepojkama... ;) + piće + klopa + "tržišni uslovi
> ponude i potražnje" ;>> +...+.... ;>> Ma nema kraja, ima da te košta ko
> Svetog Petra... ;>> A ti siroma bi da prodješ po svetskoj ceni ;) E nema
Nije mi jasno zašto citiraš moju poruku upućenu trećoj osobi u kojoj
komentarišem što druga osoba misli da su cene visoke. Ponudio sam se
da ako ta druga osoba (više ne znam ni ko je to bio, ti možda?) može po
nižim cenama da dobavi robu da i meni nešto donese (sve u cilju podrške
takvom pokušaju, tj. da bi mu se put isplatio). Zato, ako nudiš nešto,
nudi po nižim cenama nego što jesu. Intela već imam, žao mi je što ti
propada zabava sa kosookim lepojkama :)
Milan
nabavka.281mdrazic,
-> #258, szeman> Ako ti smeta konstrukcija može i sledeće "Bržim obrtom kapitala", a što
> ide "na ruku" pošto je tražnja velika, a mnogo manjom cenom se ostala
> "konkurencija" prosto zanemari. No, kod nas je u većini situacija obrnuto
> - velika tražnja uz prisustvo dovoljno velike količine tražene robe,
> diktira veću cenu da se dodje do veće zarade sa što manje napora, a i po
Da se prvo nešto razumemo. Ja nikad u životu nisam ništa prodao od
hardvera niti mislim da se time bavim niti radim u sličnoj firmi.
Ali znam na primer da je jedan bitan ograničavajući faktor nabavka
deviza kojima ćeš pazariti u inostranstvu. Pitanje za tebe: plati
tebi 'Jugopetrol' recimo 300 računara i ti sada treba sa tim dinarima
nešto da radiš pametno, tj brzo da ih obrneš. Problem je potpuno
različit od sitne trgovine. kako doći do uvoznih dozvola, kompenzacija
i tome slično?
> Prodajna cena se fomira po NABAVNOJ ceni
A je li to piše u nekom zakonu?
> ali ovde govorimo O CENAMA KOD NAS koje se formiraju "ofrlje" i
A misliš da je u belom svetu drugačije?
>>> Monopol je kad neko nešto radi, prodaje a drugima se ne dopušta isto.
>>> Takođe je nezdravo kada se trenutni proizvođači neke robe udruže radi
> Tebi je vrlo jasno o čemu se priča, samo se trudiš da izvrćeš stvari i
> okreneš se nekim sitnicama kojim bi skrenuo pažnju sa osnovne teme, ali
> uzalud ;) Ja opet tvrdim (i dokazujem) da SKORO SVI prodavci komp. opreme
> imaju monopolske cene u odnosu na realno shvatljive i to je veoma jasno.
> Razloge sam naveo u predhodnoj poruci i stojim iz toga. Time što mi ti
> iznosiš definicuju monopolskih odnosa me uopšte ne zanima, to je već
Ja sam pokušao da ti razjasnim šta reč 'monopol' znači, ali je ti
upotrebljavaš u drugom smislu. Bolje kaži 'neopravdano visoke cene'
'lihvarske cene' i slično pa da se razumemo. Ja o tome uopšte nisam
pričao i ostajem neutralan po tom pitanju.
> i još jednom: tvoja (DejanR-ova i Zormi-jeva)
> tvrdnja da se cene KOD NAS (vrlo bitan momenat) formiraju na osnovu
> ponude i potražnje je čist PARAVAN i nema veze sa realnim stanjem.
Isto kao paradajz i/ili lubenice. Dok ih je malo, cene su jako visoke
jer može to malo robe da se proda po toj ceni (ima ko hoće da kupi).
žim dođe više robe onaj ko drži više cene ostane sa neprodatom robom
pa snižava cenu. A i jaja pred Uskrs poskupe. U trgovini se svi
trude da optimizuju dobitak a to zavisi i od ponude i od tražnje.
Nabavna cena jeste faktor u kalkulacijama, ali ne tako neprikosnoven
kao što ti misliš.
>>> A i onaj Milić od Mačve, baš pretera sa cenama svojih slika. žist
> ... jer meni slike nisu potrebne za posao koji radim :)))
> To se zove LUKSUZ ;> Aman bre, dosta sa tim ! ;>
Mnogi i računare kupuju kao luksuz. A koji posao ti radiš? Da li ti je
neophodan najnoviji model?
> DOSTA BRE ! ;))
Bez vređanja, molim.
> I nije mi teško da radim i da za taj rad budem adekvatno plaćen
A šta je to 'adekvatno'. Zar nije i to subjektivna kategorija. I to
se reguliše po tržišnim principima (ponuda i tražnja) a ne po nekom
univerzalnom kriterijumu (postoje i tako plaćeni, ali ti verovatno
ne bi voleo da radiš za te pare). Dozvoli drugima da svoju robu cene
po istim principima kao ti svoj rad. Pogotovu što tebi nisu zabranili
da i ti to isto radiš ako oceniš da se više isplati nego ono što sada
trenutno radiš.
Milan
nabavka.282mdrazic,
-> #259, szeman> E pa ti si šaljivdžija 101% :)) Ovde se, za tvoje obaveštenje, roba
> 5. klase prodaje po cenama robe PRVE KLASE ;)
A jesi li video cene te robe prve klase (original IBM, HP računari,
Compac itd.) ??? Mnogo su veće od cene robe 5. klase. Tebe muči
što je cena iste klase robe ovde dosta veća nego u Americi na primer.
Sa tim se slažem i ne volim što je tako. I nerazvijenost zemlje tu
ima udela (visoki porezi, nema deviza,...), sankcije koje otežavaju
trgovinu preko granice itd.
> Opet ovaj sa cipelama, frizerkama i pitaj-boga-čega ;> Ajde pročitaj još
Malo poštovanja prema sagovorniku ti ne bi škodilo.
Milan
nabavka.283aleck,
-> #252, hobit>> Ma hteli smo da kupimo od njih HP 4P. Nekako skupismo oko 3300 din
>> i pozovemo MT. Njihov odgovor je da je to cena za keš dinare, na
>> koju ide i porez. Za plačanje preko računa je oko 4700 plus porez.
:((
Proverio ovo i sam;zvao sam za 4L i kaže čovek 3160din bez poreza.Al'
kad pogledaš,kod ostalih je 3450,3570,3900(?!),itd...
nabavka.284zormi,
-> #279, szeman*>> Naše carine od danas su reda 50% :(
*
* Može li malo konkretnije ?
Uvozne dažbine za računarski repromaterijal su podignute sa 11% na 54% od
prekjuče. Uz to su izmišljene i nove kvote. Ovo važi za proizvodjače, a
kako je tek ostalima..
*>> Poenta je da se ne može doneti više robe odjednom nego se mora ići
*>> više puta. Govorimo naravno o komponentama koje se donose u koferu,
*
* Upravo tako, a što implicira da se radi o smanjenom motivu za aktivnije
* zalaganje na poslu. ;)
Smanjenje motiva da, ali kao što je rečeno ne zbog nezalaganja (bar radne
snage ima napretek) već zbog tehničkih komplikacija koje sa sobom nose česta
putovanja.
nabavka.285zormi,
-> #278, szeman* Dejan je nešto napomenuo, ali ti nam iz prve ruke ukratko pbjasni šta se
* podrazueva pod tih 2/3 posla koje treba uradaiti.
To nije baš za priču, ali evo jednog plastičnog primera šta se sve dešava.
Uključi se alarm za eksploziv na presedanju u Frankfurtu. Sumnjiv je bio
kofer sa hard diskovima. Ljudi (serbishe terrorist) sprovedeni u policiju
gde su sedeli dok su oni u bunkeru razbijali redom hardove da vide šta ima
unutra (duša me zabolela kad sam video gomilu CFA onako razvaljenih). Posle
toga izvinjenje i adresa (u Nemačkoj) na koju može da se uloži žalba.
Eto skoro nerešive papirologije.
Reklama: naši diskovi su pravi dinamit! :)
nabavka.286zormi,
-> #274, szeman* Rasprava je očigledno postala dosta zamorna za praćenje. ;)
Vrtimo se u krug iz prostog razloga: svima nam je sve skupo i volimo da
kritikujemo, a ne mirimo se sa činjenicom da monopola u ovoj oblasti NEMA
i da opet niko ne može da ponudi osetno jeftinije, osim ispalo iz kamiona.
Realnost je surova: naše plate su male, nalazimo se u trgovinskoj blokadi,
stranci nas ne vole, roba se donosi sa ogromnih daljina na komplikovan
način, država zabranjuje rukovanje devizama i uvodi sve veće i veće carine
i poreze... a mi bi opet voleli (ja prvi) da za male pare igramo DOOM full
speed, kopiramo CD-ove na svoj hard... da ne pominjem "jeftin" vrhunski
software uz koji bi najbolje pasovao isti takav hardware.
Naravno, oni koji isporučuju opremu se trudi i da zarade, ovo nije Crveni
krst. Medjutim, da može jeftinije sigurno bi veliki broj ljudi iz armije
nezaposlenih i novopečenih preduzetnika izašli na tržište i oborili cene.
Ovo je tema 'nabavka' i u redu je da se vodi diskusija. Neće se ništa rešiti
(udruženje PC proizvodjača pri Privrednoj komori stalno pregovara sa Vladom
pa opet ništa), ali nam je bar nekako lakše.
nabavka.287novim,
-> #284, zormi" Uvozne dažbine za računarski repromaterijal su podignute sa 11% na 54%
" od prekjuče. Uz to su izmišljene i nove kvote.
Da ovo podvučemo dva puta! E ovaj režim je čist mamlaz!
Bila jednom parola protiv rata, pa se zvala "uzmi kompjuter, mani
pušku". Bogami, izgleda da ipak treba obrnuto, s obzirom na ono gore!
$*%&#$##%#!
nabavka.288szeman,
-> #280, mdrazic>> Nije mi jasno zašto citiraš moju poruku upućenu trećoj osobi u kojoj
>> komentarišem što druga osoba misli da su cene visoke. Ponudio sam se
>> da ako ta druga osoba (više ne znam ni ko je to bio, ti možda?)
Izvini, ti si matematičar ? Ako je tako, onda ovome što si napisao nije
mesto ovde. Prema tome, clij ti je verovatno za*bancija. :) Odatle sledi da
je dalja rasprava bespredmetna.
nabavka.289szeman,
-> #281, mdrazic>> Problem je potpuno različit od sitne trgovine. kako doći do uvoznih
>> dozvola, kompenzacija i tome slično?
Problem je očigledno kako se *uopšte* stiže do uvoznih dozvola ;)
>> A je li to piše u nekom zakonu?
Zakoni poslovne logike : prodaj brzo - jeftino - obrni kapital - ulaži
dalje...
>> A misliš da je u belom svetu drugačije?
Mnogo drugačije ! Poslovni mentalitet se razlikuje kao nebo i zemlja.
>> Ja sam pokušao da ti razjasnim šta reč 'monopol' znači, ali je ti
>> upotrebljavaš u drugom smislu.
Baš mi je žao što nisi pravilno shvatio opasku - ne volim baš sve da
objašnjavam, sve se jasno da zaključiti iz onoga što napišem.
>> Isto kao paradajz i/ili lubenice.
>> A i jaja pred Uskrs poskupe.
:((
Bolje da ćutim... :((
>> Mnogi i računare kupuju kao luksuz. A koji posao ti radiš? Da li ti
>> je neophodan najnoviji model?
Programer sam. Najnoviji model mi nije poreban, ali kvalitetna
konfiguracija u duhu vremena sigurno jeste, jer:
- novu konfiguraciju ne kupujem svakih 6 meseci već se taj period meri
godinama
- zahtevi se stalno povećavaju i ukazuje se potreba da se oni završe za što
kraći vremenski period, a bitan parametar je brzina celog sistema, jer:
a) ne bavim se isključivo programiranjem, već se na računaru vrte i neke
privatne firmice
b) razni pregledi/štampanja/proračuni itd., traže vreme
c) dok sve to radi u pozadini u drugom tasku radim ono što mi je glavna
preokupacija
d) sve to direktno zavisi od tipa procesora
e) imam 286 :<<
>>> DOSTA BRE ! ;))
>>
>> Bez vređanja, molim.
Ne vidim da sam te uvredio time što ti ukazujem na neodgovarajuće primere
koje navodiš, a ne nalazim ni da je uvredljivo. Shvati to kao šalu.
>>> I nije mi teško da radim i da za taj rad budem adekvatno plaćen
>>
>> A šta je to 'adekvatno'. Zar nije i to subjektivna kategorija. I to
Tu si u pravu. Ako sam nešto prinudjen da radim zato što trenutno nisam
stvorio ili nema uslova za bolji posao, trudim se da ovaj odradim kako
treba bez obzira koliko sam plaćen, jer sam se obavezao. Ako procenim da mi
neki posao više odgovara ("izazovno" radno mesto, mogućnost da na najbolji
način iskoristim svoje potencijale, naučim nešto novo i na kraju balade, da
za to budem odgovarajuće plaćen) svakako ću ga prihvatiti.
>> Dozvoli drugima da svoju robu cene po istim principima kao ti svoj rad.
>> Pogotovu što tebi nisu zabranili da i ti to isto radiš ako oceniš da se
>> više isplati nego ono što sada trenutno radiš.
Ovde se brkaju babe i žabe ! Roba (hardver) ima svoju proizvodnu cenu
na koju se dodaju zavisni troškovi (transport), na to se dodaje marža (1)
(dakle planiran procenat zarade), na to se računa porez i dobija prodajna
cena. No, postoji i drugi, po mnogima jednostavniji način ( a što sam se
bezbroj puta uverio): upisuje se samo nabavna i maloprodajna cena (ostalo se
izračuna iz toga), a koja se "dobije" onako "ofrlje" - ili se lupi neki
koeficijent, ili se napiše cena koja je svuda aktuelna, uz korekciju ˝2-3 %
Intelektualni rad je sasvim druga kategorija i naplaćivanje se vrši
po sasvim drugom sistemu, a glavni činilac je kompleksnost posla koji treba
obaviti...
(1) Na procenat marže bi trebalo (!) da utiču sledeće stvari: testiranje,
plate zaposlenih radnika i saradnika, odnosno izvršioca poslova neophodnih
za normalno poslovanje firme, zakup & održavanje poslovnih prostorija, (evo,
DEJANR će da dopuni i) "nepredvidjeni troškovi". Šta je tu sporno ? Dve
stavke: plate zaposlenih i "nepredvidjeni troškovi". Samim tim se uvodi i
glavna stavka: period odlaska u nabavku i vreme za koje se odredjena količina
robe proda, jer se samim tim procenat marže povećava, odnosno smanjuje, a
time i krajnja vrednost robe. Grešim ? Ne bih rekao, mada bi bio veoma
zahvalan da mi neko ukaže na eventualne propuste.
Pozdrav, Saša
nabavka.290szeman,
-> #282, mdrazic>> I nerazvijenost zemlje tu ima udela (visoki porezi, nema deviza,...),
>> sankcije koje otežavaju trgovinu preko granice itd.
Postoji i drugi termin: "pohlepa", a uz to i "lenjost". Ne sporim da
velika prepreka nije situacija koja nas sve pogadja, ali nije ni toliko crna
koliko se prikazuje...
>> Malo poštovanja prema sagovorniku ti ne bi škodilo.
Poštujem sagovornika sve dok se drži zadate teme rasprave i bespotrebno
ne umeće nepotrebne i neodgovarajuće opaske. Mada opet, ne vidim da sam te
time uvredio.
nabavka.291szeman,
-> #284, zormi>> Uvozne dažbine za računarski repromaterijal su podignute sa 11% na
>> 54% od prekjuče. Uz to su izmišljene i nove kvote. Ovo važi za
>> proizvodjače, a kako je tek ostalima..
E ako je ovo istina, neka im služi na čast ;< Evo nama uskoro i novih
(mnogo većih) cena... :((
nabavka.292crncic,
-> #285, zormi >> unutra (duša me zabolela kad sam video gomilu CFA onako razvaljenih).
>> Posle toga izvinjenje i adresa (u Nemačkoj) na koju može da se uloži
I šta je bilo, da li ste dobili odštetu za uništene diskove ?
nabavka.293aleck,
-> #284, zormi>> Uvozne dažbine za računarski repromaterijal su podignute sa 11% na 54% od
>> prekjuče. Uz to su izmišljene i nove kvote. Ovo važi za proizvodjače, a
Pa ovi nisu normalni?!Sad će 4L da košta 5000din?!Jao i kuku i leleee...
nabavka.294jmilovic,
Gde se kod nas mogu kupiti I-O kartice sa dva serijska i jednim
paralelnim portom, ali da imaju ugradjen cip UART 16550 za serijski
port ???
nabavka.295zormi,
-> #292, crncic* >> unutra (duša me zabolela kad sam video gomilu CFA onako razvaljenih).
* >> Posle toga izvinjenje i adresa (u Nemačkoj) na koju može da se uloži
*
* I šta je bilo, da li ste dobili odštetu za uništene diskove ?
Znaće se. Već za nekoliko meseci :(
nabavka.296dr.grba,
-> #287, novim>> " Uvozne dažbine za računarski repromaterijal su podignute sa 11% na 54%
>> " od prekjuče. Uz to su izmišljene i nove kvote.
>>
>> Da ovo podvučemo dva puta! E ovaj režim je čist mamlaz!
...i naravno, sada će nekoliko povlašćenih firmi (koje povlasticu NISU
stekle referencom kvaliteta, nego na neki mnogo banalniji način...)
dobiti povišene kvote, a bez dodatnih dažbina, i sve pod imenom
"strategija razvoja blabla".
A u drugoj instanci, porašće šverc tom robom. Đubre koje stiže na naše
tržište će biti još gore, mi ćemo to kupovati po imbecilno visokim
cenama, a država će onda da nas snađe sa još nekim dažbinama...
I circulus viciosus piči dalje, a mi, ovce, blejimo i dalje... ):<
nabavka.297mdrazic,
-> #289, szeman> Zakoni poslovne logike : prodaj brzo - jeftino - obrni kapital - ulaži
> dalje...
Da prodaš brzo, možeš, jeftino, takođe, ali dok te dinare pretvoriš u
devize za ponovno ulaganje to traje...
>>> A misliš da je u belom svetu drugačije?
> Mnogo drugačije ! Poslovni mentalitet se razlikuje kao nebo i zemlja.
Ja sam živeo jedno vreme u Engleskoj. Ne razlikuje se koliko ti misliš.
>>>> DOSTA BRE ! ;))
>>>
>>> Bez vređanja, molim.
>
> Ne vidim da sam te uvredio time što ti ukazujem na neodgovarajuće primere
> koje navodiš, a ne nalazim ni da je uvredljivo.
Pogledaj u rečnik.
> Ako procenim da
> mi neki posao više odgovara ("izazovno" radno mesto, mogućnost da na
> najbolji način iskoristim svoje potencijale, naučim nešto novo i na kraju
> balade, da za to budem odgovarajuće plaćen) svakako ću ga prihvatiti.
Bez uvrede, ali ovo je kao reklama za vrbovanje žigola.
> Intelektualni rad je sasvim druga kategorija i naplaćivanje se vrši
> po sasvim drugom sistemu, a glavni činilac je kompleksnost posla koji
> treba obaviti...
Postoje li bilo kakvi objektivni kriterijumi za vrednovanje tvog (i mog
pošto i ja od živim od te vrste) rada? Kako izračunati koliko rad
recimo programera vredi? Na sat? Po liniji koda? Po projektu?
Cena programskog paketa najviše zavisi od ponude na tržištu i platežne
moći kupca. Utiče i neposredna korist koju kupac ima prelaskom na
novi način obrade. Daj primer par tvojih proizvoda sa 'kalkulacijom' cene.
Milan
nabavka.298mdrazic,
-> #290, szeman> Postoji i drugi termin: "pohlepa"
Vrlo prirodan motiv. Prirodan u smislu da postoji kod velikog broja
ljudi. Druga je stvar što se ne uklapa u neke pojmove ideala ali sa
tim da (i) takvi ljudi postoje i to u ne malom broju se moraš pomiriti.
Nauka je utvrdila da i oko 5% (valjda) ljudi ima liderske ambicije
pa pošto su u manjini onih 95% to proglasi nezdravim. A pohlepnih
je puno više od lidera :( Baci debeljuškast novčanik na ulicu pa
samo gledaj. A i redovi kod Dafine mu dođu kao neka vrsta dokaza.
> a uz to i "lenjost"
Poznato je :) da lenji ljudi prave progres :)
Milan
nabavka.299michelle,
-> #296, dr.grba> A u drugoj instanci, porašće šverc tom robom. Đubre koje stiže na naše
> tržište će biti još gore, mi ćemo to kupovati po imbecilno visokim
> cenama, a država će onda da nas snađe sa još nekim dažbinama...
Povodom cena na našem tržištu... Neki znaju kakva je trenutna situacija sa
monitorima u Beogradu. E, rezultat takve situacije je da smo danas dobili
ponudu za Goldstar 14" LR monitore sa cenom od 680 DM! :(
Inače realno, vrede negde oko 550 (maximalno 580 DM).
To se zove monopol ;). Doduše na sitno, tj. na kratko. (nama su monitori u
Solunu :)
pozdrav,
mikele
nabavka.300calex,
-> #295, zormi<!>* I šta je bilo, da li ste dobili odštetu za uništene diskove ?
<!> Znaće se. Već za nekoliko meseci :(
A u međuvremenu je u nove cene ugrađena šteta nastala ovim
razbijačkim postupkom? Ili nije?
nabavka.301calex,
-> #296, dr.grba<!> ...i naravno, sada će nekoliko povlašćenih firmi (koje povlasticu NISU
...
<!> dobiti povišene kvote, a bez dodatnih dažbina, i sve pod imenom
...
<!> A u drugoj instanci, porašće šverc tom robom. Đubre koje stiže na naše
<!> tržište će biti još gore, mi ćemo to kupovati po imbecilno visokim
Da probam da pogodim dalji tok? Kod onih malih švercera koji
nisu pogođeni dodatnim dažbinama, cena će biti manja za toliko za
koliko su one povećane (pa neće, valjda, oni to da ugrade u cenu?)
Poštene firme koje, naravno, sav promet prijavljaju i plaćaju sve
poreze i namete, koristeći isključivo dinare kao sredstvo plaćanja
a za devize neće ni da čuju (a velika većina je, jelte, baš takva,
poštena) naravno propadaju zbog nemogućnosti da obore cene.
Ma haj'te, ko ovde još koristi zakon tržišta? Jedini važeći je
kako što manje raditi i uzeti veeeelike pare.
nabavka.302snemcev,
-> #214, dejanr>> Krene opština pa kaže svako ko je okačio tablu (od firme) ima da
>> plati po 1400 dinara za prošlu godinu. Ako neko *nije* okačio tablu,
>> onda plaća kaznu što je nije okačio ;)
Ja sam mislio da je ovo biser kikindske opštine. Vidim da cela Srbija
ima tu sreću da je "kači" ovaj propis.
nabavka.303violator,
-> #294, jmilovic:>> Gde se kod nas mogu kupiti I-O kartice sa dva serijska i
:>> jednim paralelnim portom, ali da imaju ugradjen cip UART
:>> 16550 za serijski port ???
Vrlo teško, ali možeš da napraviš (neka no-name kartica, i nabaviš
iz inostranstva 16550A čipove i sve to lepo zalemiš, jedino je problem što
veliki broj kartica ima integrisane UART čipove, pa i na to treba paziti )
nabavka.304zormi,
-> #301, calex* Ma haj'te, ko ovde još koristi zakon tržišta? Jedini važeći je
* kako što manje raditi i uzeti veeeelike pare.
To je osnovni zakon tržišta ;). Naravno, u okviru zakona i fair play-a.
nabavka.305zormi,
-> #300, calex*<!> * I šta je bilo, da li ste dobili odštetu za uništene diskove ?
*
*<!> Znaće se. Već za nekoliko meseci :(
*
* A u međuvremenu je u nove cene ugrađena šteta nastala ovim
* razbijačkim postupkom? Ili nije?
Aman ljudi, nije u pitanju PTT pa da se cene odrede po principu "ovoliko
mi treba". Kamo sreće da je tako ;) Ako bi taj manjak ugradili u cenu svi
bi otišli da kupe kod onog kome se nije uključio alarm - jednostavno.
Primer je naveden kao jedna od "sitnica" na koje se ne misli, a ima ih
mnogo. Npr. taman uvezete kontigent deficitarne robe (sada su to monitori),
a mnogi pošli sa istom idejom i odjednom ne može da se rasproda, ili taman
što kupite robu izadje bolji i jeftiniji model procesora (sada su bum DX4/100
koji koštaju manje od DX2/66) ili kupite seriju koja ne radi dobro ili vam na
putu od aerodroma sve zapleni finansijska ili vas opelješe u nekom hotelu ili
vas uhapse jer ste probali da dobijene dinare zamenite u devize ili vam ih
oduzmu na granici...
Obično laik sedne i na papiru računa "kupiću po toliko, prevoz košta toliko,
prodaću za ovoliko... ma može i za ovoliko, i to u tom roku, a ako dam
toliko za oglase onda i brže... - i za šest meseci sam bogat čovek". Onda
ispozajmljuje pare od zelenaša, pa kad ga nešto potpuno neočekivano zezne
beži iz zemlje ili mu pucaju u noge. :(
Niko ne može da misli na sve. Zato cene odredjuje komplikovan dinamički
sistem raznih uslova koji se jednom rečju zove - tržište.
nabavka.306funky,
Evo malog dodatka na temu : komplikacije na grani
Posle stupanja na snagu novog zakona, ortak dolazi iz Singapura na Gradinu.
Kolko si sve platio ? pita carinica
2000 DEM, kaže tip.
Dobro, osnovica je 4000 DIN, a carina 150% je 6032 din :))))
Kako, 2000 DEM a 4000 din ?
Ma 4000 DIN osnovica, ne zanima me kolko je to maraka - kaže riba.
I tako, pošto nije imao da plati, uzeli mu pasoš dok ne plati. Nije mogao ni
da se vrati u bugarsku, ni da robu carini u Bgd..ništa. Za 3 telefonska po-
ziva mu naplatili 50 DIN, za pljeskavicu 15 din (dok je čekao ljude iz Bgd s
lovom..) itd. I svi su tako prošli u toj turi.
Baš bih voleo da vidim szeman-a i ostale mudre glavice kojima su cene 30%
veće od singapurskih monopolske.
pozdrav